Gå til innhold

StarseekR sitt liv og leven (eller noe sånt)


StarseekR

Anbefalte innlegg

Hm. Jeg er ikke veldig god på dagbøker da, så det er sikkert begrensa hva som blir lagt ut her inne. Antageligvis mest om hvilke bøker jeg leser, hvordan det var på jobben i dag, hvilken hest jeg rei (om jeg var i stallen den dagen) og sånne ting... Det blir antageligvis mest strøtanker også, ettersom det er sjelden jeg klarer konsentrere meg om EN sak lenge nok. Når jeg skriver lar jeg bare fingrene hoppe rundt og følge tankene. Om noen gidder lese det, så for all del :)

Blir sikkert mer spennende etter januar da - for da reiser jeg til Australia!

Velvel...

Akkurat nå sitter jeg på rommet mitt i tredje-etasje (bor hjemme hos foreldra mine i sommer) og hører på lydene fra første. En kamerat av broderen fyller 18 i dag, og ettersom foreldra våre er på hyttetur er det HELT logisk at bursdagen skal feires hjemme hos oss. Huset er fullt av 18/19 åringer som har drekki sia klokka tre i dag. Det er ikke fullt så ille som det høres ut som da - de prøver å sjenke meg, så jeg får masse godt å drikke ut av det. Det er ikke så ille om jeg er litt brisen selv... :)

Jobba i dag. Helt ok, lite folk innom bokbutikken om dagen, og de som kommer er så rare! For eksempel damen som skulle ha Bobsey barna til en 11 år gammel gutt som likte å lese. Hardy-guttene var for skummelt, og andre barnebøker for gutter eksisterte visst ikke i den damens verden. Skremmende. Også var det damen som skjelte meg ut fordi vi ikke har servietter. "Unnskyld, det er ikke jeg som driver kjeden - hadde jeg vært ansvarlig hadde vi HELT sikkert hatt servietter..." Bleh.

I morra skal jeg ri! Gleder meg som en liten unge :)

For å prøve å beskrive følelsen av å være ute på hesteryggen kan jeg jo fortelle om sist gang jeg rei? Aner ikke om de som aldri har vært ute på ridetur en sensommerkveld klarer å forestille seg det her, men jeg prøver!

Jeg rei Masterpiece. En av landets lovende treåringer i travsporten. Fryktelig snill, men jammen skal han tøffe seg litt hele tia, feks langs bana ved Skjerden (gården til Tor Wollebæk, der jeg rir), der står det masse hester i innhengninger - han utfordrer alle hingstene, og gjør seg til for damene :) masse vrinsking og småsteiling - litt morro! Red ganske rolig, det var litt vind, men ikke så mye at det gjorde noe, og sola stekte. Det lukter så godt modent korn ute nå! Snart begynner de å trøske på jorda, kanskje om en uke eller to. Da går det an å ri fort igjen! Grusveia er alt for harde nå.

Det er så skjønt når sola varmer ryggen, hestehova banker en rytme mot hard grusvei, det lukter en blanding av sensommer - korn, grønne trær og blomster - og god, varm hestelukt. Da er det godt å slappe av og bare la kroppen følge rytmen til hesten, tenke på helt andre ting (selv om man alltid scanner området rundt for ting som kan skremme hesten, men det skjer automatisk) og virkelig NYTE dagen.

Etter turen fikk jeg beskjed om at han skulle masseres. han har visst hatt en litt stiv rygg og ikke gått helt bra de siste treningene, så jeg masserte ryggen hans med arnica-gele. Jeg skulle først prøve med et massasjeapparat, men det funka ikke så bra, han bare spente seg, så jeg brukte mest henda. Han er nok øm, for han sto og spente seg da også. Så skulle beina masseres med en peppermyntekrem - den er råsterk, jeg må bruke hansker (enda så lukter det peppermyte av henda mine nå, etter håndvask, joggetur og dusj!).

Det er kjempekos å pusle sånn i stallen etter en ridetur. Hesta som står inne i stallen står og mumser på høy eller korn, drikker litt vann, flytter på seg med sånne dumpe lyder av hestehover mot flis og betong. Sola skinner ute, men inne i stallen er det svalt og deilig, og så lukter det så godt! Terapi er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heipådu darling! :blunke:

Velkommen inn hit! Vi skal nok klare å gjøre deg avhengig og! *hypnotisere*

Du får hilse broder'n og gjengen.. Og vææææær så snill, mobb P i morra om han er sjuk. *hevne*

*klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pf, se meg avhengig av noe slikt... Oppsummering av dagen:

Jobba (tre på jobb og knapt en kunde innom butikken == kjedelig), ridd en tur (Langøre igjen! wee!) og sløva på internett. Tar kvelden nå.

