Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?

twinklestar

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om du stikker nesen innom Kg noe mer før jul, men vil hvertfall benytte anledningen til å ønske deg en god jul...Jeg blir å se her tilogmed imorgen, men da starter juleferien offisielt for min del også;)

God jul Twinkle...kose deg massssse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kort tur innom :goodbye:

Ikke så mye å logge - for jeg har trena lite. Har vært hektisk - og må innrømme at det kalde været ikke har frista mye til joggeturer...

Ellers koser jeg meg - og tenker lite på hva jeg spiser! Prøver seøvfølgelig å begrense meg litt, men dersom jeg skeier ut litt har jeg ikke dårlig samvittighet!

Håper dere andre har det bra!

Jeg har forresten bestemt meg for å starte en ny bok etter nyttår.

Trenger tips til gode målsetninger! ??

Skal skrive litt mer om dette senere - men alle råd tas imot med takk!

O' JUL MED DIN GLEDE :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du ikke stresser for mye med mat i jula! Sånn skal jeg gjøre det også :nigo:

Hm. Jeg har satt meg målsetninger innenfor styrke, antall kg etc, og også innenfor løping, så og så langt på så lang tid. Tenker du på sånne type mål, eller "miste så og så mange kg" mål? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du ikke stresser for mye med mat i jula! Sånn skal jeg gjøre det også :nigo:

Hm. Jeg har satt meg målsetninger innenfor styrke, antall kg etc, og også innenfor løping, så og så langt på så lang tid. Tenker du på sånne type mål, eller "miste så og så mange kg" mål? :)

Hei Shamin :)

Jeg har ikke lyst til å fokusere på antall kilo. Det hadde vært en bonus å gå ned 2-3 kg til, men noe mer ønsker jeg ikke.

Derfor ønsker jeg en mer funksjonell målsetting. Å gjøre som du sier kan jo være en idé - lage en liten liste som jeg kan tikke av etter hvert her på KG :)

Jeg får tenke litt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

God jul og godt nyttår Twinkle, nå er det vel snart tilbake til hverdagen igjen? ;) Har du funnet noen mål enda? :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GODT NYTT ÅR SHAMIN!! Og alt godt for 2010 til alle andre som tar en titt innom :):kristin: Jeg hadde det kjempegøy på nyttårsaften!

Jeg har ikke vært veldig flink i jula, men har begynt min sunne livsstil igjen nå :) Og det føles godt!! Ble en sykkeltur i går og på torsdag trente jeg styrke bein. Er fortsatt sinnsykt støl!!!

Har tenkt litt på det med mål - og har kommet frem til at jeg kan jo ikke sette nye mål før de gamle er nådd... det ville vært nedtur. Så: jeg skal trene regelmessig MINST (!!) 3 ganger i uka og jeg skal ned til 65 kg!

Jeg gikk opp litt i jula, men det er ikke så altfor galt, er nå 67,2kg (Var 66,4 før jul...)

Men - så fort jeg har nådd målet mitt skal jeg starte en ny dagbok med nye, mer funksjonelle mål.

Planlegger å trene i dag - men ikke bestemt meg helt hva enda :)

Ha en fin - siste dag med ferie alle sammen!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Tilbake til hverdagen :) Startet dagen med en bolle havregrynsgrøt.

Treningsplaner denne uka:

Mandag: Usikker på om jeg får tid - trening blir isåfall en bonus

Tirsdag: Cardio + mage/rygg

Onsdag: Kanskje slalom, antagelig ikke.

Torsdag: Slalom :nigo:

Fredag: Slalom :nigo:

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Styrke overkropp

I går trente jeg styrke overkropp :)

Oppvarming: ellipsemaskin 12 minutter

- Nedtrekk, bredt grep

- Push ups, strake bein

- Roing, sittende, trekanthantel

- Flies, liggende på swissball

- Usikker på hva denne heter: liggende latissimus øvelse med manual.

Det var det jeg rakk. Ble ikke veldig intensivt fordi jeg måtte hjelpe min mann med øvelser for styrke bein. :)

Skal bli flinkere til å logge antall kilo også.

Ha en fin mandag :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra trening i går :duskedame:

Opp 800g i løpet av julen det var jo ikke ille, selv om det er lite hyggelig uansett hvor mye/lite det er..

3 ganger trening høres veldig bra ut, det skal vi klare! :trene: Har sterk tro på deg at dette kommer til å gå greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Dette skal jeg klare ja :trene: :trene: :trene:

Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle klare det når jeg er glad i å trene og får en fantastisk følelse etter trening :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening i går, noe jeg egentlig visste ville bli vanskelig.

Så Avatar på kino i går - ble ikke veldig imponert...

I dag blir det kondisjonstrening. Kanskje en sykkeltur, hvis ikke blir det trening inne på treningssenteret på mølla.

Kostholdet var bra i går, kanskje bortsett fra middagen som var spaghetti carbonara... men kun en liten porsjon.

I dag har jeg igjen startet dagen med havregrynsgrøt kokt på melk, med kanel og 1 banan.

Nyter nå en kopp grønn te :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening gjennomført :)

4x4 (med 3 minutters "pauser")

- Varmet opp i 15 minutter ( ca 8 minutter av dette løp jeg på 9km/h)

- Jeg lå gjennomsnittlig på 88% av makspuls på toppene - løp da 10km/h

- I de rolige periodene falt jeg ned til 70% på slutten - gikk da raskt på 7km/h.

Noen som har erfaring med intervalltrening og som vil kommentere??

Burde jeg kanskje holdt meg til 2 minutters "pauser"?

Jeg har aldri testet makspuls, så må jo ta tallene litt med en klype salt, har regnet med det ofte unøyaktige målet 220-alder (altså 193) - men mistenker at makspulsen kanskje er noe høyere. Må få sjekka det snart - er noe jeg ikke gleder meg til...

Avsluttet økten med god uttøying og mage/rygg øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening så langt denne uka etter planen:

Mandag: Usikker på om jeg får tid - Ingen trening

Tirsdag: Cardio + mage/rygg V

Onsdag: Ingen trening

Torsdag: Slalom :nigo: V

Fredag: Slalom :nigo: V

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Styrke overkropp

Hatt 2 fantastiske dager i bakken :)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble trening i går istedenfor i dag. Trente hele kroppen - med fokus på å holde pulsen oppe - lagde en liten "sirkeltrening" for meg og mannen min :) Hadde senteret nesten for oss selv på lørdagskvelden :)

Så i alt denne uka har det blitt 4 treninger :)

Kostholdet har vært så som så.... Kosa meg på fjellet :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UKAS PLAN

Mandag: Styrke overkropp V

Tirsdag: Treningsfri

Onsdag: Trene kondisjon - intervall + mage/rygg

Torsdag: Treningsfri

Fredag: Treningsfri

Lørdag: Styrke Undereks

Søndag: Kondisjon (??)

Har trent styrke overeks. i dag. Har en følelse av at jeg kommer til å bli støl...

Oppvarming: 15 minutter på ellipsemaskin

1) Nedtrekk bredt grep

2) Push ups (klarte 11 repetisjoner med strake bein i dag :) )

3) Sittende roing, trekanthantel

4) benkpress med manualer (12kg - 12 -10 10kg 12)

5) Nedtrekk, smalt grep (innadrotert/supinert grep)

6) Triceps dips på benk med bena i bakken

Dårlig til å huske antall kilo på nedtrekksapparatet.

Veldig sunn mat i dag :) (bortsett fra noen yoghurtnøtter - litt for mange)

Nå skal jeg gå å legge meg :sove:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twinkle...... Godt nyttår!!

Herlig å se at du allerede er mer enn godt i gang! Jeg er tilbake, (les grunnen i min bok) Men nå er jeg i fult kjør igjen, eller delvis...Regner med å være frisk og rask nok til å starte igjen imorgen eller torsdag!! Så da skal jeg "plage" deg litt i boken ja:=)

Ser du har satt deg mål om minst 3 treninger i uken! Det er bra!!! Følger med på det altså.Hehe...... Også er det meg og denne "sadismen" min, godt å se at du også har spist litt i julen:=) Der er vi to...Eller, jeg begynte etter julen...Men men...Nå er vi i gang igjen, og legger jul og mat og alt fett bak oss...nå ser vi frem mot sommeren og bikinien som skal frem! (Jaggu godt vi har litt tid på oss) Hehe.......

Slalom ja, det var en utrolig god variasjon! SKulle ønske jeg var flink på det....:)

Tvi tvi :=) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...