Gå til innhold

Fri bar i bryllup?


Bahia

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid trodd det var vanlig at brudeparet stiller med alkohol, men i det siste så har jeg vært i noen bryllup der gjestene har måtte stå for alkoholen selv.

Så da lurer jeg egentlig på hva resten av brudene her inne har planer om?

Det er jo selvfølgelig mye penger spart om gjestene medbringer dette selv, men samtidig er det jo bare den ene kvelden der vi gjerne vil gjøre litt stas på gjestene også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal stå for all alkohol. Men vi har bestemt at det blir bare øl og vin (+noe cider)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fri bar, Vodka, rom, cognac, vin og øl blir det :) Og 120 stk på gjestelisten så det blir en del... Men vi leier et lokale hvor vi kan stille med alt selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder alt til maten, baren tar kort og kontant utover kvelden:)

Vi har ikke råd til fri bar, selv om det hadde vært flott:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder alt til maten, baren tar kort og kontant utover kvelden:)

Vi har ikke råd til fri bar, selv om det hadde vært flott:)

Klart dere har råd til fri bar, men dere har valgt å prioritere det bort.

Velg bryllup og lokaliteter etter lommeboka, så slipper dere å be gjestene spleise med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fri bar.

Cognac, vodka, whiskey, rom, øl, gin, hvitvin,rødvin, likør, Bacardi Razz, noe kokosgreier for å lage pina colada, er det jeg kommer på vi har i baren.

Synes det var en selvfølge. Vi har ikke så stort budsjett, men leier grendahus, så vi ordner det selv.

ca 130 gjester

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart dere har råd til fri bar, men dere har valgt å prioritere det bort.

Velg bryllup og lokaliteter etter lommeboka, så slipper dere å be gjestene spleise med dere.

Nei, vi hadde ikke det. Og det er ikke alle som har mulighet til å leie grendahus og stå for alt selv....

Vi spanderer 1000,- minimum per gjest og for alt vi vet så holder det kanskje til hele kvelden, men alt over det betaler hverenkelt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fri bar, kjøper inn alkohol fra Sverige :)

Blir øl, vin og noen enkle drinker.

Synes det er litt kjedelig når man må betale som gjest jeg da,, var i et bryllup en gang hvor dette ikke var blitt opplyst om og nesten ingen av gjestene hadde med seg penger :frown:

I dette bryllupet sto man selv for all slags drikke, også brus og farris, var mange som måtte innom toalettet for å hente seg vann...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha fri bar. Viner, øl, konjakk, whiskey, rom, likører, vodka, brus og alkoholfritt øl. For meg er det en selvfølge at vi spanderer når vi inviterer. Heldigvis har vi et lokale der vi kan ordne alt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi ha fri bar i bryllupet!

Man invierer da ikke folk på en slik happening, og forventer at de skal drasse rundt på bæreposer med øl, sprit og blandevann???

Var i ett bryllup på hotell i sommer, der man måtte batale for drinkene selv, og med norske priser hadde vi rett og slett ikke råd til å drikke noe....

Så vi og familien har handlet alkohol til bryllupet på alle reiser/sverigeturer vi har vært på siste 1,5 året. Så baren vår blir kanske litt i overkant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det fri bra med full pakke. Og det blir DYRT for vi har festen på hotell. Men tenker som deg at dette er kun en kveld i livet, så da kjører vi fullt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke brud selv nå, men har var gjest for ikke så lenge siden.

Vi fikk tre bonger hver på valgfri drikke (alkohol) etter middag og kaffe. Resten kjøpte gjestene selv.

Det synes jeg er helt greit. Da blir det mindre fyll!

For de som lurer på hvordan det ble gjort, så brukte de små loddbøker i forskjellige farger. (De som du river av og det blir igjen det samme nr. i heftet.)

Disse bongene lå ved hver kuvert og toastmaster opplyste om det ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde også det ytterste for å sørge for gratis mat og drikke til alle de 100 gjestene. Og slekt og venner tok med tax-free-varer til oss på bestilling, pluss at vi kjørte mange turer til Sverige, og sparte MYE på det.

Har aldri vært i bryllup der man må betale for drikken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har selskapet på hotell/resturant og har full pakke. Hvor mye regner dere per gjest da? Eller tar dere regningen etterpå?

Hva er prisen per kuvert med mat og drikke under middagen?

Glimrende tips med bonger, den er ikke umulig å få til.

Jeg har selv vært i tre bryllup hvor jeg har betalt selv, og så lenge det er opplyst på forhånd så er det helt ok. En velger jo selv om en vil gå eller ikke:)

Og vi har opplyst om det i invitasjonen, ikke fått noe negativt tilbake på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har selskapet på hotell/resturant og har full pakke. Hvor mye regner dere per gjest da? Eller tar dere regningen etterpå?

Hva er prisen per kuvert med mat og drikke under middagen?

Glimrende tips med bonger, den er ikke umulig å få til.

Jeg har selv vært i tre bryllup hvor jeg har betalt selv, og så lenge det er opplyst på forhånd så er det helt ok. En velger jo selv om en vil gå eller ikke:)

Og vi har opplyst om det i invitasjonen, ikke fått noe negativt tilbake på det.

Prisen per kuvert der vi skal ha det er 590, dette er kun treretters middag uten drikke. Ang alkoholen så tar vi regningen etterpå, umulig å "regne" seg frem til hvor mye hver enkelt drikker. Vi vurderte en stund å ha bonger på drinkene (og fri øl og vin), men gikk bort fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har fri drikke, dvs. øl, vin, gin, vodka, Baileys, cognac, whisky etc. Holder på å bygge opp ennå, så vet ikke helt hvor mye forskjellig det blir til slutt. Kjøper litt nå og litt da, i tax free eller Sverige, noe må vi kjøpe hjemme også, men da kan det returneres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liker ikke fyll

Vi spanderer selvfølgelig drikke til maten + velkomstdrink og avec til kaffen. + to drikkebonger til hver.

En grunn er selvfølgelig at det blir mer forutsigbart hva totalregninga ender på.

Men et enda viktigere argument er at det kanskje stopper flatfylla. At folk ikke bare drikker og drikker fordi det er gratis.

Det har jeg vært vitne til før, og det er ikke noe koselig.

Men det blir altså 1 glas velkomstdrink, 4 glas +++ vin til maten og 1 avec + to gratisdrinker, så det synes jeg må være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har selskapet på hotell/resturant og har full pakke. Hvor mye regner dere per gjest da? Eller tar dere regningen etterpå?

Hva er prisen per kuvert med mat og drikke under middagen?

Glimrende tips med bonger, den er ikke umulig å få til.

Jeg har selv vært i tre bryllup hvor jeg har betalt selv, og så lenge det er opplyst på forhånd så er det helt ok. En velger jo selv om en vil gå eller ikke:)

Og vi har opplyst om det i invitasjonen, ikke fått noe negativt tilbake på det.

Kanskje det vises på hvor mange som møter opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i bryllup der vi fikk vin/øl til maten velkomstdrink og en likør til kaffen. Resten betalte vi selv utenom mineralvann. Men vi betalte kostpris for varene 15 kr for en øl f.eks. Helt greit. Og vi visste det på forhånd. Har og vært i bryllupp som kun hadde velkomsdrink, vin til maten og en likør til kaffen, og heller ikke tilbud om å kjøpe noe. Mineralvann fikk vi jo da. Egentlig helt greit det og. Går ikke i bryllupp for å drikke mest mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...