Gå til innhold

Tante rund skal bli Tante sunn(ere)


Tante

Anbefalte innlegg

Hjemme igjen, men kjenner jeg er slapp for tiden. Satt 7 timer på toget i går, og er sløv enda. OG så er det blitt innmari kalt her, så jeg gruuuuuer meg til å gå ut.

Måtte imidlertid på posten i dag, og med skolevei ble det 3,7 km på meg. Og så hadde jeg glemt lommeboka, så da må jeg nok til pers i morra også, om jeg ikke skal leve på smør og kyllingfilet resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært hos legen og fått påvist "patellafemoralt smertesyndrom" eller "vondt i kneet" om du vil... Jeg fikk beskjed om å kutte ned på gåinga og begynne å sykle... jeg som nettopp har bytta ut sykkel med spasersko :( Må trene opp lårmuskulaturen, noe som betyr at jeg må ut med uante mengder penger til en fysioterrorist og et treningssenter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god nyhet å få da.... ;( Men vi må snu alt til det positive her i verden for at vi skal komme oss fremover, og dermed må vi tenke at : ja da er du sikret en god helse/god trening og senere gode resultater! Du må trene, du må røre på deg, beklagelig må du bruke penger på dette også men på sikt... da er det bra! ;) VI får se det på den måten....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har faktisk gått en del denne uka. Faktiskt vært på skolen hver dag for å jobbe mot innlevering av bachelor og en gang til i et møte, pluss to ganger til butikken. Små turer, men alle monner drar. Siden jeg fikk beskjed om kneet tror jeg jeg har prøvd å avlaste det litt mens jeg går, og dermed belastet ryggen feil, så i dag har jeg bare ligget rett ut i senga. Nå kjenner jeg at nakken er lei av det. Haha...alt henger sammen, skal ikke være enkelt, nei.

Men søndag tror jeg jeg skal "unne meg" en ordentlig spasertur likevel. Finne frem godsålene, stavene og knebandasjen og gå hjem etter styremøtet i byen. Jeg gikk nemlig på vekta i forigårs og oppdaget til min forskrekkelse at jeg har lagt på meg 4 kg den uka i praksis + helgen før og etter hos kjæresten. Ikke at jeg er så veldig opptatt av kiloene, men 15 for mye er 15 for mye, spesielt når man har vondt i kneet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ble ikke det, gitt. Ryggen var så vond etter julebord på lørdag at jeg tok det med ro istedenfor. Men det minner meg på at jeg må pakke stavene og skoa til juleferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

uff og huff, det er juleferie. Siste tia har kneet plaga meg en del, og ryggen er lei av å ligge, så den må behandles pent også.

Har vært hjemme i jula og nytt en del gode middager.

Og jeg har nesten slutta å spise. Har rett og slett ikke lyst på vanlig mat for tia, tanken på brødskive får magen til å vrenge seg. Så da blir det utemat eller god middag flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du hjelp med å bevege deg riktig?f.eks fysioterapi?

Er ikke gøy når alt "ramler" rundt deg. Har du prøvd å svømme? veldig grei måte å bevege deg på, samtidig som du slipper å overbelaste ryggen/knærne..

Sluttet å :spise:? Tenker du lei av brødskiver da eller? Er du flink til å velge litt sunnere alternativ når du er ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du hjelp med å bevege deg riktig?f.eks fysioterapi?

Er ikke gøy når alt "ramler" rundt deg. Har du prøvd å svømme? veldig grei måte å bevege deg på, samtidig som du slipper å overbelaste ryggen/knærne..

Sluttet å :spise:? Tenker du lei av brødskiver da eller? Er du flink til å velge litt sunnere alternativ når du er ute?

Jeg skal begynne i fysio over jul....når jeg får tid. Programmet er så innmari stappfullt frem til mars, men jeg må bare finne noen luker å få det til.

Prøver å spise sunt til middag, men orker ikke lage mat. Nå er jeg hos kjæresten da, så da blir det litt enklere. Koseligere å kokkelere for to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig du tar problemet ved roten, hvis ikke kommer det bare til å gjøre mer vont, og ta enda lenger tid for å bli frisk igjen.

Skal ikke de store grepene til å spise mer sunt, men er lett å finne lettvinte løsninger når man lager mat til seg selv, men husk at det er det som gir utslag på kiloene (og humøret)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

sukk...nå føler jeg meg feit og dvask. Juleferien er i gang og det har blitt mye pinnekjøtt, stappe, godteri og snacks. I går spiste vi lammebryst og MASSE juleknask og da jeg la meg var jeg bare såååå utilpass, oppblåst og uggen. Hjelper vel ikke at jeg har mensen, men....

I dag tok jeg ihvertfall saken i egne hender og gikk en times tur med hunden til søster. Alle monner drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...