Gå til innhold

Hvorfor parkere så andre ikke kommer inn i bilen sin?


Gjest Irritert

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert

Bare et lite hjertesukk...

Hva pokker er hensikten med å parkere så langt til høyre at det ikke er mulig for føreren av bilen på høyre side å komme inn i bilen sin? Går det ikke an og se litt på hvordan man plasserer bilen på parkeringsplassen? Jeg har opplevd dette flere ganger den siste tiden og det er bare så innmari irriternde å måtte klatre inn via passasjersetet på grunn av andres tankeløshet eller manglende evne til å parkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... Enkelte folk er idioter, så enkelt er det... Har sett og opplevd slikt sjøl, er nesten så man får lyst å smelle opp døra og bulke bilen godt når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det går en djevel i dem når de ser at de kan gjøre det, altså sperre en annens bildør.

Det er slike bilister vi helst ikke vil ha på veiene våre heller, og jeg syns den slags oppførsel kvalifiserer til å levere tilbake førerkortet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjåføren kan være veldig dårlig på å parkere, rett og slett.

De ser kun sin egen side, og sukker lykkelig for at de kom seg inn i luken med grei klaring på sin side, og glemmer og se på høyre side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at folk tør å gjøre det jeg. Man må da skjønne at det da er mye større sjanse for å få noen andres bildør (eller hele bilen, for den saks skyld) inn i sin egen bil når man parkerer så nært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem! Kjøp deg gammel bruktbil, og forsterk døra di med ei list i rustfrittstål. Da får du fort en desimeter ekstra åpning på førerdøren, når du drar døra hardt opp fire-fem ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet idag er vel at veldig mange kjører rundt i stooore biler, og de oppmerkede plassene ikke har fulgt utviklingen på bilfronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kjører du daglig på skogsvei, må du nesten ha en SUV. Skal du hente og levere varer, må du nesten ha en varebil. Vi anskaffer jo kjøredoning etter bruksområdet. - Er bruksområdet derimot bygater og trange parkeringsplasser, kan en vel ikke vente å få reservert plass når en velger "lastebil" til privatbil? Da må du eventuelt parkere på tvers, og mate tre parkometere. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, snakk om å finne problemer der de ikke er.

Ingen her som tror det kan ha noe med den tredje bilen å gjøre? Hvis én bil har parkert halvt over i det andre feltet, blir resten av bilene pent nødt til å gjøre det samme.

Altså:

Medvirkende:

Bilen til gjest: A

Bilen ved siden av som er alt for nærme: B

Den tredje bilen: C

Statist: den fjerde bilen

Akt 1:

Bil A parkerer bilen sin perfekt i sitt felt. En stund etter kommer bil C og parkerer så det blir én plass mellom A og C. C var visst ikke så flink til å parkere, så han legger seg litt for tett opp i plassen i mellom, og får garantert bot av Europark som løper rundt i byen med målebånd for å sjekke om det finnes noen mikrometer av dekket over på den hvite skillelinjen. Bil B kommer kjørende og ser lykkelig en ledig plass. Ser at C har parkert som en idiot, men tenker at det fortsatt er plass, så han lirker seg inn og rekker jobben sin han også. Hurra.

*Pause*

Akt 2:

Bil C kjører avgårde for han er ferdig med det han skulle, en smule sur, for han har fått bot av Europark for å ha stått på den hvite skillelinjen. Etter han har kjørt, kommer en fjerde bil og overtar plassen til bil C. Denne føreren har bedre øyemål og klarer å sikte seg inn mellom de to hvite stripene. Europark blir skuffet.

*Pause*

Akt 3:

Føreren av bil A kommer for å hente bilen sin, og ser til sin forargelse at den idioten av en bil B har parkert helt oppi ham. For en tosk! Noen kan virkelig ikke kjøre bil, og burde bli fratatt lappen! Bil A må krabbe inn på passasjersiden og irriterer seg grønn. Vurderer å bulke siden på bil B med vilje. Bil A kjører.

*Pause*

Akt 4:

Bil B kjører lykkelig uvitende hjem.

*Teppefall*

Poenget er altså at det finnes idioter i trafikken, men det er ikke sikkert at det er bilen ved siden av deg. Det finnes mange ukjente trdejevariabler som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,joda, ser poenget i dette teaterstykket veldig godt. Men da er det jo opp til oss som kjører skikkelig i små biler #kremt# å forstå plottet da. Altså at det er C som er skurken og at de andre er uskyldige.

Ikke alltid man skjønner det i farten når man har unger, poser og vogner og mere til som skal på plass. Men vi får vel skjerpe oss og ikke dømme baker for smed, eller hvordan det var.

Like fullt ser jeg det som et reelt problem og ikke et fiktivt problem når man ikke kommer inn i sin egen bil.

