DDuck Skrevet 20. oktober 2009 #1 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Hei alle som måtte titte innom Da var det plutselig min tur å starte graviditetsdagbok :rødme: Litt merkelig egentlig Jeg kan fortelle litt om oss for dere som ikke har fulgt meg i den andre dagboken Jeg er ei jente på 23 år og giftet med med drømme-snekkeren min i august i år Han er nå 27. Siste p-pillen inntok jeg sammen med frokost på bryllupsdagen vår og det gikk laaaaang tid før tante rød kom. Vi var innstilt på at det kom til å ta en stund før det skulle klaffe så vi hadde ikke startet prøvingen sånn alvorlig enda. Men jooooda... første syklusen etter TR satt den gitt.. Det var blandede følelser for meg når jeg sto med en positiv test i hånda, men nå har ting fått roet seg litt ned og vi gleder oss begge to Vi har allerede frtalt det til noen venner og søskenene hans. Det er merkelig med det, men vi begge har et eller annet instinkt som sier at det kommer til å gå bra, så derfor har vi valgt å fortelle det selv om det er tidlig.. Jeg har et høyrisikosvangerskap da... Jeg har diabetes type 1, men det er skjeldent det går galt i svangerskapet bare man er flink å regulere blodsukkeret Det innebærer også en hel masse ekstra oppfølging, så allerede i morgen (5+6) skal jeg til kontroll på sykehuset så har jeg time til fastlege og jordmor fortløpende etter dette Jeg har enda ingen plager som er skikelig plagsomme.. De eneste tingene jeg har merket er ømme pupper, litt "mensmurringer" og plutselig tørr hud og kløe i ansiktet og på ryggen.. Har heldigvis ikke kjent noe kvalme enda, men det er jo tidlig så det kan jo fortsatt komme Håper jeg slipper det da Men uansett: alle sammen!! Tippeliste: Miso Cypress Neferet Muffin Eleit Store My Mia83 Devilina Happy Feet Kanutten Minttu Arkana Mazilla Agnethe Ambriel LilleEkorn Linelia Icechick Rekaaa Utviklingen av huledingsen: Unnfangelsen finner sted omkring: 3. oktober 2009 Hjertet begynner å slå: 28. oktober 2009 Embryoet beveger seg: 21. november 2009 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 28. november 2009 Alle indre organer er ferdig formet: 28. november 2009 Risikoen for spontanabort avtar: 12. desember 2009 Kvalmen avtar for de fleste: 19. desember 2009 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 26. desember 2009 Fosteret svelger og tisser: 9. januar 2010 Tid for ultralyd: 16. januar 2010 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 23. januar 2010 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 6. februar 2010 Fosteret begynner å høre: 27. februar 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 27. mars 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 1. mai 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 7. juni 2010 Antatt termindato: 28. juni 2010 Endret 19. august 2010 av dinedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 20. oktober 2009 #2 Del Skrevet 20. oktober 2009 Jeg ble først Gleder meg til å følge med på huleboerens utvikling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Og velkommen skal du være Håper det blir huleboer på deg også snart!! Utstyrsliste UT PÅ TUR: Duo/Kombivogn - Emmaljunga City Cross Myggnetting + regntrekk - følger med vogn Stelleveske Vognpose- Skinnpose fra jeg selv var baby Dyne 65x80, laken og dynetrekk Bæresele Reiseseng Bilstol - Izi sleep leieavtale fra If Solskjerm til bilvindu UTSTYR TIL SØVN: Sprinkelseng Tisselaken Madrass - Wonderland Laken Sprinkelbeskytter Dynetrekk Dyne UTSTYR TIL STELL: Bleier Vaskekluter Badehåndklær Snørrsuger Neglesaks (beregnet på barn) Febertermometer Uparfymerte såper, bodylotion og babyolje Badebalje Våtservietter Sink salve 9 gulpekluter 2 små siklesmekker Stelleunderlag Stellebord Stelleorganiserer for å henge på veggen ved stelleplassen KLÆR, sommerbabyer: 6-8 stk. langermede bodyer 6-8 stk. kortermede bodyer 3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser 1-2 stk. pysj 1-2 stk. jakker Sokker 1-2 stk. luer 1-2 stk. Helseteppe ØVRIG UTSYR: Vippestol Baby call Kommode- stellekommoden Barnestol Lekematte, teppe Tåteflaske Morsmelkerstatning Smokker Oppbevaringsbokser Uro Rangle Nattlampe UTSTYR TIL MOR: Ammetopp, t-shirt Amme BH Ammeinnlegg, ull og bomull Støttebelte/støttetruser Brystpumpe Brystvortekrem Brystskjold Ammepute Endret 5. juli 2010 av dinedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 20. oktober 2009 #4 Del Skrevet 20. oktober 2009 Vi med saken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 20. oktober 2009 #5 Del Skrevet 20. oktober 2009 Gratulerer med en liten huleboer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 20. oktober 2009 Takk skal du ha Faerytale Og gratulerer til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 20. oktober 2009 #7 Del Skrevet 20. oktober 2009 Måtte innom å hilse på når jeg så du hadde skaffet det graviditetsdagbok Blir nok å følge med her inne, og forhåpentligvis følger jeg etter hakk i hæl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 20. oktober 2009 Så koselig Ja håper du følger på Det hadde vært gøy! Krysser alle fingre, tær og ben og fletter håret for to blå på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 20. oktober 2009 #9 Del Skrevet 20. oktober 2009 Så koselig Ja håper du følger på Det hadde vært gøy! Krysser alle fingre, tær og ben og fletter håret for to blå på deg! Takk for at du krysser det du har . Kan ikke tro annet enn at det blir en positiv test i morgen siden det er så mange som har tro på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 20. oktober 2009 Får håpe det stemmer Det er så trist hvis man har giret seg opp på et positivt resultat også blir den negativ.. Ha det i bakhodet slik at du ikke blir skuffet hvis det går feil vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 20. oktober 2009 #11 Del Skrevet 20. oktober 2009 Dinedama Du blir ikke kvitt meg! Snikleste vel store deler av bryllupsdagboka, så du kan tro jeg skal følge med her også Igjen, gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 20. oktober 2009 Så bra Jeg kan jo ikke kvitte meg med eneste KG-onkelen til lille-tyrann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 20. oktober 2009 #13 Del Skrevet 20. oktober 2009 Nei, stakkars lille-tyrann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miso Skrevet 20. oktober 2009 #14 Del Skrevet 20. oktober 2009 hei mamma`n til huleboreren grattis med ny bok det hører jo med en gravidtetsbok når man er gravid nå ligger du og huleboeren i mine innlegg Dina skal bli mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja det skal jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 20. oktober 2009 #16 Del Skrevet 20. oktober 2009 Vil litt jeg også, ble så utrolig glad på dine vegne! :danse: Og en bittelitensmulemissunelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 20. oktober 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miso Skrevet 20. oktober 2009 #18 Del Skrevet 20. oktober 2009 jeg er bare kjempeglad jeg da får jeg enda ett KG tante barn :bolledeig: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 20. oktober 2009 #19 Del Skrevet 20. oktober 2009 Huleboer-bok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 20. oktober 2009 yeah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå