Gjest Gjest_ Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 hei, jeg bare lurte på om det går an å ta båt fra norge til usa? eller, jeg skjønner jo at det går an, men er det noe cruise eller lignende som går dit? takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #2 Skrevet 26. august 2009 hei, jeg bare lurte på om det går an å ta båt fra norge til usa? eller, jeg skjønner jo at det går an, men er det noe cruise eller lignende som går dit? takk for svar Titanic går vel fra Liverpool mener jeg. Koster vel ikke så mye å ta til Liverpool, for så å ta luksusbåt til New York.
Gjest Gjest_Live_* Skrevet 26. august 2009 #3 Skrevet 26. august 2009 Amerikabåten går ikke fra Oslo lenger for å si det sånn. Men cruise-selskapet Cunard har cruise over Atlanteren. Går fra Southampton (England)via Cherbourg (Frankrike) til New York.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg kjenner noen som, i kombinasjon av flyskrekk og interesse for skipsfart, fikk overfart med et lasteskip mot betaling. Vet ikke hvor mye det ksotet eller hvor lang tid det tok, men det var visst ganske utbredt..
Gjest Gjest_Lill_* Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Jeg kjenner noen som, i kombinasjon av flyskrekk og interesse for skipsfart, fikk overfart med et lasteskip mot betaling. Vet ikke hvor mye det ksotet eller hvor lang tid det tok, men det var visst ganske utbredt.. Lønner seg ikke om du skal på ferie i USA. Men kanskje om du skal flytte dit. eller har veldig lang ferie hvor det er greit at overfarten spiser opp mye av ferien. Kanskje en opplevelse i seg selv å bli med et stort skip? Men husk at dette er en arbeidsplass og ikke en cruisebåt!! Og at den skal innom havner underveis. Gøteborg, Bremerhaven, Zeebrugge, Southampton og Le Havre før man krysser Atlanteren og kommer til Halifax, New York, Baltimore, Charleston osv. (det er andre ruter også). På disse skipene er det som regel bare lugarer til de som jobber på skipene (det crewet de MÅ ha) så det er liksom ikke bare å bestille tur og hoppe på! Du får ringe til f.eks. Wallenius/Wilhelmsen (jobbet der da det bare het Wilhelmsen Lines) - men jeg vet at de hele tiden avviser folk som spør. Mange som ringer fordi de f.eks. skal studere i Statene og vil ha billig overfart hvor de kan ta med seg mange ting, inkl. bil og motorsykkel.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Grunnen er at jeg har tenkt på å studere i New York med Gateway, men har ekstremt flyskrekk. Hvordan kan dette la seg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Titanic går vel fra Liverpool mener jeg. Southampton. Hadde vært litt gøy å ta et godt gammeldags passasjerskip over atlanteren, da. Eller kanskje luftskip. Men det gikk jo ikke så bra med Hindenburg heller...
Mermaid Blues Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Grunnen er at jeg har tenkt på å studere i New York med Gateway, men har ekstremt flyskrekk. Hvordan kan dette la seg gjøre? Tror kanskje jeg ville vurdert å jobbe med flyskrekken i første omgang. Dersom det skulle skje noe der borte tviler jeg på at forsikringsselskapet ditt shipper deg hjem igjen med båt - de setter deg i et fly. Og skulle det være noen tungtveiende grunn til prematur hjemreise er det vel også sannsynligvis et behov om å komme seg hjem raskest mulig. Mange flyselskaper arrangerer kurs i hvordan man lærer seg å overvinne flyskrekk, og det finnes også psykologer og alternative behandlere som jobber med dette med svært gode resultater
Gjest Dagrun Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Som sagt går det cruiseskip fra Southampton i England til New York. Turen tar 6 dager. Du må da ta båt til England først. Sjekk med cruise-selskapet Cunard som noen her allerede har tipset deg om. Personlig er jeg mer redd for båt... blir sjøsyk og 6 døgn på bår over Atlanteren står for meg som en mareritt. Blir jo syk på danskebåten etter en time i Oslofjorden...
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Grunnen er at jeg har tenkt på å studere i New York med Gateway, men har ekstremt flyskrekk. Hvordan kan dette la seg gjøre? Jamen du har jo allerede fått vite her at det går cruiseskip fra England til USA, at noen av cruisebåtene som går i Norge på sommeren skal over til USA for vinteren og at de da kan ta med passasjerer, eller at du kan ringe til norske rederier og høre om du kan få bli med på en overfart. Mer kan man vel ikke tipse deg om??? Det er ingen passasjerbåter som går direkte fra Norge til USA.
Gjest dr.no Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 Tusen takk for svar alle sammen! Grunnen er at jeg har tenkt på å studere i New York med Gateway, men har ekstremt flyskrekk. Hvordan kan dette la seg gjøre? Valium
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå