Gå til innhold

Knøttet begynner på Roaccutan!


Gjest Gjest_Knøttet_*

Anbefalte innlegg

Gjest youlookslashy

Huff, du er heldig som slapp på rygg og bryst! Har akkurat det samme som deg i ansiktet i alle fall, men i dag hadde det blitt OVERASKENDE bra! Vet nå ikke om det er bare ønsketenkningen min eller om at noe faktisk virker, men det var en gledelig overaskelse, merket nemlig at den venstre armen min var helt fin, bare litt kviser som er 98% borte! Faktisk så jeg ville gått med singlet, hadde det ikke vært for ryggen :) brystet har bedret seg masse, men sliter med hudormer i omtrent hver eneste pore i utringningen, skjønner ikke hvorfor det er det, er bare kjempestygt.. Men bort skal bort, eller hur? JA!

Ble litt redd over det med hårveksten jeg og, men satser på at det ikke blir meg! Har ikke så mye kroppshår nå, men de er litt mørkere enn ønskelig, så blir det mye ser jeg nok ut som en ape.. huff. Men vi krysser fingrene og hopper hurradansen og ber om det beste, gjør vi ikke? :D merker jeg har lite problemer med tørr hud og tørre lepper nå, er helt over the roof over den! kunne ikke bedt om noe bedre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Knøttet_*
Huff, du er heldig som slapp på rygg og bryst! Har akkurat det samme som deg i ansiktet i alle fall, men i dag hadde det blitt OVERASKENDE bra! Vet nå ikke om det er bare ønsketenkningen min eller om at noe faktisk virker, men det var en gledelig overaskelse, merket nemlig at den venstre armen min var helt fin, bare litt kviser som er 98% borte! Faktisk så jeg ville gått med singlet, hadde det ikke vært for ryggen :) brystet har bedret seg masse, men sliter med hudormer i omtrent hver eneste pore i utringningen, skjønner ikke hvorfor det er det, er bare kjempestygt.. Men bort skal bort, eller hur? JA!

Ble litt redd over det med hårveksten jeg og, men satser på at det ikke blir meg! Har ikke så mye kroppshår nå, men de er litt mørkere enn ønskelig, så blir det mye ser jeg nok ut som en ape.. huff. Men vi krysser fingrene og hopper hurradansen og ber om det beste, gjør vi ikke? :D merker jeg har lite problemer med tørr hud og tørre lepper nå, er helt over the roof over den! kunne ikke bedt om noe bedre :D

Jepp.....kvisene skal BORT!! :kjefte: Men fikk du vite av legen at uønsket hårvekst var en bivirkning du?

Jeg får ikke til å kommentere bloggen din, siden jeg ikke er medlem...tror jeg... så jeg får evt kommentere/stille sp.mål her da ;) men jeg leser den, skal du vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Kviser ut vinduet sier jeg! Nei, fikk ikke vite noe om uønsket hårvekst, fikk bare vite det om missdanna barn og tørr hud og sånt.. Har ikke merket noe økt hårvekst enda i alle fall, haha!:)

Tror du kan kommentere ved og velge OpenID, ellers så er det noe annet rart, skal se om jeg får ordnet slik at alle kan kommentere :) Tusen takk for at du leser den, er bare koslig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Fikke ikke til å kommentere da heller jeg.... måtte skrive inn URL, og den vet jeg ikke hva er :gjeiper: men-men!

....har faktisk bestilt meg physiogel AI creme fra Boots nå...satt på nett og lette litt etter forskjellig jeg bør ha, og etter Saeria's anbefaling gikk jeg inn og leste om kremen, og det hørtes storsvært ut det som stod der - så I'll give it a try! ;) dyr var den, så bøøør helst funke på meg også jah.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Nei huff, skjønte ingen ting jeg heller, bare skriv her du, haha! :ler:

Har sett litt på den AI creme fra Boots jeg og, har lest mye bra om den, men etter en stund ble det litt akutt tilfelle at jeg trengte noe som fungerte så fort som mulig, så var bare og forte seg på apoteket og kjøpe fuktighetskrem, det hadde blitt sånn så jeg flasset som crazy hele tiden.. Nå har jeg helt fin fuktighetsbalanse i huden tror jeg, bortsettfra rundt nesa.. Litt rart. og æsj, har klart og sprekke opp i munnvikene, var altså før jeg fikk prolip, men virker som de sårene aldri lukker seg, småirriterende.. Er så redd for og sprekke opp i leppa noe annet sted, så jeg snakker så lite om dagen, pappa er bekymret, hoho! Men har merket stor bedring allerede, er ganske "småfornøyd". Men tror jeg bare er i en bra periode, og at det EGENTLIG ikke har hatt noen storvirkning enda. :P

prøver bare og finne ut av det med trening, ettersom jeg har masse vondt om dagen. Lurer på om jeg skal begyne med litt pilates så jeg holder meg i formen, men ikke hopper og hoier og løper så mye :) tror det blir bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Ja...jeg vurderer å starte opp med spinning igjen den uka her, men vet ikke om det er så lurt.. Jeg mener, kjøpe klippekort/abb. på spinningen og kanskje ikke få brukt det fra neste uke av :gjeiper: liten vits, hvis jeg skulle komme til å få ledd og muskelsmerter av medisinene. Nei, får vel vente til lengre utpå høsten.

Ringte hudlegen idag fordi jeg var nysgjerrig på blodprøveresultater (Sekretær som tok tlf da), hun sa at blodprøvene var "ok", men det eneste var at leverprøven (om hun sa leververdier eller leverprøven..noe sånt) var bittelittegranne lav. Men jeg forstod at det ikke gjorde noe spesielt, uten at jeg fikk noe videre forklaring på hvorfor eller hva. Kan kanskje være noe med at jeg egentlig ikke skulle ta blodprøve sist jeg var der, så jeg spiste en solid frokost før jeg dro - så blodprøvene ble definitivt ikke tatt på fastende mage som de egentlig skal. Men hudlegen ville ta likevel, tilfelle de var OK - slik at jeg sparte meg for en tur (er 20 mil å kjøre hver gang jeg skal dit. Bor på en gudsforlatt plass ;) )

Men så lenge de sier blodprøvene er fine, skal jeg sikkert ikke bry meg mere om hva dette med levera var :sjenert:

(hvis det er noen som har peiling på hva dette betyr, så gjerne forklar :) men jeg skal spørre legen om nærmere forklaring når jeg kommer dit :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest youlookslashy

Haha, ja, jeg pleide og trene masse, løpe og hoppe og whatever flere ganger i uka, men for en uke siden innså jeg bare at det ikke gikk siden jeg hadde problemer med og legge meg ned i det hele tatt. så hadde venta litt og sett hvordan det går!

Men ja - bedre at leververdiene var litt lave enn høye, for roaccutan gjør jo så det blir mer :) bare fortsett og spis en solid frokost, du, haha.. Og 20 mil? DET er mye.

Og huff, nå begyner jeg og merke at roaccutanen tuller med humøret mitt, har vært kjempegrinete i dag, også plutselig er jeg glad osv. Vet det ikke er noe med mensen, er aldri sånn da.. Lil' weird. Ellers har det STORE kviseutbruddet satt seg til live, noe som var SUPERDÅRLIG timing, siden jeg har en gutt i kikkerten, som plutselig ikke snakket med meg idag, haha, lurte om jeg faktisk så SÅ ille ut, apparently yes.. Jaja, det begyner og gå over etter litt vel? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er 16 år, og sliter med det samme som deg.. bare lurte på om du kunne lagt ut et før og nå bilde i bloggen din? Ønsker å se fremgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Jepp...det er 10 mil én vei, så det blir jo en dagstur da. Må jo ha fri fra jobb den dagen jeg skal innover. (Det skal bli gøy og kjøre dit hver mnd gjennom vinteren gitt...håper på en vinter med mye pent vær og lite holke!)

Ja jeg får vente litt med å trene...se hvordan kroppen min svarer på roaccutan først. Utbruddet kom etter ca 10-15 dager hos deg? Da kan jeg vel vente meg og få den dårlige perioden sånn noenlunde rundt den tiden jeg også da sikkert.. For det er vel en viss sammenheng, selv om alle kropper er forskjellige går jeg utifra.