-------------------------------------------------------

Vaske vesle Brumlemann

med klut og kost og såpevann.

Brumle skal bli fin og ren,

han skal bli så ren og pen.

Vaske her og vaske der

på stygge ben og svarte tær.

Nei å nei, så svart du er

på alle dine tær.

Se på meg, og så skal vi

Skrubbe litt på nesa di,

og så skal vi vaske litt

vesle øret ditt.

Vaske vesle Brumlemann

med klut og kost og såpevann.

Ingen bjørn i dette land

skal bli så ren som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Oisann. Hva var det jeg sa? Dagbok funker dårlig for min del. Månedesbok eller årsbok derimot, da kanskje vi får til noe.

Nei Vea, du får ikke ri meg, du vet da at det er en annen som har den retten!

Hva har skjedd siden sist? Den største hendelsen er vel at jeg har flytta til Sydney - dro hit i februar og skal være her til januar igjen. Jeg tar det andre året av bibliotekutdanninga her.

Bor på en bitteliten ettromsleilighet i Woolloomooloo sammen med min kjære, studerer ved University of Technology, Sydney, og har det egetlig ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei Aniola-Fisken :)

Jammen fikk ikke lunacia lurt meg inn hit igjen ... ser det er en stund siden sist. Det er ikke det at det ikke skjer masse ting som jeg egentlig kunne skrive om her altså, men mer det der med ork og tiltak - og dessuten ser jeg ikke helt for meg hvorfor folk skulle gidde å lese om ting jeg gjør.

For de som faktisk ikke HAR noe liv, og gjerne vil vite sånt, så kan jeg kjapt oppsummere det siste halve året...

Jeg har fullført ett semester ved UTS (University of Technology, Sydney). Det var greit nok, faga jeg hadde var i grunnen litt kjedelige, men jeg fikk ok karakterer. Det eneste sure er at jeg fikk bare credit i Information Design for Communicating, et fag jeg egentlig burde maksa ut i. Grunnen til den middelmådige karakteren er fordi foreleseren ble dritsur når jeg refererte til tidligere forelesere i stedet for til tekstene han hadde bestemt at vi skulle lese. Brosjyren og websida jeg lagde var visstnok tilnærma perfekte, men han nekta å godta rapporten min. Dustemann.

Om dere lurer så er karakterskalaen her: Fail - Pass - Credit - Distinction - High Distinction. Jeg fikk Distinction i de andre to faga mine. Øystein (min kjære) fikk tre HD og en D :o Lille geniklumpen. Jeg er dypt imponert *bøye seg i støvet*

Ellers skjedde det ikke så mye i løpet av semesteret, vi var et par turer på stranda, lå masse i parken og kosa oss, og et par dager lekte vi turister for å få med oss mest mulig av Sydney. Desverre bor vi litt tungvindt til, langt unna alle de vi har klart å bli kjent med på skola, så vi har vært litt usosiale dette halvåret. Trist egentlig.

I juni reiste vi hjem, og så tilbragte vi tre herlige uker hjemme i Norge. Det var godt å bli skjemt bort av a mor litt igjen ;) Jeg var så mye som mulig i stallen også, det kjipeste med å bo i by er at det er så alt for få hester her! Minien var sitt sedvanlige sprelske jeg, og holdt på å kaste meg av et par ganger. Jeg tror han driver og blir mer vosken, det er iallefall mer alvor over spretta hans nå - på den ene turen endte det opp med at jeg satt BAK salen etter fem kraftige bukk, og en annen gang steila han helt opp og ble stående der og kave med frambeina. Et under at jeg ikke trilla av i grunnen. Må få noen til å lære han litt manerer snart.

Nå har vi kommet oss tilbake til Sydney, og har hatt den første skoleuka. Fagene min virker adskillig mere interessante i år, selv om desverre (*host*) ikke alle er like bibliotekretta. Jeg har iallefall fått dem godkjent av HiO, så det skal ikke være noe problem å få graden min når jeg kommer hjem etter jul.

Juletider er vel omtrent det eneste vi tenker på om dagen. Skola er ferdig i slutten av november, og da leier vi en bil og reiser - først sørover, og så nordover. Så sant vi har penger nok håper vi på å få gjort unna hele øst-australia. Ned til Adelaide, inn til Alice-Springs, opp til Darwin, og så hele kysten ned til Sydney igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...