Gå til innhold

Hvordan bør man skrive en barnehage-søknad?


Gjest Gjest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg skal, som tittelen sier, skrive søknader til diverse barnehageassistent-stillinger. Men de jeg har skrevet har jeg ikke fått noe som helst respons på, så trenger råd.

"Problemet" mitt er nok kanskje at jeg har en annen utdanning enn noe som er relevant for å jobbe i barnehage, men jeg er ganske nyutdannet og det er faktisk veldig vanskelig å få jobb i den bransjen jeg er utdannet i. I tillegg så har jeg egentlig funnet ut at jeg har mye mye mye mer lyst til å jobbe med barn/mennesker, og ingen av barnehageassistentstillingene jeg har sett krever at man har hverken erfaring fra lignende arbeid eller relevant utdannelse. Jeg kjenner mange som jobber i barnehage uten så mye som noe utdannelse og mange av dem er mye yngre enn meg også.

Så jeg lurer på, hva bør man fokusere på? At jeg har veldig lyst, brenner for en slik jobb? HVordan overbevise om det?

Jeg har jo alle de egenksapene som skal til, men føler ofte at når man skriver det så virker det veldig påtatt og at man skriver det fordi man vet at arbeidsgiver vil at man skal være sånn.

Og i hvor stor grad bør jeg fokusere på at jeg ønsker nye utfordringer i denne bransjen fremfor det jeg faktisk er utdannet til? Føler at jeg må si noe om det/begrunne det, siden min CV inneholder noe helt annet enn barnehagejobb/utdanning.

Ja kort og godt, er veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ikke bare skrive om hvor lyst du har på jobben, og hvor mye du brenner for det, men i stedet nevne gode egenskaper du har som passer for en barnehageassistent?

I tillegg kan du jo nevne hva tidligere arbeidsgivere har sagt om deg og jobben du gjør, og vise til referanser?

Og ikke minst hvorfor du vil arbeide nettopp for de!