Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Ja jeg hadde vel også bmi på 19 tenker jeg.. hmm ble 18,75 når jeg regnet det ut... jeg er/var ikke skraptynn, men er jo i det minste laget, kunne ikke vært noe lavere i alle fall.. men er bare sånn.. jeg spiser jo alt jeg vil og mer enn de fleste venninnene mine... (og av og til mer en mannen.. hehe)

så jeg må vel bare passe på at jeg spiser når jeg er sulten - og det er jo hele tida for tida.. men kommer jeg opp til 60 kg totalt på slutten så er jeg fornøyd.

Da har jeg gått opp 12 kg som jeg har lest er egentlige minimum.. men regner med vekta kommer etterhvert... blir sikkert mye vann i kroppen etc den siste mnd.. så regner ikke med at det blir noe problem. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 3.5 kg, hadde en BMI på litt over 17 for et par uker siden.

Nå begynner vekta å gå sakte oppover, så nå ligger jeg på ca -2.5 kg. Lurer på hvor langt på vei jeg er før vekta bikker over 52.6 som jeg veide ved 5 uker.

Veier meg kun hver mandag for å ikke bli helt opphengt i det, så ny veiing i morra. :)

Litt deilig å høre at mange andre også har gått ned litt, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1 kg til nå. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig for jeg har ikke vært kvalm eller kastet opp, i tillegg begynner jeg å se litt lubben ut rundt magen og har fått mye større pupper. Dersom jeg bare så på kroppen min og sammenlignet den med før graviditeten skulle man tro jeg hadde gått opp 2-3 kg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kommet på et par kilo, men det er pupper og mage. Har vært litt redd for å legge på meg "permisjonskilo" siden jeg ikke har jobbet siden jeg ble gravid, men mamma sier at jeg ser smalere ut og jeg får vel bare tro på henne! :happy: Magen har blitt til skikkelig babymage nå og jeg ser ikke lengre ut som bare tjukk. :gjeiper:

Har lagt bort de fleste vanlige buksene mine og har begynt med mammabukser og lange singletter under de vanlige toppene mine for å slippe glippen. Det er bare rådeilig med mammabuksene!

Ellers har vi vært hos søsteren til min kjære å fått MASSE utstyr; en flott vogn, vippestol, bæresele, bilstol, bøyle og trekk til Stokkestolen m.m. :hoppe: I tillegg kjøpte vi badebalje, vognskinn og stellepute billig i Sverige. Stokke tripptrapp-stol har vi fått av min bror og vogga er også klar (min gamle). Synes det er helt merkelig å ha så mye klart og det før ul. :sjokk: Men vi skal mest sannsynlig ikke dit med bil før jr. kommer, så det var greit å få det med seg nå.

Under tre uker til ul. Vi gleder oss masse og håper vi får se masse av babyen og at h*n ikke er sjenert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du har masse utstyr og greier da, Missiw! Og jeg blir litt misunnelig når du sier at du har fått fin gravid-mage altså.. :ler:

Men dere, jeg lurer bare på noe, siden det virker som de fleste har begynt å få mage og sånn..Hvor høye er dere? Jeg innbiller meg at høyden også kan ha noe å si på hvordan man bærer barnet?

Jordmora mi sa at jeg bærer ungen godt inni meg..

Jeg er nesten 180 cm høy..Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kun 1.60 så her er det ikke så mye plass sånn sett å boltre seg på annet enn utover. :fnise: Men føler fortsatt at det er mest fett som er magen heller enn baby. Selvom folk sier at jeg ser tynnere ut. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro at du har masse utstyr og greier da, Missiw! Og jeg blir litt misunnelig når du sier at du har fått fin gravid-mage altså.. :ler:

Men dere, jeg lurer bare på noe, siden det virker som de fleste har begynt å få mage og sånn..Hvor høye er dere? Jeg innbiller meg at høyden også kan ha noe å si på hvordan man bærer barnet?

Jordmora mi sa at jeg bærer ungen godt inni meg..

Jeg er nesten 180 cm høy..Hva med dere?

Er 176 jeg, så den tidlige magen passer vel ikke til det jordmora sa.... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er under 160cm og slank..men særlig mage har jeg ikke fått enda.. kan ikke se at jeg er gravid egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 160 - og føler jeg har hatt mage lenge..hehe.. har veldig kort overkropp da..men min mage er like mye magesekk og tarmer som har omplassert seg.. babyen ligger mye lengre ned... men er den som skyld i at jeg ikke får på meg vanlige bukser da - for livmora ligger rett der knappen på buksa kommer... så de eneste vanlige buksene jeg får på meg er noen baggy bukser jeg kan dra langt opp :gjeiper:

Så heldig med så mye utstyr! Sparte nok mye penger der ja!

Bailie - fant dere ut kjønn på UL?

Jeg kjente foressten spark på utsiden av magen i går! Mannen fikk seg også et slag i håndflata seinere på kvelden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin mage da, Pasha! Ikke så diger enda, men det er ikke min heller. Ser jo at livmora di har begynt å vokse utover :P

Jeg har også kjent spark på utsiden nå, men er ikke lett! Babyen sparker som regel helst når jeg sitter (gjerne litt framoverbøyd) med litt press fra buksa.

Og helst ikke når pappa ser :fnise:

Jeg har sett et par ganger da.

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ligge på ryggen, og slappe av en stund før jeg kjenner det skikkelig godt. Når jeg sitter er jeg mer usikker på om det er luft eller andre rykninger på innsida hehe... men når jeg ligger så kjenner jeg det veldig godt - og da holder h*n på ei stund også så lett å kjenne det fra utsiden. Heldigvis! Ellers tror jeg pappaen hadde blitt fryktelig skuffa =)

Hmm jeg har nok litt mer mage enn pasha ja! Har nok litt mer kompakt kropp også.. selv om jeg er 160 og 50 kg. Veide meg i dag på morraen, og var fornøyd med å være oppe på 50 nå =)

Skal se om jeg får lasta opp et bilde etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vel omtrent samme vekt kontra høyde da tenker jeg.

er 157cm og veier ca 48kg nå. men vekta kan jo være ulikt forelt og se anderledes ut for det.. to personner med samme høyde og vekt ser jo ikke nødvendigvis like slanke/store ut uansnett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cuba: den har vokst litt utover nå ja.. faktisk mest på høyere side :ler: når jeg ligger i senga har jeg en større bul der enn på venstre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vel omtrent samme vekt kontra høyde da tenker jeg.

er 157cm og veier ca 48kg nå. men vekta kan jo være ulikt forelt og se anderledes ut for det.. to personner med samme høyde og vekt ser jo ikke nødvendigvis like slanke/store ut uansnett

Her har jeg uke 16 bilde mitt....

post-21620-1249977354_thumb.jpg

og før bilde mitt: Her har jeg akkurat testet positivt..

post-21620-1249977548_thumb.jpg

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cuba: den har vokst litt utover nå ja.. faktisk mest på høyere side :ler: når jeg ligger i senga har jeg en større bul der enn på venstre side

Hehe.. Merkelig :gjeiper:

Tror jeg har ganske lik mage som Thumblina, jeg har kanskje bittelitt mer fett :fnise:

http://img148.imageshack.us/img148/7237/176004.jpg

Img-tags er endret.

Helen, mod.

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe.. Merkelig :gjeiper:

Tror jeg har ganske lik mage som Thumblina, jeg har kanskje bittelitt mer fett :fnise:

176004.jpg

Godt det er flere enn meg som har litt mage da =)

og jeg vil ikke akkurat si at det var så mye magefett rundt den babymagen =)

Rart å se bilder av folk her inne.. kommer liksom på at det er ekte mennesker da! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så gøy med andre som har "samme kroppsform" som meg! Thumbalina, vi ligger likt både i høyde og vekt ca (jeg er 51 kg nå) og samme bh-størrelse :fnise: Så det skal bli morsomt å sammenligne mager etterhvert! Min ser fortsatt bare oppblåst ut..men så er jo ikke jeg kommet fullt så langt som dere andre.

Fortalte nyheten til ei venninne for et par dager siden og da sa hun at hun hadde sett noe på magen min forrige gang vi møttes. Jeg synes det var en svært merkelig kommentar, siden jeg kun var 5 uker på vei sist vi møttes og hadde ikke engang antydning til verken mage eller oppblåsthet! Jaja, jeg får vel bare la henne tro det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så gøy med andre som har "samme kroppsform" som meg! Thumbalina, vi ligger likt både i høyde og vekt ca (jeg er 51 kg nå) og samme bh-størrelse :fnise: Så det skal bli morsomt å sammenligne mager etterhvert! Min ser fortsatt bare oppblåst ut..men så er jo ikke jeg kommet fullt så langt som dere andre.

Fortalte nyheten til ei venninne for et par dager siden og da sa hun at hun hadde sett noe på magen min forrige gang vi møttes. Jeg synes det var en svært merkelig kommentar, siden jeg kun var 5 uker på vei sist vi møttes og hadde ikke engang antydning til verken mage eller oppblåsthet! Jaja, jeg får vel bare la henne tro det. ;)

Hehe ja blir moro å sammenligne... merkelig det der alt folk påstår at de har merket det, når de i grunn ikke hadde muligheten til å merke det.... er vel en sånn psykologisk greie at de gjerne ville ha vært med på "hemmeligheten"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine søte mager da jenter :jepp:

Sliter sånn med oppblåsthet jeg, ser ut som jeg er 6 mnd på vei, mange som har kommentert magen :fnise: Ser nok ut som jeg er mye lengre på vei enn det jeg er. Har begynt å bruke mammabukser nå, det er deilig.

Gleder meg til det blir ordentlig gravidmage jeg, er kanskje siste gang jeg er gravid denne gangen så må nyte det ekstra denne. Tenker 2 barn er passelig for oss, men hvem vet om det kommer en 3 mann. Har dere tenkt på hvor mange barn dere vil ha?

Bare sånn ca. 6 uker til vi skal på UL, håper tia går fort.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...