Gå til innhold

Kjøpe bil til 10.000 eller under


Gjest bilføreren

Anbefalte innlegg

Gjest bilføreren

Hepp!

Jeg er i ferd med å ta lappen, og tenker derfor på å kjøpe meg en bil. Jeg har ikke råd til å betale mer enn 10.000 for bilen (helst mindre da det kommer årsavgift, omregistrering, forsikring osv. utenom). Jeg er 20 år og student, og skal betale hele lappen ut av egen lomme, påregner ca. 22.000 der. Rundt januar tenker jeg å jobbe ved siden av studiet, men det passer dårlig med timeplanen i år.

Uansett, er det noen vits i å kjøpe en bil til 10.000 eller mindre? Vil jeg kunne finne en bra bil som faktisk har litt holdbarhet igjen for den prisen? Min far er veldig imot det og sier at "den bilen du har råd til, er ikke trygg nok til å bli kjørt", og jeg skjønner jo hvor han kommer fra, men da jeg aldri kommer til å få låne deres bil (jobb hvor de kjører på ettermiddagene/kveldene) så kommer jeg jo ikke noe lengre ved å bare ta kortet. Skal bare bo hjemme i ett år nå for å spare penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opplagt at det er et risikoprosjekt, men det kan jo funke for et års tid eller så.

Noe sånt ville jeg kikket på:

Saab 900 - er sikkert litt tørst, men trygg bil

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19024093

Mazda 323 - kan godt finne på å være helt grei

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19020002

Citroen Zx - prute litt så du har råd til dekk og bremser

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19013495

Viktig at den er EU godkjent relativt nylig - det dukker alltids opp noe småtteri ved kontroll

Det er flere Saab 900 - det tror jeg sannelig ikke er så dumt. Styr unna Golf, mercedes og BMW i den prisklassen. Gå for noe litt ukurant -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk