Gå til innhold

Sex med en 16-åring? Uetisk?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er trådstarter, og jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over enkeltes reaksjoner her inne. Jeg begynner å lure på om noen her kun leste overskriften til tråden og hamret deretter ned på tastene.

...............

Jeg er uansett takknemlig for svar og kommer tilbake senere med informasjon om hva som har skjedd. Åpenbart er det enkelte her som tok dette seriøst og dannet, så dere ønsker kanskje å få vite hvordan det går.

Nå hopper jeg i seng (alene) og takker for meg for denne gang.

Hilen TS

Jeg syns det er fint at du kan ta de kraftige reaksjonene her med fatning. Jeg ser det som positivt at du tenker over disse tingene, og at du tok deg tid til å skrive et innlegg om noe jeg skjønner du tenker mye på. Jeg håper samtidig du tar deg tid til å se hva som ligger bak innleggene overdreven ordlyd, og at du forstår hvorfor så mange reagerer.

Men jeg står fortsatt fast på at jeg ikke tror dette vil være heldig for en 16-åring. Fordi de er mindre utrustet følelsesmessig, fordi hun kan oppfatte dette mer seriøst enn deg, og fordi jeg tror det er bedre for henne å kløne med en jevnaldrende enn å gjøre noe seksuelt med en hun oppfatter som en voksen når hun selv på mange måter fortsatt er et barn. Jeg vet om flere som har hatt lignende forhold som tenåringer, som syns det var ok da, men som angret veldig i ettertid da de forstod hva de egentlig var med på. Jeg syns også det bør være et relevant poeng for deg at hun kan endre syn på deg etter en slik hendelse, eller at hun kommer i en slags avhengighetsposisjon i forhold til deg (noe jeg tror lett kan skje når alderforskjellen er så stor når den yngste er så ung).

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det ikke så alt for lenge siden jeg selv var 16, og husker godt hvordan det var å være full av hormoner og kåt som faen. Og da var selvsagt eldre menn veldig fristende, da man selv ville være "voksen" og ha sex, frihet, kjæreste med bil, egen leilighet etc.

Takk og lov for at jeg ikke havnet borti eldre menn (eller jevnaldrene for den slags skyld) da jeg nå, i en alder av 19 blir kvalm bare av å tenke på det.

Så jeg anbefaler ts på det sterkeste å være voksen og ansvarlig her. Slutt å lage unnskyldninger for deg selv, de virker kanskje ganske så gode for deg, men det er som sagt kun unnskyldninger. Denne "flotte opplevelsen" du tror kan tilby henne vil hun mest sannsynlig angre veldig på senere. Alle de jeg kjenner som hadde sex med voksne menn i tenårene ser tilbake på minnene med vemmelse og føler at de ble regelrett utnyttet.

Endret av Kiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Skam deg? Du burde skamme deg selv, som gjør menneskers seksuelle drifter til et spørsmål om moral.

Dessuten har du overhodet ingen garanti for at en som er like gammel som deg er likeverdig. Jeg har vært sammen med menn som har vært alt fra 20 år eldre til 3 år yngre. Den som var meg minst likeverdig må ha vært han som kun var et par år eldre, men som viste seg å ikke være så rolig allikevel under en krangel som utartet seg.

Såda såda, klart det finnes unntak. Men som tenåringsmamma og ungdomsarbeider ser jeg denne problemstilingen litt oftere enn mange andre. Da jeg skrev "skam deg" mente jeg ikke fordi man har seksuelle drifter, men fordi man kaster øynene på en jentunge og finner opp tusen "gode grunner" for seg selv for å ta jomfrudommen hennes. Det hjelper ikke hvor pent TS pakker inn det, saken er den samme, han ønsker å ligge med en uskyldig jentunge.

Med likeverd mener jeg i dette tilfellet at deres modningstadium er nogenlunde likt, at de er på samme alder mao. Dersom jeg hadde debutert med en "gamling" hadde jeg nok følt meg veldig dum og brukt i ettertid og tenkt mitt om den fyren. Hvorfor kan han ikke finne seg dame på sin egen alder og overlate ungdommene til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de jeg kjenner som hadde sex med voksne menn i tenårene ser tilbake på minnene med vemmelse og føler at de ble regelrett utnyttet.

Det er kanskje ikke så lett å få fastslått noenlunde objektivt. Hva vil du egentlig at jenta skal si, når alle venninnene hyler ææææsjjjjjj.. han var ganske litt gammel? Det var flere av venninnene mine som rynket på nesa, da jeg ble sammen med en 42 åring. Men han var en fantastisk partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan han ikke finne seg dame på sin egen alder og overlate ungdommene til hverandre?

Det er vel ganske enkelt å svare på det: Han tenner på tenåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er helt i mot det TS spør om - mener dere det også det er like galt om TS f.eks venter til hun er 18? *lurer*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madre Mia

Skjønnhet kan tenne en, om ikke nødvendigvis seksuelt. Jeg vet at det finnes mange utagerende utfordrende jentunger som erter opp gamlekara inntil bristepunktet, men det er fordi de ikke aner konsekvensene av det fordi de ikke har erfaring nok. Jeg har ikke respekt for en mann som benytter seg av ungjentene på prøvestadiet. Men jeg har derimot stor respekt for den mannen som sier konsekvent høflig nei og forteller hvorfor og heller beskytter vesla mot seg selv enn å utnytte hennes forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er helt i mot det TS spør om - mener dere det også det er like galt om TS f.eks venter til hun er 18? *lurer*

Jeg syns det er stor forskjell på en 18-åring og en 16-åring, og jeg ville stilt meg ganske annerledes til det, fordi det skjer mye på de to årene. Jeg ville ikke anbefale en 18-åring å bli sammen med en 31-åring, men jeg ville ikke nødvendigvis viftet med pekefingeren heller. Jeg mener at 18-åringer generelt er i større stand til å forstå konsekvensene av sine handlinger, samt at de har større følelsesmessig modenhet enn 16-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så lett å få fastslått noenlunde objektivt. Hva vil du egentlig at jenta skal si, når alle venninnene hyler ææææsjjjjjj.. han var ganske litt gammel? Det var flere av venninnene mine som rynket på nesa, da jeg ble sammen med en 42 åring. Men han var en fantastisk partner.

Du har dine erfaring og jeg har mine. Mine erfaringer er hva jeg har blitt fortalt av venninner og bekjente, og min omgangskrets består hovedsakelig av oppegående personer med selvinnsikt. Det er ikke snakk om noen som hyler "æææsj" eller dømmer andre pga tidligere erfaringer. Syntes de at sexen med voksne menn var en fin og positiv opplevelse ville de ikke tenkt seg to ganger om for å si akkurat det.

Endret av Kiyo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnhet kan tenne en, om ikke nødvendigvis seksuelt. Jeg vet at det finnes mange utagerende utfordrende jentunger som erter opp gamlekara inntil bristepunktet, men det er fordi de ikke aner konsekvensene av det fordi de ikke har erfaring nok. Jeg har ikke respekt for en mann som benytter seg av ungjentene på prøvestadiet. Men jeg har derimot stor respekt for den mannen som sier konsekvent høflig nei og forteller hvorfor og heller beskytter vesla mot seg selv enn å utnytte hennes forvirring.

Utrlig flott skrevet! :5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Det beste minnet du kan gi henne er å være en mann som har karakter, en mann med sunn dømmekraft og omsorg. Jeg tror enhver mann kan føle seg fristet av en vakker 16- åring, det som skiller de er hva de gjør med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vær så snill, hold deg unna denne jenta. Sjansen er overhengende stor for at hun kommer til å være sjeleglad for det om bare noen få år. En 16 år gammel jente og en 31 år gammel mann er ikke og vil aldri bli en naturlig konstellasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er stor forskjell på en 18-åring og en 16-åring, og jeg ville stilt meg ganske annerledes til det, fordi det skjer mye på de to årene. Jeg ville ikke anbefale en 18-åring å bli sammen med en 31-åring, men jeg ville ikke nødvendigvis viftet med pekefingeren heller. Jeg mener at 18-åringer generelt er i større stand til å forstå konsekvensene av sine handlinger, samt at de har større følelsesmessig modenhet enn 16-åringer.

Ja, jeg kan jo være enig i at det er annerledes med en uerfaren 16-åring enn en (litt mer) erfaren 18/19-åring.

Ville kanskje ikke anbefale noen å ha sex med en med 15-års aldersforskjell første gang de har samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_kilimanjaro_*

Vær voksen da mann

LA VÆRE , glem det . Gjør du det , slik du skriver , er du dum .

Hilsen også mann . Selv om hun er pen og evt. har kvinnelige former , er hun i forhold til deg et barn . Herre Gud , hun har jo sikkert bare gått ut av ungdomsskolen .

Dette skal hun utforske selv, uten deg Trenger ikke igangssettingshjelp av en voksen . Dette ville vært en prosess hun senere i livet kunne savne å utforske med en jevnbyrdig

Voksen kar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vær voksen da mann

LA VÆRE , glem det . Gjør du det , slik du skriver , er du dum .

Hilsen også mann . Selv om hun er pen og evt. har kvinnelige former , er hun i forhold til deg et barn . Herre Gud , hun har jo sikkert bare gått ut av ungdomsskolen .

Dette skal hun utforske selv, uten deg Trenger ikke igangssettingshjelp av en voksen . Dette ville vært en prosess hun senere i livet kunne savne å utforske med en jevnbyrdig

Voksen kar...

ww da :transe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
ww da :transe:

Hoho, jeg tenkte det samme :ler:

Det er noe med det at når noen besvarer spørsmål som ikke er blitt stilt (voksen kar) da er det meget sannsynlig at de lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Ellen_*
ww da :transe:

Hva betyr dette? At innlegget til han mannen bare var et tulleinnlegg? Jeg tenkte også det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns for det første at det er meget rart at en jente på 16 vil ha sex med deg, som er 31, med mindre du holder deg usedvanlig godt og ser ut som du er 20. Hvis du derimot ser ut som Bamse Brakar, så.. ja.

For det andre syns jeg det kommer veldig an på. Noen er modne i hodet når de er 16 år. Men denne jenta syns jeg virker ganske umoden, med mindre måten du beskriver henne på får henne til å virke sånn. Spør 16 år gamle jenter virkelig om man kan "være naken sammen og prate om sex"? Det gjorde ikke jeg da jeg var 16, og det er ikke så veldig lenge siden.

For det tredje er det aldri et godt tegn at hu vil snakke med deg om sex fordi hun ikke kan snakke med foreldrene sine om det. Hva er du, den snille onkelen hennes som hun kan komme til med alle slags gutteproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann_*

Kan godt forstå at det er behagelig å føle seg begjært, selv av et så ungt menneske.

Videre er det jo i prinsippet lovlig så lenge hun er over 16 og begger gjør det av tiltrekning, fri vilje og begjær.

Likevel ville jeg vært svært skeptisk til dette, aldersforskjellen høres for høy ut generelt, og hvertfall for en førstegangs seksuell opplevelse. Tviler ikke på at du kanskje kunne gitt henne en bra førstegangsopplevelse, men er det ikke bedre å vente noen år og "la" henne ta første gangen med en jevnaldrende? Personlig syntes jeg første gangen skal være med en omtrent på samme alder, avhengig av når man debuterer. Helt ærlig syntes jeg ikke at en 16 åring bør ligge med noen eldre enn ca 18-20 avhengig av modenhetsnivå. Mener absolutt ikke at du er en gammelgris med slike tanker, man kan fint fantasere om folk i ulike aldre (så lenge det ikke er ren pedofili i rette betydning etter min mening), men forskjellen ligger i hva man gjør videre med disse tankene.

Tenk også litt over mulige konsekvenser, ja hun sier hun vil ha deg nå, og det høres riktig ut av det du skriver, men problemet er gjerne at så unge mennesker ikke har noen klar etablert seksuell identitet og hva de ønsker, hvem de vil ligge med og hvilke preferanser de har er gjerne ganske uklart, grensene kan med andre ord flyte veldig. Du kan desverre ikke se bort fra at hun vil angre i etterkant og i verste fall gi deg skylda for at du utnyttet til henne. Det gode forholdet du har til henne i dag kan da være ødelagt. I aller verste fall kan man risikere en voldtektsanmeldelse, selv om det var frivillig i utgangspunktet. Sier ikke at dette skjer ofte, det gjør det nok ikke, men det er likevel noe du bør tenke over. Om det skulle skje vil hun mest sannsynlig ha en sterk sak grunnet aldersforskjellen dere imellom.

My three cents...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som jente syns faktisk ikke dette er så ille. Jeg skjønner at folk ser kritisk på det, men jeg vet ikke om jeg er enig. Men som du poengterer selv; du vil ikke såre henne. Derfor bør du finne ut hva slags følelser som ligger bak spørsmålene hennes før du eventuelt sier ja.

Jeg er av den oppfatning av at alder ikke spiller noen rolle, ( så lenge det er lovlig forstås ) hverken i kjærlighetsforhold eller seksuelle forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...