Kari-Kari Skrevet 25. august 2009 #1 Del Skrevet 25. august 2009 Føler tiden er inne for å starte en dagbok. En plass å skrive om det som skjer i livet og ting som opptar meg. Jeg er 25 år og bor sammen med min kjære samboer gjennom 5 år. Jeg jobber som sekretær og har i tillegg en helgejobb. Vi er også krisehjem for hunder til omplassering. Resten får vi ta etterhvert... Så til alle som stikker innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 26. august 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 26. august 2009 Starten på resten av livet.... føler at resten av livet bør begynne snart. Vi bør komme oss ett steg videre i livet, neste stadium. Vi har vært samboere i over 5 år. Begge har prioritert jobb i noen år. Jeg har ikke fast jobb, men jobber med et utrolig spennede prosjekt som skal vare i 3 år til. Drømmejobben egentlig... Samboeren begynner å bli lei av jobben sin etter at de fikk ny sjef og har lyst påen ny jobb. Midt i alt dette føler jeg at vi bør ta et skritt viderere. Gifte oss, få barn, selge leiligheten og kjøpe hus. Men hvor skal jeg starte? Si opp drømmejobben å få en fast jobb? selge leiligheten i byen og flytte på "landet"? Men samtidig er det en stemme som sier: Har du gjort det du ville, opplevd der du hadde lyst til, reist dit du ønska? og svaret på det er egentlig nei.... Men men livet blir skjelden det vi planla at det skulle bli, på godt og vondt! Anyways, har en feriedag i dag, herlig! Har planer om å rydde i huset. Vi pusset opp soverommet i helga, sånt blir det litt rot av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2009 Ble ikke så mye rydding på meg i går. Hunden hadde vondt i magen og måtte ofte ut og vi bor i 2.etg så det er ikke bare å slippe han ut i hagen... stakkars lille... Tilbake på jobb igjen etter en helt super feriedag! Jeg synnes det er litt luksus å kunne ta en dag i uka fra jobb å bare være hjemme alene. Rydde, vaske, slappe av og kose seg! Egentlig litt kjedeli på jobb i dag, ingen ting som skjer og lite folk tilstede I kveld må det ryddes siste resten, får overnattingsbesøk av svigermor og tanta i helga. Vi skal på utdikkingslag på lørdag, kommer helt sikker til å bli super gøy! Får prøve å gjøre en hedelig innsats så arbeidsdagen går litt fortere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 29. august 2009 Endelig ferdig på jobb, sliten og har vondt i beina. Men ikke verre enn at det kureres av en natt søvn! I morgen (rettere sagt om ca 7 timer) skal jeg i utdrikkingslag, gleder meg en hel masse! Men nå må jeg sove, blir en lang dag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 31. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2009 Det ble en lang dag på lørdagen, utdrikkingslaget startet før kl. 12.00 med spa og vin. Var hjemme igjen ca kl 3.30. Hadde huset fult av overnattingsgjester så vi våkna igjen lit før kl 9. Trøtt og urven Samboeren tok med seg faren og onkel S og reiste til Østersund i helga. Han kom hjem å handla masse fornuftige ting, nye spotter og lysskinner som ble montert i dag. Blei kjempe fint! Bilen min derimot er ikke kjempe fin for tiden. På vei til jobb på fredag oppdaget jeg at varmeanlegget ikke virket lengre, det virker bare på fullt! Kjedeli Har jo nettopp byttet ut min gamle bil som var blitt 25 år med en bil som bare er knapt 15 år for å unngå at alt går i stykker, men nå virker det ganske håpløst. Virker som om den nye bilen min har flere ting som kan gå istykker enn den gamle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 1. september 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 1. september 2009 Da er vi godt i gang med uka. Rolig uke på jobb denne uka. Sjefene er borte på seminar I går fikk samboeren telefon om han ville være med å spille fotballkamp i dag, masse skader på laget! Så i ettermiddag skal vi på fotballkamp, tar med hunden også! Lenge siden sist nå, samboeren har hatt pause fra fotballen denne sesongen. Nå må det lages mat til fotballspilleren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 3. september 2009 #7 Del Skrevet 3. september 2009 Ny dagbok, spennende! Skal prøve å følge litt med her inne, selv om det kan være vanskelig nå over mange dagbøker innimellom Er deilig når sjefen er bortreist, da danser musene på bordet Blir i allefall roligere dager Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 6. september 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 6. september 2009 Hyggelig med besøk Jekka! Virker litt som om når det er rolig på jobb så er det masse å gjøre på ettermiddagstid. Fotballkamper, trening, personalmøte, middag til søstra til samboeren og jobb helg! puh! Tirsdag var det fortballkamp i stri regn, men artig like vell. Første kampen i år som samboeren spilte. Onsdag var det badminton , utrolig slitsomt, formen har ikke bedret seg nevneverdig i sommer Torsdag var det personalmøte på ekstrajobben. På fredag ble vi invitert på middag til søstra til samboeren, kjempe koselig å i går var det jobbing. Neste uke blir fult kjør på jobben, greit egentlig. Blir mye "sosialisering", kjenner jeg egentlig ikke orker men må bare bite tennene sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B.A. Skrevet 11. september 2009 #9 Del Skrevet 11. september 2009 Heisann og gratulerer med dagbok. Så kjempespennende at dere er krisehjem for hunder. Hvordan fungerer det? Håper du får slappet litt av innimellom så du ikke sliter deg ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 13. september 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 13. september 2009 Heisann og gratulerer med dagbok. Så kjempespennende at dere er krisehjem for hunder. Hvordan fungerer det? Håper du får slappet litt av innimellom så du ikke sliter deg ut Takk, takk B.A. Vi har hundene hjemme hos oss mens de venter på nytt hjem. Får alle utgiftene dekket, men vi får ikke betaling for det. Vi gjør ikke noe for å få omplassert hundene men vi må være med til vetrinær og på visning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 15. september 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 15. september 2009 Beklager litt kort svar B.A. Var så trøtt at jeg nesten ikke viste hvor jeg var! Utfyllende svar følger: Vi har den daglige omsorgen og ansvaret for hundene vi passer. Hvis vi trenger noe som mat, dyrlegehjelp eller annet utstyr tar vi kontakt med omplasseringen. Det varierer veldig hvor lenge vi har hundene. Noen har vi hatt i en helg, andre i noen måneder. De som driver omplasseringen er også super hjelpsome hvis vi skal reise bort å ikke kan ta med hunden, ferie ol. så hunden kan være hos noen andre mens vi er borte. Vanligvis har ikke vi som er krisehjem kontakt med det gamle hjemmet, den kontakten er der omplasseringen som tar seg av. Det er altid behov for krisehjem/forsterhjem så jeg anbefaler alle som tenker på det om å prøve! Herlig med hund i huset! Vi er krisehjem/fosterhjem nå fordi vi i perioder jobber veldig mye begge to. Min samboer var også veldig skaptisk til å ha hund, men nå er han helt frelst! ____________________________________________________________________ Denne uka kommer til å gå super fort frykter jeg for! I går var den store valgdagen, så en del av ettermiddagen gikk med til dette. Resten av ettermiddagen gikk med til jobbsøking for samboeren, han fikk nemlig permitteringsvarsel som den eneste på jobben i går! Urettferdig med stor U, han er den som har vært ansatt lengst i bedriften og har bestandig stått på for firmaet! Hvis han blir permittert blir det fra 01.10.09, da blir det stramt budsjett fram mot jul! Estra surt er det at vi i sommer måtte reise hjem etter kun 2 uker ferie fordi de hadde så mye å gjøre på jobb! Kjenner jeg blir sint bare jeg tenker på saken ! I morgen er det egentlig badmintontrening men den ble avlyst! Helt greit synnes jeg i og med at jeg skal reise bort med jobben på torsdag og fredag, i bryllup på lørdag og reise med jobben igjen søndag til tirsdag! Får ivertfal tid til å savne saboeren Siste innsats no så er arbeidsdagen ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kari-Kari Skrevet 23. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 23. september 2009 Endelig hjemme igjen! Kjenner det begynner å bli litt mye reising for tia.... Når jeg har en jobb der jeg jobber 100% på dagtid og en ekstra jobb der jeg jobber hver 2 helg så setter jeg mer pris på å ha fri på ettermiddagene. Så når to ettermiddager i uka forsvinner så merkes det! Jeg og samboeren fikk snakket litt mer om framtida i helga... passer liksom så bra når vi er på bryllup. Håper vi kan bli enig om noe snart. Føler at vi har stått stille lenge no, må kanskje ta en del av ansvaret for dette da jeg har ønsket å prioritere jobb en stund. Kjenner jeg er klar for andre ting enn jobb no... Den store lille hunden har vært et stort fangbarn i dag, har kanskje noe med at jeg har vært lite hjemme i det sisten! Veldig hyggelig men litt slitsomt i lengden da han faktisk veier 15 kg og er ganske romstor! I dag er det trening for sambo, deilig å ha huset for seg selv en stund! lenge siden sist! Fredag blir det Kvinnes Arena, gleder meg stort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå