Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?

twinklestar

Anbefalte innlegg

Helt greit smurfen :) Kjenner til problemet - og dette er noe jeg også har jobbet med. Spesielt dersom man er ute og spiser og får store porsjoner - man MÅ faktisk ikke spise opp ALT!

Ok, litt om helgen: usunn og lite aktiv... Og gruer meg sinnsykt til eksamen, så ikke fått lest nok heller...

I går var planen å trene, men det ble avlyst... Nå har jeg iallfall nettopp gått meg en 40 minutters tur... bedre enn ingenting - og godt med litt frisk luft!

De neste 3 dagene blir det heller ikke trening... uff gruer meg til å gå på vekta igjen...

Nok klaging fra meg - håper dere andre har en bra helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke ha lagt på deg fordi om du ikke har trent vettu. Du har satt igang forbrenninga også videre med vekter allerede. Og muskler svinner ikke hen i løpet av en uke. Du skal se at du faktisk klarer mer neste gang du trener pga den lange pausen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha lagt på deg fordi om du ikke har trent vettu. Du har satt igang forbrenninga også videre med vekter allerede. Og muskler svinner ikke hen i løpet av en uke. Du skal se at du faktisk klarer mer neste gang du trener pga den lange pausen!

desverre er det ikke bare mangel på trening den siste uka--- har spist litt for mye godis og usunne retter...

Men men... skal ikke ta sorgene på forskudd! Og takk for oppmuntring!

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^---- what she said :) Om ikke så altfor lenge så er du ferdig med eksamen, og da kan du jo heller fokusere på trening igjen! Det er jo tross alt lettere enn å prioritere trening nå, stryke på eksamen og måtte gjöre den om igjen :lol:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om PLUSS dietten? ser de promoterer den på iform.no. Der skal du spise mye over kcal forbruket ditt i 2 uker, så kutte ned til rett under for å lagre glykogener eller hva det enn heter i musklene. Ikke ha dårlig samvittighet for det heller du. bare spis konsekvent mye nå framover så kutter du ned når du er klar for å fokusere på kosthold igjen. 2 uker med drittmat deretter 4 uker sunn. Så skal man visst gå ned fortere ;) tenke muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje jeg skal leve etter den dietten :nigo:

:lol:

Men en positiv forandring: jeg føler meg skikkelig rotten og ekkel når jeg spiser "dårlig" mat! Og det gjør det jo lettere å (som oftest) velge sunnere alternativer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en positiv forandring: jeg føler meg skikkelig rotten og ekkel når jeg spiser "dårlig" mat! Og det gjør det jo lettere å (som oftest) velge sunnere alternativer! :)

Ja, er enig. Husker tilbake til min ungdom, første gang jeg hadde macdonalds hamburger i Stavanger. Ble så dårlig. Blir faktisk fremdeles dårlig av maten der. Så holder meg LANGT unna. Men blir ikke dårlig av sjokolade ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre er det ikke bare mangel på trening den siste uka--- har spist litt for mye godis og usunne retter...

Men men... skal ikke ta sorgene på forskudd! Og takk for oppmuntring!

Heihei Twinkle!

Jeg ble nesten glad jeg nå, når jeg leste at du hadde hatt en litt usunn helg ikke kommer til å trene så mye denne uken! Glede seg på andres sorger er ikke pent, men det hjalp litt på hos megMen du gikk en 40 minutters tur og det er jo bra! det er snart jul, så jeg tror nok vi går noen usunne helger i møte. dessverre. Dessuten har du jo masse styr med eksamen, så ikke ta det så tungt duVært så flink ellers, og du kommer nok sterkere tilbake!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer denne...Denne har jeg også erfart...! Man føler seg ekkel, tjukk når man spiser junk

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink selv om du har eksamen.. husker tidligere da jeg leste til eksamen, syntes jeg så synd på meg selv at det ble godis mer eller mindre hver dag (huff...).

Så at du får til trening innimellom er jo bare en kjempe bonus.

Stå på med lesningen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei Twinkle!

Jeg ble nesten glad jeg nå, når jeg leste at du hadde hatt en litt usunn helg ikke kommer til å trene så mye denne uken! Glede seg på andres sorger er ikke pent, men det hjalp litt på hos megMen du gikk en 40 minutters tur og det er jo bra! det er snart jul, så jeg tror nok vi går noen usunne helger i møte. dessverre. Dessuten har du jo masse styr med eksamen, så ikke ta det så tungt duVært så flink ellers, og du kommer nok sterkere tilbake!

:klemmer:

Haha - :lol: fint jeg kan få deg til å føle deg bedre :)

Siste lesedag i dag - gleder meg til å bli ferdig med denne eksamenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink selv om du har eksamen.. husker tidligere da jeg leste til eksamen, syntes jeg så synd på meg selv at det ble godis mer eller mindre hver dag (huff...).

Så at du får til trening innimellom er jo bare en kjempe bonus.

Stå på med lesningen din!

Takk for oppmuntring Skybert! :)

Men dere må være strenge med meg når denne eksamenen er over! Må ikke skli ut nå! Blir en utfordring å få til trening i jula, når jeg ikke har tilgang til treningssenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! :duskedame:

Vi skal nok være strenge etterpå vi :lur::fnise: Det er heldigvis mye man kan gjøre hjemme også, for å holde ved like trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Eksamen gikk ikke veldig bra... :( men jeg stod - så jeg har forsonet meg med det og er fornøyd med det!

Nå har det vært halvannen uke med usunnheter!! I morgen blir det andre boller! Planen er å ut å løpe en liten tur med hunden til foreldrene mine i morgen tidlig :eeeh: Dette blir en stoooor utfordring for meg - så må si jeg er spent på resultatet...

Nå skal jeg legge meg og lese en ny krimbok :) Gleder meg veldig til å lese noe annet enn fag!! Skal ta meg pause nå - frem til fredags ettermiddag - da starter det igjen...

God natt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senk skulderene.......det har du fortjent!!!!

Deilig med gløgg,sterinnlys og mørke inne kvelder som du sier :nisse:

Nå trenger du ikke tenke mere på eksamen slapp av og lad batteriene.

Og som du sier så er det skjerpings i morra!!!

Tror det gjelder meg også fram til jul :nisseblunk: så kan vi kose oss i selve jula ikke hele tiden.

Jeg leste noe fint

Tre faktorer er viktige for å klare å få en sunn livsstil. A: Mosjon.

B: Sunn mat

C: Tankekraft.

Det handler om å bestemme seg for å gjøre noe--og faktisk gjøre det man har bestemt seg for.

Dette er så sant!!!!!!!sånn må jeg gjøre det tenkte jeg

Natta klem til deg fra en våken nattevakt :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Twinkle...

Først og fremst: gratulerer så masse med endelig overstått eksamen og ikke minst: med juleferie! du stod, det er det viktigste! Tenk om du måtte tatt hele shiten på nytt! Synes du skal være fornøyd! Selvom jeg forstår deg godt...Husker den tiden selv! Men gud hvor herlig det må være og vite at det er ferie, gå hjem og rydde vekk alt av notater og pensum og bare kose seg og lese alt anna enn fag!!! Unner deg den ja!

igjen: gratulerer! Kos deg i førjulstiden!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...