Gå til innhold

Synes alle det er penest å være brun?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg synes det er pent å være sommer brun, men om vinteren er det ikke noe særlig å være knallbrun synes jeg. Noen mennesker er pene når de er bleke, min hud får en lekker skummetmelk fage som ikke er attraktiv. Trenger litt farge, men gidder ikke sole meg i solarium for å oppnå noen farge. Norsk sommerbrunfarge er den fineste på meg. Sydenfargen er ikke så fin som norsk sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med andre ord kan vi trekke et par konklusjoner...

Blåhvite mennesker (også kalt briter) ser bare ikke bra ut.

Gresset er ALLTID grønnere på den annen side.

Dersom vi ser ut som vi har vært i aktivitet i det hele tatt, aka er litt røde i kinnene osv, ser det friskere ut enn om vi ser ut som vi har ligget inne med influensa i fire uker.

Eh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg kjenner synes det er penest å være solbrun (av ekte sol), det syntes egentlig jeg også, men jeg har gått lei av å sole meg. Får lett litt farve og er aldri helt hvit, det holder for meg.

Synes det er litt rart dette her; nede i Asia synes de det er penest med lys hud, mens vi vil være brune :roll:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint med litt farge, men i år er jeg bleik i forhold til hva jeg pleide å være før. I ferien har det enten regnet eller så har det vært så varmt at jeg ikke har orket sitte i solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er penest med litt brunfarge og føler meg mer fresh da. 8) Har normalt en ganske gyllen hudfarge siden jeg er halvt norsk - filippinsk/spansk og blir ganske mørk i løpet av sommeren.

Har akkurat kommet fra ferie på Filippinene. Der gjør de ALT for å bli lysere i huden. Jeg turte ikke å kjøpe lotion der, alle produktene hadde et eller annet blekningsgreier. Whitening bodylotion, whitening body scrub, whitening facial cream osv. Man kunne tom få kjøpt piller (75$ pr stk) som gjorde huden blekere, og sterke blekningsmidler med masse kreftfremkallende stoffer i. De kunne ikke skjønne hvorfor europeere ville sole seg. Mens jeg stekte meg i solen med olje, tok de på solfaktor 75 og paraply!

Som Jelly skriver: Gresset er alltid grønnere på den andre siden. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg absolutt bedre .. og ser bedre ut .. mener jeg selv...med litt farge. Og synes vel stort sett det gjelder for alle..

Ikke minst er det mye penere med brune ben .. enn hvite/blå ben til korte skjørt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er penest på sommeren å ha en fin brunfarge.

Har sett de som overdriver soling og er svart og skrukkete hele året, de er ikke pent.

Heller ikke den blåhvite hudfargen som tyder på at en sitter inne hele året, og ikke har fått noe frisk luft eller sol er pent.

Jeg må ikke være veldig brun, men en liten brunfarge for å se litt frisk ut er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt peneste huden er den klare "gjennomsiktige" elfenbenshvite typen som enkelte mørkhårede jenter har. Nydelig! Men det er jo ikke så mange som er velsignet med slik hud. For at blek hud skal være pen må den være ganske så feilfri og småporet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg syns det er penere å være brun enn "blå-hvit", men når jeg ser hvor stygg hud mange får av overdreven soling, vil jeg heller være ganske blek allikevel! *Embla s tenker langsiktig*

Er også enig i at det er nydelig med melkehvit, plettfri hud til sort hår.. Snøhvit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Ifølge månedens Elle er Porselenshud det "nye" status-symbolet, så da er det vel in å være blek også da. Porselenshud er nydelig, men ettersom jeg ikke har det trives jeg best med littegrann farge. Men jeg er ikke av typen som ligger og steker i solen dag ut og dag inn, her går det i soling med måte, høy solfaktor og en dæsj selvbruningskrem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er i kategorien rød-blek / lett rosa lød i huden, men-ellers-naturlig-og -ikke-sykelig-blek. Og er fornøyd med det. Jeg har en sart og ømfintlig hudtype og rødlig hår, så jeg hadde sannsynlig ikke kledd bruntoner uansett.

Men jeg hører stadig, "ja, du får se å få litt sol på kroppen, så blir du så fiiin så". Og "du bør jammen sole deg litt" og liknende antydninger. Dette tolker jeg da som om det faktisk er fyyyy å være blek. Det er bare å akseptere det,- jeg gidder ikke ligge å steke meg bare fordi enkelte mener at det er så peeent å være brun og gyllen. Face it : jeg blir ikke brun, og heller ikke litt brun. Kan hende jeg får en liten tiny-winy gyllen farge hvis jeg griller meg mange dager etter hverandre, men huden min BLIR IKKE BRUN.

Føler meg likblek og sykelig, når jeg får slike ekle hint, men alt i alt er jeg fornøyd med slik huden min er. Det er det som kler meg i allefall.

Synes det bare er flott med folk som er brune, og har intet imot det. Men folk som går og tar sol 4 ganger i uka og har lyseblondt hår og sjokoladebrun kropp, virker litt kunstig.... (føler meg litt ond som sier det men.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det bare er flott med folk som er brune' date=' og har intet imot det. Men folk som går og tar sol 4 ganger i uka og har lyseblondt hår og sjokoladebrun kropp, virker litt kunstig.... (føler meg litt ond som sier det men.....)[/quote']

Du er da ikke slem! :ler:

Jeg er enig i at det er fint å være brun, men de som går og tar solarium flere ganger i uka året rundt, DET er ikke fint! Det ser kunstig ut, og de blir som svisker i ansiktet når de er tredve. Fysj. Solarium er ikke bra for huden, og tenk hvor mye penger disse svir av... som de heller kunne kjøpt seg noe fint for :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forsåvidt nevnt av andre, men jeg slenger ut min mening allikevel:

Jeg bryr meg ikke om huden er brun/hvit/blå/rød, men den må være frisk!

Jeg ser tydelig forskjell på en person hvis eneste kontakt med solen oppnås når h*n løper fra (den røykfyllte) bilen og inn i solstudio kontra en person som er mye ute i frisk luft og spiser sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...