Nolia Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #41 Del Skrevet 8. oktober 2009 Gruer meg litt til helgen igrunn.. Jeg skal på besøk til besteforeldrene mine, har ikke sett de siden bryllupet.. Problemet er, jeg og mamma har snakket veldig lite sammen om at jeg mistet. Faktisk nesten ingenting. Er egentlig ganske rart, siden vi har veldig godt forhold og snakker mye sammen. Men når jeg mistet,var jeg ikke i stand til å snakke med noen om noe så isolerte meg i et par dager. Når jeg fikk "dårlig samvittighet" for at jeg ikke hadde gitt lyd i fra meg på 4 dager etter "det" skjedde, følte jeg at jeg måtte ringe. Da snakket vi bare om dagligdagse ting, hvordan det stod til med mormor og morfar osv...Det eneste som kom opp om det triste, var en "formanende" kommentar om at det var viktig at jeg var flink å trene og stramme meg opp siden jeg hadde vært gjennom en liten barsel. Jeg ble såret og skuffet og klarte ikke si noe.. Og samtalen var over. Etter det har ikke temaet vært oppe. Jeg nekter å ta det opp, litt i protest.. siden det er "hennes jobb" å være snill og omsorgsfull mamma... men hun har ærligtalt ikke spurt om hvordan det går med meg en gang. Vi har snakket flere ganger siden... (hun bor ikke her). Men det som er saken nå, er jo at jeg ikke har noen aaanelse om hun har fortalt til mormor og morfar at jeg har mistet (ja vi fortalte det tidlig og det angrer jeg ikke på)... men hvis hun IKKE har gjort det...da kommer jeg til å bli så jæævlig rasende og såret..... Så er litt spent. Men gidder heller ikke å ta det opp nå, og spørre om hun har fortalt det... hmmm vanskelig.. men gruer meeg iallefall.. orker ikke at helgen skal handle om det! er ikke så himla ofte jeg har tid til helgeturer for å besøke de, og hvis jeg får spørsmålet om "hvordan det står til med babyen" frykter jeg at jeg kommer til å bure meg inne eller stikke til en venninne i stedet for å hygge meg med mormor og morfar... off.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 9. oktober 2009 #42 Del Skrevet 9. oktober 2009 Åååå det hørtes ikke gøy ut... :klem: Hun vil sikkert ikke såre deg... Hun er sikkert redd for å nevne det. Hvis du orker å snakke om det tar du det opp, tenker hun nok. Hun bryr seg nok kjempemasse om deg, må ikke tro hun ikke bryr seg om hvordan du har det vennen Alt ordner seg! Du skal se at helgen går kjempefint... Og snart kan du fortelle alle at du venter baby........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 12. oktober 2009 #43 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hvordan gikk det i helga? Håper det gikk bra med besteforeldrene dine. Husker da jeg mistet, da ville jeg bare bli under dyna for alltid. Aldri møte folk, i tilfelle de ikke visste at jeg hadde mistet. Er fremdeles litt redd for det enda altså... Så håper ting ordnet seg på best mulig måte ja! Eller da? Hvor er ? *lurer fææælt nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 13. oktober 2009 Hei! Nå har jeg vært leeenge borte fra internett! Nesten abstinenser altså! Det gikk veldig fint på besteforeldrebesøk, mamma hadde heldigvis fortalt om "nyheten". Ble litt babymas da, når min kusine kom innom med sin datter og mormor begynte å snakke om at jeg måtte jo sørge for at hun fikk tremenninger... Men hun er gammel og skrøpelig så hun er tilgitt:) Uansett veldig koselig å besøke de, er ikke så ofte jeg ser de da de bor så langt unna! Uansett har ikke vist seg, men nå er jeg plutselig bombesikker på at jeg hadde EL i helga da, selv om de dustete testene ikke er i nærheten av å være positive.. har besluttet at de ikke virker. Problemet er jo at jeg var jo bortreist i helga (lørdag-mandag) så får håpe at fredag og mandag har gjort susen... Uansett 2 uker å vente.. sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter #45 Del Skrevet 13. oktober 2009 Forresten så har jeg nettopp fått vite at en veeeldig god veninne er blitt gravid Hurra! så da krysser jeg fingrene for at jeg blir det snart og, så kan vi gå på masse trilleturer sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 13. oktober 2009 #46 Del Skrevet 13. oktober 2009 Forresten så har jeg nettopp fått vite at en veeeldig god veninne er blitt gravid Hurra! så da krysser jeg fingrene for at jeg blir det snart og, så kan vi gå på masse trilleturer sammen!! Ooooh! Du er et MYE bedre menneske enn meg... jeg forbanner alt og alle med stor mage enda jeg.... Godt det gikk bra i helga altså!!! Og etter mine erfaringer er mindre hyppig sex den beste måten å bli gravid på! Ha en goood natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 13. oktober 2009 #47 Del Skrevet 13. oktober 2009 håper du får en liten spire i magen snart nolia. Men må si jeg ble forvirra av alle forkortelsene her. G-test, SA, EL hæææ? hva er dette for noe og jeg ante virkelig ikke at man trengte et helt kjemisett med tester for å bli gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #48 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ooooh! Du er et MYE bedre menneske enn meg... jeg forbanner alt og alle med stor mage enda jeg.... Hehe... det er ikke alle jeg blir like glad på vegne av... men siden jeg har et stort håp om at vi kan gå gravide sammen, så er jeg veeldig glad på hennes vegne. Fint å ha en av dine aller beste veninner i (forhåpentligvis) samme livssituasjon! Men dersom jeg ikke blir gravid nå..... ddaaaaaa forandrer jo saken seg:P hehehe håper du får en liten spire i magen snart nolia. Men må si jeg ble forvirra av alle forkortelsene her. G-test, SA, EL hæææ? hva er dette for noe og jeg ante virkelig ikke at man trengte et helt kjemisett med tester for å bli gravid? Tusen takk for det! Hyggelig at du stakk innom dagboka mi:) Det er mange forkortelser ute å går ja... Men etter litt svinsing inne på forumet her så kommer man fort inn i det... De jeg husker i farten er: EL - Eggløsning (G-test - Graviditetstest) TB - To blå (positiv graviditetstest) TR - tante rød (mensen) - eller SA - spontanabort MA - missed abortion IKM - ikke kommet mens - den dagen du forventer at TR skal komme... men ikke vil... også den dagen du kan få positiv graviditetstest... man trenger absolutt ikke et helt kjemisett.. men hvis man er veldig gira på å bli gravid fort fort, som jeg er nå (fordi jeg mistet) gikk jeg til innkjøp av noen EL-tester (eggløsningstester) - men de virker jo ikke på meg da tydeligvis.... så da er man jo likelangt... hehe... Men det går fiiiint an å bli gravid uten alt dette fjaset... Jeg ble jo det fint og fort i sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 14. oktober 2009 #49 Del Skrevet 14. oktober 2009 spennende nolia!!! Jeg tok test igår, 4 dager før ikm... negativ... åååå vet ikke om jeg klarer å vente...må nok teste igjen imorgen. men har nok gitt opp håpet... for to blå for deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #50 Del Skrevet 14. oktober 2009 Du må veeente... Jeg skal også ta en test i helga... Sikkert negativ(iallefall hvis EL var nå i helga... hehe)... men jeg har jo vært så lur at jeg har et litt større lager da... har iallefall 5 tester tror jeg... Tror du må bestille flere tester... Jeg er iallefall sånn at når jeg fikk positiv forrige gang måtte jeg ta 3 til før jeg trodde det var sant.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 14. oktober 2009 #51 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) sant det! jeg tror vel bare det blir en neg test, så kommer tanta tenker jeg.... VRÆÆÆL! ÅÅåå spennende, snart test for deg da! Tenkte vi kunne teste samtidig imorgen, men hvis el var i helga blir det litt tidlig for deg Endret 14. oktober 2009 av Wings Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. oktober 2009 #52 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hehe... det er ikke alle jeg blir like glad på vegne av... men siden jeg har et stort håp om at vi kan gå gravide sammen, så er jeg veeldig glad på hennes vegne. Fint å ha en av dine aller beste veninner i (forhåpentligvis) samme livssituasjon! Men dersom jeg ikke blir gravid nå..... ddaaaaaa forandrer jo saken seg:P hehehe Tusen takk for det! Hyggelig at du stakk innom dagboka mi:) Det er mange forkortelser ute å går ja... Men etter litt svinsing inne på forumet her så kommer man fort inn i det... De jeg husker i farten er: EL - Eggløsning (G-test - Graviditetstest) TB - To blå (positiv graviditetstest) TR - tante rød (mensen) - eller SA - spontanabort MA - missed abortion IKM - ikke kommet mens - den dagen du forventer at TR skal komme... men ikke vil... også den dagen du kan få positiv graviditetstest... man trenger absolutt ikke et helt kjemisett.. men hvis man er veldig gira på å bli gravid fort fort, som jeg er nå (fordi jeg mistet) gikk jeg til innkjøp av noen EL-tester (eggløsningstester) - men de virker jo ikke på meg da tydeligvis.... så da er man jo likelangt... hehe... Men det går fiiiint an å bli gravid uten alt dette fjaset... Jeg ble jo det fint og fort i sommer! jeg har hørt at jo mer man stresser med det jo vanskeligere blir det å bli gravid. jeg har hørt om par som har prøvd og prøvd, til slutt gitt opp, så adoptert og blitt gravid når de sluttet å prøve så hardt. hva med å droppe alle disse testene. for meg høres det ut som det skaper skuffelser og frustrasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. oktober 2009 #53 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ooooh! Du er et MYE bedre menneske enn meg... jeg forbanner alt og alle med stor mage enda jeg.... Godt det gikk bra i helga altså!!! Og etter mine erfaringer er mindre hyppig sex den beste måten å bli gravid på! Ha en goood natt! åå jeg trodde man burde ha så mye sex som mulig for å bli gravid jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #54 Del Skrevet 14. oktober 2009 åå jeg trodde man burde ha så mye sex som mulig for å bli gravid jeg Man må vel ha sex til rett tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. oktober 2009 #55 Del Skrevet 14. oktober 2009 Man må vel ha sex til rett tid.. mange som blir gravide ved et uhell og da. tviler på at de har sex bare til rett tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolia Skrevet 14. oktober 2009 Forfatter #56 Del Skrevet 14. oktober 2009 mange som blir gravide ved et uhell og da. tviler på at de har sex bare til rett tid Det er jo en forutsetning at man har eggløsning da.. hvis ikke blir det vanskelig... Men sædcellene kan jo leve opptil 7 dager... Men sannsynligheten er vel størst om man har sex rett før EL. Det er dessuten ikke like lett for alle å bli gravide ved et "uhell". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 14. oktober 2009 #57 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvem har tid og overskudd til å ha sex hver dag i hele syklusen? Jeg orker hvertfall ikke, så takke meg til EL-tester! MYE mindre stressende enn å måtte ha hver dag! Håper SÅÅÅÅ at spiren er sådd, og at du kan gå gravid sammen med venninna di. Og meg seff! Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet da, siden du og Wings ikke er slike testetøser som meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. oktober 2009 #58 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvem har tid og overskudd til å ha sex hver dag i hele syklusen? Jeg orker hvertfall ikke, så takke meg til EL-tester! MYE mindre stressende enn å måtte ha hver dag! Håper SÅÅÅÅ at spiren er sådd, og at du kan gå gravid sammen med venninna di. Og meg seff! Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet da, siden du og Wings ikke er slike testetøser som meg.... ikke for å være ufin her men jeg synes det høres veldig teknisk og uromantisk ut å bare ha sex i det formål å lage barn, og som jeg har sagt tidligere, jo mer stress for å prøve å bli gravid jo vanskeligere blir det. sex skal jo være morsomt vel? ikke bare en jobb eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naerin Skrevet 14. oktober 2009 #59 Del Skrevet 14. oktober 2009 ikke for å være ufin her men jeg synes det høres veldig teknisk og uromantisk ut å bare ha sex i det formål å lage barn, og som jeg har sagt tidligere, jo mer stress for å prøve å bli gravid jo vanskeligere blir det. sex skal jo være morsomt vel? ikke bare en jobb eller? Sex er morsomt. Babylaging ikke alltid i så måte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 14. oktober 2009 #60 Del Skrevet 14. oktober 2009 Hvem har tid og overskudd til å ha sex hver dag i hele syklusen? Jeg orker hvertfall ikke, så takke meg til EL-tester! MYE mindre stressende enn å måtte ha hver dag! Håper SÅÅÅÅ at spiren er sådd, og at du kan gå gravid sammen med venninna di. Og meg seff! Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet da, siden du og Wings ikke er slike testetøser som meg.... Jeg sier bare at i gamle dager og i uland ble/blir de gravide i eninga og de hadde/har ikke slike tester, så de må jo ha sex uten helt å vite når eggløsninga er. Tror det er frustrerende for mannen og jeg med det der maset om at nei kjære jeg kan ikke ikveld for el testen var negativ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå