Fru Fomle Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 23. oktober 2009 Onsdag 21.oktober: Nydelig vær, så fant ut jeg måtte utnytte tørre veier og minimal vind til nok en tur på rulleski. Samme ruta som søndag, bare andre veien på en liten sløyfe jeg legger inn. Utrolig bra driv i kroppen, så vanskelig å holde pulsen der den egentlig skulle være (under 150). Brukte nesten 7 minutter kortere enn søndag. Klarer nå å stake nesten hele distansen, men det merktes i korsryggen etterpå. Så lenge det gir seg i løpet av et par dager er det ok, jeg er nødt til å teste ut noen grenser for å komme meg videre I går var jeg på stillesittende reise hele dagen og null trening, i dag må jeg finne på et eller annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 24. oktober 2009 Lørdag 24.september Dobbeløkt med styrke og kondisjon, ikke optimalt men.. Dynamisk oppvarming, ca 10 min Markløft 1*8, 40 kg 1*7, 50 kg 1*5, 60 kg 4*5, 70 kg 1*7, 50 kg Hadde tenkt meg opp til 75 kg i dag, men hadde ikke piffen rett og slett.. Ble mer enn tungt nok på 70 kg. Bulgarsk utfall: 1*10 på hvert ben. orket ikke mer Floorpress med manualer: 1*8, 8 kg 13+5+5+5+4, 12 kg Bekkenhev på ball 3*15 i ss med mageøvelse ball 2*10 Nedtrekk, skulderbredde: 1*8, 35 kg 2*10, 45 kg 1*12, 35 kg med bredt grep Manualroing: 1*10, 12 kg og så glapp konsentrasjonen.. Ellipsmeaskin 20 min; 3 min level 9, 15 min level 12, 2 min level 9 Det var hardt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #23 Del Skrevet 25. oktober 2009 Søndag 25.oktober: Rolig joggetur, ca 65 min. Lav og fin puls i dag, klarte til og med løpe opp en lang slak motbakke der jeg før har måttet gå litt for å holde pulsen under 145 Farten kommer seg også (snitt 9 km/t). Løp på asfalt, det bør ikke skje alt for ofte. Men noen dager føles det tullete og sette seg i bilen for å komme seg på joggetur ----------------------------- Oppsummering uke 43: Mandag: 4*4 intervall + styrke (mage/rygg fokus). Ca 1 time totalt. Onsdag: Rulleski, ca 1 time Lørdag: Styrke + tempotrening ellipsemaskin, ca 1 time og 20 min Søndag: Rolig joggetur, ca 1 time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jammen ble det ikke enda litt mer trim på søndagskvelden, jeg gikk en tur på nesten en time med en venninne. Beina taklet det greit, og den rolige turen gjorde også at jeg fylte ukekvoten med roilg trening og pulsklokka belønnet meg med pokal mandag morgen for glimrende utført uke. Alltid like stas. Mandagens trening, 26/10: Intervalltrening 4*4 på tredemølle med 1% stigning. Prøvde meg på 12 km/t på intervallene og 9 km/t i pausene. Det gikk i 3 intervaller, på den siste måtte jeg ned på 11,5. Tenkte for mange negative tanker og da orket jeg ikke mer da kvalmen og melkesyra kom sigende Totaltid 37 min og 5,9 km (inkludert 10 min oppvarming og 5 min nedkjøring). Deretter styrke for mage/rygg. Dette blir ofte pliktøvelser med dårlig konsentrasjon, men nå klarte jeg å gjøre det effektivt og det kjentes der det skal kjennes . 20-25 min totalt. Manualroing: 1*7, 8 kg 3*10, 14 kg Floorpress med manualer: 18+5+5+5+4, 12 kg Burde ha varmet opp her, litt smårusk i høyre skulder.. Nedtrekk med bredt grep: 3*12, 35 kg Chins assist maskinen er i ustand, derfor blir det nedtrekk for tiden. Greit nok, bør jobbe litt mer med skikkelig kontakt her. Alt i alt en lang og bra økt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 27. oktober 2009 #25 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hei Fru Fomle Stakk nesen innom treningsdagboken din og er imponert over treningen din. Skal ærlig innrømme at jeg ikke leste hele tråden, men fikk emd meg den siste perioden og jammen skal jeg si du står på med trening. Kan jeg spørre, trener du på treningssenter eller hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #26 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei Fru Fomle Stakk nesen innom treningsdagboken din og er imponert over treningen din. Skal ærlig innrømme at jeg ikke leste hele tråden, men fikk emd meg den siste perioden og jammen skal jeg si du står på med trening. Kan jeg spørre, trener du på treningssenter eller hjemme? Takk Matvraket Du har forresten et nick som også ville passe utmerket for meg Det går i perioder med treningen min, og nå for tiden går det veldig bra og jeg får trent mye. Jeg har masse motivasjon fordi jeg har satt meg et konkret mål om å gå et turrenn på ski til vinteren, for meg hjelper det å ha et slikt konkret mål og trene mot. Trener endel på treningssenter, prøver å gå der minst 2 ganger i uka. Trener da hovedskalig styrke på egen hånd, men løper også litt på mølle, ellipsemaskin e.l. Går lite på gruppetimer, men i dag har jeg vært på morgenspinning. Det var vel hardt så tidlig på morgenen , men tror nok jeg kommer til å gjøre det igjen. Med tre barn og full jobb er morgentrening genialt, da slipper jeg å ut igjen på ettermiddag/kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 28. oktober 2009 #27 Del Skrevet 28. oktober 2009 Står stor respekt av deg altså Fru Fomle, som klarer å gjennomføre denne form for trening ved siden av fult kjør med barn og annet.... Hadde ikke jeg klart.... Er nok veldig smart å trene på et treningssenter ja, jeg har dessverre meget dårlig erfaring med det da jeg er mer et støttemedlem enn noe annet. Men misunner de som faktisk får det til;) Gir nok god nytte for seg ja! Flink du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #28 Del Skrevet 28. oktober 2009 Står stor respekt av deg altså Fru Fomle, som klarer å gjennomføre denne form for trening ved siden av fult kjør med barn og annet.... Hadde ikke jeg klart.... Er nok veldig smart å trene på et treningssenter ja, jeg har dessverre meget dårlig erfaring med det da jeg er mer et støttemedlem enn noe annet. Men misunner de som faktisk får det til;) Gir nok god nytte for seg ja! Flink du Vel, folk er forskjellige Jeg klarer ikke å trene hjemme, og det å betale mye hver måned er også et dytt for å få meg på treningssenteret. Det gjelder å finne en treningsform som passer ens interesser, da er det mye lettere å holde ut i lengden. Hva trener du nå? Dessverre så går treningen ut over noe, jeg har feks lite tid til å treffe venner for tiden. Da må de i tilfelle bli med på trening eller gå tur, det er det heldigvis noen som fremdeles vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 29. oktober 2009 #29 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er sant, trening tar tid....men det er jo gøy når man ser resultatene! Da er det verdt det! Vet ikke om du har lest bloggen min jeg, men trening er et fremmedelement for meg, så jeg er enda bare i startfasen av dette....Vi får se hvor det bærer på sikt;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #30 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er sant, trening tar tid....men det er jo gøy når man ser resultatene! Da er det verdt det! Vet ikke om du har lest bloggen min jeg, men trening er et fremmedelement for meg, så jeg er enda bare i startfasen av dette....Vi får se hvor det bærer på sikt;) Skal sjekke boka di. Lykke til med prosjektet ditt! ------------------------- Tror jeg vurdere enda en fridag i dag, kjenner meg sliten og har sovet alt for lite de siste nettene Satser heller på styrke i morgen tidlig om jeg orker å stå opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 30. oktober 2009 #31 Del Skrevet 30. oktober 2009 Etter innlegget ditt i går spør jeg: har du stått opp???? Håper fredagen og helgen blir fin for deg; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #32 Del Skrevet 30. oktober 2009 Etter innlegget ditt i går spør jeg: har du stått opp???? Håper fredagen og helgen blir fin for deg; Stod opp 05.35, og var på trening rett over 06.00. Andre morgentrening denne uka, fornøyd med det I dag trente jeg styrke, orker ikke å logge så veldig detaljert. Blir ikke så mye futt så tidlig på morgenen God helg til deg også! Plan for helgen: Rulleski lørdag, jogge rolig langtur søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 30. oktober 2009 #33 Del Skrevet 30. oktober 2009 er mektig imponert over hvor tidlig du er å trener....wow..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 1. november 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 1. november 2009 Ny uke går mot slutten. Ikke heeelt etter planen treningsmessi, men nesten Droppet trening i dag, er trøtt og sliten.. Satser på å komme sterkere tilbake med intervall-økt i morgen og kanskje klare det jeg ikke klarte forrige uke? Oppsummering: Mandag: 4*4 intervall på mølle + styrke/core. Totalt 80 min Onsdag: Morgentrening, spinning 45 min Fredag: Morgentrening, styrke 50 min Lørdag: Rolig joggetur (plukket turorienteringsposter). Totalt 80 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 2. november 2009 #35 Del Skrevet 2. november 2009 God morgen Fru Fomle Ny uke, nye muligheter - håper du får en fin uke med mye trening og godt kosthold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. november 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 3. november 2009 God morgen Fru Fomle Ny uke, nye muligheter - håper du får en fin uke med mye trening og godt kosthold Takk for det! Uka har ikke startet helt som planlagt. Har fått vondt i høyre overarm og skjønner ikke helt grunnen. Plantet ut endel løk i hagen på søndag, men må da tåle mer enn det?? :klø: Har derfor satt styrketrening på vent noen dager for å se om det ikke går over like fort som det kom. Kjedelig, men nødvendig.. Orket heller ikke tanken på intervall i går. Derfor ble det en formtest istedet, skjønner ikke helt hvorfor jeg orket det men Løp en runde på 5,3 km på ca 27:50. Tja, må vel være sånn passe fornøyd med det. Jeg har ikke trent kondisjon SÅ lenge, jeg veier dessuten en del mer enn i "gode gamle dager". Vekta har forresten endelig begynt å bevege seg i rett retning Siste uka har jeg gjort noen omlegginger i kosten (kuttet ned på karbohydratmengden), og det gir som vanlig resultater med en gang. Så nå er det bare å stå på videre, målet er ned 2 kilo til i november.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 3. november 2009 Forfatter #37 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Runden i går ga en snitt-fart på 5 min 15 sek per km. Da burde jo 4*4 i 12 km/t være innen rekkevidde? Endret 3. november 2009 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 4. november 2009 #38 Del Skrevet 4. november 2009 så flink du er Fru Fomle Du skriver at du har redusert karbohydratmengden, kan jeg spørre hva du har redusert da? Er litt grønn på dette emnet nemlig Er også lov å ta pauser, og har du en vond overarm så er det bare åt a det med ro slik at den blir fortere frisk igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 5. november 2009 Forfatter #39 Del Skrevet 5. november 2009 så flink du er Fru Fomle Du skriver at du har redusert karbohydratmengden, kan jeg spørre hva du har redusert da? Er litt grønn på dette emnet nemlig Er også lov å ta pauser, og har du en vond overarm så er det bare åt a det med ro slik at den blir fortere frisk igjen Jeg reduserer karbohydratmengden gjennom å spise minimalt med brød, poteter, ris osv. Får heller i meg karbohydrater gjennom grønnsaker. Men er ikke fanatisk, når det passer bedre med brød så spiser jeg det Til frokost blir det gjerne proteinpannekake og til lunsj salat med skinke og egg. Middag og kvelds er litt mer fritt. Ikke så mye trening å rapportere Var på jobbreise i går, derfor orket jeg ikke mer enn å gå en tur med en venninne i går kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 6. november 2009 #40 Del Skrevet 6. november 2009 Okey, godt å vite! Jeg er veldig glad i brød selv, men føler lissom at jeg må ha brød! Spiser faktisk ikke såmye av ris og poteter, kanskje engang i uken! Men jeg føler at både ris og poteter er et naturlig innslag i en alminnelig middag. Hva erstatter man det med lissom? :klø: Proteinpannekake ja, er dette godt? Smaker det som alminnelig pannekake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå