Gå til innhold

Vi over 60


:-) anna

Anbefalte innlegg

Vi over 60 - kilo da naturligvis. Enkelte av oss er faktisk godt over...

Nå trenger jeg en tråd for oss damer som IKKE er fyrstikkmennesker... Vi som har vært heldige fra naturens side og blitt spandert litt ekstra på.

Jeg ser nemlig ikke egentlig ut som avataren min... det er bare slik sjela mi ser ut.

Jeg er nemlig lei av å bli sett på som en det er noe "feil" med meg, trenge å skamme meg om jeg spiser mat så noen ser det, eller føle meg som en flodhest i et musehull hver gang jeg skal prøve klær.

Nå vil jeg slå tilbake med tyngde og jeg vil ha med meg dere andre...

For vi er mange, vi er flotte, og om vi setter dypere fotavtrykk så er det fordi vi fortjener det.

Er det flere enn meg som har lyst til å sklitakle pipestilkdamer som snakker om at "det er jo bare å spise mindre og trene mer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ja....

Jeg strever fryktelig hardt med å ikke bare tenke på mat og hvor slarkete jeg er som ikke trener masse og forbedrer meg osv..osv... Som om en slankere kropp ville gjort meg til et bedre menneske :roll:

Det er så vanskelig å akseptere seg sjøl!

De jeg har mest lyst til å "sklitakle" (yes!) er klesprodusentene. Menn har uttallige valgmuligheter og blir dessuten møtt med holdningen "det er klærne det er noe galt med når det ikke passer" i butikkene - vi bli møtt med "det er du som ikke passer"...

Hurra for oss med timeglassfigur, deller (danske for valker) og topmave (også dansk for kulemage)!!

Suzy :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi over 60 - kilo da naturligvis. Enkelte av oss er faktisk godt over...

Nå trenger jeg en tråd for oss damer som IKKE er fyrstikkmennesker... Vi som har vært heldige fra naturens side og blitt spandert litt ekstra på.

.....

Jeg er nemlig lei av å bli sett på som en det er noe "feil" med meg, trenge å skamme meg om jeg spiser mat så noen ser det, eller føle meg som en flodhest i et musehull hver gang jeg skal prøve klær.

Nå vil jeg slå tilbake med tyngde og jeg vil ha med meg dere andre...

For vi er mange, vi er flotte, og om vi setter dypere fotavtrykk så er det fordi vi fortjener det.

Er det flere enn meg som har lyst til å sklitakle pipestilkdamer som snakker om at "det er jo bare å spise mindre og trene mer"

Veldig godt sagt... og Jeg er med!.. - men noe av det viktigste er at vi godtar oss selv... og blir flinkere til å gi blaffen i hva andre mener.. - og hjelper ikke det (og sklitaklingene) kan vi jo sette oss på dem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg også. To svangerskap har gjort sitt med kroppen min. Og jeg synes det er helt feil slik som f eks H&M holder på, å sette opp størrelsene på klærne så jeg føler meg enda større. :evil: Dårlig gjort er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaah... vi er mange, vi er store og vi kan sette oss på dere.

Her er min forløpige liste over ting jeg ikke liker:

- Folk som er tynne og spiser som hester

- Folk som er tynne fordi de spiser to salatblader med vann til.

- Folk som "glemmer" å spise

- Folk som ikke skjønner at det ikke "bare er" å spise salat for "det er jo så godt". Hadde jeg likt salat bedre enn potetgull hadde jeg ikke starta den tråden her.

- Folk som tror at det bare er å gjøre et eller annet magisk så blir man tynn, og når du ikke er tynn så er det fordi du er lat, ikke bryr deg og uten selvkontroll

- Folk som synes du er så søt "om bare du hadde tatt av deg noen kilo"

- Folk som spør om du er gravid når du ikke er det.

- Grethe Roede som lærte meg at det finnes ja-mat og nei-mat slik at mat nå er noe jeg har dårlig samvittighet for å innta.

- Slankekurer som slett ikke er slankekurer med derimot store og omfattende livsstilsendringer. Og om du ikke lever sånn resten av livet legger du på deg igjen og blir større enn du var i utgangspunktet.

- Folk som tjener penger på andres fett

- Moren min, som jeg ikke har arvet vekt-genen mine fra og som ikke skjønner hvorfor jeg "velger" å veie så mye jeg som var så pen som tynn.

- de som produserer klær bare for tynne. Og som ikke skjønner at en viss andel av befolkninger bruker større størrelser.

- tynne butikkdamer som sier "større enn den haaar vi ikke"

- De som lager klær for damer over str 44 - som tydeligvis synes vi skal kle oss som om vi skjemmes av kroppene våre. Stort, kjedelig, uten utringing (enda det er VI som har de flotteste puppene) og kjerringaktig.

og mye mye mer... lista fortsetter snart for her er det mye gammelt grums som skal ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du hva jeg pleier å svare folk som hinter frampå om at "du hadde vært mye søtere om du gikk ned et par kilo" eller noe i den duren?

