Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 #1 Del Skrevet 29. juli 2009 Hei og velkommen hit og slikt. En dagbok døpt etter en aldri så liten omskrivning av tittelen til en av mine favorittbøker. Bøker kommer det nok til å handle litt om her, forøvrig. Og mat. Jeg har aldri vært interessert i matlaging før nå, og det er jo bittelitt upraktisk nå, som jeg må begynne helt fra begynnelsen. Men det er gøy! Og det finnes så mye inspirasjon og teskje-forklaringer både på nett og i bøker at det skal nok gå fint etterhvert. I dag skal jeg lage en scampirett med hvitløk og chili (gambas al pil pil), men lurer på hva jeg skal ha til. Jeg skal kjøpe noe slags brød til, men noe annet? Kan noen form for nudler passe? Jeg er litt usikker. Forslag mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg leser Haruki Murakami om dagen. Den første var Kafka på stranden, og nå er jeg godt igang med Trekkoppfuglen. Kafka på stranden er en av de beste bøkene jeg har lest, og jeg tror denne siste også havner på samme liste. Den er på over seks hundre sider, og selv om det står "... selv etter drøye seks hundre sider, kan jeg ikke fri meg fra å rope ut 'Mer, mer, mer!'" på omslaget, blir det kanskje litt langdrygt innimellom. Det kan forsåvidt like godt ha med at jeg liker å bli ferdig med bøkene (på samme tid som jeg ikke vil det, om de er virkelig bra) og blir utålmodig. Jeg vil bli ferdig og jeg vil aldri bli ferdig. På samme tid. Uansett, jeg liker den veldig, veldig godt, helt uten å kunne si hvorfor. Slik var det med den forrige også; absurd og merkverdig og fantastisk. Etterpå skal jeg prøve meg på Virginia Woolf, tror jeg. Ble inspirert til å prøve To the lighthouse av denne anmeldelsen/artikkelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. juli 2009 #3 Del Skrevet 29. juli 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. juli 2009 #4 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg leste forøvrig min første Murakami-bok i ferien; Norwegian wood. Har du lest den? Jeg ble egentlig bare sånn middels begeistret, men jeg bør kanskje gi andre bøker av ham en sjanse likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 29. juli 2009 #5 Del Skrevet 29. juli 2009 Ikke giftetanker du lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 29. juli 2009 #6 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg elsker Haruki Murakami sine bøker. De er vakre, underfunderlige, sarte og magiske. Jeg er veldig begeistret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 29. juli 2009 #7 Del Skrevet 29. juli 2009 Bøker.... Har Dans Dans Dans liggende til lesing nå. Må bare bli ferdig med månedens lesesirkelbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg har ikke lest Norwegian Wood, E, men jeg anbefaler spesielt å prøve Kafka på stranden likevel. Man må kanskje være litt rar selv for å like bøkene (? ), men det er jo mulig at jeg heller ikke liker alle. Du kan jo gjøre et forsøk ihvertfall, det er ofte jeg ikke liker alle bøkene til samme forfatter (men jeg har egentlig på følelsen at du ikke vil falle helt). Ikke giftetanker du lzm. Haha! Nå skrev jeg faktisk at jeg tenkte på det, men at jeg ikke hadde konkrete planer. (på en måte kan det kanskje kalles langtidsplanlegging, siden hvordan man kan få gjennomført det, inkludert økonomisk, har noe å si for når det kan skje) Jeg elsker Haruki Murakami sine bøker. De er vakre, underfunderlige, sarte og magiske. Jeg er veldig begeistret! Hei Bustetroll! Ja, jeg er enig. De er alt dette på et eller annet litt uvanlig nivå. Du har kanskje lest flere enn meg, hva er din favoritt? Bøker.... Har Dans Dans Dans liggende til lesing nå. Må bare bli ferdig med månedens lesesirkelbok. Besøk som vil snakke om bøker! Er Dans, dans, dans en fortsettelse av Sauejakta? Jeg har sistnevnte i hylla, og den har jeg prøvd på et par ganger uten hell. Mulig jeg er litt for dårlig i engelsk til å forstå alt som skjer, siden det jo ofte er ganske absurd, og jeg vet aldri om det har skjedd eller om jeg har lest/tolket språket feil. Hva slags lesesirkelbok er du med i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 29. juli 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg har hatt en lang pause borte fra ordentlig trening, og merker at den gode vanen har forsvunnet. Et par dager har jeg nå tatt meg selv i å sitte lenge og "kjenne etter"; tenke på om jeg er for sliten, for trøtt eller for giddal. Da blir det sjelden noe av, gitt. I dag skjønte jeg hva jeg drev med, så jeg "cut the bullshit" og bare gikk ut av den jævla døra. Så deilig! Selvfølgelig. Det visste jeg jo. Kjørte 30 sekunders intervaller, hjertet fikk jobbe skikkelig og svetten silte. Det var en nydelig følelse nå. Tok litt styrke etterpå, og det svei ganske godt det også. Skal riktignok ikke så mye til noen av delene for tida. Fokuset og motivasjonen har blitt bemerkelsesverdig rettet mot helse, slik var det ikke før. Jeg likte å løpe i dag fordi jeg tenkte på at det var sunt for kroppen min i dag, og for å være ærlig har jeg gitt ganske faen i det tidligere. Det har ihvertfall ikke holdt som motivasjon til å gjennomføre. Nå er det ikke bare helsa jeg trener for, slik det høres ut på meg over her. Men det er en veldig hyggelig effekt av noe jeg liker å gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 30. juli 2009 #10 Del Skrevet 30. juli 2009 Er Dans, dans, dans en fortsettelse av Sauejakta? Jeg har sistnevnte i hylla, og den har jeg prøvd på et par ganger uten hell. Mulig jeg er litt for dårlig i engelsk til å forstå alt som skjer, siden det jo ofte er ganske absurd, og jeg vet aldri om det har skjedd eller om jeg har lest/tolket språket feil. Hva slags lesesirkelbok er du med i? Vet ikke om Dans dans dans er fortsettelse på noe. Er første boken av HM. Men jeg skal sjekke på biblioteket. Liker å lese bøker i riktig rekkefølge. Jeg er med i en nettboksirkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 30. juli 2009 #11 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei Jeg blir alltid glad for bokanbefalinger, så her vil jeg gjerne henge med Av Haruki Murakami har jeg lest Kafka på Stranden og Norwegian Wood. To ganske forskjellige bøker, men begge veldig fine! Kanskje på tide å prøve seg på noe nytt av forfatteren ? Akkurat nå leser jeg Kate Mosse - Labyrinten, som virker veldig spennende så langt... Hva slags tilbehør ble det til scampiretten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 30. juli 2009 Ifølge Bokkilden.no er Dans dans dans en frittstående fortsettelse av boka Sauejakten. Hei Kanei! Så moro med bokprat! Hva slags type bok er Labyrinten? Når det gjelder scampiretten så er det en grunn til at jeg ikke var inne og skrøt i etterkant, men lot den gå diskret inn i historien... (bare for å være litt dramatisk) Den var ikke noe å skrive hjem om, men jeg er skyld i det selv siden jeg glemte å kjøpe inn hvitvin. Jeg gadd ikke lage noe annet, så da lagde jeg den uten en hovedingrediens (jeg tar ihvertfall høyde for at den kunne blitt noe helt annet med vin i), og da kan man jo strengt tatt bare ha det så godt... Men jeg tror jeg skal prøve en annen variant neste gang, tar gjerne imot gode forslag! Men det må være litt lite avansert, eller eventuelt med teskjeforklaring på kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. juli 2009 #13 Del Skrevet 30. juli 2009 Haloisen Chan Jeg elsker også bøker og matlaging har jeg såvidt begynt å snuse på i en alder av 33 , det er vel aldri for sent eller? Jeg har ikke lest noe av Murakami enda, men har hatt lyst til å lese noe av han lenge, har bare ikke kommet så langt enda Jeg vil gjerne følge deg videre Chan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 30. juli 2009 #14 Del Skrevet 30. juli 2009 Jeg er med i en nettboksirkel. Nettboksirkel hørtes utrolig spennende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 30. juli 2009 Hei og velkommen inn hit, mocci! Jeg er veldig glad for å høre at vi er flere "forsinka kokker", så jeg håper da virkelig ikke at det er for sent..! Det er jo innmari gøy, særlig med litt vin attåt mens man holder på (da unngår jeg kanskje å bli sur når resultatet ikke blir som jeg vil også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #16 Del Skrevet 30. juli 2009 Matprat! Vin er jo et must til matlaging. Da går alt så meget bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 30. juli 2009 Har du noen tips til tørr hvitvin som skal oppi panna, Englefjes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #18 Del Skrevet 30. juli 2009 Har du noen tips til tørr hvitvin som skal oppi panna, Englefjes? Ofte synes jeg det er litt hipp som happ hva man putter oppi, så fremt den ikke er av det billigste skvipet. Jeg har faktisk begynt å bruke "matvinen" man får kjøpt på en del butikker (tørr hvitvin tilsatt salt og pepper, fritatt for alkoholavgift) når jeg trenger vin til hverdagsmatlagingen. Den fungerer helt greit. Skal jeg drikke vin til maten, bruker jeg enten samme vin i maten som drikkes ved siden av eller går for en lignende vin i billigere prisklasse til å putte i maten. Ble du noe klokere av det? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan.:. Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja! Det vil si at det ikke er så nøye, og det er én ting mindre å fundere voldsomt over (skal prøve matvinen). Jeg kan nok ikke bidra til matprat på ditt nivå, men tar gjerne imot tips. Frokosten i dag ble sen og varm; kyllingfilet med brokkoli og squash. Jeg er nødt til å proppe i meg proteiner om dagen, siden jeg alltid blir hinsides støl nå i oppstarten. Alkohol er bannlyst, siden jeg da vanligvis blir støl en halv ekstra uke (forresten... jeg er bedt bort på øl i kveld... Nåja, man skal da ikke være for prinsippfast heller. ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 30. juli 2009 #20 Del Skrevet 30. juli 2009 Ja! Det vil si at det ikke er så nøye, og det er én ting mindre å fundere voldsomt over (skal prøve matvinen). Jeg kan nok ikke bidra til matprat på ditt nivå, men tar gjerne imot tips. Jeg prater mer enn gjerne om mat dagen lang jeg, så matdiskusjoner er ikke meg i mot. Frokosten i dag ble sen og varm; kyllingfilet med brokkoli og squash. Jeg er nødt til å proppe i meg proteiner om dagen, siden jeg alltid blir hinsides støl nå i oppstarten. Alkohol er bannlyst, siden jeg da vanligvis blir støl en halv ekstra uke (forresten... jeg er bedt bort på øl i kveld... Nåja, man skal da ikke være for prinsippfast heller. ). Hm, så flink du er til å tenke på at du skal spise ekstra med proteiner i starten av treningsperioden. Jeg spiser generelt proteinrik mat, men er ikke så flink til å tenke på det lille ekstra når stølheten virkelig setter inn. Men øl går så fint, du må jo fylle opp glykogenlagrene dine. Oppkarbing er fine saker. Forøvrig så må jeg le litt; jeg leste inne hos deg i morges så jeg at du hadde skiftet litt fokus i treningen. Akkurat det samme har mannen og jeg snakket om i dag. Bombe at vi tenker så likt. Vi har mistet litt fokus, og hengt oss for mye opp i kropp. Så nå skal vi kutte kroppshysteriet, og fokuserer heller på å komme i modusen hvor det er gøy å trene, og vi føler oss bra. Da kommer jo resultatene bortimot av seg selv. Trening for helsas skyld, rett og slett. Kroppsfokuset funket bra i vår og sommer da vi skulle bli smekre til bryllup, men nå er det bare destruktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå