Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for tilbudet Siebaeo ;) Og til Pupsilure får jeg vel si ;) Spa høres helt nyyyydelig ut!

Vi trenger litt kjærestetid rett og slett, for denne vinteren har vært litt tøff for ekteskapet. Heldigvis er vi flinke til å kommunisere, men det har vært tøft mtp at vi aldri har hatt barnevakt for Lillesøster (nå er hun 7.5 måned og aldri blitt passet) pluss mye styr med to små. Det er krevende med to tette, sykdom og det hele.

Tassen falt ned trappen for en ukes tid siden og fikk hjernerystelse og det var skikkelig skummelt og vondt for oss alle tror jeg. I tillegg har vi hatt bursdagsfeiring tre helger på rad og utrolig lite søvn, så her blir det kjærestur er det bestemt ;)

Vi holder oss til Europa i første omgang, trolig Stockholm :) Jeg har vært der før, men aldri mannen, så jeg håper vi får et sentralt og litt fint hotell som vi kan slappe skikkelig av på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at det er lurt med en kjærestetur da, ja! Det er sikkert godt å få koblet ut fra hverdagen og bare kose dere :) Stakkars Tassen da! Uff, det er ikke moro når sånt skjer med det kjæreste man har. Håper han er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Dyregod :klemmer:

Ja, det var helt grusomt å høre at han falt så mange trappetrinn... Men heldigvis virker det som det går bra, så vi håper han ikke blir påvirket av det på et senere tidspunkt. Det pleier man vel ikke? :klo:

Tror det er lurt å prioritere kjærestetid ja. Det har vi ikke hatt siden før Tassen kom, så det er sårt etterlengtet! New York blir litt vel ambisiøst til å reise fra barna sammen for første gang, så derfor tar vi noe nærmere.

Vi har fått barnevakt for begge to, så det gjenstår kun å booke. Lillesøster skal være hos svigermor og Tassen hos mamma. Det blir tre netter borte, så nå jobber vi mot at Lillesøster kan sove uten meg. Foreløpig ammes hun fortsatt på kvelden og natten, men vi er også bedt i 90 årsdag i slutten av april som jeg også har lyst å få blitt med på, og da er hun jo 10.5 måned, så jeg regner vel egentlig ikke med at jeg ammer fortsatt da.

Hun vil jo ikke ta mme på flaske, så vet ikke helt hva jeg kan gjøre hvis hun absolutt ikke tar det? :klo:

I dag begynte vi på babysang og det var veldig koselig :) Ble kjent med flere andre mammaer i nærmiljøet og skal treffe to av de senere denne uken. Kjenner jeg trenger litt mer voksenkontakt, så det skal bli bra :)

Har fylt ut papirer til pappaperm også og mannen og jeg kommer til å gå hjemme i 4 mnd'er og 1 uke sammen... Det blir nok på godt og vondt tenker jeg :fnise: Deilig at det er vår/sommer så vi kan være litt ute, gå tur, leke osv. Vi planlegger å kjøpe lekehus til barna ute, så da blir det litt maling, montering osv også. Og siden vi aldri har gjort noe slik før regner jeg med at det tar litt tid :P

*Der avsporet jeg veldig gitt, men da ble det en liten oppdatering i tillegg* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt en 360 og booket tur til New York...! :bolledeig:

Hadde dagene passet ift når vi fikk barnevakt hadde jeg hørt med deg ang billetter Siebaeo, men vi reiser med SAS fordi de flightene passet bedre. Gleder meg!!!! Det blir torsdag-søndag (lander mandag morgen).

Vi tenkte lenge og hardt og opp igjen og ned, så fant vi ut at det virkelig er verdt det å reise til New York istedet for Stockholm. Jeg bekymrer meg mer etter jeg har blitt mamma, og mye av det som holdt meg tilbake å reise såpass langt var dersom det skulle skje noe. Gud forby selvsagt, men uansett så må vi stole på de barna er hos og at de hjelper til og skaffer best mulig hjelp dersom noe skulle oppstå. I tillegg kommer vi oss hjem uansett og det kommer vi isåfall til å få hjelp til dersom det er pengene det står på.

Grusomt å tenke sånn selvfølgelig, men man kan jo ikke gå rundt og bekymre seg hele tiden. Nå skal jeg gi litt slipp på det og heller glede meg til vi kan ha litt kjærestetid bare mannen min og jeg, og ikke minst å dra tilbake til den fantastiske byen for 3.gang :biggrin:

Har ikke booket hotell enda, er litt usikker på hvor jeg ønsker å bo. Mannen lar det bli helt opp til meg siden han aldri har vært der (eller i USA i det hele tatt), så når barna sovner skal jeg se på hotell og områder :enig: Deilig å ha en reise å se frem til etter at jeg har vært "lenket" til hjemmet i svangerskapet og etterpå. Jippiiiii :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt en 360 og booket tur til New York...! :bolledeig:

Hadde dagene passet ift når vi fikk barnevakt hadde jeg hørt med deg ang billetter Siebaeo, men vi reiser med SAS fordi de flightene passet bedre. Gleder meg!!!! Det blir torsdag-søndag (lander mandag morgen).

Vi tenkte lenge og hardt og opp igjen og ned, så fant vi ut at det virkelig er verdt det å reise til New York istedet for Stockholm. Jeg bekymrer meg mer etter jeg har blitt mamma, og mye av det som holdt meg tilbake å reise såpass langt var dersom det skulle skje noe. Gud forby selvsagt, men uansett så må vi stole på de barna er hos og at de hjelper til og skaffer best mulig hjelp dersom noe skulle oppstå. I tillegg kommer vi oss hjem uansett og det kommer vi isåfall til å få hjelp til dersom det er pengene det står på.

Grusomt å tenke sånn selvfølgelig, men man kan jo ikke gå rundt og bekymre seg hele tiden. Nå skal jeg gi litt slipp på det og heller glede meg til vi kan ha litt kjærestetid bare mannen min og jeg, og ikke minst å dra tilbake til den fantastiske byen for 3.gang :biggrin:

Har ikke booket hotell enda, er litt usikker på hvor jeg ønsker å bo. Mannen lar det bli helt opp til meg siden han aldri har vært der (eller i USA i det hele tatt), så når barna sovner skal jeg se på hotell og områder :enig: Deilig å ha en reise å se frem til etter at jeg har vært "lenket" til hjemmet i svangerskapet og etterpå. Jippiiiii :yvonne:

Åå det hørtes helt fantastisk ut! Nå vil jeg også dit :fnise:

Jeg skjønner godt hva du mener med å være redd for at noe skal skje. Jeg har også blitt mer bekymret for ting etter jeg ble mamma. Men det er kjempebra at dere har tatt den avgjørelsen og bestilt tur. Det blir bra for dere vet du :)

Vi fikk ikke møttes denne gang, jeg begynner på jobb igjen på mandag så håper vi får til noe når jeg skal i permisjon og ferie igjen etter påske?

Ha en fin kveld, Dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende da!! Skjønner godt at du gleder deg! :) hvor lang er flyturen egentlig?

Turen til NY er lengst pg tar ca 8 timer ifølge SAS. Returen er på ca 7t 25min. Det er jo langt, men vi reiser på formiddagen på vei til, så da gjelder det å holde seg våken til rundt 21 lokal tid hvertfall. Og returen går på kvelden, så dersom vi får sove på flyet (som lander i 8-tiden mandag morgen), så er sjansen for jetlag minimal. Det var hvertfall erfaringen min sist jeg dro til USA med samme tider. Da fikk jeg ingen jetlag :)

Det kiler i magen kjenner jeg og jeg har nesten ikke sovet noe.. :fnise:

Jeg kommer garantert til å gråte når jeg har levert barna til besteforeldrene, men vi (og de) har godt av det og det blir nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Lillesøster har omgangssyke :( Hun har kastet opp endel i natt og imorges, men ingenting siden 06:45 heldigvis. Spiser kjempe dårlig og vil bare ammes. Ringte legevakten og de anbefalte å koke 1 liter vann med 1 ss sukker og 1 ts salt. Det likte hun, så det er omtrent det eneste jeg har fått i henne i dag + litt MM under amming. Vet noen av dere hvor lenge etter siste oppkast jeg kan fortsette som normalt ift maten? Hun har ikke feber heldigvis og grei allmenntilstand, bare litt ekstra trøtt og sutrete. Prøver med lur nr 4 nå, men det er jo ikke så rart om den lille kroppen blir sliten av å kaste opp (husker dessverre altfor godt det fra svangerskapet). Krysset fingrene for at ingen av oss andre får det!!

Edit: skriveleif

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering når jeg endelig sitter på den stasjonære datan:

Heldigvis er denne uken er over. Det har vært mye sykdom her, men nå er 3 av 4 friske hvertfall. Tassen er forkjøla og skal være hjemme fra barnehagen i morgen. Har litt feber i dag, så synes det er greit han får litt ro på seg.

Nå er det ca 2 måneder til mannen og jeg har fire måneder hjemme sammen. :rodmer: Da er målet at jeg skal få jogget litt ute når det er bart og så skal vi ordne litt her hjemme. Vi reiser til NY en måned etter han har gått i pappaperm, så vi må spare litt fremover. Har søkt endel jobber, men ikke noe intervju foreløpig. Noen har jeg fått tilbakemelding på at jeg ikke er kvalifisert, mens andre hører jeg ikke noe fra. Men må fortsette å stå på og så melder jeg meg til NAV og diverse vikarbyråer. Det kan jo være greit med litt vikariater noen steder også, dersom jeg ikke får fast med èn gang.

Vekten i morges fortalte meg at jeg har gått ned 12,2 kg totalt på akkurat 3 måneder :vekt: Jeg er superfornøyd, for nå ligger jeg ca 4,9 kg fra matchvekt, der jeg tror jeg vil være helt fornøyd. Men for å være ærlig så er jeg egentlig veldig fornøyd nå, for jeg er allerede lettere vektmessig enn jeg trodde jeg skulle bli da jeg begynte. Om 2,5 kg er jeg der jeg var da jeg var 12 uker på vei med Tassen og jeg ser på bildene fra den gang at jeg var slank. Så nå handler det mer om å få strammet opp litt fremover, få bedre kondisjon og orke mer. Vekten er ikke så farlig lenger, men jeg skal passe på kostholdet i hverdagen, noe jeg ikke var flink til tidligere.

Gratulerer så masse med morsdagen alle dere som er innom :dagens-rose::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du har vært med vektnedgangen!! Gleder meg til å se deg igjen! :) håper vi sees snart da, vet ikke om jeg får til onsdag pga sykt barn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Det er så bra at du har den innstillingen, det kommer du langt med. Det er viktigst hvordan du føler deg :-)

Kan tenke meg at det blir deilig med så mye tid med mannen din! Bare å glede seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Pupsilure og Dyregod :klem: Vet ikke om dere vil se store forskjeller når vi sees, men jeg føler meg hvertfall bedre og jeg kommer lettere inn i gamle klær :fnise:

Gleder meg til masse tid med mannen min ja :hjerte: Det kommer til å være både og forsåvidt, for det kan jo bli litt mye når man begge går hjemme over lang tid. Men vi må jo ikke sitte fast på hverandre hele tiden akkurat ;)

Sitter og skriver plan for NY turen vår :danser: Tassen er hjemme og er forkjøla, men Lillesøster sover, så nå kan jeg kose meg med litt planlegging. Eeeelsker å planlegge turer, så det er stort sett alltid jeg som lager opplegg, så sier heller mannen fra dersom det er noe han ikke vil. Tror han blir fornøyd med programmet ;)

Naboene våre reiser med samme fly bortover faktisk, et par på samme alder som vi kommer godt overens med, så det er jo utrolig morsomt! Da blir ikke flyturen så altfor lang, når de sitter to rader foran! Skal spørre om de mellom oss vil bytte, tror ikke det skal være et problem :) Blir bra tror jeg!!! :)

Gruer meg til å være borte fra barna såpass lenge, men jeg tror vi alle har godt av det. Og så får svigermor ta frem Facetimen så vi får sett snuppelure, og Tassen kan vi prate med på telefon hos mamma. Håper bare snuppelure skjønner at vi kommer tilbake, men jeg kan ikke tenke på det heller. De vil bli tatt godt vare på :)

Lillesøster er hard i magen stakkars, så tror jeg må gi Lactulose etterpå... :sjenert: Ingenting hjelper og nå vil hun ikke spise mat fordi hun sikkert har vondt i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Æsj, nå sikler jeg på sydentur igjen.. Har så lyst å gjøre noe med oss fire kjenner jeg, men hva liksom?? Jeg lengter sårt etter litt sol og varme, men som mannen sier, så er det fryktelig mye styr med fly, pakking osv med to små. Tassen er det ikke noe problem å fly med og ta med på tur, men det er verre med Lillesøster. Hun blir 9 måneder neste uke og jeg husker jo hvor kjipt det var å fly med Tassen da han var 10 måneder..

Har noen av dere tips til hva vi kan gjøre? Vi har jo ca 3,5 måned sammen og kan dra på tur, men vi har lyst å prøve å styre unna fellesferien i juli hvertfall. Og vi får satse på bhageplass fom august, så da må det i såfall bli de to siste ukene i april, første uken i mai eller juni. Sommerhus i Danmark har vi gjort, Gran Canaria er for langt unna. Skal vi på sydentur må det bli maks 4-4.5 times flytur og kun 1 uke. Mannen er som sagt veldig engstelig for om vi i det hele tatt kommer til å kose oss på en sånn tur, men jeg fant en ukestur til Kreta med hotell med privat basseng til rommet :hjerter: og separat soverom til 12,000kr. Å jeg har jo så lyst! Men fornuften sier jo at vi bør holde oss hjemme...

Vi reiser jo til NYC i slutten av mai, mannen og jeg, og i og med at jeg har sagt opp jobben bekymrer jeg meg også for hva "alle andre" sier om at vi reiser på ferie når jeg ikke har jobb engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå sikler jeg på sydentur igjen.. Har så lyst å gjøre noe med oss fire kjenner jeg, men hva liksom?? Jeg lengter sårt etter litt sol og varme, men som mannen sier, så er det fryktelig mye styr med fly, pakking osv med to små. Tassen er det ikke noe problem å fly med og ta med på tur, men det er verre med Lillesøster. Hun blir 9 måneder neste uke og jeg husker jo hvor kjipt det var å fly med Tassen da han var 10 måneder..

Har noen av dere tips til hva vi kan gjøre? Vi har jo ca 3,5 måned sammen og kan dra på tur, men vi har lyst å prøve å styre unna fellesferien i juli hvertfall. Og vi får satse på bhageplass fom august, så da må det i såfall bli de to siste ukene i april, første uken i mai eller juni. Sommerhus i Danmark har vi gjort, Gran Canaria er for langt unna. Skal vi på sydentur må det bli maks 4-4.5 times flytur og kun 1 uke. Mannen er som sagt veldig engstelig for om vi i det hele tatt kommer til å kose oss på en sånn tur, men jeg fant en ukestur til Kreta med hotell med privat basseng til rommet :hjerter: og separat soverom til 12,000kr. Å jeg har jo så lyst! Men fornuften sier jo at vi bør holde oss hjemme...

Vi reiser jo til NYC i slutten av mai, mannen og jeg, og i og med at jeg har sagt opp jobben bekymrer jeg meg også for hva "alle andre" sier om at vi reiser på ferie når jeg ikke har jobb engang..

Jeg har dessverre ikke så mye tips å komme med siden vi selv prøver å finne et sted å reise etter påske. Kan jeg spørre hvor du fant den reisen til Kreta? Det hørtes så herlig ut! Jeg gruer meg litt til å fly med Ella siden hun er så aktiv nå også aner vi jo ikke hvordan hun vil reagere.

Du er virkelig reiselysten for tiden forstår jeg ;) Det skjønner jeg veldig godt, jeg pleier å bli sånn etter en lang vinter.

Håper du ellers har det fint, jeg gleder meg til å treffe deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke så mye tips å komme med siden vi selv prøver å finne et sted å reise etter påske. Kan jeg spørre hvor du fant den reisen til Kreta? Det hørtes så herlig ut! Jeg gruer meg litt til å fly med Ella siden hun er så aktiv nå også aner vi jo ikke hvordan hun vil reagere.

Du er virkelig reiselysten for tiden forstår jeg ;) Det skjønner jeg veldig godt, jeg pleier å bli sånn etter en lang vinter.

Håper du ellers har det fint, jeg gleder meg til å treffe deg igjen :)

Hehe ja, har absolutt reiselyst og behov for tiden! :sol: Lengter sånn etter litt lys rett og slett! Jeg var ute med Tassen i går fordi han ville sykle litt rundt utenfor her og da tenkte jeg at det har rett og slett vært grått, slapsete og trist ute i månedsvis! Jeg merker det påvirker humøret skikkelig og jeg lengter litt etter idyll (eller hva jeg tror er idyll da) :hjerter:

Jeg fant ut igår kveld at det hotellet ikke tillater barn, men det var hos Ving. Har skjønt de faktisk har endel fine hotell, utifra anbefalinger jeg har lest på nettet (og nå har jeg brukt mye tid, hehe). I går begynte jeg å få mannen litt på gli faktisk, men nå tenker vi på Alcudia på Mallorca. Var der i svangerskapet med Tassen og det er utrolig barnevennlig, så kanskje det er noe? Hvor lenge tenker dere, en eller to uker? Og hva er budsjettet deres? Har mange priser og hoteller i hodet akkurat nå :fnise:

Dersom jeg får jobb fom september er det ikke noe problem økonomisk, men det er litt kjipt dersom jeg ikke får det og vi da har reist både til syden og til NYC.. Arrrrg, hvorfor må man være så himla fornuftig hele tiden?!! Eller, det gjenstår jo å se :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk heller vinterferie 2015 - da jan vi reise sammen :sjarmor:

Har dere tenkt dere på tur da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lite action her på KG om dagen.. Kjedelig a gitt! Ingen som har lyst å oppdatere litt? :)

Jeg har første kveld-natt helt alene hjemme på halvannet år. De andre er hos svigermor og skal sove over. Egentlig skulle kun Lillesøster sove der for at vi skulle få litt tid alene med Tassen, men etter at jeg kastet opp i går flere gnger fordi jeg var så sliten, bestemte vi at jeg skulle få være litt alene. Jeg har sovet så dårlig fordi Lillesøster hadde bronkitt for to uker siden, så var hun bra 1-2 dager og så ble hun dårlig igjen.

Hun fikk astmamedisiner av legen for at hun forhåpentligvis skulle bli bedre, men legen sa også at dersom hun blir dårlig igjen etter å ha blitt bedre (og vi har kuttet ut medisinen) så burde hun utredes for astma. Og det er jo det som har hendt her.. Håper virkelig ikke det er astma!

Det er skikkelig rart å være alene hjemme. Sist jeg var alene hjemme var jeg gravid, så da gjorde jeg liksom noe produktivt på en måte. Nå bare slapper jeg av..! Hva skal jeg gjøre resten av kvelden liksom...

Håper de får i henne litt hjemmelaget velling (det eneste hun tar på flaske foreløpig, men har kun fått i henne ca 100ml). Hun er veldig mammadalt om dagen, så spent på hvordan hun takler at jeg ikke er der.. Jeg har allerede grått (:sjenert:), så spent på å våkne imorgen og høre hvordan natten har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...