Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

interesang dokumentar om barnevern og fosterbarn på nrk om barn som må flytte mange ganger jeg skal skrive mer eterpa

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

en sterk dokumentar. jeg vil si jeg syns den sjanglet litt, det ble lakt mye vekt på hvor mange barn som tilbakeføre hvert år, men det er viktig da og huske at de fleste barna som blir tilbakefør gjør det i løpet av første år, og det er gjerne i akut saker pa same tid som at fylkesnemda skal ta stiling til omsorgsovertakelsen at det skjer

En annen ting er at det brukes mye tid på foreldrenes rett til og kreve barna tilbake, for det første den lovendringen huitfelt snaker om har vert forskrift i mange år, det har altid vert slik at det er strenge krav for og fa barna tilbake det skal vere en vesentlig endring i foreldrenes omsorgsituasjon og dersom barnet har fått en slik tilknyting til fosterforeldrene og miljoet der at det ike er naturlig at det skal tilbakefores så skal det ikke tilbakefores det er og en tomelfingeregel om at det ike skal ha gåt mer en to år jeg syns da at da blir lakt lit for mye vekt på foreldrenes ret som et problem

En annen ting jeg ikke syns de droftet nok var slektsplasering og familieråd, det er i dag mulig og bruke familieråd til og se eter løsninger i barns egen familie og loven sier og at barnevernet skal lete først i barns egen familie eter fosterforeldre, en vet og at slektninger skjeldnere sier op avtalen en fosterforeldre utenfor biologisk familie og at samarbeidet ofte gar bedre, det er og problemer knytet til fosterhjem i slekt nar samarbeidet er dårlig eller foreldre ikke samarbeider om avtalen og gjor det vanskelig, likevel bor man prøve, et naturlig ponkt og ta det i her var om den jenta som nå hadde fåt en midlertidig plasering hos slektning og di na var vilig til og bli fosterhjem for henne, der kunne man spurt om hvorfor ikke dete var vurdert før hun ble tenåring

ut over det syns jeg det var en bra dokumentar som fik fram mye interesant, dårlig at barnevernet ikke vile komentere den enes sak du hun selv sto fram og nar det er gjort en san job med og lage en nye mediastrategi

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...