Altså C som skal ha smekk på fingrene, okkesom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøje meg, snakk om å finne problemer der de ikke er.
Jupp. Dette kan vi på KG. Perfeksjonert til fingerspissene. :jepp:

*Teppefall*
Haha. Steinbra! (Rosa belte i ansvarsfraskrivelse og bortforklaringer) :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en idiot har parkert utenfor oppmerkingen, slik at den ledige plassen er så smal at man må klistre seg inntil den uskyldige naboen på motsatt side, så skal man ikke parkere der. Da er man like stor idiot selv. Er åpningen for smal til at man kan parkere uten å stenge døren for andre, så finner man seg en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en idiot har parkert utenfor oppmerkingen, slik at den ledige plassen er så smal at man må klistre seg inntil den uskyldige naboen på motsatt side, så skal man ikke parkere der. Da er man like stor idiot selv. Er åpningen for smal til at man kan parkere uten å stenge døren for andre, så finner man seg en annen plass.

Bor du i by?

Kamikatze: ansvarsfraskrivelse du! PHØ!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite hjertesukk...

Hva pokker er hensikten med å parkere så langt til høyre at det ikke er mulig for føreren av bilen på høyre side å komme inn i bilen sin? Går det ikke an og se litt på hvordan man plasserer bilen på parkeringsplassen? Jeg har opplevd dette flere ganger den siste tiden og det er bare så innmari irriternde å måtte klatre inn via passasjersetet på grunn av andres tankeløshet eller manglende evne til å parkere!

Parkerer du for langt mot venstre mot den hvite linjen?.....

Kommer en bil skjevt ut,så forplanter det seg.. Jeg selv parkerte slik i dag. jeg måtte så lant ut til høyre at jeg sto på den hvite linjen

Selv om du står langt tl høyre,men innenfor hvitlinjen,så er det DIN plass,og du skal ha mulighet til å komme deg ut. Avhengi selvsagt hvilken bil du har.

På vinters dag har man ikke mulighet mange ganger pga sne og se en hvite stripen. Da retter man seg etter bilen ved siden av...selv da kan det bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Marit

Så enig med parkeringsproblemene.

Har det samme problemet selv jeg noen ganger, da jeg har med barn i bilsetet bak. (Har to dørs bil)

Må nærme stripa på venstre side for å få ut ungen.

Ble parkert inne for mange år siden, men den gang lags fortauet.

Hadde en Ford Taunus da. Parkerte helt inntil skiltet som viste parkering tillatt. Da jeg kom ut sto det en bil (Ford Taunus det også) bak meg, snaue 5 cm fra støtfangeren min.

Ble å forbanna at jeg låste opp den andre, satte den i fri og dytta den langt ut på et gatetun.

Kjøret fornøyd hjem, den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria
Om en idiot har parkert utenfor oppmerkingen, slik at den ledige plassen er så smal at man må klistre seg inntil den uskyldige naboen på motsatt side, så skal man ikke parkere der. Da er man like stor idiot selv. Er åpningen for smal til at man kan parkere uten å stenge døren for andre, så finner man seg en annen plass.

Kanskje der ikkje er andre plassar. =o Eg kan ikkje hugse å ha opplevd dette noko særleg og eg bur på landet der det er 10 parkeringsplassar for kvar bil:) (Subjektive dømer er alltid korrekte). Er litt vanskeleg å bestemme seg for kvar man skal stå med så mange ledige plassar, så det blir nesten slik at man køyrer over ei kvitstripe fordi man ikkje greidde å bestemme seg for høgre eller venstre...

Ed: fixed

Endret av Cipheria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fropessor Snurre
Sjåføren kan være veldig dårlig på å parkere, rett og slett.

De ser kun sin egen side, og sukker lykkelig for at de kom seg inn i luken med grei klaring på sin side, og glemmer og se på høyre side.

Veldig mange damer (og noen menn) i store (dyre) biler har en tendens til å gjøre nettopp det. Det virker som om de ikke klarer å forstå hvor bred bilen deres er.

Dette merkes også spesielt hvis jeg kjører ned en gate og bilen imot kjører midt i veien... Kvinner i store og dyre biler på Frogner har en tendens til å kjøre midt i veien, og glor stygt når jeg "sperrer" veien (enda sidespeilet mitt er nesten helt inntil bilene på min høyre side). Slike folk burde ikke kjøre disse bilene når de ikke klarer å beherske bilens bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i by?

Kamikatze: ansvarsfraskrivelse du! PHØ!!!

Jepp, jeg bor i Bergen. Og jeg parkerer ikke på for smale plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med TS - dette er forferdelig irriterende og jeg har opplevd det flere ganger! Jeg ser jo hva Stjernedryss mener, at når en bil begynner å parkere feil så forplanter det seg bortover i rekka, men jeg mener fortsatt at (hvis vi bruker "skuespillet" til Stjernedryss som eksempel) dersom bil C har parkert feil så burde ikke bil B klemme seg inn på en plass som åpenbart er for liten. Da kjører man videre og finner en plass som er stor nok.

Jeg registrerer forresten at BMW X3/X5, Porsche Cayenne og diverse andre store SUV'er ofte er "syndebukken" i sånne tilfeller, og personlig tror jeg det dreier seg mer om manglede beherskelse av bilens størrelse (les Professor Snurre's innlegg) enn at bilen ved siden av har parkert "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...