Får håpe huden din roer seg snart da, så du kan "sette inn støtet" med gooood selvtillitt hos han du har i kikkerten ;) Selvfølgelig har det jo egentlig ingenting å si om man har kviser, men jeg har full forståelse for at det føles kjipt - det er jo engang bare sånn at selvfølelsen havner på BÅNN. Been there, done that! ;) Min samboer har aldri sett meg med kvisefri hud. Jeg møtte han da jeg var 16 år :rødme: Men jeg var/er en racer til å sminke bort urenheter, så jeg ser faktisk ikke ut så ille som jeg kunne gjort :gjeiper: ellers så er jeg ikke av de verste tilfellene heller, i mengde. Har ikke så mange kviser om gangen, men det er alltid noen der - og de er nesten uten unntak styggvonde og setter spor etter seg i huden :snurt: Men likevel har han aldri brydd seg om/lagt merke til kvisene mine. Aldri nevnt de på de 10 årene faktisk ;) så det finnes gutter som ikke "viker unna" pga at du ikke har babyhud, heldigvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

Ti mil èn vei? Det er jo.. Det er kortere til Oslo og hjem igjen herifra, og til Oslo er en dagstur... Hudlegen min holder til i Oslo, mens legen min holder til i Gamlebyen, en ti minutters kjøretur herifra, er forløbelig han som skal skrive ut en resept til meg, siden da slapp vi alt fraværet på skolen med og kjøre og hente den resepten hver mnd, hah!

Utbrudded i huden eller i musklene mener du? I musklene kom de etter korte fire dager, men huden begynte ikke og endre seg før dag 8 eller så, ble bedre og bedre helt til i går (altså, jeg hadde ingen kviser whatsoever, nesten) også idag våknet jeg opp og var skikkelig.. æsj. Men alle er forskjellige, så håper for deg at du slipper på begge plan!

Og haha, ja, bare håper og krysser fingre for at det skal gå oppover etter den nedoverbakken her. Når jeg får de kviseutbruddene blir jeg plutselig usosial og går med genseren oppi ansiktet og dekker til til støtt og stadighet, så blir vanskelig og snakke til og med, huffda.. Er vel noe av det jeg er mest sensitiv om i de periodene. Det rare er at sminken "smelter" bort etter en stund, eller akkurat rundt kvisene, som er fantastisk irriterende.. skjønner det ikke jeg, haha. Får bare håpe dritthuden min blir bestevennen min! har kalender på badet jeg krysser ut dager på hver dag, haha.

Får vel se om jeg er bedre i morgen - og om han eventuelt liker meg bedre da, tihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Hei! jeg er 16 år, og sliter med det samme som deg.. bare lurte på om du kunne lagt ut et før og nå bilde i bloggen din? Ønsker å se fremgangen :)

....tror forresten denne var myntet på deg, youlookslashy? :) jeg har jo ingen blogg, så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis sluppet helt unna kviser på rygg og bryst, jeg har kun kviser i kinn (smilehull-området), hake, langs kjeveben og forran ørene (bakerst på kinnet liksom). Men synes ikke det er noe morro at noen studerer kvisene i ansiket heller akkurat..føler meg så utilpass bare.

Så forresten en annen tråd her om at uønsket hårvekst var en bivirkning.. det har ikke jeg visst før nå :( jeg har ganske bra hårvekst fra før synes jeg, ikke unormalt med hårvekst, men jeg takler bare ikke noe meeeeer enn det jeg har. Takler ikke å få uønsket hårvekst som et varig resultat av kuren :snurt:

Hei hei :)

Jeg snikleser litt her :)

Kviser er ikke morsomt! Jeg får sånne store byllete, som ofte aldri er mulig å få noe utav, så de må bare vere der til spott og spe til de velger å gå bort selv... (som kan ta bortimot to uker.....)

Får en og annen i ansiktet, og MYE på rygen! :sukk:

Ser du måtte begynne på p-piller også for å starte kuren. Hvilket merke er du begynt på?Jeg fikk veldig mye hårvekst av ene sorten jeg gikk på (Tror den hette Zynfase?) Og måtte slutte på den for det orket jeg ikke.

Tror jeg får litt mer kviser av den jeg går på nå (Cerazette) men det er den eneste jeg får lov å gå på med tanke på hjerneblødning i nær familie, så det må jeg nok bare leve med. Den kuren du går på er uaktuell for meg, da jeg er snart 29 år, og håper å vere klar til babylaging om ett år eller to :)

Legen min anbefalte meg å slutte helt på hormonprevansjon for å se om det er hormonene som gir meg kviser, men siden vi ikke får til dette med kondomer (de sprekker hele tiden uansett hva vi gjør) så har vi ikke det alternativet nå enda før vi er klare til å starte å prøve.

Er noe herk dette her! Som du sier, så er et kipt å se på venninner som klager over en prikk, som man må helt oppi ansiktet på for å se!

Mine lyser rødt så tydelig at den kunne sendt en båt på skjær for den trodde jeg var en fyrlykt!!

consealer hjelper lite. har funnet meg en som heter camuflasjekrem fra artdeco på parfymeriet som er den beste sålangt. http://3.bp.blogspot.com/_twIT4B2X1TQ/R8qP...0/artdeco01.jpg

Den tar iallefall bort rødfargen, så det iallfall bare er de som er nærmere enn to meter meg som ser mine skavanker...

Gleder meg til å slutte på pillen og se om det hjelper. Om jeg får mye som gravid, får nå så vere... det skal jeg tåle etter å ha lengtet i mange år etter å få gå gravid .... :)

Lykke til med kuren og håper den hjelper raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Hei hei :)

Jeg snikleser litt her :)

Kviser er ikke morsomt! Jeg får sånne store byllete, som ofte aldri er mulig å få noe utav, så de må bare vere der til spott og spe til de velger å gå bort selv... (som kan ta bortimot to uker.....)

Får en og annen i ansiktet, og MYE på rygen! :sukk:

Ser du måtte begynne på p-piller også for å starte kuren. Hvilket merke er du begynt på?Jeg fikk veldig mye hårvekst av ene sorten jeg gikk på (Tror den hette Zynfase?) Og måtte slutte på den for det orket jeg ikke.

Tror jeg får litt mer kviser av den jeg går på nå (Cerazette) men det er den eneste jeg får lov å gå på med tanke på hjerneblødning i nær familie, så det må jeg nok bare leve med. Den kuren du går på er uaktuell for meg, da jeg er snart 29 år, og håper å vere klar til babylaging om ett år eller to :)

Legen min anbefalte meg å slutte helt på hormonprevansjon for å se om det er hormonene som gir meg kviser, men siden vi ikke får til dette med kondomer (de sprekker hele tiden uansett hva vi gjør) så har vi ikke det alternativet nå enda før vi er klare til å starte å prøve.

Er noe herk dette her! Som du sier, så er et kipt å se på venninner som klager over en prikk, som man må helt oppi ansiktet på for å se!

Mine lyser rødt så tydelig at den kunne sendt en båt på skjær for den trodde jeg var en fyrlykt!!

consealer hjelper lite. har funnet meg en som heter camuflasjekrem fra artdeco på parfymeriet som er den beste sålangt. http://3.bp.blogspot.com/_twIT4B2X1TQ/R8qP...0/artdeco01.jpg

Den tar iallefall bort rødfargen, så det iallfall bare er de som er nærmere enn to meter meg som ser mine skavanker...

Gleder meg til å slutte på pillen og se om det hjelper. Om jeg får mye som gravid, får nå så vere... det skal jeg tåle etter å ha lengtet i mange år etter å få gå gravid .... :)

Lykke til med kuren og håper den hjelper raskt!

Bare koslig at du snikleser ;)

Jeg har begynt på cerazette. Og hittill er jeg missfornøyd, merker jeg.... jeg er inne i min 8.dag med blødning, på min 2.mens denne måneden. 8 dager er ca dobbelt så lenge som jeg pleier å ha mensen, og det var bare 12 dager mellom 1. og 2.mens....... Så jeg begynner å bli rimelig småforbanna faktisk :sjenert: jeg er vant til å omtrent kunne stille klokka etter min naturlige stabile suklus - og nå blør jeg i hytt og gevær uten å ha det snev av kontroll :kjefte: så jeg ber nærmest til Gud om dagen, at dette skal gå seg til med én gang jeg slutter etter jeg er ferdig på kuren ;) Fikk cerazett på grunnlag av alt jeg fortalt legen om min skepsis, han mente dette var desidert beste pillen for meg. Nåh...veit nå ikke jeg, gitt :gjeiper:

Jeg gidder ikke å blø i månedsvis, så hvis jeg gjør det - slutter jeg. Ikke vil jeg stappe i meg noen andre piller istedet heller, så da får bare legen gå å tro at jeg tar piller, også tar jeg fram lady comp'en min igjen i smug :gjeiper: (ja, jeg er sta ;) ) den som har fungert utmerket som prevansjon i 3 år. Det som da er synd er jo at syklusen sikkert er på bærtur etter pillene, men.. Nei, jeg skal holde ut et par uker til - så får vi se :)

Hvis du har planlagt barn om 1-2 år, rekker du jo kuren først? :) Jeg vil også være babyklar om 1-2 år, derfor jeg tar den nå :) jeg begynner nå snart, og det vil faktisk si at jeg er babyklar til våren om jeg vil :) men jeg skjønner at du er skeptisk. Det skulle myyye til for at jeg klarte å ta avgjørelsen også, og jeg er jo enda ikke sikekr på om jeg har gjort det rette.... men nå er det ingen vei tilbake - nå SKAL jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare koslig at du snikleser ;)

Jeg har begynt på cerazette. Og hittill er jeg missfornøyd, merker jeg.... jeg er inne i min 8.dag med blødning, på min 2.mens denne måneden. 8 dager er ca dobbelt så lenge som jeg pleier å ha mensen, og det var bare 12 dager mellom 1. og 2.mens....... Så jeg begynner å bli rimelig småforbanna faktisk :sjenert: jeg er vant til å omtrent kunne stille klokka etter min naturlige stabile suklus - og nå blør jeg i hytt og gevær uten å ha det snev av kontroll :kjefte: så jeg ber nærmest til Gud om dagen, at dette skal gå seg til med én gang jeg slutter etter jeg er ferdig på kuren ;) Fikk cerazett på grunnlag av alt jeg fortalt legen om min skepsis, han mente dette var desidert beste pillen for meg. Nåh...veit nå ikke jeg, gitt :gjeiper:

Jeg gidder ikke å blø i månedsvis, så hvis jeg gjør det - slutter jeg. Ikke vil jeg stappe i meg noen andre piller istedet heller, så da får bare legen gå å tro at jeg tar piller, også tar jeg fram lady comp'en min igjen i smug :gjeiper: (ja, jeg er sta ;) ) den som har fungert utmerket som prevansjon i 3 år. Det som da er synd er jo at syklusen sikkert er på bærtur etter pillene, men.. Nei, jeg skal holde ut et par uker til - så får vi se :)

Hvis du har planlagt barn om 1-2 år, rekker du jo kuren først? :) Jeg vil også være babyklar om 1-2 år, derfor jeg tar den nå :) jeg begynner nå snart, og det vil faktisk si at jeg er babyklar til våren om jeg vil :) men jeg skjønner at du er skeptisk. Det skulle myyye til for at jeg klarte å ta avgjørelsen også, og jeg er jo enda ikke sikekr på om jeg har gjort det rette.... men nå er det ingen vei tilbake - nå SKAL jeg! ;)

Glemte å si at jeg er helt - ja HELT! blødningsfri på carazette!!! :ler:

Var en to-tre mnd der en konstant måtte gå med innlegg, for en ikke visste når noe skjedde, men etter det - INGENTING! :skratte:

Tror jammen det den virker inn på immunforsvaret mitt også, for jeg har nesten ikke vert syk på desse to årene jeg har gått på den.. (noe jeg var mye før)

kan også vere fordi jeg var veldig svekket når jeg hadde mensen, og ofte ble syk et par dager uti den...?

Men uansett har jeg et deilig liv nå! :D

Gruer meg nesten til den dagen jeg skal slutte på carazette og begynne å prøve på barn! Håper det klaffer raskt, så jeg slipper unna med bare et par sykluser... :)

nå vet jeg ikke navnet, men den hestekuren legen min nevnte til meg, sa han at en ikke kunne bli gravid på før etter to år (eller var det tre...? husker ikke helt, men det var uansett uaktuellt for meg!)

Der var noen lettere versjoner av kurer også, men den ene innebar å ikke røre melkeprodukter, og jeg sliter der og jeg gitt! ;)

(Hvitost spiser jeg forresten ikke. Det gir meg kjempeutbrudd!!!!! :kjefte:

så det er en grei ting å sjekke ut om det hjelper for deg også!)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*
Glemte å si at jeg er helt - ja HELT! blødningsfri på carazette!!! :ler:

Var en to-tre mnd der en konstant måtte gå med innlegg, for en ikke visste når noe skjedde, men etter det - INGENTING! :skratte:

Tror jammen det den virker inn på immunforsvaret mitt også, for jeg har nesten ikke vert syk på desse to årene jeg har gått på den.. (noe jeg var mye før)

kan også vere fordi jeg var veldig svekket når jeg hadde mensen, og ofte ble syk et par dager uti den...?

Men uansett har jeg et deilig liv nå! :D

Gruer meg nesten til den dagen jeg skal slutte på carazette og begynne å prøve på barn! Håper det klaffer raskt, så jeg slipper unna med bare et par sykluser... :)

nå vet jeg ikke navnet, men den hestekuren legen min nevnte til meg, sa han at en ikke kunne bli gravid på før etter to år (eller var det tre...? husker ikke helt, men det var uansett uaktuellt for meg!)

Der var noen lettere versjoner av kurer også, men den ene innebar å ikke røre melkeprodukter, og jeg sliter der og jeg gitt! ;)

(Hvitost spiser jeg forresten ikke. Det gir meg kjempeutbrudd!!!!! :kjefte:

så det er en grei ting å sjekke ut om det hjelper for deg også!)

:klemmer:

Men blødde du litt sånn av-og-på iløpet av de 2-3 månedene, eller var det blødninger konstant? :sjenert: Je jeg skal prøve å holde ut, men synes det er hardt allerede, så det spørs.... :gjeiper:

Legen min kaller roaccuttan for "hestekur" :gjeiper: jeg har ikke hørt om noen andre kurer enn antibiotika (oxytetral, tetralysal ol.) og roaccutan mot kviser... men 1 eller 2 år..?? Hjelpes min, da skjønner jeg du takker nei :) Men Roaccutan er iallefall ikke lengre enn 1-2 måneder :)

De lettere versonene av kurer er kanskje tetracykliner? Jeg har gått på det også, og da skulle man helst ikke drikke melk til, da det hindret effekten av de.

jeg har periodevis prøvd å holde meg unna melk og ost, men...det er jo ikke så enkelt, for plutselig så er det jo i produkter du ikke tenker over at det er i :sukk: (brød og pizza og lasagne og taco og...ja..vips så hadde man inntatt litt ost eller melk uten at man tenkte det :gjeiper: )

takk for sminketipset i forrige innlegg, forresten :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy
Hei! jeg er 16 år, og sliter med det samme som deg.. bare lurte på om du kunne lagt ut et før og nå bilde i bloggen din? Ønsker å se fremgangen :)

Ok, gjest :) kan prøve og legge inn et bilde hver uke eller så. Men nå må du tenke utifra at jeg er to uker inn i kuren nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men blødde du litt sånn av-og-på iløpet av de 2-3 månedene, eller var det blødninger konstant? :sjenert: Je jeg skal prøve å holde ut, men synes det er hardt allerede, så det spørs.... :gjeiper:

Legen min kaller roaccuttan for "hestekur" :gjeiper: jeg har ikke hørt om noen andre kurer enn antibiotika (oxytetral, tetralysal ol.) og roaccutan mot kviser... men 1 eller 2 år..?? Hjelpes min, da skjønner jeg du takker nei :) Men Roaccutan er iallefall ikke lengre enn 1-2 måneder :)

De lettere versonene av kurer er kanskje tetracykliner? Jeg har gått på det også, og da skulle man helst ikke drikke melk til, da det hindret effekten av de.

jeg har periodevis prøvd å holde meg unna melk og ost, men...det er jo ikke så enkelt, for plutselig så er det jo i produkter du ikke tenker over at det er i :sukk: (brød og pizza og lasagne og taco og...ja..vips så hadde man inntatt litt ost eller melk uten at man tenkte det :gjeiper: )

takk for sminketipset i forrige innlegg, forresten :klemmer:

Blødde veldig opp og ned og fram og tilbake ja... :) pauser innimellom, så blødninger igjen.. Deilig når det slapp!

Jeg reagerer ikke så mye på ost på pizza og gratenger, men vanlig fersk skiveost er verst. spesiellt greddosten!

Versågod med sminketips, håper det kan hjelpe andre og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest youlookslashy

haha, jeg trenger litt hjelp med sminken! virker som den "smelter" av etter et par timer og legger igjen stygge flekker, og under er kvisene mye rødere.. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

Blødde veldig opp og ned og fram og tilbake ja... :) pauser innimellom, så blødninger igjen.. Deilig når det slapp!

Jeg reagerer ikke så mye på ost på pizza og gratenger, men vanlig fersk skiveost er verst. spesiellt greddosten!

Versågod med sminketips, håper det kan hjelpe andre og :)

Får håpe det slipper snart her også da :)

Men bare for å sppørre om en ting til: den uønskede hårveksten du fikk av de forrige pillene, ga det seg når du sluttet eller blir det permanent uønsket hårvekst av sånne bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knøttet_*

*leser bloggen din, youlookslashy*

Du er beintøff, stå på videre! :klemmer:

(synes ikke du ser ille ut, du har jo ingen arr ser det ut til - når du blir kvitt kvisene får du jo plettfri hud du! :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...