Gå til innhold

Nå må noe gjøres! Hvor ble det av den flate magen?

twinklestar

Anbefalte innlegg

Det som plager meg mest i dag er ikke magen, men alle cellulittene som bare formerer seg på rumpe og lår :grine:

Er det noe håp om at de kan forsvinne med økt trening...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som plager meg mest i dag er ikke magen, men alle cellulittene som bare formerer seg på rumpe og lår :grine:

Jeg tror jeg har fått mindre cellulitter etter bare 6 uker med styrketrening. Synes jeg er fastere i fisken både på rumpe og lår, så bare stå på og tren!

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Stepmaskin har gjort underverker for meg på dette området i alle fall, alle cellulittene er borte!!

Et lite tips hvis du driver og tenker på kosthold og slikt er å sjekke næringsinnhold på matvareguiden. Jeg driver ikke å teller kalorier til vanlig, men av og til hender det at jeg sjekker matvarene jeg spiser. Jeg fikk meg et sjokk da jeg fikk se kaloriinholdet til enkelte ting og ble mye mer bevisst på hvor mye som sniker seg inn av usunt fett og så videre i noen av matverene jeg pleide å spise mye av.

Stå på videre, jeg syns du er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold i dag:

Frokost: 2 skiver grovbrød med prior krydder kalkun skinke

MM: 1 kaffe latte med litt vaniljesmak (burde kanskje unngått det siste men...)

MM: 1 pære

Lunsj: 1 liten baguett med salami og egg + 1 appelsin (er ikke for salami i disse sunnhetstider, men det var så lite som frista i kantina i dag...)

MM (Etter trening): yoghurtnøtter (litt for mange, for var skrubbsulten)

Middag: litt mindre enn en halv kylling + litt salat og noen cherrytomater + litt hveteris (inneholder mye fiber!!)

Resten av kvelden:

4 ruter 70% sjokolade (40g tilsammen)

1/2 boks cottage cheese med noen biter ananas og kanel

Har drukket mye brus da... :sukk: (ikke sunt for kroppen innvendig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av kvelden:

4 ruter 70% sjokolade (40g tilsammen)

1/2 boks cottage cheese med noen biter ananas og kanel

Har drukket mye brus da... :sukk: (ikke sunt for kroppen innvendig...)

Jeg har drukket både øl og brus i kveld. Vi skal da leve og kose oss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å kose seg litt innimellom, greit nok at det er livstilsendring men vi skal jo ikke ha et kjedelig liv :) Det som hjelper meg, mht til brus, er bare å kjøpe en halvliter når jeg skal kose meg, da blir jeg akkurat som en unge og sparer den til the bitter end. Og her er det null tull brus. Sånn sukkerfri gjør meg bare mer sulten!

Cellullittene er fettansamlinger under huden, så ja, de forsvinner når du går ned i fettprosent :D men vi er da damer, til og med kjendisene har cellullitter. Og menn bryr seg ikke om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært fantastisk :nigo:

Har gått en 5 timer lang fjelltur nesten uten stopp!! Ganske variert terreng, en del oppover hvor jeg fikk kjent litt på økt puls.

Ser nå at dette er mitt svake punkt, jeg trenger å gjøre mer utholdenhetstrening og intervall trening!

Kosthold:

Frokost: havregrynsgrøt med 1 banan og kanel

MM: Nøtter + 1 banan (underveis på turen)

Lunsj: Fiskesuppe + 1 kaffe mokka på h-melk

MM: noen pistasjnøtter

Middag: Grillet kylling + hveteris, salat og cherrytomater

Ble litt lite kylling kjente jeg, så blir nok litt kveldsmat om ikke så altfor lenge. Og kanskje litt sjokolade (70%).

Superfornøyd med dagen. Kjenner meg litt sliten og er glad vi får en ekstra time i natt :)

I morgen skal jeg antagelig på treningsstudio og varme opp lett i kanskje 20 minutter for så å tøye! Tror jeg kommer til å kjenne denne turen i dag på kroppen...

Og wildlily: veldig enig, man må kunne kose seg innimellom!! :)

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som varmer opp for så og tøye! burde gjør det jeg og, går som om jeg har fått en viss ting en viss plass. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som varmer opp for så og tøye! burde gjør det jeg og, går som om jeg har fått en viss ting en viss plass. ;)

:fnise: Tror det iallfall kan gjøre det litt bedre... Får se hvordan gangen min blir i morgen...

I dag har jeg startet dagen med eggerører laget av to egg og litt ekstra lettmelk + 1 skive grovt brød + en kopp grønn te.

Kjenner meg fortsatt litt sulten... men skal prøve å holde ut en time eller to og så ta meg et mellommåltid.

Nå må jeg finne frem litt pensumbøker... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, i dag ser det ut som om det kan bli en dag der jeg sprekker helt... Er sååå sugen på noe godt...

Hvorfor?

