Blåklokke Skrevet 10. oktober 2009 #1 Skrevet 10. oktober 2009 Huff, jeg er så bekymret for pusen min! Hun er vanligvis så kontaktsøkende og kjælen, men på tirsdag merket jeg at hun bare ville trekke seg tilbake. Hun var trøtt og matt i øynene og ville ikke ha yndlingsmaten sin engang. Jeg ventet et par dager for å se hvordan det gikk. Jeg gikk til dyrlegen på torsdag. Han fant ut av hun hadde over 40 i feber og at hun hadde utflod bak. Vanskelig å se om det var urinåpningen eller skjeden. Hun har tatt livmoren før, så det var ikke livmorbetennelse. Hun fikk en sprøyte og går nå på penicillin. Fremdeles spiser hun ikke og hun prøver fortvilet å slikke vekk det som kommer ut. Har noen av dere erfaring med dette? Jeg er er så glad i pusen min, jeg sover ikke om natten og er ganske ute av meg. Glad for svar.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 10. oktober 2009 #2 Skrevet 10. oktober 2009 Huff, jeg er så bekymret for pusen min! Hun er vanligvis så kontaktsøkende og kjælen, men på tirsdag merket jeg at hun bare ville trekke seg tilbake. Hun var trøtt og matt i øynene og ville ikke ha yndlingsmaten sin engang. Jeg ventet et par dager for å se hvordan det gikk. Jeg gikk til dyrlegen på torsdag. Han fant ut av hun hadde over 40 i feber og at hun hadde utflod bak. Vanskelig å se om det var urinåpningen eller skjeden. Hun har tatt livmoren før, så det var ikke livmorbetennelse. Hun fikk en sprøyte og går nå på penicillin. Fremdeles spiser hun ikke og hun prøver fortvilet å slikke vekk det som kommer ut. Har noen av dere erfaring med dette? Jeg er er så glad i pusen min, jeg sover ikke om natten og er ganske ute av meg. Glad for svar. Uff,det er fælt når dyrene blir syke sånn.. Jeg ville ringt veterinæren i dag,så fort som mulig. Fortell om tilstanden og be om råd. Hvis hun er øm når du trykker lett på bukpartiet, og ikke tisser kan det være at urinrøret er tett og det krever øyeblikkelig veterinærbehandling.
My Skrevet 12. oktober 2009 #4 Skrevet 12. oktober 2009 Nå har deg seg slik at jeg kjenner Blåklokke og hennes pus. Det går mye bedre med katten Hun spiser og virker kvikkere. Blåklokke fortalte meg at det muligens er en byll bak som var kilden til "utfloden" Det er merkelig at dyrlegen ikke oppdaget byllen, men, men, pus er i hverfall bedre etter å ha begynt på antibiotikakur.
Blåklokke Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2009 Takk for omtanken, Anne! Ja, det var merkelig at dyrlegen ikke oppdaget byllen, egentlig. Jeg ble ganske lettet når jeg så at det var puss fra byllen og ikke fra en av kroppsåpningene. Hun er nå nesten så god som ny. Det var trist å se at hun ikke spiste, vanligvis er hun litt av en matmons. Jeg tinte reker til henne og kokte fisk, men hun bare sto på kjøkkengulvet og så ulykkelig ut. Gjett om jeg ble glad da jeg endelig en natt hørte smattelyder fra kjøkkenet! Og hun er ganske flink til å ta medisinen sin, flytende penicillin. En uke til, så er vi ferdige med kuren. Ja, da gjenstår det bare å komme seg litt selv også, da.. Jeg har ikke vasket håret på en evighet, er fremdeles gåen etter søvnløse netter og bekymringer. En blir så glad i dyrene sine! Jeg er så glad for at det endte bra denne gangen også Klem fra Blåklokke og pusen som ligger fornøyd og maler ved siden av meg i sofaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå