Gå til innhold

Invialign tannregulering


KatteLatte

Anbefalte innlegg

Hei!

Hold denne tråden i live, jeg er kjempeinteressert.

Jeg har en trangstilling ved den ene hjørnetanna, slik at en tann stikker ut. Det er ikke så fryktelig mye, og resten av tennene er fine og rette, men jeg hater den tanna!

HÅPER jeg er en kandidat til invisalign, og nå har jeg ENDELIG funnet noen som utfører det her jeg bor!

HURRA!

Hei

Så fint å høre at du har vurdert å bruke invisalign da :jepp:

Jeg tror ikke at du kommer til å angre på det nei. Men bare si i fra hvis du vil vite om noe som helst, så kan jeg gjærne hjelpe deg. Selvfølgelig skal vi forsette å hålde tråden i live, er ganske viktig for de som trenger mer informasjon om invisalign.....

Hos deg er det bare snakk om et skjeivt tann, tror ikke at det er noe problem, du kommer helt sikkert til å bli en aktuell kandidat for invisalign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

smerten jeg snakker om er kun når jeg bytter til nytt tray, det vil si at når jeg setter in nytt skinne da gjør det utrolig vont da. omtrent om en 1/2 time føler jeg ingenting, føler at de er kun strammen.try nr 1-2 var vel også piece of cake for meg, synes de var ekstra stramme når jeg var kommet til tray nr 3. Helt sant at det er fra person til person ja. Men dette her er 1000 ganger bedre enn vanlig tannregulering, jeg har tidligere gått med vanlig regulering på baksiden av tennene, må si at det var det værste jeg gjorde. Og den gikk jeg kun i 4 uker med, no more med denne type regulering.

Det er kjempe herlig at jeg har kommet til tray nr 13 :jepp:

Jeg ser kjemepestor forandring og et helt nytt liv, jeg som hadde en vansklig underskjeve har biltt superfin nesten da. Har kun 2 tray nede og 4 oppe :ler:

Hei!

Å, nei så trist å lese om dine erfaringer med regulering på baksiden- det har jo jeg tenkt til å gjøre! Gidder du å si noe mer om hva som var så ille? Har hørt mest negativt om disse trayene jeg da og bare positivt om baksideregulering... Nå blir jeg i tvil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Å, nei så trist å lese om dine erfaringer med regulering på baksiden- det har jo jeg tenkt til å gjøre! Gidder du å si noe mer om hva som var så ille? Har hørt mest negativt om disse trayene jeg da og bare positivt om baksideregulering... Nå blir jeg i tvil...

Tray er ingenting forhold til regulering på baksiden. Jeg fikk utrolig mye sår på tungen og fikk nesten ikke prate orntlig. Tannlegen lagde så store melleomrom på tennene mine,i tillegg satte han fast med sånn liten strikk med masse lim på rett foran de to fortennene mine. Når jeg kom hjem og så meg i speilet begynte jeg å gråte, denne reguleringen skulle være usynlig. Tennene mine så ikke ut, synes de var mye bedre før. Særlig når jeg spiste kunne alle se matrester i alle kanter. Jeg har hatt sår på tungen med invisalign try, og dette kan man gjøre noe med. Men den slags sår som jeg hadde med denne reguleringen på baksiden var rett og slett så forfredli. Jeg snakket som en liten baby. Jeg gikk bare kun en gang for å stramme, andre besøk ville jeg ikke mer. Dette er snakk om for nesten 9 år siden for meg, kan hende at de har forbedret på denne metoden. Invisalign er drømme metoden for meg, må si at det har vært både oppturer og nedturer med disse trayene, men har klart å komme nesten mot slutten. Det er hvartfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen!

Denne tråden begynner å bli borte snart. Synd :snurt: Men jeg vil gjærne oppdatere at jeg har kommet til try nr 14, jyppi. Nå har jeg bare en try i underskjeven og 3 i overskjeven. Er ikke lenge til jeg er ferdig :)

Ville gjærne høre hvordan det går med alle dere med invisalign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen!

Denne tråden begynner å bli borte snart. Synd :snurt: Men jeg vil gjærne oppdatere at jeg har kommet til try nr 14, jyppi. Nå har jeg bare en try i underskjeven og 3 i overskjeven. Er ikke lenge til jeg er ferdig :)

Ville gjærne høre hvordan det går med alle dere med invisalign?

Hei!

Vi må ikke glemme denne tråden! Jeg har vært ganske travel i det siste, men i morgen skal jeg til tannlegen igjen, og samtidig bytte til tray nr. 3/18 og 3/31, så da kom jeg på denne tråden igjen :)

Det går ganske bra her, ingen problemer. Begynner å bli litt lei av pussinga, samtidig som det også er blitt en vane, så det går helt greit. Ser likevel veldig fram til den dagen jeg er ferdig. I juni er jeg ferdig med underkjeven, og i desember neste år er også overkjeven ferdig. Det er leeenge igjen, men to uker går fort, og vips, så skal jeg bytte tray igjen! Litt morsomt å kunne telle ned på denne måten :)

Så heldig du er Sarina! Kommer vel til å gå rundt og smile hele dagen om noen uker du da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*
Hei Alle sammen!

Denne tråden begynner å bli borte snart. Synd :snurt: Men jeg vil gjærne oppdatere at jeg har kommet til try nr 14, jyppi. Nå har jeg bare en try i underskjeven og 3 i overskjeven. Er ikke lenge til jeg er ferdig :)

Ville gjærne høre hvordan det går med alle dere med invisalign?

Flott at du holder liv i tråden:)

Heldig du er som snart er ferdig! Jeg begynte på tray nr. 3 i går, og det går så det suser..på de to siste trayene har jeg ikke engang hatt antydning til ubehag når jeg skiftet, noe som nesten er irriterende, vil jo kjenne at tennene flytter på seg! Men jeg SER hvertfall at de har flyttet på seg, for mellomrommene de filte før tray nr. 1 er nå tettet igjen. Så ting skjer:) Skal til tannlegen igjen neste fredag for å få utlevert nye tray.

Ellers har jeg blitt veldig vant til trayene nå, merker så og si ikke at de er der..men det er et ork når jeg f.eks skal spise ute eller har lyst å drikke vin en kveld osv osv.. men det er absolutt verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi må ikke glemme denne tråden! Jeg har vært ganske travel i det siste, men i morgen skal jeg til tannlegen igjen, og samtidig bytte til tray nr. 3/18 og 3/31, så da kom jeg på denne tråden igjen :)

Det går ganske bra her, ingen problemer. Begynner å bli litt lei av pussinga, samtidig som det også er blitt en vane, så det går helt greit. Ser likevel veldig fram til den dagen jeg er ferdig. I juni er jeg ferdig med underkjeven, og i desember neste år er også overkjeven ferdig. Det er leeenge igjen, men to uker går fort, og vips, så skal jeg bytte tray igjen! Litt morsomt å kunne telle ned på denne måten :)

Så heldig du er Sarina! Kommer vel til å gå rundt og smile hele dagen om noen uker du da!

Ja, sant at det er ganske travle dager for tiden. Har vært ganske syk i det siste jeg...Fin å høre at det går bra med deg, det går mye lettere når man blir vant med dette. det kommer til å gå fort hvis du har viljen til det. For meg var 8 1/2 måned enormt mye, men jeg hadde både riktig holdning og vilje til det.

Ja, gjett om jeg skal gå og simle fra øre til øre hver dag når jeg er ferdig, er ganske lei av pussinga og hele denne prosessen. Har gått ned mange kilo, er ganske slank fra før av. Det er på en måte dumt at man må ta av skinnene hvar gang man skal spise og sånt. Likevel synes jeg det er beste metoden å rette tennene på :)

Stå på kattelatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du holder liv i tråden:)

Heldig du er som snart er ferdig! Jeg begynte på tray nr. 3 i går, og det går så det suser..på de to siste trayene har jeg ikke engang hatt antydning til ubehag når jeg skiftet, noe som nesten er irriterende, vil jo kjenne at tennene flytter på seg! Men jeg SER hvertfall at de har flyttet på seg, for mellomrommene de filte før tray nr. 1 er nå tettet igjen. Så ting skjer:) Skal til tannlegen igjen neste fredag for å få utlevert nye tray.

Ellers har jeg blitt veldig vant til trayene nå, merker så og si ikke at de er der..men det er et ork når jeg f.eks skal spise ute eller har lyst å drikke vin en kveld osv osv.. men det er absolutt verdt det :)

Det er viktig å holde tråden i live!

Jeg kommer til å gi dere oppdateringer hver gang jeg har bytett til nytt tray. Og til og med jeg blir ferdig, kommer til å gi dere tilbakemelding på hvordan ferdig resultat jeg får....

Tenk dere har kommet til tray nr 3, det kommer til å gå veldig fort. Gi meg oppdateringer. Helt enig at det er absolutt hvert det, jeg er kjempe fornøyd hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er tray nr. 3 på plass her også! Var hos tannlegen for en time siden, nå strammer det bare litt, men det er en god følelse! :)

Jeg ser derimot ingen forskjell på tennen mine ennå. Men det kommer vel etter hvert! Har lyst til å spørre om å få se videoen av hvordan de flytter seg igjen neste gang jeg er hos tannlegen, slik at jeg kan se hvilke tenner som først endrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*
Da er tray nr. 3 på plass her også! Var hos tannlegen for en time siden, nå strammer det bare litt, men det er en god følelse! :)

Jeg ser derimot ingen forskjell på tennen mine ennå. Men det kommer vel etter hvert! Har lyst til å spørre om å få se videoen av hvordan de flytter seg igjen neste gang jeg er hos tannlegen, slik at jeg kan se hvilke tenner som først endrer seg.

Bare å be han sende de til deg på mail. Det gjorde tannlegen min, og jeg ser på de videoene OFTE :fnise: Fantastisk bra motivasjon!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_blabla_*

Hei,

jeg skal starte med invisalign i slutten av januar. men fortsatt litt usikker selvom jeg vet at jeg ikke kan snu meg. jeg føler at jeg har fått en feil pris. det er jo veldig lite som skal rettes, skal bare ha 15 trays over og 12 nede. og det skal koste meg rundt 45000 kr. ser at andre skal få langt flere. de har ikke nevnt at de har fått en pris over 50 000 liksom.

hvor mye har dere med invisalign betalt?

håper noen svarer meg:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg skal starte med invisalign i slutten av januar. men fortsatt litt usikker selvom jeg vet at jeg ikke kan snu meg. jeg føler at jeg har fått en feil pris. det er jo veldig lite som skal rettes, skal bare ha 15 trays over og 12 nede. og det skal koste meg rundt 45000 kr. ser at andre skal få langt flere. de har ikke nevnt at de har fått en pris over 50 000 liksom.

hvor mye har dere med invisalign betalt?

håper noen svarer meg:-/

Det var mye synes jeg da! Jeg har 17 tray oppe og 15 nede, jeg betalte rundt 38000. Det er litt forskjell fra tannlege til tannlege, når jeg undersøkte før jeg startet min behandling så merket jeg at det var dyrere i oslo. Utenfor oslo var det nok litt mer rimligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*
hvor mye har dere med invisalign betalt?

Jeg betalte rett over 40000, husker ikke nøyaktig beløp, men det var ikke mye over 40000. skal ha 20 skinner oppe og 25 skinner nede. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

oi 50 000 var ganske mye syns jeg. men så lenge du er fornøyd med resultatet så er det greit det :-)

vet dere hvilken av tannlegene i oslo har mest erfaring? vet om de på fornebu som har hatt rundt 110 invisalign kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*

Jeg satt og leste gjennom det skrivet om "informasjon, samtale og avtale for Invisalign pasienter" man må skrive under og levere til tannlegen..der står det at tannlegen og AlignTech ikke kan gi noen garantier eller forsikringer vedrørende resultatet av behandlingen. Og da lurer jeg selvfølgelig hva som kan gå galt, slik at resultatet ikke blir tilfredsstillende? Har tannlegen deres snakket noe om dette med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og leste gjennom det skrivet om "informasjon, samtale og avtale for Invisalign pasienter" man må skrive under og levere til tannlegen..der står det at tannlegen og AlignTech ikke kan gi noen garantier eller forsikringer vedrørende resultatet av behandlingen. Og da lurer jeg selvfølgelig hva som kan gå galt, slik at resultatet ikke blir tilfredsstillende? Har tannlegen deres snakket noe om dette med dere?

Noe sånt har jeg verken sett eller skrevet under på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Live_*
Noe sånt har jeg verken sett eller skrevet under på...

Det var rart..som pasient bør du jo få vite alle fordeler og ulemper, risiko osv!? Skjønner forsåvidt at AlignTech ikke kan ha en slik garanti, ting kan skje underveis som ikke er deres feil..

Men synes tannlegen kunne gitt meg dette noe tidligere, fikk ikke det skrivet før etter jeg fikk utlevert skinnene. Får spørre han litt ut i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...