Gjest Pannekaker Skrevet 8. oktober 2009 #1 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) ... Endret 8. oktober 2009 av Pannekaker
emigranten Skrevet 8. oktober 2009 #2 Skrevet 8. oktober 2009 Dere har sperret en villkatt inn i leiligheten deres, og nekter den å gå ut? Enda den kanskje har tilbrakt hele livet utendørs? Jeg synes ikke det er rart at den skriker..... du fniser (!) og sier du holder på å bli gal av kattens jamring - hvordan tror du katten har det?
Gjest Pannekaker Skrevet 8. oktober 2009 #3 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) ... Endret 8. oktober 2009 av Pannekaker
Gjest Glør Skrevet 8. oktober 2009 #4 Skrevet 8. oktober 2009 Hun har nok løpetid igjen, katter får det veldig ofte når de ikke får parret seg. Hvis du ikke har råd til kastrering nå kan du stikke til dyrlegen og få resept på p-piller, og gi det til du får råd til kastrering. Det vil stoppe løpetiden, men du bør likevel ikke slippe henne ut, siden du ikke har noen garanti for at hun møter opp og får pille en gang i uka.
Gjest Katteeier Skrevet 8. oktober 2009 #5 Skrevet 8. oktober 2009 Ene pusen her hadde løpetid for 1 uke siden eller noe. Altså, den var ferdig med løpetiden for 1 uke siden. For et par dager begynte den igjen med løpe-tid-hylingen sin, og den tier aldri still.. Etter 2 uker i strekk med denne hylingen håpet vi at det gikk over da løpetiden var ferdig, men den gang ei.. Hun kan forøvrig ikke gå ut, og er en villkatt vi har tatt inn, så situasjonen er litt vannskelig da vi ikke kan kastrere henne enda pga økonomi, og hun er til omplasering.. Tenker det at enten så hyler hun pga hun savner kattungene sine ( som vi gav bort for ca 2-3 uker siden ) eller fordi hun vil ut.. Noen som har metoder jeg kan bruke for å få henne til å ti stil før vi flyr på veggen? Hun hyler mens hun er på do og spiser også, så begynner å bli litt lei.. Kontakt veterinæren.Hvis det er så ekstremt kan det faktisk hende at hun er syk og har vondt et sted.
Kamikatze Skrevet 8. oktober 2009 #6 Skrevet 8. oktober 2009 P-piller. Ellers samme som den over. Dra på biblioteket, og lån deg en bok om kattehold. Før naboene varsler mattilsynet om dere.
Gjest Pannekaker Skrevet 8. oktober 2009 #7 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) ... Endret 8. oktober 2009 av Pannekaker
emigranten Skrevet 8. oktober 2009 #8 Skrevet 8. oktober 2009 Herlighet, for et svar! Du vet da ingenting om situasjonen, og ja jeg holder heller katten inne i HUSET i steden for å sleppe henne ut så hun kan evt stikke av, eller få enda et kull med kattunger. Vi tok til oss hu og 2 kattunger og jobbet dag ut og dag inn i 3 mnd for å vinne tillit til dem, og jeg vil ikke hive alt det ut av vinduet fordi pus vil ut! Da burde du kanskje skrevet første innlegget ditt litt annerledes og forklart situasjonen. Jeg leser fremdeles det første innlegget ditt og det handler om en villkatt som du ikke vil/kan slippe ut - og som skriker. Beklager hvis jeg misforsto situasjonen.
Gjest H Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Kan faktisk en del om kattehold og har en del katter selv. Men har aldri vært borti villkatter før, og alle våre er kastrerte, så dette er nytt. Dyrebeskyttelsen hadde tatt dem inn om de ikke allerede hadde 10 katter for mye.. Og hvorfor i allverden skulle naboene vaslet oss til mattilsynet? Mattilsynet har plikt til å gripe inn dersom selskapsdyr eller produksjonsdyr lider overlast.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #10 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg synes dette blir dyreplaging. Det beste er å kastrere katten snarest mulig, så hun kan få gå ute. Kan Ikke Dyrebeskyttelsen hjelpe dere med kastrering, som dere kan betale for senere? Det er jo en prekær situasjon, så jeg vil råde deg til å forhøre deg med dyrebeskyttelsen om hva som er det beste i dette tilfellet. Det er slett ikke bra for katten å gå rundt og skrike og ikke få gå ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå