Gå til innhold

Hvorfor parkere så andre ikke kommer inn i bilen sin?


Gjest Irritert

Anbefalte innlegg

Bil A parkerer bilen sin perfekt i sitt felt. En stund etter kommer bil C og parkerer så det blir én plass mellom A og C. C var visst ikke så flink til å parkere, så han legger seg litt for tett opp i plassen i mellom, og får garantert bot av Europark som løper rundt i byen med målebånd for å sjekke om det finnes noen mikrometer av dekket over på den hvite skillelinjen. Bil B kommer kjørende og ser lykkelig en ledig plass. Ser at C har parkert som en idiot, men tenker at det fortsatt er plass, så han lirker seg inn og rekker jobben sin han også. Hurra.

Jeg var fører av bil B i dag...

Bare en ledig parkeringsplass på hele området, bil A står parkert på ytterste plass, på skrå med høyre forhjul og venstre bakhjul på hvitstripen(e).

Bil C er rygget tett opp i mot sin høyre stripe. Det er altså liten plass i mellom dem, og der rygger jeg inn.

Siden bil A står på skrå gjør det jeg får bedre plass å komme ut på, og jeg passer på at jeg står midt i min parkeringsrute... bil C hadde som sagt også rygget inn, og ble ikke påvirket av at jeg parkerte såpass tett, og bil A sto ytterst på rekken.

Da jeg kom ut igjen, sto bil C der fremdeles, men bil A hadde kjørt, og var erstattet med bil D... og bilfører D hadde selvfølgelig parkert rett hvitstripa ved min bils venstre side... og jeg hadde parkert tett på C...

Jeg fikk mange rare blikk da jeg krabbet inn bakluka! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise:

Jeg har noen lapper i bilen som jeg legger under vindusviskeren på bilen ved siden av, hvis han har parkert som en idiot.

Teksten på lappene:

Takk!

For at du parkerte så nær.

Neste gang så legg igjen

en forbanna boksåpner

slik at jeg får bilen min ut igjen.

Rasshøl som dem

skulle ta bussen

Også er det bilde av Mikke Mus som viser fingeren :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, unnskyld at jeg sier det altså, men forbanna kjerringer. Og det kommer fra meg, som er kvinne selv. Kan godt tenkes at det er dere som har parkert skeivt, slik at de må parkere veldig nærme, eller at bilene rundt har parkert veldig idiotisk. Greit nok at det er mange som parkerer som idioter, som nevnt tidligere, gjerne de som kjører store dyre SUV'er.

Har de råd til de bilene, har de sikkert også råd til bulken de vil få når de parkerer som idioter, selv om folk aller helst skal legge igjen en lapp i ruten. Hvor de innrømmer at de bryr seg så lite om sin egen bil og de andres, at de velger å bulke bilen til en totalt fremmed person. Har hendt meg, flere ganger. og blir alltid like forbannet over folk som bare stikker av når de har bulket bilen(e) mine. Enda jeg har parkert som en engel. Faktisk pleier jeg å parkere så langt unna inngangen som overhodet mulig, da det som regel er minst biler der. Men som regel kommer jeg ut å ser at det står biler rundt min, enda det er 100 plasser ledig rundt de igjen. De flokker seg rundt bilen min.

Ble veldig mye frem og tilbake. Men kjernen i min sak er; ikke bli irritert over sånne smålige ting, ta det på strak arm med et smil om munnen! Gjør no sporty, har hendt at jeg har klatret ut bagasjeluken. Er bare artig, blir litt forskjell i hverdagen!

Ha en fortsatt fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
:fnise:

Jeg har noen lapper i bilen som jeg legger under vindusviskeren på bilen ved siden av, hvis han har parkert som en idiot.

Teksten på lappene:

Takk!

For at du parkerte så nær.

Neste gang så legg igjen

en forbanna boksåpner

slik at jeg får bilen min ut igjen.

