Gå til innhold

Magedreining

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte bare på om noen kunne fortelle noe vettugt om magedreining hos hunder? Er det mindre sjanse for at en liten hund skal få magedreining enn en stor? Jeg har selv en aktiv dachs så hopper og spretter mye, og selv om jeg prøver å holde ham rolig en time etter han har spist så blir det jo litt action likevel noen ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Lurte bare på om noen kunne fortelle noe vettugt om magedreining hos hunder? Er det mindre sjanse for at en liten hund skal få magedreining enn en stor?

Hei!

Vet ikke om jeg har så mye "vettugt" å komme med, men har opplevd at min hund har fått magedreining, ble operert (stor operasjon), og levde bra i vel 3 år etterpå.

Ja, det er større sjanse for at store hunder får dette - men mindre hunder kan også få.

Det anbefales ro både før og etter måltidene, min. ca 1 time. Vått (oppbløtt) for, helst tre (mindre) måltider pr. dag, i stedet for ett stort måltid (anbefalinger m.a. fra dyreklinikken som opererte hunden min).

Men min hund fikk magedreining selv om det var 3-4 timer siden den hadde spist, og jeg brukte alltid oppbløtt for.

Så - det kan skje... En forferdelig opplevelse!

Lykke til med vofsen din! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...