Gå til innhold

Sex med en 16-åring? Uetisk?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke sånn at alle 16-åringer som har sex for første gang med en jevnaldrende blir "voldtatt" eller at det er "over på ti sekunder". Mange har faktisk en nydelig opplevelse med en jevnbyrdig person de er glad i, der de utforsker seksuallivet sammen istedenfor at den ene skal lære opp den andre. Jeg skjønner at dette ikke passer inn i den lange forklaringen du har laget deg for å rettferdiggjøre dine egne lyster, men sånn er det faktisk. (Dessuten er det jo også endel jenter som har så vondt første gangen at det ikke hjelper en dritt med stearinlys og musikk og en mann som har gjort det før.)

Hold deg unna, hvis du klarer å sette begjæret til side vet du så inderlig godt at det er det som er det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke ha reagert, og jeg er ikke så tolerant. Jeg er faktisk ganske så konservativ, men du bryter ingen lover, ingen kan si at dette er galt. Dette er et kvinneforum av høyeste grad, dette visste du da du posta innlegget.

Go for it og gjør som du har tenkt til - gjør det til en god opplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

For ikke så altfor mange år siden "var" jeg denne jenta, og jeg kan si idag, at jeg håper ikke du "er" denne mannen. Det var kult og stilig da, idag er det bare kvalmt og ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan ikke si så mye på om det er galt, da min kjære er 15 år eldre enn meg, altså samme aldersforskjell som dere. Men - vi ble ikke sammen før jeg var 18, snart 19. Så det blir jo likevel en forskjell, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 år er alt for ungt til å være sammen med en som er så mye eldre. Syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For ikke så altfor mange år siden "var" jeg denne jenta, og jeg kan si idag, at jeg håper ikke du "er" denne mannen. Det var kult og stilig da, idag er det bare kvalmt og ekkelt.

Jepp, signerer her. Jeg var sammen med en mye eldre mann (ja, over 31) da jeg var 16, og i ettertid er jeg dritflau over det. Jeg tenker at jeg må ha vært ekstremt naiv og dum og at han må ha vært skremmende umoden og hatt et unormalt syn på sex og forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes faktisk hele settingen på en måte høres nokså pirrende ut.. som en deilig fantasi om en erfaren mann som lører opp en yngre jente.. Har selv opplevd noe lignende da jeg var 16-17. Vær forberedt på at hennes oppfatning av deg kan endre seg i ettertid dersom du velger å "kjøre på". Ikke ta det som en selvfølge at det kommer til å bli en positiv opplevelse for henne bare fordi du "har erfaring". Du risikerer at hun kommer til å angre, og at hun føler vemmelse og avsky ved tanken på deg når hun tenker tilbake. Og at hun kommer til å skamme seg over seg selv.. Det var hvertfall noe jeg opplevde. Samtidig som jeg innimellom kan fantasere om opplevelsen og merke at jeg blir tent av å tenke på det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en jente som fylte 16 år nå i mai, og vi har kjent hverandre lenge. Hun har plutselig begynt å snakke med meg om sex. Det er bare flott at jeg kan informere henne om alt det hun lurer på omkring området, fordi hun sier selv at hun ikke vil spørre foreldrene sine om det ettersom det naturligvis er flaut for en tenåringsjente.

Desto mer vi har snakket om det, desto mer har hun på en rar måte krøpet inntil meg og har oppført seg etter det jeg oppfatter som forførende. Jeg er naturligvis skeptisk til denne oppførselen fordi hun er veldig ung, barnslig og ikke minst ser en del yngre ut enn det hun egentlig er - forresten jeg vet at hun faktisk er 16 år. På en annen side er hun ufattelig vakker. Og det er noe magisk med denne ungheten, renheten, uskylden som man bare ikke finner hos voksne kvinner. Men jeg har da holdt avstand hele tiden.

Her om dagen spurte hun med røde kinn om vi kunne være nakne sammen i senga hennes sammen mens vi snakket om sex. For å være helt ærlig, fikk jeg sjokk! Det stakk i hjertet mitt, trodde nesten det skulle stoppe og at that was it, men jeg ville ikke såre henne heller så jeg sa til henne at jeg synes det var en veldig koselig tanke av henne, men at jeg måtte tenke over det. Hun synes det var greit. Jeg håpet at hun skulle glemme hele greia og at hun kanskje tok litt av akkurat der og da og kom til seg selv igjen, men hun fortsatte og spørre. Og så senest som i går kveld da hun kom innom på besøk, sa hun at hun ville at jeg skulle være hennes første! Nok et enormt hakeslepp fra min side! Vel hun sa også at hun aldri har hatt sex med noen før.

Så det er temmelig klart her at hun faktisk vil ha sex med meg eller i det minste oppleve noe seksuelt sammen med meg fordi hun stoler på meg. Og hun kan faktisk stole på meg også, fordi jeg ville aldri ha gjort noe mot hennes vilje eller komfort. Men det er nå en del av meg som sier at dette er forderdelig galt, den moralske delen kanskje, men en annen del som synes det virker ufattelig spennende å gi en så ung jente en spennende og positiv førstegangsopplevelse.

Bare la oss se litt på dette med erfaring. Hva er best? At hun har sex med en halvfull og hormonfyllt tenåringsgutt på hennes alder eller litt eldre som bare feier over henne på 10sek og kanskje heller ikke respekter hennes grenser? Mange unge jenter opplever faktisk å bli voldtatte på grunn av mentalt og fysisk press. Eller at hun opplever det for første gang med en omsorgsfull voksen med masse erfaring og full kontroll med hensyn og mulighet til å stoppe? Med stearinlys, romantisk musikk og en hel kveld til rådighet? Og hun kan bestemme og styre alt sammen og stoppe hvis hun vil når hun vil?

Det er ikke meningen å glorifisere det mange kanskje ser på som uetisk med tanke på hennes unghet, men tenk bare litt over dette før du kommer med pekefingeren. Hvilke av disse ville du ha husket som ditt første samleie eller seksuelle opplevelse med et annet menneske som kanskje skal bane vei for fremtidige forhold? Ingen gutt på hennes alder kan gi det jeg kan gi henne, så enkelt er det bare. Og jeg skal være ærlig nok å si at JA det kommer meg til gode også - eller begge faktisk.

Oppe på det hele her snakker vi om en jente som er over den seksuelle lavalder, så det er fullstendig lovlig for begge oss to å faktisk oppleve dette sammen, og det vil bli positivt og magisk i så fall, fordi det vil jeg sørge for som en omsorgsfull og omtenksom person. men på en annen side har hun såvidt nådd den seksuelel lavalder, så det er faktisk noe betenkelig også.

Saken her er at denne jenta er så intressert i sex at jeg er helt sikker på at hun kommer til å finne en annen gutt dersom jeg avviser henne, og da kan hun finne en som vil utnytte henne eller en unggutt som bare kjører på i noen sekunder. Hvis hun kan få elske med meg, og jeg kan få elske med henne, at vi kan få elske sammen, kan jeg garantere at hun får det absolutt tryggeste og beste utgangspunktet.

Jeg sitter ennå på gjerdet, men hun forventer et endelig svar nå før helgen en gang. Så jeg spør dere her inne om dere kan ta meg seriøst og bare si deres helt ærlige meninger om dette, både som selv voksne mennesker og kanskje foreldre til tenåringsbarn. Hva mener dere om dette og hva mener dere at jeg bør gjøre? Avvise henne og sende henne til en annen, eller ta henne og hennes sterke ønske og nysgjerrighet imot?

Jeg er forresten singel selv.

På forhånd takk!

Man skal være JÆVLIG forsiktig med å rote med småunger, samme hvor utagerende de er. Unge jenter har ofte behov for å prøve seg på menn de oppfatter som trygge, det er ikke dermed sikkert at det skal tas som carte blanche å faktisk ha sex med dem. Hvorfor ødelegge magien? Hvis hun hadde vært mer erfaren hadde det vært litt annerledes.

Alle ungdommer er interessert i sex (duh!), men hva de sier og hva de har lyst til å gjøre trenger ikke å være det samme. Sex er ganske alvorlig i den alderen, og det kan bli mange følelsesmessige komplikasjoner. Jeg synes at du skal være voksen og si nei. Man trenger ikke å handle på alle sine impulser, det er det som kjennetegner voksne, modne mennesker. Du kan jo vente noen måneder(!!!) og se om hun fortsatt er like bestemt. Da kan det tyde på at hun virkelig mener det.

Selv har jeg vært i samme situasjon flere ganger, men som regel latt være å handle på det (unntak en som var ganske erfaren tross ung alder). Like barn leker best osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Growse mann, du er 30år, du bør virkelig begynne å tenke nå. Det er på tide at du våkner opp og ser forskjellen på rett og galt. Det er fullstendig uetisk av deg å ha sex med en 16-åring og at du i det hele tatt vil det, synes jeg er skremmende.

Det er ikke bedre at denne jenta har sex med en halvfull gutt og blir såret, men han er i hvert fall like gammel som henne. Denne jenta kommer til å angre noe sinnsykt når hun blir eldre - da stilles du som ansvarlig.

Du bør heller bruke den "makten" over denne jenta, den tilliten hun har til deg og gjøre noe godt med det. I stedet for å gå rett til sengs med henne, bør du snakke med henne og forklare at hun verken bør ha sex med deg eller en halvfull tenåringsgutt.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

Jeg synes det er kvalmt å tenke på at en voksen mann på 31 skal føle opphisselse over en jentunge på 16. Da er det noe som ikke er riktig med mannens omdømme. Det grenser til det syke, synes jeg.

Dine unnskyldninger for å gjøre det, er også litt skrudde. Jeg er mer bekymret for at en voksen mann skal utnytte en jentunge enn at en halvfull gutt på hennes egen alder "harver" over henne. De er iallfall likeverdige og på samme nivå og hun kan nok hamle opp med ham om det trengs. La ungdommene gjøre sine egen sex-erfaringer med jevnaldrende, det er naturlig og passer bedre til utviklingsstadiet deres, uansett om sex'en er mislykket eller ikke.

Skam deg.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannegjest

Som en fanasi er dette sikkert pirrende, men er det virkelig så stas å ta dyden på ei ung og usikker jente. De fleste har vel gjort dette unna i løpet av tenårene og synes det er et tilbakelagt stadium.

Du burde være voksen nok til å bruke forholdet deres til å oppfordre jentungen til å vente med sex til hun har fått seg en kjæreste på egen alder som hun har de rette følelsene for. Tror vel at for de fleste unge jenter så er vel ikke sex bare en technicality som skal utføres, men en mye større følelsesmessig greie enn for guttene.

Hadde det vært min 16 år gamle datter som hadde blitt utsatt for deg, så måtte du regne med å bli oppsøkt av en sint stor far med kampsporterfaring for fysisk avstraffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min 16 år gamle datter som hadde blitt utsatt for deg, så måtte du regne med å bli oppsøkt av en sint stor far med kampsporterfaring for fysisk avstraffelse.

Jeg blir så grusomt provosert av sånt som deg. (Jeg skriver bevisst "sånt" og ikke sånne). Selv begynte jeg med wado ryu da jeg var 12, selv om alle venninnene mine var mer keene på jazzballett og hester. Jeg ble rett og slett drittlei folka som gikk der. Jeg er ingen ekstremfeminist, men enten så var det gutter som forsøkte kampsport for å få bedre selvtillit, og som var skikkelige tøfler, eller så var det gutter som var i overkant brautende og stolte over å vise hvor macho og strenge de kunne være. Om du hadde gått fysisk til verks på storebroren min for avstraffelse, så skulle jeg skutt deg. Med pumpehagle. DATTERA DI ER IKKE DIN EIENDOM. Om jeg var 16 igjen, og du var faren min, så hadde det da faen ikke vært din business om jeg ville ha sex med en mann?????

Endret av Bolledeig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kvalmt å tenke på at en voksen mann på 31 skal føle opphisselse over en jentunge på 16. Da er det noe som ikke er riktig med mannens omdømme. Det grenser til det syke, synes jeg.

Dine unnskyldninger for å gjøre det, er også litt skrudde. Jeg er mer bekymret for at en voksen mann skal utnytte en jentunge enn at en halvfull gutt på hennes egen alder "harver" over henne. De er iallfall likeverdige og på samme nivå og hun kan nok hamle opp med ham om det trengs. La ungdommene gjøre sine egen sex-erfaringer med jevnaldrende, det er naturlig og passer bedre til utviklingsstadiet deres, uansett om sex'en er mislykket eller ikke.

Skam deg.

Skam deg? Du burde skamme deg selv, som gjør menneskers seksuelle drifter til et spørsmål om moral.

Dessuten har du overhodet ingen garanti for at en som er like gammel som deg er likeverdig. Jeg har vært sammen med menn som har vært alt fra 20 år eldre til 3 år yngre. Den som var meg minst likeverdig må ha vært han som kun var et par år eldre, men som viste seg å ikke være så rolig allikevel under en krangel som utartet seg.

Endret av Bolledeig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annemor30

Hvis en på 31 år gjør dette mot noen av mine døtre da de er 16 så skal jeg avlegge herremannen ett besøk! Og jeg er sint når jeg banker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hadde det vært min 16 år gamle datter som hadde blitt utsatt for deg, så måtte du regne med å bli oppsøkt av en sint stor far med kampsporterfaring for fysisk avstraffelse.

Ja, vær så god. Det ender bare med at den idioten av en far havner i fengsel, eller får bot. TS gjør ikke noe ulovlig, det gjør den sinte faren som mulig slår eller noe.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hadde selv en crush på en mann sent i tyve eller tidlig i tredveårene når jeg var 15-16 år. Er svært glad at dette var en ekte mann med sunne relasjoner til mennesker på sin egen alder, og som ikke tok det videre.

Jeg hadde nok synest at det var veldig tøft der og da dersom han hadde ville være sammen med meg :fnise: Litt ekkelt å tenke på hva man kunne havnet borti.

Hold deg unna jentungen, la henne utforske i sitt eget tempo med gutter på sin egen alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker som så; hva om hun er småforelsket i deg? Er du forelsket i henne? Viss hun er forelsket i deg men ikke du i henne kan du ende opp med å såre henne dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Jeg er trådstarter, og jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over enkeltes reaksjoner her inne. Jeg begynner å lure på om noen her kun leste overskriften til tråden og hamret deretter ned på tastene.

Det jeg faktisk skrev var at jeg bryr meg om denne jenta og vi har et godt kjennskap. Ja, hun er vakker og ung, men hun er ikke en liten unge heller. Slik enkelte av dere skriver, skulle man nesten tro det var snakk om en 8-10 åring her. Hva angår maktforhold har heller mange her inne tydeligvis ikke helt fått med seg det jeg skrev om at hun er den som i så fall skal få bestemme og avgjøre og eventuelt avslutte det hele når hun vil. Hele poenget er at jeg vil gi henne en veldig spesiell og positiv førstegnagsopplevelse fordi hun maser seg knapt i hjel på dette og er veldig ivrig. Dette er med andre ord ikke jeg som forfølger.

Dersom jeg skulle bli banket opp og få slått ut tenner på grunn av dette, vil i så fall den som banker meg opp måtte stå for legeregning og generell erstatning for tort og svie. Jeg er ikke en voldelig mann og ville ikke engang ha slått tilbake.

Det er nesten så jeg bare får lyst til å gjennomføre det på grunn av deres utrolige ondskap, men jeg kommer selvsagt aldri til å basere min avgjørelse på noe slikt! Som en annen her har skrevet, kommer jeg mest sannsynlig til å oppfordre henne til å vente en stund og se om hun føler det samme da. Jeg kan iallfall foreslå det for henne og se hva hun mener om det.

Jeg er uansett takknemlig for svar og kommer tilbake senere med informasjon om hva som har skjedd. Åpenbart er det enkelte her som tok dette seriøst og dannet, så dere ønsker kanskje å få vite hvordan det går.

Nå hopper jeg i seng (alene) og takker for meg for denne gang.

Hilen TS

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er trådstarter, og jeg må si at jeg er ikke mindre enn dypt sjokkert over enkeltes reaksjoner her inne. Jeg begynner å lure på om noen her kun leste overskriften til tråden og hamret deretter ned på tastene.

Det jeg faktisk skrev var at jeg bryr meg om denne jenta og vi har et godt kjennskap. Ja, hun er vakker og ung, men hun er ikke en liten unge heller. Slik enkelte av dere skriver, skulle man nesten tro det var snakk om en 8-10 åring her. Hva angår maktforhold har heller mange her inne tydeligvis ikke helt fått med seg det jeg skrev om at hun er den som i så fall skal få bestemme og avgjøre og eventuelt avslutte det hele når hun vil. Hele poenget er at jeg vil gi henne en veldig spesiell og positiv førstegnagsopplevelse fordi hun maser seg knapt i hjel på dette og er veldig ivrig. Dette er med andre ord ikke jeg som forfølger.

...

Dersom du er glad i denne jenten så legger du på minnet det majoriteten av jenter/damer og menn skriver til deg. Dette er ikke en vakker måte å debutere på. Du gjør ikke jenten en tjeneste ved å ha sex med henne.

Det spiller ingen rolle om hun er den som får bestemme og avgjøre osv. Det gjør det ikke noe bedre som førstegangsopplevelse. Du er den voksne parten, og du bør stoppe henne og heller lære henne at menn er til å stole på.

La henne utforske med gutter på sin egen alder i sitt eget tempo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maria_*
Jeg er selv 25 år, da 6 år yngre enn deg. Og ikke under NOEN omstendigheter kunne jeg hatt sex med en som er 16 år!

Jeg legger merke til at du legger opp til en veldig romantisk atmosfære når du skriver dette. Du bruker ord som magisk, elske sammen osv. Det er forkastelig og direkte kvalmt!

Selv om ting er lovlig, vil det ikke bety at det er riktig...

Jeg anser meg selv som en person som er veldig åpen, hvertfall når det kommer til seksuelle ting, men her går du langt over grensen. Slutt å tenk med pikken, og begynn å tenke med hodet!

Godt sakt, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...