Gå til innhold

Ny bil, kjøpt av fruen.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kommer hjem etter 3mnd i utlandet på jobb. Deiligt å endelig komme hjem til kone og barn. Skal nyte fritiden min til siste dag i oktober, da drar jeg for siste gang på utenlandsjobb, iallefall for noen år.

I fobindelse med jobb i utlandet, så tjener man jo ganske mye mer enn hva jeg gjør hjemme. Kona står på med jobben sin, barn, hus, styrer og steller.

Når jeg nå kom hjem ser jeg også at hun har tatt ansvar å kjøpt ny bil, til seg selv. Måtte le litt. Hun har tidligere kjørt en VW touran, helt ok bil, og har byttet denne inn i en Opel vectra, det hun glemte var at barnevognen må skrues i fra for å få plass i bilen. Veldig liten og upraktisk, noe hun forøvrig ikke så før jeg bemerket alt det negative, itillegg så hater jeg opel. I den andre VW var det bare å klemme rett baki barnavognen, og kjempe plass til henne og barna.

Nå angrer hun på bilkjøpet, og vil få meg til å gå å heve budet, noe jeg nekter å gjøre. Så, hva gjør hun? Jo, tar min bil en touareg, så må jeg kjøre rundt i en forbanna opel. Kort og greit, Opel Vectra 2006mod til salgs. Følg med på finn.no, den kommer for salg til gi bort pris ganske snart, må bare knipse noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer hjem etter 3mnd i utlandet på jobb. Deiligt å endelig komme hjem til kone og barn. Skal nyte fritiden min til siste dag i oktober, da drar jeg for siste gang på utenlandsjobb, iallefall for noen år.

I fobindelse med jobb i utlandet, så tjener man jo ganske mye mer enn hva jeg gjør hjemme. Kona står på med jobben sin, barn, hus, styrer og steller.

Når jeg nå kom hjem ser jeg også at hun har tatt ansvar å kjøpt ny bil, til seg selv. Måtte le litt. Hun har tidligere kjørt en VW touran, helt ok bil, og har byttet denne inn i en Opel vectra, det hun glemte var at barnevognen må skrues i fra for å få plass i bilen. Veldig liten og upraktisk, noe hun forøvrig ikke så før jeg bemerket alt det negative, itillegg så hater jeg opel. I den andre VW var det bare å klemme rett baki barnavognen, og kjempe plass til henne og barna.

Nå angrer hun på bilkjøpet, og vil få meg til å gå å heve budet, noe jeg nekter å gjøre. Så, hva gjør hun? Jo, tar min bil en touareg, så må jeg kjøre rundt i en forbanna opel. Kort og greit, Opel Vectra 2006mod til salgs. Følg med på finn.no, den kommer for salg til gi bort pris ganske snart, må bare knipse noen bilder.

Det er da mer enn stor nok plass i en opel vectra til barnevogn, faktisk er det større plass i bagasjerommet på en opel vectra enn en volvo v50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg er heller ingen Opel-entusiast, og enkelte ganger fatter jeg ikke hvilke vurderinger som ligger bak når noen velger bilmerke/-modell.

Likevel: Så fint at hun har deg til å kritisere bilen hun har valgt. Dere hadde trolig spart en del penger, og ikke minst mye bry, med salg av bil og kjøp av ny bil igjen dersom du hadde holdt litt av kritikken inne. Hun kommer neppe til å kjøpe ny bil på egenhånd så lenge hun er gift med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hun glemte var at barnevognen må skrues i fra for å få plass i bilen. Veldig liten og upraktisk, noe hun forøvrig ikke så før jeg bemerket alt det negative, itillegg så hater jeg opel.

Må skrues i fra? Hvor stor barnevogn har dere egentlig? Mener du kanskje legges ned?

Vi har Opel Vectra og der får vi plass til både barnevogn og bagasje til hale fam på 4 når vi skal ut på bilferie så jeg synes det høres veldig merkelig ut at du mener den er så liten :ler:

Veldig hyggelig av deg å kritisere bilvalget hennes forresten ;) Særlig siden hun selv ikke syntes det var noe negativt med bilen før du gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er en behagelig bil. :kjefte: til dere som sier noe annet. Er på min 2. nå, og er kjempe førnøyd.

Deilige seter, og bra hjulstilling. Den ligger limt/godt på veien, i stor fart.

Du kan selge din billig til meg. Jeg skal ha en ny i disse dager..... Min 3. Opel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se lyst på det, det kunne vært veldig mye verre, men jeg har forståelse for at det er nedtur når du kommer fra Touareg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haha, kan tenke meg at du fikk deg en god latter ja! Det er jo typisk oss kvinner å ikke tenke på alle praktiske saker spesielt når det gjelder bilkjøp. Jeg har selv min tredje bil nå, og de to første fikk jeg hjelp av daværende kjæreste til å kjøpe. Den siste var jeg helt alene om å skaffe, og selv om jeg er svært godt fornøyd med den glemte jeg å sjekke en for meg vesentlig ting før jeg kjøpte; den har ikke hengerfeste!! Oppdaget det en mnd senere da jeg skulle sette på sykkelfestet..... :sjenert:

Men hengerfeste går det heldigvis an å kjøpe til senere, det er verre å kjøpe mer plass i en eksisterende bil.

Men nå regner jeg med at kjerringa di hadde en grunn til å bytte ut den gamle bilen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel er tyskt og betyr rust.

Bli kvitt med den driten og kjøp deg en volvo =) da er dine dager mye mer behagelig =)

Kan jeg spør hvilke volvoer du henvender deg til her? Har sett min del farlig rust på de;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...