Gå til innhold

Kykkelikokos nye prøverdagbok

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Joda, jeg det humper og går :fnise:

I går merket jeg tendenser til ømme pupper.

Har veldig masse strekninger i magen. Kan nesten ikke ligge på siden når jeg skal sove, for da setter det i gang for fullt. Utrolig at det kan være så mye rariteter så tidlig i svangerskapet. Kan ikke huske at det var slik da jeg gikk gravid med Live.

Ellers så er jeg veldig trøtt og sliten om dagen, men jeg tror kaaaanskje det har blitt en smule bedre. Er småkvalm nå og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eeyore: Nei, jeg er ca 6+0 i morgen, og jeg var 6+3 da jeg mistet sist.

Skal forresten til legen i morgen. Fikk time mye tidligere enn jeg hadde trodd, så nå ble det liksom litt vel tidlig, men jeg håper at legen vil fylle ut helsekort og søknad om fødeplass. Tenkte å søke på ahus denne gangen.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen. Han ville ikke fylle ut helsekort og sende søknad enda, men jeg skal tilbake i uke 12 :) Da skulle jeg også få UL på legekontoret :hoppe:

Tror kanskje jeg bestiller tidlig UL et annet sted i uke 9 uansett, for jeg vil gjerne se hjertet banke..

Legen mente uansett at jeg kom til å få plass på ahus hvis jeg ville det, selv om vi ventet med å søke.

Tok HCG (urin)-prøve og sånn urinsticks. Positiv på HCG, og ingen utslag på sticks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er jo ikke hos legen før i uke 12 uansett, så det burde jo ikke være for sent å søke da nei. Og A-hus er jo ikke så etterspurt som Oslo-sykehusene. Men hvorfor vil du dit og ikke Fredrikstad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil prøve noe nytt. Det var helt greit på Fredrikstad, men jeg sitter ikke igjen med en følelse av å bli supergodt ivaretatt. De var der, men f.eks ammehjelpen synes jeg ikke var særlig til tess. Synes også det var dårlig informasjon om matordningen. Har hørt om folk som har dårlig erfaring med Fredrikstad også.

Så er det jo bare 35 min til Ahus, og sykehuset er helt nytt og fint. :) Leste på nettsidene deres at man kan reise hjem rett etter fødsel også om man ønsker.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiik, masse blod i do. Men det så ut som om det kom fra den bakre regionen, så det er nok ingen fare. Utrolig hvor tidlig plagene skulle komme dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, allerede? Det var jammen tidlig, men hvis du er veldig oppblåst osv så er det kanskje ikke så rart :) hvordan er følelsen nå mot for hvordan det var sist da? Føler du deg mer gravid liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har i hvert fall gjort det. Begynner faktisk å lure på om jeg har bekkeløsning på gang. Verker i lårene og er stiv og støl i halebeinet/rumpen. Har ikke hatt bekkenløsning tidligere, håper ikke det kommer denne gangen heller :P Er sikkert bare hypokonder. Ligger i sengen og har vondt i magen og sutrer for meg selv :lol: Jeg er kvalm og sulten men har ikke lyst på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier til meg selv at alt ved denne graviditeten skal være positiv :lol: Så får vi se hvor lenge jeg klarer å beholde den holdningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gule huset :) Har hørt mye positivt om dem, derfor bestilte jeg der i stedet for på Volvat eller Majorstuaklinikken.

Skulle få UL i uke 12 hos legen også, men det er jo bare sååå lenge til. Tror ikke legen helt skjønte at jeg kun var interessert i å se at hjerte slår i førsteomgang. Han begynte å snakke om at man ikke kan se noe særlig før i uke 12 osv. Gadd ikke å begynne å diskutere, takker bare ja til UL i uke 12 i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11.mars :hoppe: Hvor langt er du på vei da? Gynekologen min sa med alvor i stemmen at det ikke var mye man kan se i uke 9. Det driter jeg i, bare hjertet slår. Og da lo han litt av meg da :fnise:

Og likeens forrige uke når jeg begynte å blø, da var han veldig lei seg for at ikke sambo fikk sett og sånn, men både jeg og sambo dreit jo en lang marsj i det, han smetta meg inn mellom to timer i tre minutter for at vi skulle se at alt var bra, det var vi jo bare kjempetaknnemlige for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Skikkelig bekkenløsningstendenser i går. Var vondt uansett hvordan jeg lå i sengen. I dag virker det som om det er så og si borte igjen, men jeg er sååå trøtt etter at Live kom inn til oss i 03-tiden. Da fikk jeg ikke sove særlig mer. Kvalm også.

Men hurra, jeg er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...