"Du er tjukk i hue, jeg er tjukk over rompa. Jeg kan slanke meg!"

Mamma lærte meg det da jeg var yngre, og vet du hva? Det funker! Har stoppa kjeften på mange den der, ja!

Ellers har jeg bare en ting å si til det du skriver :-) anna:

:enig_animasjon:

Synes egentlig "slagordet" til HM er ganske fint, jeg da. Big is Beautiful. Bare spør noen mannfolk om det! (Sandman, Lasse, Trøffel, dorian - hjelp meg med denne!! ) Er det ikke egentlig sånn at gutta helst vil ha jenter med litt former? Ingen fyrstikkdamer som man er redd for å stikke seg på? Men litt pupper, romper og lår?

*trøster seg selv....*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er man jo ikke direkte fet om man er over 60 kg heller da - hva er dette for en tråd (eller noen innlegg)!!??

Gi meg et forum over 70 kg og jeg er med - men jeg er fremdeles ikke fet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :hoppe:

Jer er IKKE overvektig. Mangler bare ca en halvmeter på idealhøydern :hoho:

Spis i vei damer...........skinnet skal holdes stramt, ikke sant ? :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Imari:

Joda, du har nok rett. Tynne fliser er noe ekkelt, man går jo og er redd for at de knekker i nevene på en.

Btw, jeg bruker denne :

"ok, jeg er feit, du er stygg jeg kan slanke meg."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke bruke over str 44 om man veier mer enn 60 kg.. 60 kg er faktisk ikke så mye for norske jenter, vi er ganske høye i forhold til folk lenger sør. I tillegg kommer mange fra generasjoner av bondeslekt, hvor hardt fysisk arbeid har lagt grunnlaget for nåtidens medfødte beinbygning.

Men jeg kan gjerne være med å sutre litt. Jeg veier 10 kg over normalen nå. En venninne av meg sa det så fint, du har fått litt mage nå og det betyr at du har det veldig bra. Jeg kan se du er lykkelig. Hun kom med sin egen mage, for hun er også stormende forelsket.. Jenter som er ulykkelige prøver å fikse det ved å ta av 3 cm rundt midjen. De lurer seg selv. Selvfølgelig synes jeg det er kjipt at ikke klærne henger så pent som før! Men det skal jeg fikse.. Jeg har uansett ingen planer om å dukke under 60 kg, da blir jeg mager.

En mann sa for lenge siden til meg at ingen gutter liker jenter de kan putte vekk i madrass-sprekken etter at akten er ferdig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg òg, JEG ÒG!!

Er altfor glad i mat til å slanke meg. Og ja, jeg trener, men nåla på vekta skjønner jo ikke det.

Så... jeg får heller bare la livet glede seg over meg som jeg er :ler:

Brownie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få sende et kyss til Sandmann for den siste :kysse:

Og for å forklare tittelen... det var mest et ordspill på gamlis-bladet

Vi over 60.

Folk som veier 60 kilo er jeg igrunn såpass irritert på i utgangspunktet (dette er ikke rasjonelt) at om de begynner å lure på om de er feite på grunn av overskrifta... vel så velkommen i klubben med oss som "sliter med et vektproblem i hodet".

Det er nemlig der det sitter for oss andre også. Det er ikke vekta som er problemet, det er følelsen av å være "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nemlig der det sitter for oss andre også. Det er ikke vekta som er problemet, det er følelsen av å være "feil".

Som en svært liten person er jeg enig i det du skriver her. Man kan være overvektig og allikevel veie 61 kg.... bare man er lav nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg være med på!! Har slitt med vekta siden jeg var 17, og selv om jeg etterhvert håper å få gjort noe med form og kilo, så har jeg overhodet ikke noe ønske om å bli under 60. Og nei, jeg er ikke to meter og to tannkoster høy, men 163.

Men noen fordeler har vi jo og da. Jeg sparer støtt og stadig massesvis av penger på å være så brei over rumpa som jeg er. Tidligere i uka så dumpa jeg innom en av de dyre, lekre butikkene i Bygdøy Allè på vei hjem for å se om det var noen kule sko på salg. Der fant jeg en utrolig stilig Armani-kjole som kosta 4000 kroner, men som jeg ikke fikk på meg fordi størrelsen på kroppen min og kjolen under ingen omstendighet var sammenfallende. Tenk, der sparte jeg 4000 kroner!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig riktig det her, men jeg synes egentlig motsatt situasjon er minst like 'ille'. Veldig mye er fokusert på hvilken vekt man har og hvilken størrelse man bruker. Er man høy så veier man fort noen kilo og må gjerne opp i n høy størrelse. Mye er jo avhengig av kroppsfasong - har man en typelig kvinnelig fasong trekker man jo fort mer over baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over, er at når størrelsen på buksene går opp, blir beina en halvmeter lenger pr størrelse.

Finnes det ikke noen måte man kan opplyse klesprodusentene på, at selv om man bruker str 48 i bukser, så er faktisk ikke beina halvannen meter lange?

Starfish: som har highwaterbukser som når til anklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...