Silfen Skrevet 7. august 2003 #1 Del Skrevet 7. august 2003 Og jeg er så trøtt at nå skal jeg legge meg. Cape town var fantastisk og jeg vil anbefale alle å reise dit! Men ikke med barn. Hvertfall ikke alene med barn! 22 timers mareritt var over kl 12 i formiddag. Hvordan kan en tur som gikk SÅ fint nedover, bli SÅ ille oppover? Anyway: jeg ser det har vært litt action mens jeg var borte. Herregud som dere skriver da folk! Det får da være måte på å gi en stakkars sjel innlegg å oppdatere seg på! Skam dere! Neste gang jeg reiser bort får dere alle skriveforbud; SÅ det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kreps Skrevet 7. august 2003 #2 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen tilbake :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. august 2003 #3 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen hjem!!! Og en fortsatt god sommer!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 7. august 2003 #4 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen hjem ja! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. august 2003 #5 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen hjem. Har familie som har bodd mange år i byen, høres faNTASTISK UT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. august 2003 #6 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen hjem til solen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. august 2003 #7 Del Skrevet 7. august 2003 Velkåmmin. Har du våknet opp igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 7. august 2003 #8 Del Skrevet 7. august 2003 Velkommen hjem!! Ja, har vi ikke vært flinke :D Jeg har skrevet halvparten av innleggene - har ikke no liv for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 8. august 2003 #9 Del Skrevet 8. august 2003 Hyggelig å ha deg tilbake, håper du forteller mer om turen når du får anledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. august 2003 #10 Del Skrevet 8. august 2003 Velkommen hjem! Har savnet deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 8. august 2003 #11 Del Skrevet 8. august 2003 Godt å ha deg tilbake igjen, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 8. august 2003 #12 Del Skrevet 8. august 2003 Jess, nå blir det liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 8. august 2003 #13 Del Skrevet 8. august 2003 Velkommen tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 8. august 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 8. august 2003 Herregud, Zirine! 1060 meldinger? Du har faen meg et mindre liv enn jeg har, godt gjort! Jepp, nå er jeg våken om enn litt ørsken. Turen var flott. Alle bør reise nedover. Menneskene var helt herlige og ungene har aldri før fått så mye oppmerksomhet, skikkelig barnevennlig er det. Og så mye fint å shoppe! Hadde jeg hatt privatfly og en del mer cash skulle jeg tømt ett par butikker. Fikk med meg hjem noen nydelige bilder som er brent på skinn. Tenkte de skulle bli bryluppsgave. Men jeg sliter med å finne rammer som passer. Det kan liksom ikke være hva som helst man putter de bildene inn i. I tillegg skal de ikke ha glass foran, så om dere har tips, kom med dem. Kjøpt alt fra malte strutseegg, til nydelige boller, bestikk og trommer. Klær til ungene og litt til meg. En stor ekstra bag måtte jeg kjøpe for å få med meg alt hjemover. Det var lite synlig fattigdom i Cape Town. Det var en shantytown nær flyplassen, men bortsett fra det var det ok. Lite mennesker som tigget var det også, hadde faktisk forventet mer. Maten var helt superb og BILLIG. Fikk middag med drikke og dessert til 100-150 kr. Nå gikk vi riktignok ikke på de mest fancy pansy restaurantene, men likevel! Jeg skal absolutt tilbake, men uten barn. Det er ganske store avstander mellom ting og tang der nede, så det lønner seg med leiebil eller organiserte utflukter. Tror ungene hadde kjedet seg temmelig mye. Men vi fikk med oss Krugerberg Zoo, Aquarium og Table Mountain. Der oppe frøys vi nesten ihjel. fy pokker så kaldt. Orket ikke være der så lenge, men FOR en utsikt. Det er godt å være hjemme igjen og få nyte litt sommer før den er borte. Det er jo "vinter" der nede, men likevel var det som våren her, sen vår. Enkelte dager var kjølige men mange var nydelige og varme også. Det var rent og pent overalt, ikke snakk om søppel og tyggisklyser på bakken der nei! Jepp, absolutt verdt en tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. august 2003 #15 Del Skrevet 8. august 2003 Om skinn: Ta de med til en rammemaker. Verdt å spandere penger på fin og passende ramme hvis de var så fine. Cape Town er en pen by. Men man må ikke bli blind, mye er skjult: http://www.norad.no/default.asp?V_ITEM_ID=94 Barnedødelighet: 62 døde per 1000 fødte (2002)* Forventet levealder: 45,43 år (2002)* Lese- / skrivekyndighet: 85% kan lese og skrive(2000) HIV- / AIDS-syke: 19,94% (2000) Andel av befolkningen under fattigdomsgrensen: 50% Arbeidsledighet: 37% (2001) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 8. august 2003 #16 Del Skrevet 8. august 2003 WB, stjernefisken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 8. august 2003 #17 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg er overhodet ikke misunnelig for den ferien du har hatt, Starfish. Ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 8. august 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 8. august 2003 Selvsagt er det mye fattigdom og elendighet, Don, jeg var bare overrasket over hvor flott alt så ut til å være og hvor fint alt var uansett hvor jeg snudde meg, når sannheten ikke er helt som overflaten. Det var forresten en stor konferanse om Hiv/Aids i Sør Afrika når jeg var der. Landet er som kjent utrolig rikt grunnet sine diamant og gullforekomster. Det finnes medisiner som gjør livet mye lettere og utsetter utbruddet av Aids og det var store demonstrasjoner for å få de gjort tilgjengelig for allmennheten. I dag koster de mer enn folk kan betale og etter denne konferansen ser det nå ut til at helsedepartementet hvertfall er villig til å snakke om å gjøre medisinene tilgjengelige for folk flest. Nyhetsbildet var også preget av en heller brutal carjacking. 3 menn tok over bilen til en 24-årig kvinne og datteren som var på vei for å feire datterens 1-årsdag. På veien plukket de opp en eldre kvinne og en 16 årig jente. 24åringen hadde mobiltelefon og klarte å sende HELP og POLICE sms til sin mann og til slutt ringt han. Telefonen ble slengt fra henne men samtalen ikke brutt og mannen hørte hvordan datteren, på sin ettårsdag, ble skutt i bakhodet foran øynene på moren og hvorpå moren selv ble henrettet på samme måten. Før dette var alle kvinnene voldtatt. Den eldre kvinnen og 16-åringen ble skutt og lagt for døde, men utrolig nok overlevde 16-åringen, men med store skader i ryggregionen der hun ble skutt. Så det er ikke noen dans på roser i det landet nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå