Gå til innhold

Mannlig gynekolog


Gjest Gutt_22

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_22

Hei.

Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv.

Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans?

Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker helt klart mannlige. De jeg har vært hos har vært svært proffe, veldig hensynsfulle og det er faktisk ikke kvinnelige gynekologer i samme grad. De jeg har vært hos har vært hardhendte, og lite hyggelige.

Det er jobben deres, de er proffe, og jeg skal love deg at de ikke tenker sex. Når du ligger der og spriker i flombelysning, med GU-jekk og ultralydsdildo så er du ikke akkurat hot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mannlige gynekolog er hardere på labben enn min kvinnelige fastlege.

Kjønn er irrelevant, hvis ikke man er veldig sjenert/engstelig. Kjæresten din vil ikke "vise seg fram", men får hjelp av legen til en undersøkelse for å ta vare på helsen sin.

GU er usexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen min skulle gå til en kvinnelig lege med et problem med "utstyret" hadde jeg ikke reagert på det nei. Å gå til lege for en underlivsundersøkelse blir noe helt annet enn å "vise seg" for menn. Det er utrolig lite seksuelt over situasjonen, og legen som har sett sikkert ti andre underliv hver dag i ørten år er garantert av samme oppfatning.

Jeg foretrekker faktisk kvinnelige leger selv, men under bl.a operasjon i underlivet og innvendig ultralyd fikk jeg ikke akkurat noe valg når det var menn som skulle gjøre det, og det var helt greit. Mannen min hadde svært lite han skulle sagt. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig problemstilling, å vise fram "stasen" til lege av det motsatte kjønn er lite problematisk og har lite med å "vise seg fram" og uendelig lite med sex å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg jente, men jeg svarer likevel:

Jeg har en mannlig fastlege som også er gynekolog. Mamma har brukt ham i en årrekke og er veldig fornøyd med ham, så det var hun som anbefalte meg å ha ham som fastlege da jeg skulle velge. Hun sa at det er praktisk at fastlegen kan gjøre gynekologiske undersøkelser (nå skal alle fastleger kunne gjøre det, men jeg synes det er betryggende at han har den ekstrautdannelsen). Hun sa også at hun syntes at de kvinnelige gynekologene hun hadde vært hos i årenes løp var mer hardhendte enn de mannlige hun hadde vært hos, selv om hun også hadde hatt en ubehagelig opplevelse hos en mannlig gynekolog.

Menn må jo av og til sjekke både prostata og andre intime soner, og om min kjære hadde gått til en kvinnelig lege hadde jeg ikke brydd meg. Jeg tipper de ser på rumper og kjønn som de også ser på ører, neser, rygger og tær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om legen er mann eller kvinne er meg revnende likegyldig. Første gang jeg skulle til GU må jeg innrømme jeg var glad for at legen var kvinne, men ved senere anledninger har det ikke brydd meg. Regner med de betrakter meg og mitt som "jobb" - verken mer eller mindre.

PS: Og om kjæresten hadde gått til en kvinnelig lege så ville jeg aldri tenkt over det som et problem en gang.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart mannlige. De jeg har vært hos har vært svært proffe, veldig hensynsfulle og det er faktisk ikke kvinnelige gynekologer i samme grad. De jeg har vært hos har vært hardhendte, og lite hyggelige.

Det er min erfaring også! Mannlige gynekologer er absolutt å foretrekke.

Foretrekker igrunnen mannlige alt innenfor legestanden jeg tror jeg... eneste gangen jeg syntes det var greit med kvinnelig lege var da jeg gikk gravid.

Og om kjæresten min skulle måtte sjekke snoppesaken, så bryr jeg meg nok filla om kjønnet på legen... Viktigere at man går til en som kan sakene vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om legen er mann eller kvinne er meg revnende likegyldig. ....

Regner med de betrakter meg og mitt som "jobb" - verken mer eller mindre.

