Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?

twinklestar

Anbefalte innlegg

Godt å se deg tilbake igjen Matvraket :)

Og koselig med besøk Aurora :)

Og takk SKybert :)

I dag var jeg veldig flink - inntil jeg var på vei hjem og måtte vente lenge på bussen - og jeg ble frista av smågodt :sur: Vet ikke hva som gikk av meg - men jeg endte iallfall opp med å spise 300g smågodt.... :sjokkert:

Bortsett fra det har jeg spist sunt, men ingen trening idag, noe som heller ikke var planen.

I morgen skal jeg få til en god intervalltrening! :enig: Utfordringen er alltid å ikke la en dum feil med utskeielse ødelegge over tid! Er så lett å sprekke når en gjør en liten feil...

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :) Måtte innom for å snike på deg jeg, og jeg er helt imponert :happy: Så flink du er med treningsplaner og sånnt! Selv vet jeg godt hvor lett det er å bli fristet av godterier ol., sitter her å spiser brownies nå :klaske: Lykke til på intervalltrening imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig Twinkle, utfordringen er nemlig akkurat det...Å ikke la seg skeie helt ut og glemme hele opplegget, til tross for at man klarte å gjøre en "feil" en gang..... Da er det bare å kjøre på med litt trening eller sunn mat igjen for å gjøre det godt igjen:=) Og det vet jeg at du klarer...Du er sikkert på trening allerede:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hvordan du har det Twinkle, I går spiste jeg 3 sånne kindersjokolader og 2 slikkepinner, var såå sulten etter treningen og merket jeg ikke hadde fått i meg nok. Men det viktgiste er å ikke la en sånn dag med utskeielser ødelegge for all den fine fremgangen vi har hatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Meg_457 :)

Har sagt det før, men det hjelper så veldig å vite at noen følger med.

I begynnelsen skrev jeg opp ofte hva jeg spiste hver dag. Det hjalp også - for det er jo ikke noe moro å skrive om masse usunnt, så da måtte jeg være flink :) Så i dag har jeg spist følgende:

Frokost: Havregrynsgrøt kokt på vann med kanel og noen ananasbiter fra boks (var ikke noe godt... men hadde ikke noe annen frukt å ha i)

Mellommåltid: 1 eple

Mellommåltid: 1 stor neve nøtter uten salt

Lunsj: 1 grov baguette med egg og røyklaks

Mellommåltid: 1 appelsin

Mellommåltid etter trening: 1 caffe latte med noen dråper vanilje

(Ekstra lett melk)

Middag: Fullkornsspaghetti med kyllingkjøttdeig med knuste tomater på boks + løk. + kokt broccoli

Kveldskos har jeg planer om 1-2 ruter Bocca sjokolade (70%).

I dag hadde jeg ikke en veldig bra trening, litt for lav intensitet... ble litt irritert for at jeg hadde glemt pulsklokka, og da klarte jeg ikke presse meg nok... Men var der i en time og trente aktivt, så bedre enn ingenting. Ble lavintensitet cardio.

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvorfor jeg trente så dårlig i dag:

Spiste lunsj klokka 12, 1 appelsin klokka 15, og trente kl 16-17.

Antagelig skulle jeg hatt et bedre mellommåltid enn appelsin før trening... Er dere andre enig i at dette er litt lite før en trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^Jeg er ingen treningsekspert (som du GARANTERT vet :fnise: ) men etter det lille jeg har lært her inne TROR jeg det er litt lite ja..Men skal kanskje ikke bevege meg mer ut på dypt vann enn dette....

Men du er så utrolig flink til å spise havegrøt...tror jeg skal bevege meg mer ut på det området igjen, men tror jeg skal kjøpe inn melk! Havregrøt kan vel kanskje være godt, bare jeg får det riktig til. Dessuten er det vel litt greit å variere frokosten..Hm..du ga meg litt inputs der ja:) Takk twinkle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja twinkle, for meg hadde det hvertfall vært for lite! Om jeg ikke spiser rundt 1t før trening så bare merker jeg energien siger ut av meg halveis i treninga, og jeg klarer ikke å løfte i nærheten av så mye som vanlig. Nå er kanskje jeg litt ekstrem da, men du kommer nok til å tjene på å spise litt nærmere trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Jeg er ingen treningsekspert (som du GARANTERT vet :fnise: ) men etter det lille jeg har lært her inne TROR jeg det er litt lite ja..Men skal kanskje ikke bevege meg mer ut på dypt vann enn dette....

Tror nok det jeg og. Må være flink til å planlegge de dagene jeg skal trene!

Men du er så utrolig flink til å spise havegrøt...tror jeg skal bevege meg mer ut på det området igjen, men tror jeg skal kjøpe inn melk! Havregrøt kan vel kanskje være godt, bare jeg får det riktig til.

Det er ABSOLUTT best med melk. Grunnen til at jeg lagde det med vann i dag var at jeg ikke hadde melk... Anbefaler ikke ananas på heller... Men jeg synes det er godt med masse kanel + 1 banan skjært i skiver. Må nemlig ha noe som er litt søtt - og det får jeg tilfredsstilt ved en banan.

