Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Fremhevede innlegg

Gjest Iril
Skrevet

Gratulerer med 4 mnd! :rodmer:

Blir spennende å se hvor lang han er blitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for 4 mnd :hoppe: Hvor blir det av tiden :sjenert: Alle babyene er blitt så stoooore ;)

Kos dere i sola i dag :sol:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Tenk 4mnd allerede, tiden går utrolig fort!

Så fine bilder av han på facebook, nydelig er han :rodmer:

Skrevet

Tusen takk Milla :klem: Er veldig stolt av han altså, han er verdens beste lille gutt :hjerte:

Skrevet

Hurra for 4 måneder :strix:

Skrevet

Hurra for 4 mnd :strix:

Lille A og Goffern er og født på samme dag i måneden, akkurat som Lilletassen og Murmel :jepp:

Skrevet

4 mnd alt!!!! Tiden har gått fort synes jeg. Er jo ikke så lenge siden jeg så han første gang i Tigerstaden

Skrevet

Litt sent ute, men hipp hurra for 4 måneder gammel Lilletass:) :strix: jeg blir litt skremt over hvor fort tiden går jeg :daane: Snart har vi konfirmanter hele gjengen :fnise:

Skrevet

Nå lurer jeg på om han har lagt til seg en dårlig vane på kvelden eller om det kommer av at vi har gått over fra kurven hans til sprinkelseng..

Leggerutinen er akkurat det samme som før og leggetiden er lik. Han roer seg ikke like fort i sprinkelsengen nå (dette har pågått i to, tre dager nå) som i kurven og han våkner mange ganger. I motsetning til kurven, hvor han sov stort sett uten problemer fra 19-22:30 og fikk da drømmemåltid, så har jeg måtte gå inn og plugge i smokken, synge etc fleeeere ganger og til slutt har jeg tatt han opp og hatt han i vår seng.

Første natten var han over i vår seng rundt kl.23 (hadde da fått flere måltider mellom 19 og 23) og i går var han opp i vår seng kl.21. Så fort han kommer i vår seng og får pupp der, så sovner han og er rolig stort sett hele natten..

Jeg lurer på om jeg skal kose meg med det (jeg får sove og synes det er kos at han ligger der forsåvidt) og tenke at det er bare for en kort stund eller om det jeg skal prøve iherdig å få han til å bli i sengen sin? Han har ligget i vår seng midt på natten hver natt siden han ble født omtrent, for jeg orker ikke å stå opp igjen når jeg liggeammer. Da han bare ville sove oppå brystet mitt klarte jeg ikke å se at det bare var for en periode, men det gikk jo over. Så nå lurer jeg litt på om dette er det samme eller om han tillegger seg en dårlig vane.. :klo:

Skrevet

Grattis med 4 mnd på etterskudd :strix:

snuppa vår har og hele livet sitt ligget deler av natta i vår seng,er såå kos :hjerte:

men i det siste har jeg prøvd å begrense det til at hun får komme oppi på morgenkvisten,ikke midt på natta. Er og redd det skal bli en vane,og det tror jeg det var en stund her(ganske lenge uten at vi tenkte over det),da våknet hun på samme tid hver natt og roa seg ikke før hun fikk komme oppi senga. jeg og sambo bytta plass noen netter,for når han ligger dert

vil hun ikke i senga vår :fnise: det funka,etter det har hun sovent fort igjen på natta uten tull.

Skrevet

Tenk at han har rundet 4 mnd allerede :hjerte:

Det er jo ikke noen regel at såpass små babyer skal ligge i egen seng, jeg tror ikke du kan skjemme han bort med dette enda. Så lenge dere sover godt alle tre på denne måten, synes jeg ikke du skal stresse med det. Jeg fant ut at vi sov bedre når hun lå i egen seng, men hun har liggi litt hos oss innimellom. Det er jo så koselig og bare for en periode som du sier.

:klemmer:

Skrevet

Enig med Pusla, du kan ikke skjemme bort en sånn liten baby... Her funker samsoving veldig bra når jeg våkner for første amming.... Jeg er nemlig i koma og så fort hun er koblet snorker jeg videre... Mannen synes det er kos å bli vekket på morningen med en smilende frøken :)

Tror ofte man tenker for mye på hva hvis jeg skjemmer bort og sånt..... Barn kan jo lære nye ting hele tiden, så jeg prø er nå å ikke stresse med det..... Det viktigste er å finne hva passer dere, for det kanskje funker ikke for neste familien osv.

Skrevet

Har du meldt deg inn på treningssenter enda? Skal vi melde oss på Elixia sammen? De har groupontilbud nå, 400 kr for to måneder, og ingen bindingstid :nigo:

Skrevet

Må bare få kommentere at jeg ikke mener at man skjemmer bort barna om de får samsove altså. jeg synes det er så kos :hjerte: og snuppa får komme oppi til oss etter 4.

Men man skal ikke undervurdere dem,de skjønner mye mer enn man tror,og ting kan fort bli en (u)vane,og det er lettere å venne de av nå enn senere.

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ville bare høre med deg... sover lillegutt mellom dere i sengen? Sover han på noe eller bare direkte på madrassen med sin dyne?

Tenkte på disse ammemadrassene... kunne egentlig tenkt meg en slik.. bedre sent enn aldri ;)

Vi har lille M liggende mellom oss, synes det er så koselig :rodmer:

Skrevet

Pupsilure * Kjøpte nettopp dealen, så jeg blir med ;)

Milla* Vi har han bare rett på madrassen vår.. Han sover med sin egen dyne ja, men han har ofte havnet under min også, siden han vil være nærmest meg som han kan :fnise:

Veldig koselig altså..

I natt skal vi prøve å bygge opp i sengen hans, siden det kanskje kan være at han har så stor plass der at han ikke vil slå seg skikkelig til ro der. Holder på å bli sprø av å plugge inn smokken frem og tilbake, for at han roer seg i noen minutter før det er på'n igjen.. I natt tok jeg han over til sengen min ved midnatt.

Godt å høre at dere mener jeg ikke kan skjemme han bort, for jeg koser meg jo også ved at han ligger sammen med oss. Det er litt verre for mannen, han sover ikke veldig godt.. Så det beste hadde vært om han fortsetter å sove i sin seng til nattammingen (som har pleid å være rundt 02:30-3) og så sover resten av natta hos oss da..

Skrevet

Hadde jeg bodd nærmere dere, skulle jeg hoppa på den dealen og hengt meg på dere jeg og!

Det kan være lurt å prøve å legge litt rundt han i senga ja :jepp: Mange jeg kjenner har rulla litt dyner og sånt rundt der, så det ikke blir så luftig. De liker jo godt å ha det litt tett. En t-skjorte el.l. som lukter av deg kan også være verdt et forsøk.

Skrevet

Jeg kjøpte også, Dine :5: Er litt lei meg i dag, for jeg føler meg så feit... Prøvde bikinier i stad, og sommertøy for noen dager siden, og jeg føler meg skikkelig feit, dvask og stygg :( Håper vi klarer å få trent et par ganger i uka :nigo: Kommer du til å levere Lilletassen der tror du?

Skrevet

Æsj, jeg prøvde bikini i stad jeg også og jeg begynte nesten å gråte fordi jeg synes jeg var så fæl.. Så JA - jeg gleder meg til å trene igjen! Jeg er mest glad i å trene på apparater jeg da.. Og så kommer jeg nok til å trene når mannen er hjemme fra jobb så han kan passe Lilletassen - for jeg er litt usikker på den barnepassen.. Hvertfall de første gangene, så får jeg heller se det an litt om jeg føler det komfertabelt.. Har du hatt Goffel der?

Jeg har ikke tid til å begynne denne uken, og du reiser jo til søndag er det ikke? Søstern min trener der også, så kommer kanskje til å spørre henne om vi kan dra sammen første gangen, så er jeg klar når du kommer tilbake fra syden :nigo:

Skrevet

Ja, har hatt Goffel der to ganger, og var litt misfornøyd første gangen, men var fornøyd andre gangen :) Kommer muligens til å ha han der igjen, hvis det passer sånn. Da får pappan litt fri ;)

Jeg er tilbake fra ferien 22. mai, og er klar for å starte treningen fra 23 :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...