:Nikke:

Og om min mann hadde vært hos en kvinnlig lege ville jeg da ikke hatt noen problemer med det. Havner han på sykehus er jo sjansen rimelig stor for at det er en kvinnlig sykepleier el. som vil stelle ham osv. og da håper jeg jo bare han får best mulig stell - hvem som gir ham det er helt uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Og om min mann hadde vært hos en kvinnlig lege ville jeg da ikke hatt noen problemer med det. Havner

3fe0

han på sykehus er jo sjansen rimelig stor for at det er en kvinnlig sykepleier el. som vil stelle ham osv. og da håper jeg jo bare han får best mulig stell - hvem som gir ham det er helt uinteressant.

En lege har for øvrig ikke lov til å ha sex pasientene sine. Tror det færreste legene vil risikere lisensen sin for å tilfredsstille seg selv en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Knut_*

Hvis kona går til lege så spiller det da liten rolle om det er kvinnelig eller mannlig lege.

Man hører mest historier om MENN som kommer til en kvinnelig lege og som synes det er pinlig¨å vise utstyret sitt. Ofte er historien da vinklet til at den kvinnelige legen jo var så ung og vakker og at mannen var redd for at han skulle reagere, ja dere vet, "der nede". Det er sikkert kvinner i helsesektoren som kan fortelle historier om menn som har rødmet... Men jeg tror situasjonen er anderledes for kvinner som er hos en mannlig lege. Jeg tror ikke at kvinner føler at legen var så ung og kjekk, og nå er det pinlig at jeg ble kåt. Samtidig tror jeg heller ikke at menn som går til kvinnelig nydelig og ung lege blir kåte. De har bare ikke helt kontroll over saker "der nede". Eller det forteller ihvertfall noen historier. Jeg har ikke opplevd det. Var hos urolog en gang, og det var alt annet enn erotisk.... Og sånn tror jeg også kvinner har det. Å gå til gynekolog er et nødvendig onde ifølge min kone, og hun er kun opptatt av at legen skal være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpte på kvinnelig gynekolog, men siden hun var borte da jeg hadde time fikk jeg en mannlig gynekolog som var vikar for henne, og gruet meg litt til dette. Helt ubegrunnet. Har aldri følt meg så ivaretatt i forbindelse med legekontorer etc som jeg gjorde med denne legen. Han var forsiktig og oppmerksom og viste at han var opptatt av å finne ut av "problemet", da jeg var hos gynekolog ikke kun pga rutinemessig sjekk.

Så, slik sett er jeg glad jeg endte opp hos han. Ikke fordi jeg liker å vise meg frem til andre menn enn min kjære, men fordi jeg fikk førsteklasses service i forbindelse med undersøkelsen og oppfølgingen. Han var en god lege, og det er det viktigste det være seg mann eller kvinne.

Det ligger ikke noe seksuelt i en GU.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simbelmynë

Kjønnet til legen jeg eller samboeren bruker min bryr jeg meg lite om. Synes heller hvorvidt de er flinke på det de driver med er det som teller. Regner med at de er profesjonelle. Å bli sjalu på gynekologen/urologen til kjæresten synes jeg er utrolig merkelig!

edit: retta opp en feil

Endret av Simbelmynë
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd
Kjønnet til legen jeg eller samboeren min bryr jeg meg lite om. Synes heller hvorvidt de er flinke på det de driver med er det som teller. Regner med at de er profesjonelle. Å bli sjalu på gynekologen/urologen til kjæresten synes jeg er utrolig merkelig!

Er man hos mannlig gynekolog, er der også en kvinnelig sykepleier tilstede under selve undersøkelsen.

Det har det iallefall vert med meg, jeg vet ikke om dette er vanlig praksis eller bare på dette sykehuset...? (jeg går til gynekolog på sykehuset)

Han ringer på henne når vi er ferdige å prate, og hun går når jeg har fått på meg klærne igjen.

Veldig betryggende, særlig første gangen, da jeg bare hadde hatt kvinnelige G tidligere :)

Syns det er verre de gangene man skal sjekke brystene for kuler jeg da....... jeg har mannlig fastlege.