Ellers har jeg vært flink i kveld: spiste bare 2 ruter av den mørke sjokoladen min :sjokolade: Og det var ikke så vanskelig. Det er lettere å begrense seg når man har mørk sjokolade, da holder det liksom med bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja twinkle, for meg hadde det hvertfall vært for lite! Om jeg ikke spiser rundt 1t før trening så bare merker jeg energien siger ut av meg halveis i treninga, og jeg klarer ikke å løfte i nærheten av så mye som vanlig. Nå er kanskje jeg litt ekstrem da, men du kommer nok til å tjene på å spise litt nærmere trening! :)

Ja, var som sagt dårlig planlagt.... Vet jo dette veldig godt. Men godt å vite at jeg iallfall har en forklaring på hvorfor jeg ikke orka å øke intensiteten!

Vanligvis pleier jeg å være mye flinkere i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er:) Ja hørt at mørk sjokolade er litt mer "lov", men hvor ofte spiser du det sånn ca? Ikke for å rakke ned på deg eller noe som helst i den duren, men for å eventuelt sjekke om dette er noe jeg også kan unne meg:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nesten ikke huske sist jeg spiste det nå. Men jeg ser ikke noe galt i å spise 70% sjokolade et par ganger i uka, så lenge man klarer å begrense seg. Jeg har hørt at det bare er positivt. Masse antioksidanter

Dette er ikke en forskningsartikkel, men tror det stemmer det som står her:

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/k...rtet-18278.html

:søvn: På tide å få seg litt søvn :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har nemlig lest og hørt det samme at det skal faktisk være sunt å spise så mørk sjokolade...men sjokolade er jo også litt sjokolade...hm...... men som du sier, alt med måte....

;=) ha en fin dag twinkle, ikke sett deg her idag, men håper alt står bra til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lever :) Bare ikke hatt tid til å være på nettet de siste to dagene...

Ikke trent noe siden sist... Maten har vært så der... Ganske sikker på at jeg ikke nærmer meg noe mer 65kg... Uff, de siste 2 kiloene sitter hardt...

I morgen blir det trening igjen :) Da SKAL jeg ha en god økt!!

God helg alle sammen :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finally finally..Der var du ja;=) Der ser du avhengigheten ja, når man ikke "ser"hverandre på noen dager *( eller nesten timer hehe) så blir man etterlyst...;=) Vi passer på hverandre da, om ikke noe annet.

God treningstime imorgen og riktig god helg;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet dagen med to skiver grovt, hjemmelaga brød :) Deilig! En med leverpostei og sure agurker og en med avocado, kalkunskinke og paprika. Ferskpressa appelsinjuice til drikke :tommelsmil:

Nå drikker jeg en stor kopp grønn chai te og har spist 4 ruter Bocca sjokolad (70%).

Snart skal jeg prøve meg på noe nytt... Trene hjemme til treningsdvd... Kan bli et artig syn... Skal trekke gardinene godt for!! En dvd som går litt forskjellige høyintensitetsøvelser og etterpå en tøyningsdvd. Håper jeg får en god følelse av at jeg har trent godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på deg! Titter innom her for å bli inspirert (og kanskje inspirere)... forresten: de skivene der hørtes gooode ut!

Spent på å høre hvordan trenings-dvd-ene gikk? Jeg har noen med pilates, det funker sånn der, men jeg kjeder meg egentlig litt. Kanskje jeg må få meg noen med høyere tempo og få på noe knallmusikk til? Ellers synes jeg igrunn det er greiest å gå på Elixia

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: God morgen :) (eller det er vel kanskje formiddag nå... )

Så koselig med besøk Aurelia :) Tviler på at jeg er til veldig inspirasjon for andre akkurat nå... Jeg er iallfall ikke fornøyd med egen innsats. Problemet er at jeg reiser mye, og denne uka har jeg ikke vært hjemme, heller ikke neste... Sliter når jeg ikke har vanlige rutiner...

Treningsdvd'ene var ikke helt min greie... Men jeg fikk da opp pulsen og fikk trent i 50 minutter. Foretrekker absolutt treningssenteret!!! Var utrolig kjedelig musikk på de dvd'ene... Og musikk er jo kjempeviktig med sånn type trening! Hadde på planen min at jeg skal trene i dag... men må si det frister lite å gå ut i den snøen og tåka som er ute nå. HJEEEELP - hvor er motivasjonen??

Kostholdet vet jeg ikke om jeg orker å kommentere heller... Ble smågodt på kino i går og :sjenert: Ikke bare litt heller...

Dette var et sytete innlegg fordi jeg ikke er fornøyd med meg selv :kjefte:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reising går tungt utover treningsregimet ja! MEN du kan jo bygge inn treningsrutiner selv på reis? Sånn som alltid å pakke løpesko og lett treningstøy i bagen, og ta en runde klokke 7 før frokost? er jo ofte mange muligheter, med svømmebasseng, løping ute, eller kanskje har hotellet et treningssenter?

verre med dagsturer, da funker det jo ikke så greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...