Gå til innhold

Sky katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten er ca 1 år og 3 mnd om det skulle ha noe betydning.

Problemet er at den tåler ikke kontakt av type klapping og stryking. Den åler seg unna. Hopper aldri opp i fanget vårt eller noe. Liker seg best for seg selv.

Lurer på om noen har noen råd?

Jeg mener ikke å tvinge på katten kos,men jeg har aldri opplevd noe lignende. Når man prøver å klappe henne så åler hun seg unna og ser veldig nervøs ut. Skulle tro at noen hadde vært skikkelig ekkel med henne da hun var kattunge..

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Min katt vil heller ikke ligge på fanget, og misliker å bli båret. Men hun trives veldig godt hvis jeg lager en soveplass ved siden av meg på sofaen, slik at hun kan ligge ved siden av meg og få kos.

Hun har vært en sky katt siden jeg fikk henne, men har slappet mer av etter hvert, og er mye mindre skvetten og nervøs nå enn før. Hun hadde ikke vært dårlig behandlet som kattunge.

Dersom du nylig har fått den er det helt naturlig at den er litt på tå hev, da alt er nytt for den. Det går forhåpentligvis gradvis over.

Du kan også forsøke å stikke til veterinæren og kjøpe Feliway, som kommer i en sånn greie som du stikker i stikkontakten, og som varer en måneds tid. Den inneholder stoffer som mennesker ikke merker, men som lukter "hjemme, trygghet, slapp av" eller noe lignende for katten.

Skrevet

Kjøp catnip og gni deg inn med! Hehe. Nei, vet ikke jeg altså, men det er jo sånn at noen katter er mer sky og mindre kosete enn andre.

Skrevet

Katten vår liker heller ikke å ligge på fanget og vil heller ikke bli båret rundt på. Men vi har hatt han siden han var liten så jeg vet at han har hatt det (veldig) godt. Han ligger gjerne sammen med oss i ene enden av sofa'n og har fast plass i fotenden på senga. Der er han "rullepus" og vil bli klødd på magen. :)

Men jeg skulle ønske at han likte å sitte på fanget, men man får liksom ikke styrt det da.

Men hvis katten din er redd så ville ejg snakket med veterinæren om det tror jeg.

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...