Har så langt spist følgende:

Frokost (ca. 8.30): 1 brødskive med eggerøre laga av 2 egg + melk + noen cherrytomater

MM: en del nøtter

MM: 1 pære

MM: 2 ruter 70% sjokolade

MM: 1 banan

Lunsj (ca 13.30): Et rundstykke med oliventamponade, salat, paprika og skinke (kjøpt på café)

Jeg stod opp tidlig, våkna før klokka åtte...

Hvorfor er jeg så sulten i dag? Og hva skal jeg gjøre for å klare meg.... Har ikke lyst til å sprekke, men kjenner at det kan skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et utrolig problem for meg dette også, men det er fettansamliger slik det er blitt nevnt... Et eksempel er MEG! Hehe... Jeg har alltid hjatt antydninger til dette på lårene. Nå den siste perioden hvor kostholdet har vært totalt elendig og jeg har gått opp iv ekt har jeg også lagt merke til at cellulittene sprer seg og kommet lengre ned og blitt dypere, så det er ikke tvil om at dette er en følge av fett ja... vi må bare trene på, kutte ut det usunne og forsøke å kvitte oss med dem! De er ikke pene nei! Vet ALT om det gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt om dette med cellullitter, har litt selv, har vel alltid hatt det. Så lenge de ikke er vonde og harde så har vi sjangs til å bli kvitt dem ved å gå ned i vekt. Håper vi klarer det!!

"krysser fingrer og ben"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Matvraket og Wildlily: Tiden får vise... håper vi har rett!

Ny uke :)

UKE 44

Treningsplan:

Mandag: Intervalltrening + mage/rygg

Tirsdag: Ingen trening

Onsdag: Styrke bein

Fredag: Styrke overeks

Søndag: Intervall

Dagens økt er gjennomført :danse: Har følt meg utrolig bra etterpå :)

Dagens kosthold:

Frokost: Havregrynsgrøt med 1 banan + kanel

MM: 2 gulerøtter

Lunsj: Gulasjsuppe + 1 lite grovt rundstykke + cappucino m sukker (alt fra kantina)

MM: knekkebrød sandwich fra Wasa

Middag: Suppe ute, med chilli, sitrongress og ingefær med sjømat :) spiste litt ris og litt baguett til...

Så blir det nok litt kveldsmat i åtte-ni tiden.

Gårsdagen skal jeg ikke så mye mer om... ble mye sjokolade, men kun 70%.

Nå begynner jeg å bli veldig utolmodig for å få veid og målt... men må vente en uke til... Blir skuffa hvis det ikke er noe resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlighet.. kostholdet mitt må endres ser jeg.. du er jo kjempe flink!!

Godt å høre at andre syns jeg er flink :) Er ganske fornøyd selv også! Men det viser seg først og fremst når jeg kommer hjem og får se om det vises på målebånd og vekt... Er veldig spent!

Jeg skal ta meg en tur innom dagboka di også :)

Nå har jeg akkurat spist kveldsmat: Litt cottage cheese og ganske mye ananas + masse kanel. Kjøpte meg sånn kakao med målebånd på i dag (skal visstnok være sunnere enn vanlig kakao, og er søtet med sucralose) - så nå skal jeg sette på litt vann og kose meg med en varm kopp kakao :kaffekopp:

Føler fortsatt at jeg har masse energi etter treningsøkten i dag :skya: Kan det være intervall og/eller utholdenhetstrening gir mer endorfiner enn styrketrening...?? Eller er det bare fordi jeg fikk en god mestringsfølelse på et felt jeg egentlig er veldig dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest smurfen

Blir du ikke veldig sulten av å spise så ofte? Jeg har prøvd å ha flere mellom måltider, men da må jeg ha mat hele tiden jeg asså.. Men det er kanskje fordi det kick starter forbrenninga?

Jeg blir veldig skeptisk jeg asså når jeg spiser mellom måltider å kjenner sulten gnager, ikke hver 3. time, men hver eneste time..

(nå er jo jeg innmari glad i mat da, så det er kanskje bare meg..)

ananas er jo kjempe godt, å så og si kcalori fritt, så jeg burde kanskje hamstre noen sånne.. :-)

Jeg tror faktisk det blir flere endorfiner av kondisjon og intervall enn av styrke..

Jeg er stortsett helt tappet for energi i flere timer etter en styrkeøkt, men etter en beinhar kondisjonsøkt kommer jeg meg ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

Søstra mi fikk kvitta seg med alle cellulitter på et par måneder, hun fulgte rådene i en bok, jeg skal finne ut hvilken for deg:-)

Tror jeg må kjøpe den boka selv også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi fikk kvitta seg med alle cellulitter på et par måneder, hun fulgte rådene i en bok, jeg skal finne ut hvilken for deg:-)

Tror jeg må kjøpe den boka selv også...

Ja, alle tips mottas med takk, selvom jeg tror jeg egentlig vet svaret: Trening og sunt kosthold kan hjelpe, men genetikk spiller også en rolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...