Nuith Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Bor for tiden ikke i Norge, men pga problemer med jobb her jeg bor (veldig høy arbeidsledighet) vurderer jeg og samboer å flytte til Norge. Problemet da er at vi har et kjæledyr som såvidt jeg vet ikke er lovlig i Norge - jeg har iallefall aldri sett det i en norsk dyrebutikk. Fins det noen "unntakslov" om å få lov til å ta med kjæledyr til Norge etter X antall år i et annet land, eller er hun dømt til å gis bort hvis vi flytter? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Sjekk med Mattilsynet, vil tro det står endel generelt der, det går sikkert også an å søke om tillatelse. De er strenge, men det er teoretisk mulig det går bra dersom det er en dyreart de vurderer som ufarlig i forhold til smitte o.l.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Av ren nysgjerrighet, hva slags dyr er det?
Gjest Marlo Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Kommer helt ann på hva slags dyr det er snakk om også da. Hadde du hatt en amstaff i utlandet i X antall år, så ville du uansett ALDRI fått lov til å ta med hunden inn i Norge. Er det en skilpadde du har, så kan det derimot hende at de gir lov til det, men man uansett söke og .gi en god begrunnelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå