Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #1 Del Skrevet 6. september 2009 Hva koster det å lakkere en pitteliten coupé bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #2 Del Skrevet 6. september 2009 Det er DYRT.. Vennina mi skulle lakkere noen rustflekker og rette en bulk, 15 000. Så for å omlakkere hele bilen så fra 20 000 Kommer ann på om du gjør grunnarbeidet selv eller ikke. Grunnarbeid = Ta av lykter, håndtak, Bokstavelig talt ribbe hele bilen om du skal lakkere inni dører, ut med motoren . Ja, mye arbeid og ganske dyrt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #3 Del Skrevet 6. september 2009 ikke så dyrt i øst-europa...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #4 Del Skrevet 6. september 2009 nei, ikke inne i bilen og inni motorkassa og sånn der bare få en annen farge på bilen hva kan det koste om jeg gjør alt selv? driter i kvaliteten, vil bare ha en annen farge på kjærra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
generalen Skrevet 6. september 2009 #5 Del Skrevet 6. september 2009 Det minste du bør gjøre er å ta av dørpaneler for å få samme farge i karmene, det hadde du helt sikkert angret på i ettertid! Husk at du senker bilens verdi betydelig om du lar være å lakkere noen steder som er synlige (karmer, motorrom ("motorkassa") osv). Det går kanskje 2 liter lakk, + like mye klarlakk og et lag primer/grunning. Materialkostnader hvertfall 2000,- om det skal være skikkelig. Bilen må også pusses ned der det skal lakkeres. Når en bil tørker i en lakkboks flyr arbeidstimene fort, fordi den ikke kan flyttes ut av "ovnen", og lakkeringsverkstedets dyrebare tid er nemlig det, dyr. Det går masse strøm til oppvarming av lakkboks (rommet bilen lakkeres i) og ventilasjon. Derfor er desverre startkostnaden på en lakkering veldig dyr, uansett om det er en mini eller hiace (eller et panser). Det finnes jo de som er mindre nøye, og ikke har proff lakkboks, da kan du få hellakkering ned i prisene for materialkostnader, avhengig av hvor godt du kjenner lakkereren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. september 2009 #6 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg må betale 3500,- for å omlakkere en stor 4x4. Da betaler jeg "kompispris" og betaler kun for lakken. Er perlemorlakk. Jeg må da strippe bilen for alt og grunne bilen. Grunning koster også mye. Et annet alternativ er industrilakk. Det er rimeligere. Men da må du nesten kjenne noen som gidder lakkere eller gjøre det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå