Gå til innhold

Stoffbutikker på Grønland


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Jeg hører at mange kjøper billig stoff på Grønland. Det jeg lurer på er hva disse butikkene heter, og hvor de ligger. Noen som vet?

I et annet innlegg ble Middah i Stenersgata nevnt, men hadde vært greit å ha flere å velge mellom.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg hører at mange kjøper billig stoff på Grønland. Det jeg lurer på er hva disse butikkene heter, og hvor de ligger. Noen som vet?

I et annet innlegg ble Middah i Stenersgata nevnt, men hadde vært greit å ha flere å velge mellom.

Ja, billig stoff, og stoff"butikker" finnes det nok av på Grønland. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smalgangen har den desidert fineste. Saab Tekstil heter de.

Markedsnavn: SAAB TEKSTIL MOHAMMAD ASIF.

Besøksadresse: SMALGANGEN 9, 0188 OSLO. Postadresse: SMALGANGEN 9, 0188 OSLO. Revisor: Stiftet:20.08.2001

http://images.google.no/images?hl=no&q...sa=N&tab=wi

Ellers har du i hovedgaten Sheik's Fashion AS

Grønland 15, 0188 Oslo. Sultan Tekstil: Sultan Tekstil. Rainbow Fashion: Rainbow Fashion Grønlandsleiret 3, 0190 Oslo ...

De har oxo en nabo, vegg i vegg, begge bør sjekkes.

Lenger mot krysset har du Rainbow Tekstil - Grønland, de har tilbud fortiden.

Adresse: Grønlandsleiret 3,0190 Oslo

Område: Gamle Oslo (Grønland)

Telefon: 22 17 56 56

Grønland Tekstil Fashion Aisha Zahoor Besøksadresse: Motzfeldts Gate 5

0187 Oslo Tlf: 92 45 15 25 Postadresse: Motzfeldts Gate 5

0187 Oslo

Gå så forbi Grønnland Bazar, på samme side, første gate til venstre:Tøyengata, her er oxo to til, de er ok.

Sånn, da er du i gang! Er det noe jeg kan er det disse butikkene gitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

I dag blir det nok stoffshopping på meg. :danse:

Endret av Grønt blad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Rainbow Tekstil på det varmeste. Det ligger tvers overfor Gunerius. Jeg har vært innom ulike stoffbutikker på Grønland, og hos mange er det nesten bare "etniske" stoffer, med mye mønster, glans osv. På Rainbow Tekstil har de er veldig stort utvalg, med alt fra silkechiffon til tykke ullstoffer. Altså en blanding av det du finner i helholdsvis innvandrerstoffbutikker og "norske" stoffbutikker. Prisene er det heller ingenting å si på. Jeg har handlet en del i norske stoffbutikker, og jeg har sett priser som har vært firegangeren sammenlignet med Rainbow Tekstil-prisene. Så jeg er helt frelst.

Ikke at det betyr noe, men ofte når jeg er innom der, får jeg inntrykk av at det er en del designerfolk som handler. Ser hvertfall unge jenter på min egen alder (jeg er i slutten av 20-årene) som snakker om kolleksjonen sin. Litt morsomt bare, siden jeg fra før er vant med å være den eneste under 50 i slike butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Smalgangen har den desidert fineste. Saab Tekstil heter de.

Markedsnavn: SAAB TEKSTIL MOHAMMAD ASIF.

Besøksadresse: SMALGANGEN 9, 0188 OSLO. Postadresse: SMALGANGEN 9, 0188 OSLO. Revisor: Stiftet:20.08.2001

http://images.google.no/images?hl=no&q...sa=N&tab=wi

Ellers har du i hovedgaten Sheik's Fashion AS

Grønland 15, 0188 Oslo. Sultan Tekstil: Sultan Tekstil. Rainbow Fashion: Rainbow Fashion Grønlandsleiret 3, 0190 Oslo ...

De har oxo en nabo, vegg i vegg, begge bør sjekkes.

Lenger mot krysset har du Rainbow Tekstil - Grønland, de har tilbud fortiden.

