Gå til innhold

Hva bestemmer hvilken bil du velger å kjøpe?

Gjest Gjest_emmy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_emmy_*

Hei, har planer om å kjøpe meg ny bil, og er ute etter en veldig liten en som kommer seg overalt. Jeg er ikke intressert i El-bil, vil heller ha de gode bensin/dieselbilene.

Jeg er 30 år og har ingen barn, så behøver ikke noen 7seter, så derfor vil jeg finne meg en liten bil, men også en som er litt "meg" om dere skjønner :)

Noen som har forslag til meg? Hvorfor bør jeg kjøpe den bilen du foreslår?

takker for hjelp :) har ikke så mange andre å spørre, venninnen min snakket om en Smartbil, men har ikke hørt noen erfaringer fra den, så kom gjerne med erfaringer de som har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

derfor vil jeg finne meg en liten bil, men også en som er litt "meg" om dere skjønner :)

Da må du nesten fortelle litt om deg og hvordan biler du liker. Er du

* bilinteressert?

* liker cabriolet?

* liker fart?

* liker å kjøre på svingete veier?

* liker motebiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg igrunn ikke så mye om motor osv, bare jeg kommer meg fremover og den ser stilig ut :) hehe

Er vel heller ikke så bilintr. siden jeg spør inne her ;) satser på at noen her har mer peiling enn meg..

Svingete veier? hmm.. kjører jo en del bil, siden jeg bor utenfor byen og jobber i byen, så greit med en bil med gode kjøreegenskaper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg igrunn ikke så mye om motor osv, bare jeg kommer meg fremover og den ser stilig ut :) hehe

Er vel heller ikke så bilintr. siden jeg spør inne her ;) satser på at noen her har mer peiling enn meg..

Svingete veier? hmm.. kjører jo en del bil, siden jeg bor utenfor byen og jobber i byen, så greit med en bil med gode kjøreegenskaper:)

Det finnes et hav av småbiler på markedet. Du kan finne mye spennende hvis du tar deg tid. Det beste er å finne ut av hva bilen skal brukes til, hvor mye penger du er villig til å bruke og deretter søke rundt på nettet etter informasjon. Når du har funnet deg et utvalg du har lyst til å se nærmere på kontakter du din lokale bilforretning som fører merket og ber om en prøvekjøring. Men hvis det er enkle småbiler du er ute etter kan du se på et lite utvalg jeg har lest er verdt å se nærmere på:

Audi (audi.no):

Nyskapende på teknologi.

* A3 3-dører

* A3 cab

Alfa Romeo (alfaromeo.no):

Alfa Romeo er kjent for sitt italienske design og kjøreegenskaper. Konkurrent til premiumklassen fra Tyskland.

* Alfa 147

* Alfa Mito

* Alfa Spider

BMW (bmw.no):

Spreke og sportslige biler.

* 1-serie 3-dører

* 1-serie cab

Fiat (fiat.no):

For tiden den mest økende bilfabrikanten i Europa.

* 500

* Bravo

Ford (ford.no):

Fords legendariske kjøreegenskaper finnes også i denne bilen.

* Fiesta

Mercedes (mercedes-benz.no):

Mercedes er nyskapende og mye opplevd kvalitet.

* A-klasse

* B-klasse

Toyota (toyota.no):

Toyota er med på å sette standarden for driftsikkerhet.

* Aygo

* iQ

VW (volkswagen.no):

VW er alltid et sikkert kort. Populære biler som ikke faller mye i pris.

* Golf

* Polo

* Scirocco

Jeg håper dette var til hjelp. Lykke til med bilkjøpet. Ny bil skal være gøy! :jepp:

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et hav av småbiler på markedet. Du kan finne mye spennende hvis du tar deg tid. Det beste er å finne ut av hva bilen skal brukes til, hvor mye penger du er villig til å bruke og deretter søke rundt på nettet etter informasjon. Når du har funnet deg et utvalg du har lyst til å se nærmere på kontakter du din lokale bilforretning som fører merket og ber om en prøvekjøring. Men hvis det er enkle småbiler du er ute etter kan du se på et lite utvalg jeg har lest er verdt å se nærmere på:

Audi (audi.no):

Nyskapende på teknologi.

* A3 3-dører

* A3 cab

Alfa Romeo (alfaromeo.no):

Alfa Romeo er kjent for sitt italienske design og kjøreegenskaper. Konkurrent til premiumklassen fra Tyskland.

* Alfa 147

* Alfa Mito

* Alfa Spider

BMW (bmw.no):

Spreke og sportslige biler.

* 1-serie 3-dører

* 1-serie cab

Fiat (fiat.no):

For tiden den mest økende bilfabrikanten i Europa.

* 500

* Bravo

Ford (ford.no):

Fords legendariske kjøreegenskaper finnes også i denne bilen.

* Fiesta

Mercedes (mercedes-benz.no):

Mercedes er nyskapende og mye opplevd kvalitet.

* A-klasse

* B-klasse

Toyota (toyota.no):

Toyota er med på å sette standarden for driftsikkerhet.

* Aygo

* iQ

VW (volkswagen.no):

VW er alltid et sikkert kort. Populære biler som ikke faller mye i pris.

* Golf

* Polo

* Scirocco

Jeg håper dette var til hjelp. Lykke til med bilkjøpet. Ny bil skal være gøy! :jepp:

Hmmm, ingen som har erfaring med den Smartbilen da? :)

hørt litt positivt om den, men ingen brukererfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, ingen som har erfaring med den Smartbilen da? :)

hørt litt positivt om den, men ingen brukererfaringer...

Les litt om hvordan andre bilmerker fronter sine småbiler, så kanskje du får noen ideer om smartbil.

Jeg synest smartbil virker tøvete fordi el.bil vil i mange tilfeller oppfylle de samme behovene men har samtidig mange andre fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svare deg på tittelen: Hva bestemmer hvilken bil du velger å kjøpe?

Mitt behov bestemmer hvilken bil jeg velger å kjøpe. Kjører kun 2500km årlig pga jeg har servicebil til disposisjon fra og til arbeid.

Den bilen jeg kjøper må ha 5 seter, være eldre enn 1996, prisklasse 10000-15000, må være nylig eu godkjent slikt at jeg hvertfall har den i 2 år før den må sjekkes. Da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... være eldre enn 1996 ...

La meg gjette: førstegangsregistrering eldre enn 01.01.1996, så en 95-modell importert og registrert i 1997 er totalt uaktuelt? Fysj da, grisekjører! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har planer om å kjøpe meg ny bil, og er ute etter en veldig liten en som kommer seg overalt. Jeg er ikke intressert i El-bil, vil heller ha de gode bensin/dieselbilene.

Jeg er 30 år og har ingen barn, så behøver ikke noen 7seter, så derfor vil jeg finne meg en liten bil, men også en som er litt "meg" om dere skjønner :)

takker for hjelp :) har ikke så mange andre å spørre, venninnen min snakket om en Smartbil, men har ikke hørt noen erfaringer fra den, så kom gjerne med erfaringer de som har :)

Litt vanskelig å anbefale bil (som er litt "deg") når vi hverken vet hvem du er, hva som er "deg" og hvilke behov og krav du har til bilen?

Hvor skal den brukes? (bytrafikk eller landeveiskjøring? ca. 50-50?)? Prisklasse? (Maks 50 000, 150 000, 500 000 eller 1 000 000?)

Hvor viktig er driftsikkerhet?

Er miljøaspektet viktig?

Hva mener du med en liten bil? Kun to seter, eller femseter (med eller uten god benplass til de som sitter bak)? Hvor mange dører?

Hvor viktig er det at drivstofforbruket er lavt?

Jeg tor jeg ville valgt en Toyota. Jeg eier ikke egen bil, men kjenner flere som har gode erfaringer med Toyota, spesielt når det gjelder driftsikkerhet. Jeg skulle gjerne hatt en Prius, som er en hybridbil (en kombinasjon av elmotor og bensinmotor). Den har et noe lavere drivstofforbruk og CO2-utslipp enn en del andre biler.

Yaris er en bil jeg har kjørt mye selv. Den er liten, men med overraskende mye plass, og svært lett å manøvrere i hektisk bytrafikk. Den er ganske snerten å se på, spesielt i en sprek farge.

Andre biler jeg har sansen for er Golf fra Volkswagen. Jeg synes Polo fort blir for liten (føles liten og trang), mens Golf er mer passe i størrelsen.

En annen bil jeg ikke har noe kjennskap til, men som jeg synes er utrolig kul er Mini.

Jeg har en bekjent som har en Smart. Hun var svært fornøyd med den. God å kjøre og enkel å parkere. Men, dette var en bil nr. 2, for det var lite plass i den, både til mennesker (2-seter) og ting/bagasjeplass.

Ønsker deg lykke til i valget og kjøpet av ny bil!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Vet ikke om du mener fabrikkny bil når du sier "ny bil", men jeg tar utgangspunkt i fabrikkny :)

Jeg ville prøvekjørt en Volvo C30 før jeg bestemte meg.

Det er ikke en stor bil, men for to personer er den fin og romslig, og har alikevel brukbar innvendig plass når det er noe du gjerne skal ha med deg i tillegg til passasjeren din.

Den er tilgjengelig med bensinmotor, med diesel motor og i flexi fuel utgave (fritt valg med andre ord).

Som andre svenske biler er den god på sikkerhet (toppscore i EuroNCAP kollisjonstest er et stort pluss.

Den er meget god på kjøre, så jeg vil anbefale å stikke innom nabolagets Volvo forhandler for å låne en på prøve.

Spør om du kan få låne den fra fredag ettermiddag til mandag :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...