Gå til innhold

Skal du ta svineinfluensavaksinen?


Rime

Anbefalte innlegg

I morgen er det 2 uker siden jeg tok vaksinen, og jeg har hatt null bivirkninger. Var skeptisk til vaksinen, men ettersom jeg er i risikogruppa og legen min ringte meg, så valgte jeg å stole på henne.

Selv om jeg aldri har reagert på vaksine før så var jeg spent, ettersom alle sa at du ble sååå syk av den.

Vet selvfølgelig ingen ting om senvirkninger, men det vet vel ingen. Tror neppe de vaksinerer halve verden med noe de ikke vet konsekvensene av.

Min søster(er i helsevesenet) har alltid reagert på vaksine, men ikke denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svineinfluensaen synes å være en glimrende sykdom for mennesker å høste sympati hos venner og familie. Det er svært sjeldent at voksne mennesker har 40 i feber i mange dager.

Såklart kan det være tvil om at folk er så syke som de sier at de er, men dette er igjen folk som ikke har noe stort behov for å hevde seg på den måten med andre folk, hvis det hadde vært en person som jeg tror ville overvurdert reaksjonen sin så hadde jeg jo ikke tenkt på han som en troverdig kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaLiana
Tenkte jeg skulle la de som er mest stressa med å ta vaksinen få ta den før meg, og så skal jeg ta ordentlig stilling til det når køen er borte og i mellomtiden la være å ta opp andres plass i køen. :gjeiper:

Enig i dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle la de som er mest stressa med å ta vaksinen få ta den før meg, og så skal jeg ta ordentlig stilling til det når køen er borte og i mellomtiden la være å ta opp andres plass i køen. :gjeiper:

Det er i hvert fall en fornuftig holdning. Enkelte her snakker som om de alle har vaksinert seg, og bare venter på oss vrangvillige som nekter. Mens altså realiteten er at det går lang tid før de fleste av oss i det hele tatt får tilbudet. Og de som er mest desperate bør jo være glade for at noen av oss ikke stresser med å komme oss frem i køen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kommer til å ta den, siden det virker som absolutt alle andre grupper i samfunnet skal ha den først. Jeg er ikke i risikogruppen, og så skal de unge ha den og så de gamle osv osv. Så innen jeg får tilbud regner jeg med sykdommen er på retur og de fleste vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

USA har vaksinert 10 millioner mennesker uten at noen dødsfall kan relateres til vaksinen.

Har ikke USA en annen vaksine enn den vi har i norge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Teskje_*

Heihei! :)

Jeg har bevisst ikke vaksinert hverken meg selv eller man& barn.

Både min mann og jeg er i risikogrupper med hhv. diabetes og nyreproblemer, men vi likevel valgt å ike la oss vaksinere.

Hvorfor?

Fordi vi begge føler at vaksinen ikke er utprøvd nok, vi sjokkeres av mix'en de har begitt seg utpå her - en altfor høy dose med kvikksøv og blandt annet en ingrediens som fører til at man mister fruktbarheten sin - pluss at vi stoler mer på vår egen magefølelse om hva som er riktig for oss og våre barn -enn hva tidenes mest heavy propagandastyrte mediajippo fra helsemyndighetene og staten for øvrig- skviser oss&pusher oss på.

Hva har skjedd?

For 11 dager siden, fikk både eldstemann og nestminstemann ( har 4 barn ) H1N1 samtidig. Vi gikk til legevakten, og fikk konstantert nøffnøff-syken, og reiste hjem med Tamiflu i vesken, Eldstemann var skikkelig uggenmen ikke superfælt ),svettet og sov om hverandre i tre dager til ende, før han plutselig innen timer var helt OK igjen på alle måter. Nest minste, var preget av slapphet,feber og hoste+sårhals, og var frisk igjen etter 2 dager. Minstemann fikk dette allerede i sommer-før de startet å registrere tilfellene i landet ( han + 3 andre gutter i barnehagen.)

Nest eldste har ikke fått dette - han har småhostet litt, men ikke annet-og har ikke på noen måte vært syk.

Jeg fikk begynnende symptomer i dag. Imorges, ble jeg plutselig veldig dårlig over en kort men intens periode. Jeg tok det med ro, og kom meg igjen, inntil jeg i løpet av ettermiddagen begynte å få sår hals, småfeber,slapp, vondt i kroppen,litt hodepine,kvalm og stort sett - relativt uggen. Feber har ikke oversteget 38, selv om jeg småfryser og er varm om hverandre.

Allmenntilstanden er egentlig helt OK - ligger ikke i sengen, men føler likevel for å holde meg i ro. Tar Tamiflu om feberen blir verre imorgen, eller det utvikler seg raskt og jeg blir verre - hvis det ikke blir verre enn dette-dropper jeg Tamiflu'en og kryper heller under dynen for et par dager-til det går over.

Mannen min, har muligens fårr småsymptomer han også nå i dag. I løpet av ettermiddagen i dag, har hann fått "tykk stemme", vondt i halsen og litt småsliten/småuggen - har hatt et tilfelle hvor han følte han ville gå i gulvet på jobben, men bortforklarte det med at det nok var stress og ikke nøffe-sykdommen!

Det var en kjapp summering av husets tilstand for oss ikke-vaksinerte.

Angrer vi på at vi ikke har tatt vaksinen?? Nei, overhodet ikke; slik jeg ser det, foretrekker jeg heller å dø av svineinfluensa ( om det skulle være " min " utgang ) enn av en mulig årsak pga. fordi jeg har takket ja til å la meg bli injisert meg en sinnsyk miks av hummer og kanari. Jeg står for dette valget.

Lykke til alle vaksinerte og uvaksinerte - når ting ser som verst ut; tenk på at det snart er jul!!!!!!! :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte den bort av hensyn til egen helse, og nå ser det ut som jeg har fått svineriet. Ble trolig utsatt for smitte, og ganske nøyaktig 50 timer etter ble jeg brått syk. Muskelsmerter, hodepine, høy feber (noe jeg skjelden får. Jeg får lett feber, men nesten alltid kun rundt 0.5 grad økning, her var det 2 +) osv. Nå har det trappet seg ned til nysing, hosting, og generell slapphet.

Forventet det, irriterer meg over å være syk, men det er langt fra så ille som vaksinebivirkninene fort kunne ha blitt for min del. Har reagert på vaksiner før, og når jeg hører fra kollegaer at de aldri har reagert på vaksiner før, men reagerer så smått på denne tør jeg ikke helt tenke på hvordan ting hadde gått for min del.

Men jeg er glad jeg tilfeldigvis har fri fra jobb nå, 8 dager hadde vært kort tid med tanke på at jeg jobber i et fysisk tunge arbeide. Og det irriterer meg at det er umulig å bli testet for antistoffer, kunne vært greit å fått bekreftet om jeg er immun eller om jeg kan risikere enda en runde. Jeg har ingen problemer med å forstå hvorfor det er slik, jeg synes bare det er synd at det ikke går an å knipse med fingrene for å lage noe like enkelt og greit som eggløsningstester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var litt spesielt at dere reiste på legevakten, og kunne reise hjem igjen med påvist svineinfluensa jeg da, for samboer måtte vente i 4 dager på sitt resultat.

Med mindre "testen" var at dere hadde symtpomene og helsepersonalet antok at det var svineinfluensa.

Tøft gjort å gamble slik når man har diabetes forresten. Faren min har diabetes type 1 og blir VELDIG syk når han får høy feber. Jeg er sjeleglad for at han er vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke tenkt å gjøre. Er ikke i risikogruppen, og når vaksinen tydeligvis ikke er 100% sikker og man kan få bivirkninger, så tar jeg den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det har jeg ikke tenkt å gjøre. Er ikke i risikogruppen, og når vaksinen tydeligvis ikke er 100% sikker og man kan få bivirkninger, så tar jeg den ikke.

Har noen kollegaer som har vært hjemme nå i to uker med svineinfluensa.

Selv synes jeg litt vond arm var en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo oppbyggelig lesning for meg som tok vaksinen for halvannen time side...

Men er i en risikogruppe, og valgte å ta den.

En person har blitt svimmel og uvel av vaksinen, 18 (?) stk i risikogruppen har dødd av svineinfluensaen. Er vel ikke sååå vanskelig valg å ta for risikogruppemennesker?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer vi på at vi ikke har tatt vaksinen?? Nei, overhodet ikke; slik jeg ser det, foretrekker jeg heller å dø av svineinfluensa ( om det skulle være " min " utgang ) enn av en mulig årsak pga. fordi jeg har takket ja til å la meg bli injisert meg en sinnsyk miks av hummer og kanari. Jeg står for dette valget.

Om du ikke skriver dette bare for å trøste deg selv, så skjønner jeg ingenting.

Du foretrekker å dø fremfor å få litt vondt i armen?

Det er da langt fra en sinnsyk miks. Det er så lite kvikksølv at en torskemiddag gir deg mer. Det er kun for at vaksinen skulle kunne lages på flerdoseglass.

Ja, ja. "Alle" rundt oss ligger syke om dagen og flere på andre uken. Selv er min familie vaksinert og er friske og opplagte. Må imidlertid innrømme at det gjorde litt vondt i armen de to første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...