Gå til innhold

Harlekins bok


Harlekin

Anbefalte innlegg

Den 4.4.2016 at 22.48, Mirabella76 skrev:

Hurra, så gode nyhetar! :hoppe: Synst absolutt du kan jubla litt no, sjølv om dåke ikkje har fått svar på blodprøven enda. :) Trur ikkje legen ville ha sagt at alt såg fint ut og at det var liten sjanse for misdannelsar, uten at han var ganske sikker på det. 

Blir nok veldig gøy å fortelja storesøster at ho skal få ein liten bror eller ei lita søster, ja - og sjå korleis jo reagerer på den store nyheten. ;) Kor gammal har storesøster blitt forresten?

Takk så mye, Mirabella! Jeg jubler fortsatt, selv om jeg nå er begynt å bli nervøs for å få telefon fra klinikken med kontrabeskjed. Det er jo liten sjanse for det, men man krisemaksimerer gjerne i sånne situasjoner. 

Senest i dag snakket C om "når jeg får en lillesøster eller lillebror" og planla hvilke sko hun skulle gi den nyfødte. Det måtte være blinkesko ;) Hun har nettopp fått nye sko selv (med glitter så langt øyet kan se), som dessverre ikke hadde blinking fordi blinkeskoene bare gikk opp til str. 30 og hun trengte 31. Hun blir 7 år om noen måneder. Hvor blir tiden av!

Hvordan går det på din kant, får du snart komme til igjen?

Den 9.4.2016 at 23.17, pusilus skrev:

Gratulerer så mye Harlekin :strix: 

dette var en virkelig god nyhet. Jeg gliser for harde livet. 

Lite Kg tid på meg for tiden, så jeg er litt sent ute ser jeg :sjenert:

Tusen takk, pusilus! Hvordan går det med babyen og den store lille storesøsteren?

Jeg er ofte også litt sent ute til å få med meg sånne nyheter, og du er jo ganske opptatt på annet hold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Harlekin skrev:

Takk så mye, Mirabella! Jeg jubler fortsatt, selv om jeg nå er begynt å bli nervøs for å få telefon fra klinikken med kontrabeskjed. Det er jo liten sjanse for det, men man krisemaksimerer gjerne i sånne situasjoner. 

Senest i dag snakket C om "når jeg får en lillesøster eller lillebror" og planla hvilke sko hun skulle gi den nyfødte. Det måtte være blinkesko ;) Hun har nettopp fått nye sko selv (med glitter så langt øyet kan se), som dessverre ikke hadde blinking fordi blinkeskoene bare gikk opp til str. 30 og hun trengte 31. Hun blir 7 år om noen måneder. Hvor blir tiden av!

Hvordan går det på din kant, får du snart komme til igjen?

Når ventar du telefon frå klinikken, med blodprøveresultatet? Alt er forhåpentligvis bra, med tanke på det svaret du fekk sist. :) Så gøy at storesøster har begynt å gleda seg til babyen kjem, og har planene klare allerede. ;) Dåke har jammen ei spennande tid i vente, heile familien. :hjerte:

Eg ventar mensen i løpet av denne veka. Eg kan starta opp med fryseforsøk enten denne syklusen, eller i neste syklus. Eg velger sjølv. :) Mest sannsynlig blir det no førstkommande syklus. Eg må berre kjenna ordentlig etter først, om eg er klar for eit nytt forsøk no. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Babyen er snart konfirmant, 7 mnd snart, og bruker str 74 og noe i 80. Hun er god og rund, slik er hun ulik søsteren som brukte 74/80 da hun var året.

vi koser oss masse. Lita aka storesøster, digger minsten og er en flink underholder :) Minsten digger eldste også og rå-ler når hun gjør seg til. Søskenkjærlighet ❤️ 

Tiden går så alt for fort, prøver å bare nyte dagene siden det høyst sannsynlig er sistemann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Den 19.4.2016 at 20.58, pusilus skrev:

Babyen er snart konfirmant, 7 mnd snart, og bruker str 74 og noe i 80. Hun er god og rund, slik er hun ulik søsteren som brukte 74/80 da hun var året.

vi koser oss masse. Lita aka storesøster, digger minsten og er en flink underholder :) Minsten digger eldste også og rå-ler når hun gjør seg til. Søskenkjærlighet ❤️ 

Tiden går så alt for fort, prøver å bare nyte dagene siden det høyst sannsynlig er sistemann. 

Så kjekt å høre! 

Den 2.5.2016 at 11.16, missdior skrev:

Hvordan går det med deg og lille i magen? :hjerte:

 

14 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det lurer eg og på! ;)

Jeg er jo ikke akkurat pratsom ;) Men jeg har aldri vært flink til å skrive dagbok. Jeg hadde en dagbok da jeg var barn/ungdom, men da hadde jeg bedre tid og mer overskudd til å skrive. 

Jeg har vært litt bekymret de siste ukene. Ikke pga. blødninger eller noe, men fravær av bevegelse og en litt ekkel følelse på grunn av dette. Jeg vet jo at det fortsatt er tidlig, og i forrige graviditet kjente jeg ikke liv før etter uke 20 (er i uke 17 nå), men jeg var altså så sikker på at jeg kjente liv fra midten av uke 13 og i uke 14 nå. Hadde et tilfelle der jeg fikk en dult i magen med påfølgende bevegelse rett etterpå i uke 14, og da var jeg helt sikker på at dette var babyen. Men så, i de siste 3 ukene, har jeg kjent svært lite, og jeg er usikker på om jeg kjenner noe som helst. Dulter i magen, men får ingen reaksjon, ev. en veldig vag følelse som jeg bare tror jeg innbiller meg. Da blir jeg bekymret for om noe har skjedd. Jeg klarer ikke å slappe av, og synes det er ubehagelig å snakke om graviditeten og kommende baby med omverdenen, for jeg er så usikker på om det blir noe av. 

Jeg skal til jordmor i morgen, og håper hun vil lytte etter hjertelyd. Jeg vil jo ikke bli mindre bekymret hvis hun ikke finner den, men hvis hun skulle finne den, ville jeg bli veldig lettet. Ordinær ultralyd er om 9 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Harlekin skrev:

 Jeg er jo ikke akkurat pratsom ;) Men jeg har aldri vært flink til å skrive dagbok. Jeg hadde en dagbok da jeg var barn/ungdom, men da hadde jeg bedre tid og mer overskudd til å skrive. 

Jeg har vært litt bekymret de siste ukene. Ikke pga. blødninger eller noe, men fravær av bevegelse og en litt ekkel følelse på grunn av dette. Jeg vet jo at det fortsatt er tidlig, og i forrige graviditet kjente jeg ikke liv før etter uke 20 (er i uke 17 nå), men jeg var altså så sikker på at jeg kjente liv fra midten av uke 13 og i uke 14 nå. Hadde et tilfelle der jeg fikk en dult i magen med påfølgende bevegelse rett etterpå i uke 14, og da var jeg helt sikker på at dette var babyen. Men så, i de siste 3 ukene, har jeg kjent svært lite, og jeg er usikker på om jeg kjenner noe som helst. Dulter i magen, men får ingen reaksjon, ev. en veldig vag følelse som jeg bare tror jeg innbiller meg. Da blir jeg bekymret for om noe har skjedd. Jeg klarer ikke å slappe av, og synes det er ubehagelig å snakke om graviditeten og kommende baby med omverdenen, for jeg er så usikker på om det blir noe av. 

Jeg skal til jordmor i morgen, og håper hun vil lytte etter hjertelyd. Jeg vil jo ikke bli mindre bekymret hvis hun ikke finner den, men hvis hun skulle finne den, ville jeg bli veldig lettet. Ordinær ultralyd er om 9 dager.

Ikkje noko kjekt å gå rundt og bekymra seg. :troest: Eg har hatt det sånn alle gangane eg har vore gravid. Vart ekstra bekymra etter min første MA, og eg synst ikkje det er så rart at eg har følt det sånn, sidan eg har mista to gangar. Og eg blir som du veit heller ikkje lett gravid.

No hugsar ikkje eg om du har mista før. Men du har jo strevd med å bli gravid du og, og vore gjennom fleire prøverørsforsøk. Og når ein har opplevd tidligare at det ikkje er noko selvfølge å bli gravid, og at det ikkje alltid går bra sjølv om ein har klart å bli gravid, så er det heilt naturlig å bli litt ekstra bekymra. Så eg forstår følelsane dine veldig godt, for eg har hatt det akkurat på samme måten sjølv. :klem:

Men eg håpar og trur at alt er heilt fint med den lille i magen din! :) Det at du ikkje har opplevd blødningar eller noko anna, er jo eit veldig positivt tegn. Og du har kome så langt på vei no, at sjansen for å mista er ganske liten. I begge mine svangerskap har eg ikkje kjent liv før i veke 18-19, rett etter ordinær UL. Kan jo henda det du kjente for nokre veker sidan, var noko anna enn babybevegelsar? Det er iallfall heilt vanlig å ikkje kjenna liv så tidlig. :)

Flott at du har time hos jordmor i morgon. Håpar du får høyra hjertelyden, sånn at du klarar å senka skuldrene litt. Og berre 9 dagar igjen til ordinær UL? :overrasket: Det er jo ikkje lenge til i det heile tatt! :hoppe: Masse lykke til både i morgon og på ordinær UL! :duskedame: :tommelopp:

 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mirabella76, takk for svar! Du har jo rett i at sjansen for å miste nå ikke er stor. I tillegg har jeg sett knøttet på UL to ganger, senest i uke 11+6, og alt var vel da. Men så er det den lille tvilen likevel, for det hender jo at folk mister sent. Glad jeg ikke har blødninger, i alle fall. Jeg har ikke mistet før, såvidt jeg vet, men så er jo sjansen for å bli spontant gravid omtrent null i vårt tilfelle. 

Du har rett, det KAN jo være at det jeg kjente tidlig, ikke var babybevegelser. Men jeg var liksom så sikker, kjente det igjen fra forrige svangerskap også. Og jeg har hatt sporadiske svake "bevegelsesfølelser" de siste ukene. Men jeg er så usikker på om det faktisk er babybevegelser eller bare ønsketenkning. Vi får se hvordan det går i morgen. Krysser fingrene for meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med livstegn fra deg, Harlekin :klem: 

Skjønner du er bekymra, og håper jordmor kan berolige deg og at du får høre hjertelyden.
Og at UL om 9 dager viser en frisk og sprek mageboer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Roadrunner, takk for det! Jeg er jo her på KG, men elendig til å skrive dagbok :dry:

Da har jeg vært hos jordmor, og alt er vel. Hun fant hjertelyden med en gang! Jeg ble altså så lettet og glad da jeg hørte den, smilte hele veien på bussen til jobb etterpå. Da skal jeg prøve å roe med ned litt og se fremover mot ultralyd om en ukes tid. Nå vil jeg også så smått begynne med forberedelser, vasking av vogn, stol og klær, få oversikt over hva vi har og hva vi mangler, og *grøss* rydde ut av rotekontoret mitt for å kunne gjøre det til et slags babyhjørne. 

Alt var vel meg meg også, urin og blodtrykk fint. Jeg fikk time om halvannen måned neste gang, det blir kjekt. Jordmor var veldig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei Harlekin! Godt å lese at alt går bra med deg og abyen i magen. Håper det fortsatt er tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Korleis gjekk det på UL? Begynnar å bli ei stund sidan UL no, ser eg. Men håpar alt var og fortsatt er bra, både med deg og babyen i magen! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg advarte om at jeg ikke kom til å være flink til å skrive, og det stemmer jo ... ;) Jeg leser av og til andres dagbøker, og de er så flinke til å skrive og oppdatere! Det er så koselig å lese om deres opplevelser både under svangerskapet og etterpå. Men selv klarer jeg ikke det. 

Jeg ser at jeg ikke en gang oppdaterte etter OUL :ph34r: Får gjøre det nå: Alt var vel! Babyen lå én dag foran skjemaet ift. termin, så det passet jo veldig fint. Alt annet så helt fint ut, og det blir en ... gutt! Jeg hadde guttefølelsen på forhånd, men likevel synes jeg det var litt rart og vrient med en gutt, for jeg kan jo ingenting om gutter! Men nå har jeg vent meg til tanken og synes det er kjekt. Navn er også bestemt.

Jeg er nå i uke 30 og synes ærlig talt det er ganske slitsomt. 7 uker til permisjonsstart ... det virker veldig lenge til! Jeg har endel vondt i ryggen, mer enn i sist svangerskap. Jeg har også endel kynnere og nedpress, men i følge legen er det normalt. Og formen er elendig! Jeg måtte løpe til bussen i forgårs, bare 50 meter eller noe, men jeg var helt pest etterpå og kjente at beina nesten sviktet ... sukk. Og jeg som skulle delta i stafett ;) 

Alt i alt har jeg sikkert helt normale plager, alle prøver jeg har tatt hos legen er fine, men likevel er jeg usikker på om jeg klarer å holde ut med 100 % jobb helt frem til permisjon. Får ta en dag av gangen! Vikaren min begynner i begynnelsen av september, og da blir det endel opplæring. Jeg håper på at etterhvert som hun kommer inn i tingene, blir det litt roligere for meg. Permisjonen min begynner 29. september! Jeg har allerede begynt å lese fødselshistorier ;) Jeg husker veldig lite fra sist fødsel, sikkert like greit. 

Vi har det meste av utstyret i hus, må bare handle litt mer ullklær i de minste størrelsene (hadde sommerbaby sist) og ev. en ammepute. Jeg brukte det ikke sist, men tenker kanskje å investere i det nå. Og så er det endel som må ordnes i huset - rydde ut av gamlekontoret mitt som skal bli barnerom/barnehjørne, installere seng, henge opp bilder og flytte inn kommode. Og vasking av bilsete, vogn, vognpose, gamle leker, siste rest av ullklær, osv. Kanskje like greit det er litt tid igjen likevel?

@pusilus, @Roadrunner og @Supramundane, takk for hilsen! Hvordan går det?

@Mirabella76, skal ikke du snart starte i forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Så koselig med en liten oppdatering igjen!

30 uker allerede? Oiii...
Håper de siste ukene frem mot permisjon går bedre og litt raskere enn fryktet, og at du uansett er flink og lytter til kroppen og tar hensyn til DEG. Er bare du som vet hvordan din kropp har det. :jepp:

Her går det fint, etter 3 ferieuker er hverdagen igang igjen, bilen på verksted for tredje gang i sommer, og kredittkortet i stabilt sideleie. Alt som normalt med andre ord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her går det i 4-åring som har ører som ikke virker og hun har blitt som en baby og mistet kraften i bena sine. 

Baby holder på med tenner og alt det som kommer med der. Snørret og tufs, men er verdens mest kosete baby

 

jeg, kunne hatt det bedre, men august er ikke min favoritt tid på året lenger dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Korleis går det med deg? Reknar med at du har blitt mamma igjen no! :) Det hadde vore veldig koselig med ei lita oppdatering. :jepp:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...