Adresse: Grønlandsleiret 3,0190 Oslo

Område: Gamle Oslo (Grønland)

Telefon: 22 17 56 56

Grønland Tekstil Fashion Aisha Zahoor Besøksadresse: Motzfeldts Gate 5

0187 Oslo Tlf: 92 45 15 25 Postadresse: Motzfeldts Gate 5

0187 Oslo

Gå så forbi Grønnland Bazar, på samme side, første gate til venstre:Tøyengata, her er oxo to til, de er ok.

Sånn, da er du i gang! Er det noe jeg kan er det disse butikkene gitt...

Helt enig i at SAAB Tekstil er veldig bra. Der syr de faktisk også. Har to drakter jeg som er sydd hos dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også anbefale Rainbow Tekstil på det varmeste. Det ligger tvers overfor Gunerius. Jeg har vært innom ulike stoffbutikker på Grønland, og hos mange er det nesten bare "etniske" stoffer, med mye mønster, glans osv. På Rainbow Tekstil har de er veldig stort utvalg, med alt fra silkechiffon til tykke ullstoffer. Altså en blanding av det du finner i helholdsvis innvandrerstoffbutikker og "norske" stoffbutikker. Prisene er det heller ingenting å si på. Jeg har handlet en del i norske stoffbutikker, og jeg har sett priser som har vært firegangeren sammenlignet med Rainbow Tekstil-prisene. Så jeg er helt frelst.

Ikke at det betyr noe, men ofte når jeg er innom der, får jeg inntrykk av at det er en del designerfolk som handler. Ser hvertfall unge jenter på min egen alder (jeg er i slutten av 20-årene) som snakker om kolleksjonen sin. Litt morsomt bare, siden jeg fra før er vant med å være den eneste under 50 i slike butikker.

Der har jeg handlet i over 15 år. Det vil si så fort jeg er i Oslo da. Vi begynner å bli ganske godt kjent og jeg har gjennom tidende fått en og annen rabatt.

Jeg handler også av og til i en butikk i Youngsgate, en liten vei mellom Gunerius og Youngstorget.

Har ikke vært i butikkene på Grønland på mange år.

Min evige favoritt er Rainbow Tekstil ved Gunerius. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Rainbow ved Gunerius/Oslo City er veldig dyr.

Den andre Rainbow ved Grønland Basar har bedre priser... og salg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Unskyld, men jeg bare MÅ komme med litt dårlig humor! For oss ute i provinsene er Grønland Oslo ensbetydende med plata og folk i boblejakke, måneboots fra åttitallet og lett sørete tale! Så når overskrifta sier "Stoffbutikker på Grønland..."

*dør*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Unskyld, men jeg bare MÅ komme med litt dårlig humor! For oss ute i provinsene er Grønland Oslo ensbetydende med plata og folk i boblejakke, måneboots fra åttitallet og lett sørete tale! Så når overskrifta sier "Stoffbutikker på Grønland..."

*dør*

nå ligger ikke plata på grønland da, og ikke er det veldig mye folk i boblejakker, måneboots fra åttitallet der heller... det er mye ikke etnisk norske der riktignok, men dop-huene som hang på plata, har vel aldri hatt noe tilholdssted på grønland som jeg vet.

at man kan finne det humoristiske med stoffbutikk og ikke etniske områder derimot, er du ikke den første til.. jeg får gjerne høre mye fliring om jeg nevner at jeg elsker å kjøpe stoff i utlandet... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forresten anbefale Stoff og Stil - de er ikke i Oslo, nærmeste ligger i Drammen, men de har fantastisk utvalg, og gode priser. Tror de finnes i andre byer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dop-huene som hang på plata, har vel aldri hatt noe tilholdssted på grønland som jeg vet.

:gjeiper: dophuene er ved Waterlandsbru de. Det er Grønland. Heller Kath-tyggerne man skal være obs på i denne delen av byen.

Over til noe mye hyggeligere, fant du noe tekstiler ennå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...