Rasshøl som dem

skulle ta bussen

Også er det bilde av Mikke Mus som viser fingeren :sjenert:

Javel. Årsakane til at eg er imot slike ting og liknande er;

A. Det er frykteleg barnsleg.

B. Det er ikkje Hvermansen sin jobb å passe på parkeringsteknikkane til andre Hvermansen- er.

C. Du veit aldri kven som les denne lappen. Kanskje er det ein person som har parkert skeivt for første gong i sitt liv pga hastverk. Kanskje er det ein person som mista barnet sitt i ei trafikkulukke dagen før, eller rett og slett ein person som har det så ille med seg sjølv at den får resten av veka øydelagt av slike ting.

Stopp opp og tenk over kva som eigentleg irritera dykk. Er det verkeleg så gale at denne dagen vart du nøydt til å klatre inn bakvegen? Dette er ein flott moglegheit til å trene opp sjølvkontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite hjertesukk...

Hva pokker er hensikten med å parkere så langt til høyre at det ikke er mulig for føreren av bilen på høyre side å komme inn i bilen sin? Går det ikke an og se litt på hvordan man plasserer bilen på parkeringsplassen? Jeg har opplevd dette flere ganger den siste tiden og det er bare så innmari irriternde å måtte klatre inn via passasjersetet på grunn av andres tankeløshet eller manglende evne til å parkere!

Hender en sjelden gang jeg gjør det. Da er alle gater i noen hundre meters omkrets allerede finkjemt for parkeringsplasser, og den eneste jeg kan bruke er inneklemt mellom to biler, hvor jeg må parkere veldig nære en bil hvor det blir mulig å komme seg inn på passasjersiden.

Har ikke dårlig samvittighet for det; vedkommende som eier bilen jeg ulemper er velkommen til å gjøre det samme "mot" meg hvis alternativet er å parkere ulovlig eller urimelig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som slankekur hadde vært den beste løsningen på sikt!!

Ellers er parkeringsetaten (i hvert fall i min by) alt for sløve med å bøtelegge alle de som parkerer slik at ett eller to hjul kommer inn på de hvite skillelinjene. Tilsvarende på gateparkering er det sjelden at noen bøtelegges når projeksjonen av støtfangeren kommer inn på den hvite streken foran eller bak. Det er også sjelden å se at noen bøtlegges for parkering på fortau selv om projeksjonen av forhjulet eller fronten på bilen kommer både 1 og 2 cm inn på kantstenen til fortauet.

Her har parkeringsetaten behov for skjerping!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Det høres ut som slankekur hadde vært den beste løsningen på sikt!!

Ellers er parkeringsetaten (i hvert fall i min by) alt for sløve med å bøtelegge alle de som parkerer slik at ett eller to hjul kommer inn på de hvite skillelinjene. Tilsvarende på gateparkering er det sjelden at noen bøtelegges når projeksjonen av støtfangeren kommer inn på den hvite streken foran eller bak. Det er også sjelden å se at noen bøtlegges for parkering på fortau selv om projeksjonen av forhjulet eller fronten på bilen kommer både 1 og 2 cm inn på kantstenen til fortauet.

Her har parkeringsetaten behov for skjerping!!

Hva betyr projeksjon i denne forbindelse? Jeg har kjørt bil i mange år, men har ikke hørt dette ordet i bilsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr projeksjon i denne forbindelse? Jeg har kjørt bil i mange år, men har ikke hørt dette ordet i bilsammenheng.

Projeksjonen på underlaget av noe som stikker ut (i dette tilfelle av bilen, ex støtfanger fremre bue av hjulet eller et speil), er den flaten som defineres når en trekker linjer perpendikulært (loddrett) fra det som stikker ut, og ned på underlaget (som skyggen av objektet når det belyses rett ovenfra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Projeksjonen på underlaget av noe som stikker ut (i dette tilfelle av bilen, ex støtfanger fremre bue av hjulet eller et speil), er den flaten som defineres når en trekker linjer perpendikulært (loddrett) fra det som stikker ut, og ned på underlaget (som skyggen av objektet når det belyses rett ovenfra).

Takk for forklaring. Dette er jo hva man tar i betraktning i praksis når man skal parkere, eller burde gjøre i alle fall. Jeg har bare aldri tenkt på at det kalles noe spesielt.

Ellers har jeg også mangslungen erfaring med parkering, andres selvsagt. Jeg parkerer alltid perfekt :ler: .

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...