Gå til innhold

Det største i verden


Taurus

Anbefalte innlegg

Så fikk omsider også jeg somlet meg til å registrere meg. Egentlig hadde jeg tenkt å ikke benytte dagboken, for jeg vil jo "snakke" med andre, og ikke bare meg selv. Men har funnet ut at det er kjempekjekt å ha for senere. Håper likevel alle dagbokbrukere møtes ute på de vanlige graviditetssidene også.

Jeg er altså 30 år, giftet meg 18 august, og har derfor surfet mye rundt på bryllupsdiskusjonen i vår/sommer. Nå som vi planlegger å få barn, har jeg blitt like avhengig av å henge rundt her.

Har begynt å ta folat og multivitaminer, og synes bare det er kjempekoos, for da føler jeg at vi allerede har en liten hemmelighet.

vi hopper av i svingen denne måneden, for å ta litt av presset vekk. Vi føler begge at dette er så stort, at vi ikke takler å si: nå lager vi barn du, også gjør vi det bare. Tror vi får fremprovosere et hendig lite uhell, he he...

Er livredd for at jeg ikke kan få barn, noe jeg tror er ganske vanlig for oss som er litt opp i årene. Andre ganger tror jeg at jeg kommer til å bli gravid ved første forsøk, fordi hele kroppen min er så maksimalt klar.

Men vi får uansett se hva som skjer. Var sint på prins forrige uke, og da hadde jeg ikke lyst på barn lenger. Syntes han var dum og egoistisk. Men det går over, og nå er han bare skjønn igjen, så da er alt greit igjen (stakkars mann). Ja ja, det går opp og ned her i verden.

Har eggløsning rundt disse dager, og går og kjenner på kroppen hele tiden. Gleder meg i allefall til tiden som kommer.

Lykke til alle andre prøvere.

- - - - - - - - - - -

Taurus

22.10. 13:58

RE: det største i verden

Av: Taurus

Nå kan det hende at psyken spiller et puss med meg, men de siste 4 dagene har jeg følt meg usannsynlig rar. Har en slags "tyngde" i magen, som om det ligger en stein der og presser, det stikker litt på den ene siden, jeg svimler lett innimellom, og føler meg generelt litt uvel. Jeg forstår jo at innbildningskraften kan være stor, og at jeg antagelig vil føle meg helteit når mens kommer om en ukes tid, men likevel.

Lurer på hvordan andre har hatt det de første dagene etter befruktning??? Tror jeg har hørt om denne "tyngde" følelsen før, men kanskje det er derfor jeg føler den???? Hmmm....?????

Vel, vi får se hva som skjer om en ukes tid, men jeg må si jeg er veldig SPENT.

- - - - - - - - - - -

Taurus

24.10. 10:16

RE: det største i verden

Av: Taurus

Føler meg litt nedfor i dag jeg... Tror ikke jeg takler så godt å gå slik og tro jeg er gravid og ha en hemmelighet hele tiden. Synes jeg må spare mannen min litt, for mest sannsynlig tar det lang tid å få to blå, og jeg kan ikke hver eneste måned mase om alle symptomene og kanskje det og slik og sånn, og derfor har jeg ingen å prate med. Føler meg litt ensom.....

Men jeg får prøve å ta meg sammen. Symptomene er der ennå, men ingen brystspreng, bare usannsynlig vondt i ryggen. kanskje er det mensen som sier i fra (en knapp uke før tiden kan jo det være sannsynlig).

Har vært en del ute på snartmamma.com, og jeg innser jo at jeg ikke har NOENTING å klage over. Det er kvinner der ute som har prøvd i årevis, og enda klarer de å holde motet oppe og være glad på andres vegne. Sterkt altså.

Skal prøve å konsentrere meg om andre ting (jobben for eksempel), så blir det slutt på denne selvsentrerte sytingen.

NEMLIG!!!!!

- - - - - - - - - - -

Taurus

24.10. 13:10

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Hei Taurus!

Jeg satt å tenkte på dette med å kunne fortelle ting til andre. For jeg er en person som ulik min mann, gjerne forteller andre hva jeg opplever. Spenningen rundt det å tro du er gravid osv. Og hva med den dagen jeg blir gravid? Jeg tror nok jeg har lyst til å fortelle hele verden hva som skjer!

Når vi skulle gifte oss, synes han at jeg ble litt vel fokusert på bryllupet enn hva han orket å høre på. Hvordan blir det når vi er gravide, og ikke skal fortelle det før 3 mnd er gått? Da har jeg tenkt til å bli en flittig KG bruker! For her inne forstår de fleste meg, og mannen min slipper å høre min "gledesrus" hver mnd...."er vi gravide eller er vi ikke!"

Kos deg i mellomtiden med din kjære, og bruk oss når du føler at du bare mååååååååååå fortelle det til noen.

go'klem fra

- - - - - - - - - - -

Fjompa

25.10. 08:05

RE: det største i verden

Av: Taurus

Hei Fjompa!

Tusen takk for hilsen i dagboken min, og det er jo nettopp som du sier. Jeg er helt nødt til å bruke dere her ute på kvinneguiden for å klare å holde dette hemmelig. Jeg har det litt sånn "de høyeste fjell og de dypeste daler" nå om dagene. ikke noe vanlig sånn midt i mellom.

Men jeg føler meg bedre i dag, ikke minst takket være at du er så søt å skrive i boken min. Det var kjempekos!!

- - - - - - - - - - -

Taurus

25.10. 09:23

RE: det største i verden

Av: Nala

Hei Taurus!

Og tusen takk for kjempeoppmuntrende ord i dagboka mi! Godt å høre at jeg ikke er den eneste som hadde kommet på den dustete ideen med å fortelle det til slekt og venner på julaften - uten å faktisk være gravid ennå!! Ja ja, så gal kan man være. Ingenting å fortelle nå da, hvis ikke vi får klaff neste måned da. Kan kanskje fortelle det julaften da også, selv om vi bare vil være to mnd på vei? Nei, her er jeg i gang igjen. Må skjerpe meg

Det er utrolig slitsomt det at humøret svinger så voldsomt i forbindelse med prøvingen. Hvordan tar man seg sammen? Dette skal jo bare være moro!! Men skuffelsen er stor når mensen kommer. Som du sier er det jo mange som har prøvd myyyyye lenger enn oss, så vi har vel ingen grunn til å klage egentlig. Men det glemmer man så fort når den pokkers mensen dukker opp.... Vi får hjelpe hverandre til å holde humøret oppe på dager som er ille, vel! Det hadde vært kjekt. Ellers er jo dagboka kjekk å ha for å få ut litt sinne.

Du får ha lykke til framover, Taurus. Vi snakkes.

Klemmer,

Nala

- i langt bedre humør i dag enn i går - til tross for at alle sluser er åpne

30.10. 08:04

RE: det største i verden

Av: Taurus

I dag skal jeg altså ha mensen, og det får jeg vel også, siden testen var negativ!!! Kjenner forresten at det er noe på gang, så dett var dett. Jeg var svært skuffet her om dagen når jeg plutselig ble kjempesur og hissig, og ganske fort gjenkjente det som PMS. Siden da har jeg egentlig visst at det ikke ble noe denne måneden Men jeg må innrømme at jeg er lei meg. Hadde så veldig lyst til å fortelle det til familien min i julen, siden jeg aldri ser dem. Det er liksom ikke det samme på telefon....Men siden vi ikke prøvde "ordentlig" denne måneden, kunne jeg vel egentlig ikke forvente noe. Men noe godt har det kommet ut av dette her, og det er at fra nå av kjører vi på for fullt, for nå VET vi at dette ikke er for stort på noen slags måte, og at dette vil vi virkelig. Begge har håpet og håpet (men mannen min sier han har litt lyst til å prøve på ordentlig, så han var ikke så veeeldig lei seg )

Vel, bedre lykke neste gang til oss alle sammen.

- - - - - - - - - - -

Taurus

05.11. 10:01

RE: det største i verden

Av: Taurus

Skjønner mindre og mindre jeg.. I dag er jeg 6 dager forsinket, testet negativt for tre dager siden, men har ikke testet siden.

Brystene er store og ømme, men ellers har jeg følt at mens er like rundt hjørnet i tre dager, men det skjer ingenting. I går tidlig oppdaget jeg brunlig utflod, og tenkte "endelig"!!!, men ingenting foreløpig. Tør nesten ikke teste en gang til, for jeg blir bare skuffet Har selvfølgelig et lite (les: stort) håp om at jeg er gravid... skal teste igjen i morgen tidlig.

En annen ting er at en bekjent av meg kom og fortalte at han hadde drømt at jeg skulle ha barn.. Han er vistt kjent for å være litt sånn "pshycic", så da ble jeg enda mer forhåpningsfull. Jeg blir rett og slett gal av ikke å vite. Jeg tør ikke drikke, fordi jeg kunne jo være.... Jeg tenker på det hele tiden, og lytter innover (er derfor ekstremt fjern ovenfor omverdenen). Blir litt gal av dette jeg. Krysser fingrene for at enten får jeg to blå i morgen, eller så kommer mensen så vi kan starte på ny.

GRRRRRR

- - - - - - - - - - -

Taurus

06.11. 08:51

RE: det største i verden

Av: Taurus

Så kom mensen....

Kroppen min har gått helt amok denne måneden. Har nå hatt mensmurring og brun utflod i 5 dager, ømme bryster og en "tyngde" i magen i over to uker, har til og med vært småkvalm de siste dagene. Skjønner ingenting jeg. Men nå har jeg nettopp ringt prins og sagt at vi virkelig må stå på neste periode (he he..), og han ble jo helt overlykkelig da selvfølgelig

Vel vel, i det minste kjenner jeg igjen kroppen min i dag, alt er på det gamle, og neste måned skal jeg ta det litt mer med ro mht symptomer og store forhåpninger (lettere sagt enn gjort).

Vel vel, nå er det to uker med ingenting, så kanskje jeg kan leve litt - jobbe litt- Tror jeg tar meg en aldri så liten fest til helgen jeg..... (hvis alt går bra neste måned er det jo siste sjanse på utroooolig lenge

- - - - - - - - - - -

Taurus

14.11. 12:43

RE: det største i verden

Av: Taurus

Vel, så er det EL om en knapp uke, og vi får sette i gang med sengehygge

Men jeg skal likevel ikke gire meg opp slik som jeg gjorde forrige måned. Det ble litt slitsomt, og nå vil jeg jo være litt mer nøktern i forhold til alle symptomene, innbilte eller ikke.

Gleder meg i første omgang til å prøve, for det er jo veldig koselig da

Du skal se at prins ikke vil vi skal få full klaff så fort, for så mye sex som han har å se frem til nå over de neste 12 dagene, har han vel aldri fått før. Hmmm......

Ja ja, vi får nå se hvordan dette går.

Jeg skal i hvertfall prøve å ta det med ro med forventninger, selv om det ikke er lett.

- - - - - - - - - - -

Taurus

15.11. 10:21

RE: det største i verden

Av: Miro

Hei Taurus, tusen takk for at du hadde skrevet i dagboken min Som jeg nevnte i ett innlegg på Grav.G. så har jeg og mannen min "sluttet" å prøve. Dvs., vi skal heller kose oss enn å gå inn for å bli gravide. Treffer vi på EL så er det kjempekoselig altså, ikke misforstå, men jeg har nemlig mistet sexlysten midt oppi dette også. Har begynt å få den tilbake nå som jeg har slappet mer av. Jeg var blitt så besatt på å måtte treffe EL for enhver pris, og det gikk utover min egen sexlyst, å måtte ha sex annenhver dag ble litt for mye for meg. Synd, men sant. Så jeg venter ikke å teste noe som helst egentlig. Imidlertid tror jeg at jeg har hatt EL, det virker sånn, men man kan aldri vite. Ikke har jeg tenkt å finne det ut heller. Og sånn for å si det, så hadde vi litt sengekos rundt den tiden jeg tror jeg hadde EL. Det var nå i helgen som var, søndag eller mandag. Det gikk vel ca. 1 1/2 dag etter at vi hadde snakket om å ikke gå inn for å bli gravide, så var sexlysten tilbake.. hehe, ironisk ikke sant..

Uansett så prøver jeg ikke å tenke på det, noe som er kjempevanskelig, siden jeg tror jeg har hatt EL. Jeg blir ikke lei meg om mensen kommer, den får komme når den kommer. Men, kommer'n ikke i løpet av 3 uker, så får jeg vel ta en test, ihvertfall hvis alle symptomene på at den skal komme er der, og den IKKE kommer..

Så jeg kommer ikke til å være så aktiv her inne. Men allikevel er jeg her hver dag for å se om det er noe nytt som skjer med alle prøverne.. Følger med da..

Ja, du har EL om en ukes tid, ønsker dere lykke til med prosjektet i allefall.. Sender ut små tanker med blått støv til dere og alle andre..

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Miro

16.11. 19:22

RE: det største i verden

Av: mummien

Koselig du var innom dagboka mi, ble ikke hell for meg heller denne mnd,men gir ikke opp for det.

Men nå er det jo snart EL deg så du må ha lykke til tvi tvi

20.11. 10:10

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Takk for hilsen i boken min.

Det er ikke rare greiene som skjer for tiden, spenningsmomenten er når vi forventer mens. Jeg er spent på om vi klarer dette ved første forsøk, men jeg har vel mine tvil. Her inne på KG, som resten av verden er det vel ca. 25% som klaffer ved første førsøk. 60% innen 6 mnd.

Men husk at, vi må ta vare på det impulsive.... og at ikke alt dreier seg om å bli gravid. Mannen min overrasket meg forrige dagen, med varmt vann i badekaret, rødvin, tente stearinlys og massasje. Tror du jeg storkoste meg....!? Og dette var midt i uken.... Et tidspunkt hvor vi ofte er slitne etter jobb og skole.

Du får ha lykke til , Taurus.

klem fra

- - - - - - - - - - -

Fjompa

21.11. 09:12

RE: det største i verden

Av: Taurus

Tusen takk for hilsenen Fjompa. Håper du får orden på syklusen din fort

Nå er jeg altså midt i EL (ingen temp. måling, men kroppen min har alltid sagt tydelig i fra når dette er). Vi har hatt masse sengehygge, men ikke i går kveld, for prins har en tøff eksamen i dag, og vi var ikke i humør. Men kvelden før koste vi oss, og jeg skal kaste meg over ham når han kommer hjem i dag, så har vi ihvertfall optimalisert sjansen så langt det er mulig. Fordelen er at jeg får utrooolig lyst når jeg har EL, det har jeg alltid fått, så det passer jo bra. Ellers tar jeg det med ro, prøver å ikke lytte til alt som skjer i kroppen. Fikk meg en ordentlig lærepenge forrige måned, og vil ikke falle i samme fella igjen.

Det er en så utrolig koselig periode vi er inne i nå. Vi ler og morer oss med tanken på at vi prøver så hardt

Ønsker alle dere andre lykke til.

- - - - - - - - - - -

Taurus

27.11. 14:36

RE: det største i verden

Av: Nala

Hei Taurus!

Og tusen takk for gratulasjoner i dagboka mi. Setter umåtelig stor pris på det.

Jeg har nå visst at jeg er gravid i nesten en uke. I morgen er det akkurat en uke. Er nå fire uker og seks dager på vei. Merkelig følelse i grunnen, å vite at en er gravid uten at man egentlig merker noe til det sånn fysisk. Foruten sinnsykt ømme brystvorter kjenner jeg nemlig INGENTING. Men det er kanskje vel og bra, for plagene kommer vel tidsnok

Jeg håper virkelig at det klaffer for dere denne gangen. Hadde vært utrolig morsomt om du kunne teste to blå før jul. Snakk om kjekk julegave på forskudd, gitt Jeg krysser fingrene for at så skjer.

Mange klemmer,

Nala

28.11. 13:30

RE: det største i verden

Av: Taurus

Tenkte bare jeg skulle skrive noen ord i dagboken min, selv om jeg ikke har noe spesielt å si.

Det var kjempekoselig å lese at du Nala hadde blitt gravid. Jeg skjønner at du er litt bekymret for at noe skal skje, men jeg tror vi blir litt skrullete av å henge inne på SG også, siden det er så mange som sliter med å bli gravid der inne, evt. blir gravide men har en SA Jeg vil tro det er en overvekt av kvinner med problemer i den retningen der inne, og at vi ikke hører om alle de som blir gravide og alt går helt greit for. Jeg prøver å trøste meg med det, for av og til bli jeg bare helt deppa og redd for at også vi.... Men dette er vel noe alle kvinner sliter med, spesielt når man har vært seksuelt aktiv i 13 år, og hele tiden vært livredd for å bli gravid. Plutselig er det grønt lys, og man vil ha barn MED EN GANG!!! Hmmm....

Bare noen tanker fra Taurus, som igjen ikke klarer å la være å lytte til alle såkalte signaler kroppen gir. Men jeg VIL ikke bygge opp forventningene for mye. Nei, jeg tester neste helg, 2-4 dager over tiden, så får mens komme først hvis den kommer.

Ta vare på dere selv alle prøvere og gravide.

Klem

- - - - - - - - - - -

Taurus

03.12. 16:23

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Hei Taurus!

Det virker som om vi to har ganske like sykluser, for jeg venter på mens denne uken, dog litt usikker pga forsinket mens forrige uke.

Jeg vet ikke med deg, men jeg har vært full av de graviditetstegnene som jeg har lest om i læreboken min. Men jeg føler ikke at jeg er gravid; som Nala sier, BRYSTSPRENG, ....ehhh nei. Og så er det at jeg har så veldig lyst til å bli GRAVID.

Har ikke lyst til å teste meg før det har gått min. en uke over tiden. Jeg gikk over tiden forrige periode med 9 dager, og da visste jeg, at jeg ikke var gravid(prevensjon). Da var det frustrende å sitte og vente på mens.

Tør ikke å fortelle om mine såkalte "tegn" til mannen min, for da er jeg redd jeg blir som det eventyret. Du vet, "gutten som ropte på ulven". Tilslutt var det ingen som hørte på han, da det virkelig var sant!

Nei, jeg får heller bruke KG til dette.

Og jeg er helt enig med dere om SG. Ble veldig deprimert over å være der inne, for det fikk meg igjen til å tenke: Kan jeg bli gravid?

Men det er klart vi kan, Taurus. Se på Nala....det ga meg igjen troen på at det går an å bli gravid. Så neste periode så blir det sengekos, fra lille juleaften til 2. dag... hehe

Lykke til, Taurus!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

05.12. 09:53

RE: det største i verden

Av: Taurus

Ja, så er det testeuke da. Tror jeg venter til lørdag med å teste, for jeg vil heller ha den lille håpefulle gleden jeg har inni meg, enn sviende skuffelse når testen likevel ikke nødvendigvis stemmer så tidlig. Kjekt med lørdag, for vi kan være sammen og glede oss hvis det skulle bli to blå. Er det ikke det, kan jeg være sammen med prins hele dagen og få trøst, i stedet for tenke vonde tanker alene på jobb (og henge på SG/KG hele dagen ).

Føler meg helt som normalt, bortsett fra litt store ømme bryster. Jeg har vanligvis ikke dette i syklus, så det er jo spennende, selv om det virker som om min kropp fabrikerer disse tegnene på min underbevisste kommando

Men jeg føler nå at jeg takler uvissheten svært bra, selv om jeg har full forståelse for de som ikke orker dette kjøret lenge.

Føler meg litt sånn likevel:

- - - - - - - - - - -

Taurus

10.12. 08:52

RE: det største i verden

Av: Taurus

Hmmmmm, har ikke kommet så mye lenger jeg.... Testet som sagt på lørdag, og ble ikke stort klokere. fikk en såkalt skyggestrek, men kunne ikke avgjøre om den var blå eller grå. Tester igjen i morgen (tirsdag), så får vi se.... så lenge mensen ikke har kommet er det håp.....

- - - - - - - - - - -

Taurus

10.12. 09:25

RE: det største i verden

Av: Miro

Hallo Taurus,

Leste på SG akkurat det som du hadde skrevet i dagboken din, at du testet "skyggestrek" på lørdag. Jeg krysser fingrene for at du får klare streker i morgen. For som du sier, så lenge ikke mensen har kommet er det håp..

Ellers så har jeg tatt EL test siden fredag, jeg stoler på det jeg da. Hadde to streker fredag, den ene riktignok ganske svakere den andre, på lørdag var det også to streker, den svake var nå blitt mye sterkere men fortsatt svakere enn den andre, så i går... jippii... to like streker Og i dag, da var det bare 1 strek.. Så jeg er så glad, så glad, for nå kan jeg ihvertfall tro at jeg har EL. Og, vi koste oss både lørdag og i går, så nå er det opptil min egen kropp tror jeg.. Det betyr at jeg i realiteten kan vente (ikke vente) mens på julaften, eller 1. juledag (kanskje jeg også kan teste på julaften..hihihi, og teste positivt.. det hadde vært noe det) Men som sagt, jeg prøver å ikke tenke så mye på det, for skuffelsen blir jo så stor hvis mensen kommer.

Nei, håper du får dine etterlengtede blå i morgen

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Miro

10.12. 15:04

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Hei Taurus,

Så spennende....jeg krysser fingrene og håper på det beste for deg. Jeg er kjempenyskjerrig på om du har lykkes allerede.......

Selv fikk jeg besøk av både tante brun og tante rød denne måneden, så vi prøver igjen neste mnd.

Håper du treffer på tvilling blå!!

- - - - - - - - - - -

Fjompa

11.12. 10:20

RE: det største i verden

Av: Miro

Hallooooooo

Nå leste jeg noe veldig hyggelig på SG,

GRATTIS, GRATTIS.. Så gøy

Håper du får en kjempefin førjulstid med spiren, det blir vel litt for tidlig å fortelle det til familien på julaften...??? Uansett lykke til

Jeg håper Miromannen og jeg får en kjempefin julegave på julaften eller 1. juledag..

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Miro

11.12. 13:45

RE: det største i verden

Av: Taurus

Tuuusen takk for hilsen fra både Miro og Fjompa. Kjempekoselig!!!!

Så fikk jeg altså mine to blå i går kveld for jeg klarte selvfølgelig ikke å vente til i dag

Prins var med, og det var godt, for hånden min skalv som et aspeløv når jeg omsider snudde testen for å se resultatet. Vi stod der bare leeenge og stirret, og klarte ikke si et ord noen av oss.

Men jeg har nok fremdeles ikke tatt det helt inn. Føler meg fjern og rar i dag, men det er kanskje ikke så rart. Jeg sitter vel egentlig med hodet fullt av praktiske problemer som må løses (hvordan skjule at jeg ikke drikker på julebord etc), og tanker om hvordan det blir å bære på en slik hemmelighet så lenge. Men jeg vurderer nå likevel å fortelle det til mamma og pappa i julen. Mye fordi vi skal være samen med dem en hel uke, og vi spiser rakfisk stort sett hver dag hele julen, og jeg kan jo ikke spise det nå, så de vil nok uansett lure… Det andre er jo at jeg ser dem ikke igjen før påske, og da er det jo for sent. Så det blir enten på telefon, eller nå i julen. Om noe skulle gå galt, gjør det jo ikke så mye om de vet det??? De sier det jo ikke til noen uansett. Men prins sin slekt får vente. De klarer ikke å holde på en hemmelighet, så der sier vi ingenting

Jeg blir ”off-line” helt til lørdag, skal på møte med jobben over tre dager nå. Det blir forresten også en prøvelse, ofte en del drikking i forbindelse med slike møter.

Jeg føler i allefall mye nå.

LYKKE TIL DERE ANDRE!!!!!

- - - - - - - - - - -

Taurus

11.12. 17:24

RE: det største i verden

Av: fletta

GRATULERER TAURUS

Kjempegøy å lese at det gikk bra for dere denne mnd. *heldiggrisen*

Ønsker deg, Prinsen og frøet alt det beste i tiden fremover!

Selv har jeg verken fått mens eller 2 blå enda....smører meg med tålmodighet.

*kremt....hadde du giddet å sende litt støv til "fabel" på SG??*

masse gratulasjonsklemmer fra

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

17.12. 10:55

RE: det største i verden

Av: Taurus

Nå begynner jeg endelig å føle meg litt trygg på at dette kan gå bra. Har egentlig vært noen tøffe dager siden jeg fikk to blå. Tredagers møte med jobben var en kjempebelastning. Var konstant bekymret fordi jeg var utrolig sliten, redd for at det skulle gå galt. På kveldene var det vanskelig å skjule at jeg ikke drakk (og jeg er sjokkert over hvor stort drikke/være oppe sent press det er). Siste dagen bare gråt jeg i telefonen til prins, og ville hjem og bli tatt vare på. Nå har jeg sovet nesten hele helgen, og har tatt det helt med ro. Så nå er ryggsmertene forsvunnet, og stikkingene i magen er mindre også. Her er det nok viktig å ta vare på seg selv for et best mulig svangerskap. I følge terminkalkulatoren har jeg termin 13 august. Skal til legen i morgen, for en liten prat nå før jul, pluss verifisering av svangerskap

Føler meg rar, enkelt og greit. Bare litt kvalm innimellom, mye stikkinger i mageregionen (som alltid gjør meg bekymret), og dødshovne pupper. jeg ligger med den strammeste sportsBH'n jeg har om natten, og om dagen går jeg med en tilsvarende. Men fordelen er jo også at den får brystene til å se mindre ut, samtidig som den holder de på plass, for med den veksten her, vil alle ha gjettet det i løpet av et par uker. Brystene komme nå til døren ca 1 minutt før meg

Men jeg klager ikke. Jeg har jo en liten i magen, og så lenge alt går bra, er jeg villig til å akseptere det meste.

Har vært en føleslesmessig berg og dalbane i det siste, hvor jeg gråter for alt mulig. Men egentlig er hele situasjonen ganske så morsom.

Vi prates alle sammen

Klem (5+6)

- - - - - - - - - - -

Taurus

18.12. 09:12

RE: det største i verden

Av: Taurus

Følelsesmessig berg- og dalbane er nok det rette ordet ja. I dag er jeg bare kjempenedfor Føler meg nesten litt deppa. Ensom er kanskje det rette ordet. Jeg har aldri vært noen "hemmelighetsfull" person. Jeg er svært åpen og forteller folk hvordan jeg har det, om det er bra eller dårlig. Men nå som jeg liksom skal holde dette hemmelig, så stenger det for kommunikasjon på alle fronter, for dette er jo alt jeg tenker på for tiden. Det fyller hele hjernen min. Så nå lukker jeg meg inn i meg selv, og det føles ikke noe godt. Trodde det skulle være helt fantastisk å ha en slik hemmelighet, men for meg er det bare tungt. Vil bare ligge i sengen min hjemme og ikke treffe noen.

Prins har eksamen i dag, så han har ikke tatt noe særlig del i dette den siste uken han heller, så da blir jeg enda mer ensom og forlatt. Jeg forstår ham på en måte, men likevel er jeg nok skuffet. Men det sa jeg jo til ham i går, og da begynte vi å krangle, også sov vi dårlig i natt begge to. Så nå har jeg dårlig samvittighet. UFFFFFFFF. Nå bli jeg nesten flau over meg selv. Syting og klaging, når jeg faktisk har klart å bli gravid og burde være kjempetakknemlig for det. Men det er kanskje hormonene mine som leker litt med meg . Skal til legen i dag og få verifisert svangerskap pluss prate slik at jeg kan få svar på alle de tusen spørsmålene jeg har. Håper det får meg til å føle meg bedre. Når sant skal sies føler jeg meg bedre bare av å ha skrevet ned dette. Dette blir en morsom dagbok å se tilbake på om 9 måneder.....(hmmm...)

Vel, det var den lille utblåsningen. Jeg kjenner likevel en liten spire av godfølelse inni meg nå

Klem fra (6+0)

- - - - - - - - - - -

Taurus

18.12. 10:58

RE: det største i verden

Av: Miro

Hei Taurus,

Kan du sende noe støv til meg..please, please, please...

Ellers høres det ut som hormonene begynner å leke med deg.. Tenk positivt, om noen uker er det over. Da første Trimester er over, bruker også dette hormonelle greiene å gå over for veldig mange iallefall..

Lykke til videre med Prins og alle greier, samt den lille spiren..

Klem fra

- - - - - - - - - - -

Miro

18.12. 11:13

RE: det største i verden

Av: Taurus

Legger ut støv på generell diskusjon.

Skriver "støv til Miro" som tittel på innlegget. Håper det er OK!

LYKKE TIL!!!!

Håper det hjelper.

Kooooooz

- - - - - - - - - - -

Taurus

18.12. 11:17

RE: det største i verden

Av: Hestehoven

Hei Taurus

Jeg kjenner meg godt igjen i den følelsen du beskriver om at mannen din ikke "deltar og gleder seg" nok over det som er skjedd. Hos oss tok det en to-tre uker før det gikk helt opp for mannen min (vi ble jo litt plutselig gravide også da! ). Og i denne perioden syntes han jeg tok helt av med alt pratet om baby og svangerskap. Dette ble jeg selvfølgelig lei meg over - jeg ville jo at han skulle være like glad som meg!!

Nå som han har fått den tiden han trengte på å fordøye det hele er han verdens søsteste og snilleste. De siste ukene har jeg vært utrolig dårlig. Når jeg hadde vært på jobben fra 8-15, så hadde jeg ikke ork til noe annet resten av dagen. De ble det mye ekstraarbeid på mannen min.

Jeg tror det kan være lurt å gi mennene litt tid. De har nok en litt annen måte å fordøye slikt på enn oss jenter som enkelte ganger har planlagt og ventet på dette i mange år

Håper du føler deg litt bedre, og at dere får en fin jul.

Hilsen Hestehoven og Lille-proppen (9+3)

18.12. 12:18

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Hei Taurus,

tenk at du ble så fort gravid.

Jeg er nesten helt misunnelig. Det var jo nesten litt spennende at vi hadde samme syklus, tenk om vi kunne ha testet pos. sammen. Men,men.... hmmmm. Kanskje jeg bare skulle ta en gravid. test, bare for å være sikker.hihi. Sånn ca. 14 dager etter mens.?

Neida, jeg kommer sikkert snart etter.

For det gjør vi jo alle sammen. Miro, jeg og tusen andre kvinner.

La inn en melding til deg, hvor jeg spurte deg om hvordan du skulle fortelle det til Prins......

HAr du lagt planer for det enda..?

- - - - - - - - - - -

Fjompa

18.12. 14:37

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Takk for hilsen.

ja, jeg er vel et surrehue...hehe.

Trodde jeg leste et sted at du ikke skulle fortelle det, fordi han skulle ha eksamen.

Snakk om å dumme seg ut.....dummme fjompa, (kanke lese og har dårlig hukommelse).

Nok, for denne gang.....

Er du inne på SG, som Taurus, Taurus?

Eller kaller du deg noe annet?

- - - - - - - - - - -

Fjompa

18.12. 15:41

RE: det største i verden

Av: Nala

Hei på deg, Taurus! Og gratulerer så masse med de to blå. Ja, jeg er litt sent ute, men bedre sent enn aldri eller Og tusen takk for hilsen i dagboka mi. Jeg ser gjerne at vi holder kontakten jeg. Er jo som du nevner ganske likt i forhold til uker. Jeg er vel bare halvannen uke lenger enn deg eller så. Har fått termin 2. august av legen, selv om alle disse online-kalkulatorene sier 31. juli (legene regner visstnok 40 uker pluss to dager). Hadde ikke gjort noe om den lille ventet med ankomsten til 4. august. Da har jeg og mannen min vår første bryllupsdag

Ser at du sliter litt med humøret om dagen. Ikke ha dårlig samvittighet for det! Sånn er det med disse hormonene, vet du (jeg skylder i alle fall på det når noe er galt nå for tida...). Selv er jeg forsåvidt i godt humør om dagene, men sliter som nevnt med den helv.... kvalmen. Sykemeldt på andre uka. Kan liksom ikke gjøre noe før jeg blir slått i bakken. Herregud, slått i bakken av et vesten på omkring to centimeter. Føler meg lite lur her jeg sitter... Men det er jo for en god sak da. Og om under en uke skal vi fortelle den gode nyhet til foreldrene våre, altså de kommende besteforeldre. Tenker det blir stas!! Gleder meg masse. Vet de blir glade. Og da blir det lettere for meg også tror jeg, når jeg endelig kan dele tankene mine om dette med min nærmeste familie. Når skal dere fortelle det til deres nærmeste?

Vel, jeg håper du snart vil føle deg bedre, og at dere får en fantastisk jul sammen med den lille spiren

Vi snakkes.

Klem,

Nala

21.12. 09:01

RE: det største i verden

Av: Taurus

I dag er det altså siste arbeidsdag før jul. Klarer nesten ikke vente. Tror aldri jeg har vært så desperat etter juleferie noen gang. Føler meg bare enormt sliten, og vil soooove. Tror ikke jeg har hatt EN full arbeidsdag de siste to ukene. Hvis dette fortsetter etter jul tror jeg jeg må få meg aktiv sykmelding eller noe, for dette går jo ikke. Men jeg er iKke kvalm eller noe, kjenner bare noen svake bølger av kvalme innimellom, og det plager meg ikke i det hele tatt. Men jeg har bekymret meg mye, løpt på do mye for å sjekke at det ikke er blod i trusa. Men det ser ut som den lille klorer seg fast den . Prins er nå helt med på dette, endelig. Det var nok bare eksamen som gjorde ham litt utafor. Nå går vi rundt og er så forelsket og koser oss med tanken. Jeg prøver å ikke mase om graviditet hele tiden, for forhåptenligvis skal jo dette vare i nesten 9 mnd til. Men han er utrolig forståelsesfull.

Til alle dere jenter her i gravid-dagboken, ha en riktig

GOD JUL

- - - - - - - - - - -

Taurus

26.12. 15:08

RE: det største i verden

Av: Pia!!!!!!

GRATULERER SÅÅ MASSE SÅ GØY OG FÅR EN JULEPRESANG!!!

Jeg er nå inni min EL så det blir mye sengehygge,men tror vi er får pensla så,men håper selvfølgelig det blir to blp ca 9- 11jan må bare krysse fingrene.

Lykke til kommer til og følge med deg

pia(ventetid)

02.01. 09:06

RE: det største i verden

Av: Taurus

Så er hverdagen her for fullt igjen, sukk. Må si det var fint å ha ferie. Det var så utrolig rart å fortelle mamma og pappa den store nyheten til frokosten julaften. Mamma fikk kilinger i magen som hun sa, mens pappaen min klarte ike å si et ord. Han måtte gå på kjøkkenet og hente kaffen for å skjule hvor rørt han var stakkar. Han er ikke så flink til å vise følelser, men jeg vet at han er den mest følsomme av oss alle. Broren min fikk også vite det. Flere har vi ikke sagt det til.

Det har vært bra tøft å vært på fest i julen, og skjule det, men kjøring er alltid en grei unnskyldning selvfølgelig. Nyttårsaften var vanskeligst, for da kjører man jo bare ikke. Prins satt derfor og smugdrakk min vin og alt det andre vi fikk servert. Han ble utrolig brisen og måtte virkelig ta seg sammen. Men ingen la merke til det (tror jeg ), og vi reddet oss gjennom kvelden.

Ellers har jeg hatt store problemer med den fete julematen. Har vært kvalm nesten hele julen. Kaster ikke opp, er bare konstant kvalm. Nå skal jeg spise masse frukt og grønt fremover. Må jo tenke på lille frø, som nå er 6 uker og en dag gammel. Men selv om jeg føler meg svært takknemlig over at alt har gått så bra hittil, er det tøft å være gravid. Jeg vet at det begynner å bli bedre om et par uker, så jeg håper det også skjer med meg. Det er bare grusomt å være så uvel og kvalm. Men da må jeg tenke på de som er kjempesyke i uker og kanskje måneder. Forferdelig. Så jeg bør nok ikke klage. Jeg har savnet disse sidene, men har likevel ikke orket være på nettet i julen i det hele tatt. Er spent på å høre hvordan det har gått med de andre jentene.

Stooor klem fra (8+1)

- - - - - - - - - - -

Taurus

02.01. 10:54

RE: det største i verden

Av: Miro

Hei og hå, og GODT NYTTÅR Taurus..

Tusen takk for hilsen i dagboken min. Og gjett om det ikke var den ekstra dosen med støv du sendte meg før jul som gjorde susen da..hehehe

Ser at du er litt småkvalm for tiden, jaja, det er iallefall ikke jeg ennå. Jeg er litt avventende ennå da, har ikke en gang vært hos legen for å få graviditeten bekreftet. Å ja, er det ikke fantastisk. Skulle ønske Miromannen syntes det samme

Nei, nå får jeg nesten avslutte. Men vi tastes mer senere. Skal se etter deg på SM også (forresten er du der da???)

Stor God Bedringsklem fra Miro + lille frø (5+3)

02.01. 13:42

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Godt nytt år, Taurus!

Ja, det var vel en lykkelig tid i desember for både Miro og deg, håper jeg kommer snart etter med mine 2 blå.

Har desverre ligget syk i jula, så vi får se hvordan sjukdom påvirket graviditet.

Hvordan går det med kvalmen. Klarer du å få jobbet noe, eller blir du sykmeldt en stund?

Gratulerer nok en gang!

go'klem fra

- - - - - - - - - - -

Fjompa

07.01. 10:21

RE: det største i verden

Av: Miro

Hei Taurus,

Tar en runde med hilsen i dagbøkene i dag. Er litt godt humør skjønner du.. Har passert 6 fullgåtte uker, nå er jeg virkelig på vei mot noe altså.

Føler meg ikke "ordentlig" gravid egentlig. Jeg er jo ikke kvalm, men jeg kjente bare for noen minutter siden at jeg var litt svimmel.. Har jo ikke spist frokost ennå, kanskje det hjelper hvis jeg gjør det. Ellers verker det i pupper og smerter i magen (luftsmerter tror jeg), så det er jo noe man må ta med seg. I dag morges våknet jeg og hadde sååååå vondt i magen, jeg ble nesten redd. Men det ga seg, og nå er det bra

Du får ha det fint, du er vel et stykke på vei nå da?

Klem fra Miro + lille frø (6+1)

07.01. 12:41

RE: det største i verden

Av: Taurus

I dag føler jeg meg bedre enn på lenge Jeg er kvalm, men ikke verre enn at jeg har klart å gjøre noe på jobb, og smile til folk. Har ikke orket å kysse prins på flere dager, har ikke orket noen lukter, spesielt mat og stekt mat.

I morgen er jeg 9 uker på vei, så jeg begynner å føle meg litt tryggere på hele situasjonen. Men i natt våknet jeg med noen sinnsyke menstruasjonslignende smerter, pluss vondt i ryggen, så jeg fikk helt angst og har ligget våken i hele natt. Men ingenting har skjedd, så det var vel ikke farlig da????? Alle disse rare diffuse smertene man føler, uff. Det var mye mer ubehagelig å være gravid enn jeg hadde trodd. Jeg hadde sett for meg (i min naivitet ) at jeg skulle gå rundt å stråle fra dag 1. Ja ja, det stemte i hvertfall ikke. Jeg er blek som kritt, sorte ringer under øynene, oppblåst i magen med et stivt (kvalm) smil festet til ansiktet når jeg er sammen med andre mennesker.

Men hvis ting går bedre nå, skal jeg være svært glad. Hvis jeg føler meg bra i morgen, skal jeg prøve å gå på aerobic. Det vil helt sikkert hjelpe, det er alltid godt å bevege seg. Men når man brekker seg hele tiden er det jo ikke videre kjekt.

Så i allefall et bilde av et foster som var syv uker gammelt (altså når jeg er 9 uker på vei, som er i morgen), og det var ganske utrolig hvor menneskelig det er. Kan ikke fatte at alt dette har skjedd i magen min på disse korte ukene, uten at jeg egentlig har tenkt ordentlig over det. Nå er jo alle organer ferdig utviklet, og det har fått øyne og fingre og tær (litt primitive kanskje men...). Utrolig!!!!

På torsdag skal jeg til jordmor for første gang, og jeg gleder meg veldig til å prate med noen om alt jeg lurer på, og komme inn i systemet liksom.

Har lyst til å føle denne gleden syde inni meg, føle meg vakker og gravid (alle gravide er vakre) med kul på magen. SUKK.......

Stoooor klem fra en litt nedfor Taurus (8+6)

- - - - - - - - - - -

Taurus

08.01. 15:59

RE: det største i verden

Av: fletta

Hei Taurus

Skjønner at det ikke er så lett hele tiden, kroppen i full forandring, mens man skal holde masken for verden rundt seg! Må likevel være utrolig fasinerende å vite at man har et lite liv inne i kroppen sin Er jo kjempespennende å se fosterets stadier på gravid-sidene her på KG. Et par millimeter lite frø, men likevel så utrooooolig detaljert og fantastisk

Håper du ser litt lysere på ting ganske snart.

oppmuntringsklem fra

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

08.01. 19:23

RE: det største i verden

Av: Pia!!!!!!

Takk for hilsen i dagboka min,trengte det.

Ja, jeg vet at 3 mnd er ikke lenge skal "prøve" og ta en pause fra disse sidene en måndenes din vanskelig,men tror jeg trenger det.

Kjekt og lese at det gikk bedre med deg,uff må være fælt og ikke ha kontroll på kroppen.

Skal du sart fortelle vennene dine nyheten???Hvordan tok familien din imot nyheten???

Det er så mange som spør når jeg/vi skal ha barn og jeg må ta en hvit løyn de sier jo bare "hopp i" det klaffer nok for dere me en gang.Ha,ha de skulle bare vist hva jeg tenker på.

Kos deg videre du hører nok fra meg!!!

Klem fra Pia

09.01. 12:19

RE: det største i verden

Av: Taurus

Ja nå er livet litt lettere å leve Kvalmen ga seg for tre dager siden, like brått som den kom. Var til og med på aerobic i går, og tok skikkelig hardt i. Det var utrolig deilig å være i bevegelse og føle seg levende igjen. Har vært hos jordmor for første gang i dag, og hun var kjempehyggelig. Jeg skal ha henne hele tiden, og gå der ca en gang i måneden. Nå har jeg tatt utallige blodprøver, og papirer er sendt inn for UL, så nå er jeg liksom igang. Kjempegreier. Ingen utysker i urinen, litt lavt blodtrykk, men det hadde jeg forventet. Så kanskje alt går bra????

Føler meg utrolig lettet. Nå er det bare å spise sunt, bevege seg og prøve å være positiv fremover. Nå kjenner jeg jo at jeg blir trettere for hver dag, men jeg sover nok 8-10 timer i døgnet, så det bør holde. NÅ begynner dette å bli kjekt. Yesssssss!!!

- - - - - - - - - - -

Taurus

21.01. 10:54

RE: det største i verden

Av: Taurus

ja, nå er det lenge siden jeg har skrevet. Har vært mye syk og dårlig i det siste, så jeg har ikke vært på nettet særlig mye.

I morgen er jeg 11 uker på vei, og bekymrer meg så og si ikke lenger over at dette kan gå galt. Føler meg trygg nå. Neste helg er det D-dag, og "alle" skal få vite det. Gleder meg veldig, rett og slett fordi jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere å holde det hemmelig. Tenker på det hele tiden, og må komme med bortforklaringer fordi jeg er mye dårlig. Slitsomt!! Men denne siste uken skal jeg nå alltids klare.

Magen har ikke vokst noe særlig, kanksje en bitteliten kul, men antageligvis bare innbildning. Men på kveldene er jeg så oppblåst, at jeg ser ut som jeg er i 5 mnd.. Neste morgen er alt normalt igjen. Men det er jo utrolig ubehagelig å være så mye oppblåst. Er fremdeles kvalm, men ikke mye. Har begynt å kaste opp når jeg pusser tennene, men håper både kvalmen og ubehaget gir seg snart, for det er jeg MEKTIG LEI AV Brystene har blitt helt enorme. De må jo være dobbelt så store som de var, og ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor alle kvinner vil ha større bryster. jeg var kjempefornøyd med mine små og pene, i stedet for disse gigantiske jeg har nå. føler meg som bare bryster

Jeg har helt sluttet å lese disse graviditetsbøkene, for det ble for mye graviditet for meg. Jeg er jo fremdeles Taurus, ikke bare "den gravide". Men jeg og Taurusmannen koser oss, og han er så stolt og synes dette er stort. Det er utrolig koselig. Av og til når jeg tar hånden hans på butikken eller andre steder, kjenner jeg at det velter innover meg av varme gode følelser, og jeg vet at frøet der inne blir glad av det også. Det er utrolig deilig

Men alt er jo ikke rosenrødt. den evinnelige kvalmen er verre å tåle enn jeg trodde. Men den verste perioden er over, så jeg må bare holde ut litt til. Regner med at det gir seg når første trimester er over. Begynner å få problemer med kostholdet. Orker snart ingenting lenger. og jeg klarer ikke å lage mat uten å brekke meg. Men den utrolig snille og tålmodige mannen min lager mat hver dag, uten å klage.

Gleder emg i hvertfall til disse første tre månedene er over. Skal bli godt å komme videre. Skjønner først nå at kvinner synes tiden faller lang, slik som man venter på neste uke, neste trimester, neste stadie etc etc.

- - - - - - - - - - -

Taurus

23.01. 10:16

RE: det største i verden

Av: Fjompa

Hei snuppe-lura,

Måtte le litte granne når jeg leste om du ikke var her inne så mye lenger. Husker tiden før du ble gravid, hvor gravid lyste sikkert 24 t i døgnet! Tydeligvis er det et paradoks....hehe.

Håper at kvalmen din gir snart seg, slik at du bare kan nyte resten av svangerskapet.....

Lykke til med "annonseringen" !

go'klem fra

- - - - - - - - - - -

Fjompa

25.01. 09:14

RE: det største i verden

Av: Taurus

Ja, så er hemmeligheten ute. Nå vet "alle" det. Har vært hyggelig OG slitsomt. Jeg er egentlig forbauset over hvor glade alle bli fordi jeg er gravid. Det er jo bare helt utrolig. Jeg mener ikke familie, de blir jo selvfølgelig kjempeglade, men folk jeg bare kjenner. De jubler når de får vite at vi skal ha barn (???). Men hyggelig er det jo.

Ellers føler jeg meg litt bedre dag for dag nå. Brekker meg mindre og mindre, men etter lunsj sliter jeg fremdeles endel med bilsyke. Men nå håper og tror jeg at det er på vei til å gi seg. Ellers har jeg fått helt luktedilla. Jeg tror jeg kjenner rare lukter hele tiden: hvitløk, makrell i tomat, eddik, stekt kjøtt (blæææ) osv osv. Mannen min blir litt gal av den satdige sniffingen, men jeg tror egentlig han synes det er fascinerende hvordan hormonene leker med meg.

Ellers sakl jeg på min første UL på mandag. Jeg fikk innkalling først i uke 18, men fikk samtidig tilbud om å være med på en undersøkelse. Dvs. at jeg får 4 UL i tillegg til de vanlige 2, for å finne bedre målemetoder på termindato. Ganske spennende. Gleder meg masse masse masse til å se den lille, og endelig forsikre meg om at det liksom er noe der inne som kan bli et lite barn.

Ellers: jeg tisser hele tiden, drikker tre liter melk om dagen, spiser leverpostei til det tyter ut av ørene på meg, har fått helt avsmak på sjokolade, te og kaffe. Er stuptrett og litt rastløs på samme tid.

Men jeg er mer og mer glad over at jeg har et barn i magen. Prater allerede med det i tankene mine, og stryker meg selv over magen, selv om den ikke synes enda .

- - - - - - - - - - -

Taurus

25.01. 09:44

RE: det største i verden

Av: Taurus

Også er jeg 11+3 i dag......

02.02. 17:36

RE: det største i verden

Av: fletta

Kjære, kjære Taurus...

Leste noe fryktelig trist inne på gravidsiden

Jeg har med spenning lest dagboken din, og sett hvor du gledet deg og hvor trygg du var blitt på situasjonen....at du aborterte nå er bare uendelig trist.

Jeg ønsker deg og mannen din alt det beste og håper dere finner en vei ut av dette. Ta den tiden dere trenger på å komme dere over sjokket, og ikke vær redd for å dele sorgen med andre.

Sender deg masse masse varme tanker og klemmer

- - - - - - - - - - -

fletta

~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så har jeg altså limt inn den gamle dagboken her. Blir ike htlt det samme, siden alle smilies etc er borte, men det er kjekt å ha med likevel synes jeg.

Jeg har altså vært borte fra KG i 4 uker nå. Når jeg skulle på ultralyd i uke 12 ble det oppdaget at jeg hadde hatt en såkalt Missed abortion, så jeg måtte ta utskrapning dagen etter icon_cry.gif Det har vært en forferdelig tung tid for meg, men det begynner å gå bedre nå. Har dager innimellom der jeg er så deprimert at jeg bare vil ligge under dynen, er sikker på at vi aldri vil få bran, føler at livet ikke har noen mening etc. Andre dager ser jeg fremover og prøver å tenke positivt. Men det var verre å miste barnet mitt enn jeg hadde trodd.

Men uansett, legene sier at det ikke betyr noe for en eventuell neste gang. Så vi vil prøve igjen så fort vi kan. Har enda ikke fått igjen mensen, så jeg venter i spenning. Men jeg vet ikke om jeg er helt klar psykisk for å prøve igjen ennå, vi får se det an når den tid kommer.

Vi får ta en dag om gangen fremover, så ser vi hva som skjer. Jeg skal i hvertfall prøve å holde dagboken oppdatert, for det er fint å ha senere.

Ha det fint alle sammen.

Stoor klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Taurus icon_smile.gif

Huff, det var utrolig leit at du mistet barnet ditt...icon_cry.gif

Fint at du har lyst til å prøve igjen, du må ikke gi opp nei! Tror alle her inne ønsker deg og mannen(Prins?) lykke til, og alle krysser fingre og tær for at dere lykkes neste gang icon_wink.gif

Bamseklem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJÆRE TARUS!!!

Velkommen tilbake, kjekt og lese at dere vil snart prøve igjen.

Har to venniner som mistet i fjord og de er begge gravid eller rettere sagt hun ene har fått en flott gutt.

Lykke til hold oss oppdatert

klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Taurus !

Hyggelig å se at det går bedre med deg. Hvordan du føler deg kan vel egentlig ikke beskrives med ord, det må nok oppleves. Har selv ikke opplevd dette - er fortsatt i prøveperioden og har ennå ikke lyktes.

Men vi tvinner fingre og tær, skal tvinne en ekstra runde for deg.....

Klem...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg ENDELIG fått igjen mens. Kun 30 dager etter utskrapning. Det er akkurat en normal syklus for meg, så det ser ut som kroppen fungerer. FOR en lettelse!!

Som sagt kommer vi ikke til å prøve like aktivt som sist (kremt), men vi håper på et lite vinterbarn i allefall. Men frykten for at det samme kan skje igjen, kommer nok til å overskygge gleden mye de første 12 ukene, men denne gangen er jeg lovt god oppfølging med tidlig UL og lignende, HVIS vi klarer å lage et barn nå da (tar ingenting for gitt lenger...).

I dag er jeg langt oppe grine.gif, så det går virkelig opp og ned her i verden.

Lykke til alle prøvere!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Taurus,

Så godt å ha deg tilbake igjen!!!

Det var utrolig leit det du opplevde i uke 12, så jeg skjønner godt at nervøsiteten er større en gleden nå og fremover.

Håper allikevel at du/dere klarer å finne frem til smilet, og kan glede dere over hverdagen igjen.

Ønsker du og Prins masse gode lykkeønskninger

klem fra Pope

-tidligere fjompa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Taurus

Jeg vil bare henge meg på alle "velkommen tilbake"-meldingene. Jeg føler meg så utrolig heldig når jeg leser historier som dine. Det er godt å se at du klarer å se se fremover, i alle fall noen dager.

Lykke, lykke til videre. Håper dere får det etterlengtede barnet deres snart.

Klem fra Hestehoven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så er altså eggløsning rett rundt hjørnet (i morgen tror jeg), og jeg er et kaos av følelser. Jeg er hysterisk ovenpå og forventningsfull, for plutselig å være rasende og sur, bitchy og irritabel. Jeg føler meg ALDRI i likevekt, har ingen kontakt med meg selv for å si det sånn. Sover ikke om nettene, ryggen har slått seg helt vrang igjen, kjevene må brekkes opp hver morgen, og jeg føler meg dødssliten. Vi har "prøvd" på den måten at vi har kost oss et par ganger denne uken, om det blir mer kos vet jeg ikke, for på et sted inni meg så vil jeg ikke bli gravid...... Men på den andre siden vil jeg desperat bli gravid igjen så fort som mulig icon_confused.gif

Av og til føler jeg at alt kommer til å gå bra neste gang, ikkeno problem, men som regel er jeg overbevist om at vi kommer til å miste igjen og igjen og igjen...

Jeg vil kose meg med (den eventuelle nye)graviditeten, jeg vil slippe frykten.....

Stakkars prins, han har fått gjennomgå de siste dagene. Men det som er fantastisk med ham, er at han forstår. I går kom han til meg etter at jeg hadde hatt et raseriutbrudd helt ut av luften, og la armen om meg og bare slo fast: er du så redd for at det skal skje igjen??? Jeg har ikke sagt noenting til ham, så han var litt lei seg for at jeg stenger ham ute når jeg tenker slike vonde tanker. Jeg vet jo at de er irrasjonelle, men like pokkers er de der.

Dette er ikke lett jenter. Måtte bare skrive litt av meg. Håper det er Ok, for skal jeg gidde skrive dagbok, må det være plass til de vonde dagene også, ikke bare de gode.

Stor klem fra (kunne nok droppet glorien i dag...)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Taurus,

Jeg synes det er flott at du skriver om de dårlige dagene også. Vi har alle dårlige dager, men det kommer alltid gode etterpå! Og siden det er jeg som laget engelen med glorie på så forbeholder jeg meg retten til å bestemme at glorien fortjener du! Det finnes ikke engler uten, nemlig!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Adrienne. Det var kjempesnilt av deg. Føler meg mye bedre!

Stor klem fra (både leende og gråtende MED glorie)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en drøy uke med mye kos hadde jeg jo håp da, men i går på DAG 17 i syklus kom mens kjempesinna.gif

Ringte gynekologen min, og hun mente jeg har hatt en syklus uten EL, og at mens hopper litt etter MA.

NÅ ER JEG LEI!!!!!

Nå tar jeg ferie. Orker ikke mer telling, bekymring, prøving, engstelser og knuste forhåpninger. Vil føle meg normal icon_frown.gif

Vi sees over påske....

Hilsen trist12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Taurus....så utrolig frustrerende da!

Du får prøve å kose deg så godt du kan i påska, ikke sant?

Så får du starte med friskt mot og satse på at det blir EL etter påskeferien icon_wink.gif

GOD PÅSKE icon_wink.gif

Trøsteklem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så var altså påsken over for i år, og FOR en påske. Har vært på fjellet i to uker, med knallvær så og si hele tiden. Før påske var jeg krittblek med sorte ringer under øynene, nå er jeg kjempebrun (om jeg må få si det selv) med hvite ringer rundt øynene (solbrillebruk icon_cool.gif). Føler meg SÅ mye bedre. Har fått litt mer perspektiv på ting nå føler jeg, og kan forhåpentligvis se fremover med litt mer ro i sjelen.

Har ikke tenkt mye på sykluser og prøving i påsken, men litt selvfølgelig icon_rolleyes.gif

og er nå på dag 16 i syklusen. Er mest spent på om dette blir en normal syklus, og ikke SÅ opptatt av om det blir noe mer....

Men har hatt stikninger og utflod som skulle tilsi at jeg har EL omtrent nå, men er likevel usikker, siden jeg trodde det forrige syklus også. Men roter det seg til denne måneden også går jeg til legen altså.

Tøft å være tilbake på jobb, siden det bare er stress for tiden, men får prøve å holde stressnivået nede. Man får jo ikke gjort noe mer om man stresser (det hjelper kanskje ikke å sitte på KG men....)

Vi får se. Jeg skal ihvertfall forføre prins i kveld uansett, sånn for sikkerhets skyld icon_wink.gif Han kan bare glede seg.......

Stoor klem fra

_________________

Taurus rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Taurus den 2002-04-02 11:16 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Taurus icon_smile.gif

Tusen takk for hilsen i dagboken min, koselig med tilbakemeldinger!!

Var kjempetrist å lese om MA'en din icon_frown.gif

Må være grusomt å gå igjenom det!!

Håper virkelig at det ikke er lenge før det klaffer for deg igjen... Det er bare helt utrolig frustrerende å gå å vente på EL og ikkemens.. Kan gå på veggene for mindre...

Skal følge med deg!!

Klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Taurus icon_smile.gif Takk for hilsen i dagboken min. Vi følger vel litt med på hverande alle sammen her inne icon_lol.gif Jeg håper at du og prins får en fullklaffer igjen. Det behøver jo ikke være med en gang om dere trenger tid til å komme over sorgen.

Jeg føler med dere begge og synes det var fint å lese meldingen etter påske hvor det ser ut til at du har fått litt nye krefter.

Det høres kanskje feil ut nå, men tiden leger alle sår. Så bruk den!

Lykke til

Hilsen Hoppe74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå på dag 22, og jeg kjenner ingenting, hverken av det ene (PMS) eller det andre (evt. graviditet). Forrige gang hadde jeg så sterke festesmerter (våknet av stikkende smerter om natten på dag 21), at jeg egentlig var temmelig sikker på at jeg var gravid, så jeg regner med at om vi hadde lykkes denne måneden ville jeg kjenne det samme nå.....icon_confused.gif

Vel vel, det ser i hvertfall ut som syklusen er på sitt normale igjen når det gjelder lengde, og det er jo godt da. Prøver å ikke tenke/lytte/føle FOR mye, for det er så slitsomt. Har vært litt nedfor en stund, fordi et nært vennepar av oss fortalte de var i uke 12. Ble skikkelig lei meg....icon_frown.gif Ikke det at jeg ikke er glad på deres vegne, men det var liksom vår tur nå trodde jeg. Litt sprø tankegang, men jeg føler meg nå litt sprø for tiden også. Har regnet ut at jeg nå har brukt et halvt år på å bare tenke på barn og graviditet, og det holder for min del. Ikke at vi ikke skal prøve videre, og jeg kommer til å henge her og på SG, mer det at tankene ikke behøver å sirkle rundt graviditet 24 timer i døgnet.

I natt våknet jeg av en drøm der jeg hadde fått mens. Var kjempelei meg, og ble utrolig lettet over at det bare var en drøm. Men så begynte jeg selvfølgelig med negative tanker: at underbevisstheten min vil fortelle meg at denne måneden blir det ikke noe. Så da er jo spørsmålet: Kan underbevisstheten vår oppfatte at vi er gravid, at barnet er dødt, etc etc før vi vet det selv??? I uke 6 før aborten våknet jeg nemlig av et mareritt. Drømte at vi fikk et barn som var født uten hjerne, eller at hjerne var defekt. I ettertid tenker jeg selvfølgelig at jeg faktisk kunne vært sanndrømt..... Uff nei, må ikke tenke slik. man drømmer mye rart, og som regel er det vel det vi frykter mest vi drømmer om kanskje???

Har det så sinnsykt travelt på jobb, så det hjelper jo til for å få tankene over på andre ting.

ha det fint alle sammen.

Jeg krysser fingrene for alle oss prøverne her ute!!!!

Stoor klem fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter altså mens i morgen (30 dagers syklus), og er selvfølgelig svært spent på hva som vil skje i dagene som kommer. Føler meg vel egentlig ikke særlig gravid, men har hatt karakteristiske stikkinger i magen siden torsdag. Har derfor vært litt optimistisk, men i dag har jeg verk i korsryggen og mensmurringer så håpet svinner icon_frown.gif

Men det er ikke noe jeg kan gjøre hverken fra eller til, så vi får bare vente og se. Jeg tester uansett ikke før mens eventuelt er 1 uke over tiden (fikk ikke positiv test før jeg var 5+0 sist), så her er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente og se hva som skjer. Kanskje litt optimistisk å tro det skal gå på første forsøk igjen......

Men jeg blir lei meg hvis mens kommer (og det tror jeg nesten at den gjør icon_cry.gif ).

Vel vel, ingenting å gjøre med det, men det er ikke lett å konse om jobben når det er sånn som i dag (har vært på do sikkert 15 ganger for å sjekke icon_redface.gif ).

Jeg får heller komme tilbake når jeg faktisk VET noe.

Klem fra

_________________

Taurus rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Taurus den 2002-04-15 12:47 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Taurus icon_smile.gif

Har vært så spent på hvordan dette går, nå får vi bare krysse alt som krysses kan for at tante ikke dukker opp på leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge (dvs. 15 mnd. eller lignende icon_lol.gif )

Skal titte innom titt og ofte for å se om det ikke er noen positive meldinger her.

Klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...