Gå til innhold

Tøff i pyjamas


Cruelle

Anbefalte innlegg

Dagbok.

INTRO

Jeg er ikke så mange årene gammel, så er det sagt.

Jeg kan derfor, har jeg likevel rukket å lært, ikke uttale meg om:

- barn

- voksne

- eldre

- skatter og avgifter (det teller ikke om jeg synes det er oppskrytt)

Er riktignok ikke så ung at foreldrestanden fremdeles har taket, og det å bo alene er en skummel ting, men i forhold til damene med tre unger i vogna og fire på ryggen, blir det lite å stille opp med fra min side.

Og hva gjør man da? - Jo, man skriver sin egen dagbok, der en selv er gestapo.

22:49

Er overtrøtt.

Skal opp grønnjævlig tidlig i morra, på jobb - og det selv om kontrakten for i år ikke begynner før om en uke, - for et arbeidsjern :sjarmor: - og har selvsagt "blitt frastjålet" (glemt/rotet bort) klippekortet mitt til toget.

22:52

Oh lykke!

Gode kamerater skal ikke undervurderes.

Skyss til jobb. :meget fornøyd:

Snakket med huseier i dag (leier en leilighet, siden et betydelig antall adresseforandringer, bare i løpet av det siste året, har skapt stor-trøbbel for posten - kort sagt: for rastløs til å kjøpe eget).

(Forøvrig alltid like moro å skulle få sagt lite, med mange ord - jfr. setningen over)

Vel, min huseier i alle fall.

Var glad jeg hadde den bakgrunnen jeg har (yrkesmessig, mannsdominert, etc - med alt som følger med det), fordi han da kunne være litt "sjef" uten at jeg tok meg nær av det! :o

Så det er slik man blir oppfattet.

Føyelig.

Jaja, fint for ham. :ler:

Egentlig bør folk (jeg) slutte å bruke så mange smilefjes når jeg skriver på internett, siden det bare er irriterende.

Før var jeg forøvrig skikkelig grammatikk-politi.

Boikottet alle butikker - og spesielt bokhandler - med skrivefeil på skiltet utenfor. Uhørt!

Èn ting er at Ali på hjørnet har "palse og brod", "parer", "konntanntkårt" og "billi halal". Det er no' annet.

Men når frisørsalongene har "superkjempebilli hårklip", bakeren "boler og feskt brød" og småsjappene "varm midagg" - :o .

Blitt litt bedre nå. Hvis man konsentrerer seg om å tenke godt etter, så finnes det muligens et par viktigere ting enn hvordan man staver et ord.

Men tenk på språket! Kulturen...

Vel, whatever.

Har Jostein Gaarder på nattbordet. "Sirkusdirektørens datter".

Har inntrykk av at alle har prøvd å lese "Sofies verden", men aldri kommet til siste side. Jeg begynte aldri.

Har derimot begynt hele 2 ganger på Prosessen til Franz. Dog aldri avsluttet.

Jeg er åpen wannabe.

Jeg legger ikke skjul på at jeg er mest glad i å ha Dostojevskij i hylla, fremfor i hendene.

Jeg liker Poe, men det er en ekstra stjerne i boken hvis andre også ser at jeg gjør det.

Jævla tulling!

:gjesper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...