Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #1 Skrevet 4. september 2009 Synes mange mennesker rundt i landet vårt er flinke til å tenke over dette med dyrevelferd, akkurat nå er det fokus på pelsdyrnæringen, noe som er bra. Men jeg har alltid lurt på hvorfor dyrevelferd ikke skal gjelde fisk. Altså jeg er helt enig i at jakt og fiske er ok men mange sportsfiskere fanger fisken, drar kroken ut av munnen på den å slipper den ut igjen. Det er jo rett og slett grusomt!!! Jeg bare tenker på hva folk ville sagt visst noen gjorde dette mot en katt!! Det var dagens fra meg, synes dette er en ufin sport som det kunne bli slutt på!
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 4. september 2009 #2 Skrevet 4. september 2009 Synes mange mennesker rundt i landet vårt er flinke til å tenke over dette med dyrevelferd, akkurat nå er det fokus på pelsdyrnæringen, noe som er bra. Men jeg har alltid lurt på hvorfor dyrevelferd ikke skal gjelde fisk. Altså jeg er helt enig i at jakt og fiske er ok men mange sportsfiskere fanger fisken, drar kroken ut av munnen på den å slipper den ut igjen. Det er jo rett og slett grusomt!!! Jeg bare tenker på hva folk ville sagt visst noen gjorde dette mot en katt!! Det var dagens fra meg, synes dette er en ufin sport som det kunne bli slutt på! ENIG!!!!!!!!!!!!! Makaber form for "sport"
Troyamin Skrevet 4. september 2009 #3 Skrevet 4. september 2009 På forsking.no kan en lese mer om fisk og smerte.
Gjest fisker Skrevet 4. september 2009 #5 Skrevet 4. september 2009 Dagens idiot-innlegg. Gratulerer. hvorfor det?
Gjest Cipheria Skrevet 4. september 2009 #6 Skrevet 4. september 2009 Veit ikkje om det er lokalt eller nasjonalt, men her har vi fått beskjed om å sleppe ut att småfisk. Eg syns fiske er veldig kjekt, men eg likar ikkje å sleppe dei ut att. Har vanlegvis drepe alle eg har fått (ikkje at det har vore så mange). Men det må eg slutte med no.
Gjest negasjon Skrevet 4. september 2009 #7 Skrevet 4. september 2009 Synes mange mennesker rundt i landet vårt er flinke til å tenke over dette med dyrevelferd, akkurat nå er det fokus på pelsdyrnæringen, noe som er bra. Men jeg har alltid lurt på hvorfor dyrevelferd ikke skal gjelde fisk. Altså jeg er helt enig i at jakt og fiske er ok men mange sportsfiskere fanger fisken, drar kroken ut av munnen på den å slipper den ut igjen. Det er jo rett og slett grusomt!!! Jeg bare tenker på hva folk ville sagt visst noen gjorde dette mot en katt!! Det var dagens fra meg, synes dette er en ufin sport som det kunne bli slutt på! Joda, men hvis man selv fanger maten eller en mann fanger maten fisken til deg, er det bedre enn å kjøpe opprettsfisk. Har fått store ørreter jeg, men jeg måtte selv slå de i hodet og bløgge de, så jeg ga de bort til en venn for de stirret på meg. Men da var jeg ung, jeg fisker gjerne men det kan gå år mellom hver gang., jeg er blitt en hard dame.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #8 Skrevet 5. september 2009 Jeg har ikke noe til overs for å fiske med sluk. Gjorde det mye før, helt til det gikk opp for meg for et dyreplageri det egentlig er. Synes det er grusomt å se folk som stolt holder opp fangsten sin mens den spreller av smerte! Hørt uttrykket "sprell levende fisk" som selges? Ja, de spreller av smerte og pines langsomt ihel. Ofte tar det lang tid før de får halt den i land og. Tenk deg å få en krok i munnen og bli dratt 10 meter bortover.. Grusomt er det!
Inx Skrevet 5. september 2009 #9 Skrevet 5. september 2009 Tenk deg å få en krok i munnen og bli dratt 10 meter bortover.. Grusomt er det! Men så er du ingen fisk. Fiske hvor man dreper fisken raskt er humant og matauk. Catch and release er "meningsløst", men fin rekreasjon og fisken tar i liten grad skade av det, kroker uten mothaker etc. Mye værre å ha kjæledyr som holdes i bur/bånd/hus hele livet, seigpining hele livet samt undertrykking av instinkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå