Gå til innhold

Mitt liv,min kropp,mitt velvære.........Min ny livsstil

miss

Anbefalte innlegg

Pang start!!!!!! kaller jeg denne fredags morgen :danse:

Spinn 45 x 2 gikk jeg på i dag,må si at det var slitsomt.

Før jeg dro spiste jeg to rugsprø med brun osk klokka 07.30 :spise:

Sykkla jeg fra 8.15 til 9.00

og neste økt starta kl 9.15 til 10.00 :wow:

Den siste økta satt jeg bare og tenkte på mat,var super sulten!!!! var nok litt lite frokost til så mye aktivitet.

Merket det på pulsen også at jeg pressa bra på første økta og yta max.

Andre ble litt lavere intensitet,men er frnøyd 1000 kcal forbrenning.

Nå har jeg spist 4 rugsprø,og rett innom butikken etter trening og slukte en banan i bilen på vei hjem :reise:

Og jenter det er jo fredag,bra start for meg,håper bare det varer.....

Jobber netter i helga så blir ikke så sosial av meg :dry:

Målet er å kinne kose seg litt med mat,men kose se mindre med snop og gotteri!!!!!

Lurer rett og slett på om jeg skal begynne og sole meg litt før julebordsesongen og skal jo i bryllup på ny året og føler seg litt mere vell med litt farge på kroppen.

God helg :vin: ingen vin denne delgen ,men har kjøpt inn oster og kjeks det er deilig :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WOW!!! Det var en topp treningsøkt kan jeg tenke meg :trene: en pangstart ja! Somd u kan være veldig fornøy med!

Hvordan ble resten av helgen da? Like bra som starten på den?

Sol på kroppen gjør underverker, ikke bare ser kroppen bedre ut, men man føler seg bedre og mer attraktiv, så det er ingen dum ide! Bare så utrolig dumt at sol skal være så dyrt...;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var helgen overstått!!!!!! Puh...godt være ferdig med den jobbe helga.

Og ny uke og jeg er jammen 35 år i dag gitt...

Da blir det jo litt kaker og fest her denne uka :gave: Skal feire i morra.Så i kveld blir det spinn + styrke

Og jeg har FRI uke fra jobben!!!! det blir trening hver dag.

Tirsdag stram opp

onsdag høypuls

torsdag step styrke

Fredag blir trenings fri har fullt program hele dagen!!!!

Så fink med trening :trene::hoppe:

Men kosthold og snop er ikke bra fortiden......Startet bra da jeg begynnte denne dagboken men nå er jeg ute å kjøre :reise: grrrrrrr og det e rtypisk meg sånn jeg har holdt på før gitt!!!!!!

Men trening klarer jeg!!!!

Jobbe jobbe med saken!!! ellers blir det ingen resultster og det veit jeg!!!!!

:pls:

Ha en fin uke alle sammen

Jeg har en hund som er litt syk i dag tror jeg da..... er liksom ikke seg selv gitt,etter vi har gått tur :hund: hmmmmmm mor er bekymra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag: :bursdag::bursdag::danser:

Grattis!! Er det en dag du har lov til å kose deg så er det i dag, og i morra når du skal feire!!

Så kan du heller begynne å ta deg selv litt i nakkeskinnet fra onsdag!

Ha en fantastisk dag Miss! :blåse:

Og håper det går bra med hunden din! Utrolig hvor knyttet man blir til hunder! Men kanskje han bare har spist noe så han blir litt slapp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag: :bursdag: :bursdag: GRATULERER MED DAGEN MISS :blomst:

Hurra for deg som fyller ditt år ja deg vil vi gratulere, alle i ring og kring om deg står ja deg vil vi gratulere. Bukke nikke neie, snu oss om kring, danse for deg med hopp og sprett og spring llallalalalalala.... HURRA!!!

Ja, enig med twinklestar da har du lov til å kose deg litt! Du nevner du har kommet litt ut i forhold til kostholdet, men nå har du bursdag og det er den beste unnskyldningen til å kose seg litt! Men synes også du skal ta deg selv i nakkeskinnet fra onsdagen av!! Back in business. Godt du er dyktig på treningen, men det går jo litt opp i opp om du ikke passer på kostholdet! Men det var dagens kritikk :yvonne: ment godt!!

Huff da, håper bikkjevoven kommer seg i løpet av dagen. Kan jo ha en dårlig dag den som alle andre. Dyr har faktisk slike dager dem også. Kanskje han har en latedag idag! La han sove lit og slappe helt av også skal du nok se at han bedrer seg i løpet av dagen.... ;)

SÅ deilig med en friuke a gitt..misunner deg der ja! Da blir det nok tid til trening ja! Kose deg masse på bursdagen din idag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 35 år!!!!!!!! :bursdag: og morro med bursdag da,masse blomster :dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose: og gaver :gave: penger så nå er jeg jo "rik" en liten stund på noe jeg kan kjøpe til meg selv :Nikke:

Og flotte barn som syner bursdags sangen for meg om morgenen og skrevet og tegnet fine brev kort til mamman som de er så gladì :hjerter_rundt::hjerter_rundt::hjerter_rundt: Fine 3 gutter jeg har!!!!!

Og tusen <3 lig takk for hyggelige hilsninger fra der matvraket og twinklestar :klem::klem:

Og i morgen er det slutt på daglig kos, og nytelser i hverdagen!!!!!

Veldig glad jeg Marvraket for at du gav meg litt motivasjon :tommelsmil:

Og du har jo helt rett!!!

Det holder ikke mad bare trening!!!!! Det må mere til!!!!

Har hatt venner på kaffe og kaker i dag!! på dagen og skravla masse!!!!

Så er det familie i kveld,og det er alltid koselig.

Og det ble jo litt kaker og is,men kaker er ikke min største last.....så det som er igjen skal jeg nok klare å la stå!!!!

Jeg var sterk og prioriterte stram opp på morran før kaffe besøket :trene:

Og i motta er det høy puls + styrke!!!!!

og lunch besøk hos en venninde,men hun også er jo litt på slankern så tenker det er noe sunt.

Jeg har hatt en super dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å høre at dagen var PERFEKT! Det er litt sånn bursdager skal være! De skal være DIN DAG!

Men ja, nå er det pån igjen. Og du er jo allerede godt igang så kan jo ike utsette noe på det gitt :fnise: Synes du er flink som hiver deg på det igjen.

Er det ikke greit med venniner som også slanker seg? Da er det mye lettere å stå i mot fristelsene også. Jeg skal i vennine lag på fredag med en haug med jenter, og ingen av disse slanker seg eller bedriver sunt kosthold så det skal bli en utfordring........

Ha en find ag :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver som jeg har sagt til flere: Du er super på å trene, men HVA spiser du egentlig...?

Jeg er jo lav-karbo tilhenger og dette hjelper på søtsug, matbegrensning, regulerer apetitten generellt. (south beach jeg er tilhenger av, for det er det eneste som funker for meg)

Tips og ideer:

www.lavkarbo.no

Jeg VAR matvrak og kunne aldri si nei og hvertfall ikke begrense meg, men nå er det ingen problem. Til og med mannen måtte si seg imponert. (og han er en sånn derre som kan spise brød og coroissanter til det tyter ut av øra og fremdeles er tynn som en strek!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Vettel :blomst: glad for å se deg her inne jeg.

Og tar mere enn gjerne i mot tips,takk takk :tommelopp:

Og jeg har lurt selv norn gang også på om jeg spiser feil.....

spiser stortsett grove ryvita med ost,middag kjøtt,sauser og grønnsaker.

Poteter og ris kan jeg klare meg uten.

Og jeg spiser ikke brød,og loff.

Er glad i frukt og grønnt,og spiser litt youghert til tider.

Ellers drikker jeg litt pepsi max.

Og sliter med snop sukker og gotteri.

Egg,kjøtt,skinke og kokte grønnsaker er jeg glad i og prøver å legge mest av det på arsjetten.

Ellers blir det jo litt kjøpe pizza pølser og sånn i en travel hverdag..... noe ganger!!!!

Har vært inne på lav karbo sidene før,jeg har prøvd det til tider.

Hører gjerne fra deg igjen.....

Ha en fin kveld :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at du har fått med deg det meste da.

Ferdigmat: så lenge det begrenses så er det ok, samme med annen ferdig/halvferdige produkter man får i butikken. :)

Angående lavkarbo.no, så er jeg mest mot south beach, den tillater mange matvarer og man kan mikse litt selv. Man må bare finne ut hva sin egen kropp tåler eller ikke tåler av de lettere karbohydratene.

SB: mye proteiner, lite fett, litt karbohydrater av de med lav GI (altså såkalte trege karbohydratene)

Jeg begrenser rene karbohydrater som knekkebrød/ris/pasta til en gang om dagen og bare litt. (håndfull ca.) Og alltid fullkornsprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!!! Jeg LEVER!!!!! :hjerter:

Det skorter bare på litt tid...... til å være her inne!!!!!

Det går i barn,familie,hus vask og ordning med mat og klær,jobben min,lekser med 3 barn og treningen min!!!!!!

Helg ahar gått i en fei!!! Husker nesten ikke hva jeg har gjort heller jeg.Barna hadde overnattings besøk av kusine,det er jo alltid koselig.

Nå er det ny uke, og jeg startet med spinn på mandags morgen og i dag er det stram opp!!!!

Jeg sliter litt med motivasjonen til trening nå,er liksom litt lei og føler kroppen ikke klare å yte max,sliter litt med å ligge i sone 3!!!!

vet ikkee helt hva jeg skal gjøre med det??? tror jeg hadde trengt litt trenings hjelp,og kostholds veiledning :rolleyes:

men da må jeg gå på PT timer og det er dyrt synes jeg når jeg betaler 400 pr. mnd for å trene også....... da blir d kjappt en 1000 lapp gitt.

Men jeg har slkerpa med med kostholdet og snopet!!!! i helga er jeg fornøyd med det!!!!

Og det er jo veie og måle dag i morra så vi får se da...... :vekt:

jeg har titta innom dere Matvraket og Twinklestar og ser ut til at dere er på rett vei og flinke til å oppdatere.

Har fri i dag,nå etter trening skal jeg sitte her og se innom dere igjen og skrive litt. :hallo:

Ha en fin,fin dag,det er din dag i dag!!!!! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er ONSDAG og veie og måle dag..................

Jeg glemmte og veie og måle meg før trening jeg,skulle jo på høypuls kl 9 og få 3 barn ut av huset til skolen kl 08.30

Max puls 191

og gjennonsnittspuls 175 det vil si sone 3

Mål og velt i dag etter trening og 1 liter med vann!!!!!

Vekt 69,2 kgdet var jo greit og litt overraskende :) Var jo - 1,2 kg faktisk

Over arm 29 (samme som sist)

Midje 75 (- 3 cm)

Hofte 94 (-1 cm)

Lår 61 samme som sist.

Til sammen -4 cm

Ja sånn alt i alt er det vel greit.

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til trening som gir fettforbrenning,hav slags trening og hvor ofte og hvpr lenge.

Føler jeg trener litt feil,trener mye og hardt :roll: men at resultatene ute blir!!!!! :kjempesinna:

Og jeg er jo ingen nybrgynner i trening,har drevet på sånn i 10 år,mer eller minder litt opphold ved fødslene da.....

Og litt kostholds veiledning kanskje??? dette henger jo sammen.

Og jeg prøver og prøver.....

Dette masa jeg litt om i forrige innlegg også!!!!!

Tusen takk tips mottas med takk

Endret av miss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg på plass igjen..... :hjerte: Føler at tiden bare flyr av sted og pc`n har ikke akkurat blitt mye brukt i det siste.

Og det er onsdag i dag! Måle og veie dag

Over arm 28cm samme mål

Midje 74cm (- 1 cm)

Hofte 94cm (-1 cm)

Lår 61cm samme mål

Til sammen -2 cm denne gangen

og vekten 69

det er ned o,2

Ja jeg er på påpasslig med mat ,men ikke helt 100% enda....

Men føler at jeg jobber med saken...

og det er vel det som er det rette.

Og ta det oer tid...... selv om jeg egentlig er utålmodig!!!!! Ja det er jeg.

Denne uka har jeg faktisk bare trent Mandag og det var en bra økt med sykkel og styrke.

Har følt at kroppen er sliten og vondt i nakken og ryggen.

Derfor har jeg tatt meg litt trenings fri,siden kroppen liksom har sagt litt STOPP nå!!! :murvegg:

Kan ikke huske sist,jeg har trfena 4 dager i uken fast,og det kan faktisk bli litt for mye,kroppen trenger hvile for å bygge seg opp igjen... nå prøver jeg det!

Satser på spinn i morra 45 min og ser om jeg klarer å komme opp i høy nok puls da!!!! :Nikke:

Elles går det med storm skritt mot julebord :nisseblunk: og jul :nisse:

og vi vet jo at jula er en id med mye god mat og kos!!!!!

Og jule tiden er en tid med mye god met og kos,og kaker og snop.

Men jeg er ingen kake elsker,men noe må en vel bake å ha og sette frem.

Ha en fin 1 advents helg jenter :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenke seg tila td et er første adventshelg allerede..Tiden flyr, og som du sier det er en tid med mye fristelser som står for døren.......Tror ikke vi kommer unna det gitt....Men julen er koselig;)

Riktig god første adventshelg til deg og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke og vi nærmer oss 1 desemer!!!!!!

Helga har jeg jobba,de andre i familien har vært i bursdag,jeg fikk jule middag på lørdag da sjeg hadde sovet etter nattevakt!!!!Det var luksus fra min svoger gitt :spise:

Og det smakte godt,mitt første julemåltid hittil.

Elles var det julegran tenning på søndag :nisse::nissevink: det er alltid hyggelig,men snøen manglet...

men den kom da vi var ferdig!!! Det er deilil med et hvitt landskap synes jeg..... :kalle:

Ellers trena jeg bare 2 dager forrige uke,men følte at jeg fikk noe ut av de treningene jeg hadde noe å gi!!!!!! det var helt bevisst.....

Tror kroppen blir lei trening hele dag hele uka!!!!

Og jeg er litt lei den samme tilværelsen og de samme rutinene.

Nå snur jeg litt på ting og prøver å gjøre litt andre ting og trene på litt andre tier og ser om det funker!!!!

Jeg skal ikke STOPPE å trene :strix: fior det er gøy,bare litt variasjon trengs.

Nå går jeg på min 4.nattevakt....så er det fri og julebord i helga :tommel::duskedame::duskedame: pary er alltid gøy,tror det blir 2 dager til ende også jeg gitt...... hi,hi

er jo jul bare en gang i året jenter!!!!!!

STÅ PÅ,det er mange flinke her inne :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig enig med deg miss, det må litt variasjon til ellers så blir man rett og slett bare dritt lei! Så synes du skal gå for litt variasjon og gjøre det som føles best for deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det å trene vekter gir en nesten narkotisk rus for meg. De 25 min på ellipsemaskin etterpå er tortur i forhold. Men man må gjøre seg fortjent til å kunne trene vekter. Har skippa ellipsemaskinen altfor mange ganger i forhold til det jeg burde. Trur at hvis folk finner den treningen de trives med så ordner mye seg av seg selv. Hvis all trening er tortur så har en ikke funnet den rette måten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wildlily

Takk for innlegg,og jeg tror det du sier at visst en finner den rette trenings formen mengden og kobinasjonen,som passer gjør nok ting seg selv.

Er vel litt det jeg leter etter den rette måte for meg å samtidig redusere vekten,sammen med et riktig forholdt til kostholdet og treningen.

Jeg også trener mye!!!!!

Ferdig med høypuls/styrke i dag,max puls 190,snitt på høypuls 164

Oi.oi det er jo veie dagen min.

Det tar jeg i morgen tidlig,nå har jeg spist og drukket masse vann etter treninga.

Ha en strålende dag er er det 10 minus og sola titter frem,det er nydelig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja brrrr det er kaldt ass!!! men det var nydelig i går kveld, nå månen speila seg på himmelen!

Men da venter vi i spenning på måleresultatene:) Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...