Men som det har vert sagt tidligere... Dette er et nødvendig onde! Vil jo heller få kulene sjekket, eller at noe skal vere galt!

Hadde ikke brydd meg om det var mann eller kvinne som skulle sjekket mannen min, så lenge jobben blir gjort bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simbelmynë
Er man hos mannlig gynekolog, er der også en kvinnelig sykepleier tilstede under selve undersøkelsen.

Det har det iallefall vert med meg, jeg vet ikke om dette er vanlig praksis eller bare på dette sykehuset...? (jeg går til gynekolog på sykehuset)

Han ringer på henne når vi er ferdige å prate, og hun går når jeg har fått på meg klærne igjen.

Dette kan da umulig være et krav? Det høres utrolig merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xxx_*

Hehe, merkelig ting å lure på da.. klart det ikke har noe å si. Jeg har ikke noen problemer med nakenhet sånn generelt da. Og noen situasjoner - spesielt medisinske - krever at man viser sine edlere deler til andre. Da jeg skulle til min første gynekologiske undersøkelsen som fjortis så ville jeg ha en kvinne, men nå vil jeg bare ha den flinkeste.

Om det er en mann eller kvinne som kjører en mega-qtip ned i penisen til min kjære bryr meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kvinnelig fastlege , og det er også hun som har foretatt de fleste GU på meg opp gjennom årene. Men dette er egentlig litt tileldig, det var hun jeg endte opp til første gang jeg skulle ha p-piller, jeg var fornøyd og har blitt der siden.

Jeg har hatt mannlig lege som vikar noen ganger, og det har også vært helt greit. Det finnes knapt noe mer usexy enn å vrikke seg til i GU-stolen, erotisk er det så absolutt ikke! Og celleprøver og det som verre er, er ikke akkurat egnet som forspill....

Måtte inn på sykehuset for noen år siden for å få ut en spiral som satt fast. Endte da opp med tre leger og ett par sykepleiere som alle stod omtrent med nesen opp i underlivet mitt. Ikke akkurat stas eller fornøyelig. Men det var nødvendig, og for de var det jobb; en oppgave å løse på best mulig måte.

Kjønnet på legen har pent lite å si for min del, så lenge h*n ikke er hardthendt eller brå, og vet hva h*n skal se etter om det er "female plumming-problems".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv.

Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans?

Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer ;)

Vet at det er slik at menn i visse land vi ikke liker å sammenlikne oss med krever at det kun skal være kvinnelige leger og sykepleiere som skal få undersøke og behandle deres koner og døtre, men jeg trodde ikke dette hadde vært en problematikk i vår del av verden i moderne tid - og heller ikke tidligere når sant skal sies. Er vi på vei "tilbake" til holdninger vi ikke engang hadde i vår mest puritanske fortid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da umulig være et krav? Det høres utrolig merkelig ut.

Det er ikke et krav, men det er helt vanlig praksis. Gynekologen undersøker et stort antall kvinner (av alle typer) hver eneste dag, og er i risiko for å bli feilaktig anklaget for å ha utnyttet pasienten, noe som vil skape store problemer for gynekologen (og sykehuset/poliklinikken hvis gynekologen ikke driver for seg selv). For engstelige pasienter (mange har jo overgrepserfaring fra tidligere) kan det føles som en trygghet at det er en kvinne tilstede.

Hos privatpraktiserende som bare har en sekretær, og på vanlige legesentre, er det nok noe mindre vanlig. Noen har da oppslag om at man kan be om at sekretær er med inne under selve undersøkelsen. I tillegg til at man kan ha med noen man stoler på selv, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologiske undersøkelser er noe av det minst erotiske som finnes, og da er også kjønnet på den som utfører den irrelevant.

Jeg foretrekker også mannlig gynekolog, fordi de etter min erfaring er mye mer forsiktige. Og at man skal ha en kvinne tilstede har jeg aldri opplevd. Jo færre i rommet jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...