Gå til innhold

Sex med en 16-åring? Uetisk?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg kjenner en jente som fylte 16 år nå i mai, og vi har kjent hverandre lenge. Hun har plutselig begynt å snakke med meg om sex. Det er bare flott at jeg kan informere henne om alt det hun lurer på omkring området, fordi hun sier selv at hun ikke vil spørre foreldrene sine om det ettersom det naturligvis er flaut for en tenåringsjente.

Desto mer vi har snakket om det, desto mer har hun på en rar måte krøpet inntil meg og har oppført seg etter det jeg oppfatter som forførende. Jeg er naturligvis skeptisk til denne oppførselen fordi hun er veldig ung, barnslig og ikke minst ser en del yngre ut enn det hun egentlig er - forresten jeg vet at hun faktisk er 16 år. På en annen side er hun ufattelig vakker. Og det er noe magisk med denne ungheten, renheten, uskylden som man bare ikke finner hos voksne kvinner. Men jeg har da holdt avstand hele tiden.

Her om dagen spurte hun med røde kinn om vi kunne være nakne sammen i senga hennes sammen mens vi snakket om sex. For å være helt ærlig, fikk jeg sjokk! Det stakk i hjertet mitt, trodde nesten det skulle stoppe og at that was it, men jeg ville ikke såre henne heller så jeg sa til henne at jeg synes det var en veldig koselig tanke av henne, men at jeg måtte tenke over det. Hun synes det var greit. Jeg håpet at hun skulle glemme hele greia og at hun kanskje tok litt av akkurat der og da og kom til seg selv igjen, men hun fortsatte og spørre. Og så senest som i går kveld da hun kom innom på besøk, sa hun at hun ville at jeg skulle være hennes første! Nok et enormt hakeslepp fra min side! Vel hun sa også at hun aldri har hatt sex med noen før.

Så det er temmelig klart her at hun faktisk vil ha sex med meg eller i det minste oppleve noe seksuelt sammen med meg fordi hun stoler på meg. Og hun kan faktisk stole på meg også, fordi jeg ville aldri ha gjort noe mot hennes vilje eller komfort. Men det er nå en del av meg som sier at dette er forderdelig galt, den moralske delen kanskje, men en annen del som synes det virker ufattelig spennende å gi en så ung jente en spennende og positiv førstegangsopplevelse.

Bare la oss se litt på dette med erfaring. Hva er best? At hun har sex med en halvfull og hormonfyllt tenåringsgutt på hennes alder eller litt eldre som bare feier over henne på 10sek og kanskje heller ikke respekter hennes grenser? Mange unge jenter opplever faktisk å bli voldtatte på grunn av mentalt og fysisk press. Eller at hun opplever det for første gang med en omsorgsfull voksen med masse erfaring og full kontroll med hensyn og mulighet til å stoppe? Med stearinlys, romantisk musikk og en hel kveld til rådighet? Og hun kan bestemme og styre alt sammen og stoppe hvis hun vil når hun vil?

Det er ikke meningen å glorifisere det mange kanskje ser på som uetisk med tanke på hennes unghet, men tenk bare litt over dette før du kommer med pekefingeren. Hvilke av disse ville du ha husket som ditt første samleie eller seksuelle opplevelse med et annet menneske som kanskje skal bane vei for fremtidige forhold? Ingen gutt på hennes alder kan gi det jeg kan gi henne, så enkelt er det bare. Og jeg skal være ærlig nok å si at JA det kommer meg til gode også - eller begge faktisk.

Oppe på det hele her snakker vi om en jente som er over den seksuelle lavalder, så det er fullstendig lovlig for begge oss to å faktisk oppleve dette sammen, og det vil bli positivt og magisk i så fall, fordi det vil jeg sørge for som en omsorgsfull og omtenksom person. men på en annen side har hun såvidt nådd den seksuelel lavalder, så det er faktisk noe betenkelig også.

Saken her er at denne jenta er så intressert i sex at jeg er helt sikker på at hun kommer til å finne en annen gutt dersom jeg avviser henne, og da kan hun finne en som vil utnytte henne eller en unggutt som bare kjører på i noen sekunder. Hvis hun kan få elske med meg, og jeg kan få elske med henne, at vi kan få elske sammen, kan jeg garantere at hun får det absolutt tryggeste og beste utgangspunktet.

Jeg sitter ennå på gjerdet, men hun forventer et endelig svar nå før helgen en gang. Så jeg spør dere her inne om dere kan ta meg seriøst og bare si deres helt ærlige meninger om dette, både som selv voksne mennesker og kanskje foreldre til tenåringsbarn. Hva mener dere om dette og hva mener dere at jeg bør gjøre? Avvise henne og sende henne til en annen, eller ta henne og hennes sterke ønske og nysgjerrighet imot?

Jeg er forresten singel selv.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Saken her er at denne jenta er så intressert i sex at jeg er helt sikker på at hun kommer til å finne en annen gutt dersom jeg avviser henne, og da kan hun finne en som vil utnytte henne eller en unggutt som bare kjører på i noen sekunder. Hvis hun kan få elske med meg, og jeg kan få elske med henne, at vi kan få elske sammen, kan jeg garantere at hun får det absolutt tryggeste og beste utgangspunktet.

Ja, hvis den tryggeste og beste starten på en jentes seksualliv er en 31-åring som er så umoden at han ikke får seg damer på sin egen alder og fabrikkerer syltynne og patetiske unnskyldninger som den over for å forsvare at han gjør som han gjør, da har du helt klart et poeng. Men jeg vil for ordens skyld informere om at det finnes unge menn som holder ut lenger enn noen sekunder og som faktisk bryr seg om at jenta skal ha det fint også. Du skriver at hun risikerer å finne en som vil utnytte henne, men hva er det egentlig du selv prøver å gjøre? For meg lyser det utnytting lang vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at dere ikke gjør noe juridisk galt, og ingen kan vel strengt tatt "ta" deg på å gjøre noe. Samtidig er det noe i deg som holder igjen, og jeg vil be deg om å lytte til den delen. Hadde hun vært 18 og hatt en 18-årings modenhet, ville jeg fort ha svart deg på en annen måte. En 16-åring er nemlig på mange måter fortsatt et barn. Og det kan fort bli et uheldig maktforhold mellom en 16-åring og en 31-åring, selv om den voksne har gode intensjoner.

Jeg vil faktisk tenke litt motsatt av deg - nemlig at det er bedre å ha en halvdårlig opplevelse med en jevnaldrende framfor å holde på med en som er så mye eldre når hun er så ung. Pga. maktforholdet jeg har nevnt.

Jeg lurer også på hvordan dere kjenner hverandre. Er hun en du har kjent siden hun var enda yngre, og er det dermed sannsynlig at hun ser på deg som en farsfigur? Det er nemlig mye man ikke bør tukle med når det gjelder sårbare ungdommer. Selv om de tror de vet hva de vil i øybelikket.

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da et kvinneforum, tror nok ikke du vil få svar som tilsier annet enn at du skal kappe av pikken eller slutte med slike tanker.

Klart, det er kanskje ikke det rette å gjøre, men jeg ser tankegangen din at det ville jo vært greit hvis hun fikk et godt utgangspunkt istedet for en som harva over henne og brukte henne.

Men igjen, dette er et meget vanskelig tema.

Dette ville jeg hvertfall tenkt veldig godt over, tenkt ting som hva hvis foreldrene finner ut, og melder deg for voldtekt?

Det er mange faktorer som er negative, noen som er positvie, så du får nesten tenke gjennom dette selv, og gjøre det du selv syns passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du gjør nå heter grooming, søk på nettet. Dine unnskyldinger som du bruker for å forsvare sine handlinger for deg selv (du er bedre i senga enn tenåringsgutt, "mange jenter blir voldtatt") er veldig typiske, men er også helt feil. Les også Nabokov's Lolita eller se film for den slags skyld. Det at hun HAR blitt 16 i mai har ingenting å si for meg, og jeg synes egentlig 18 år burde være aldersgrensa.

Og ellers er jeg enig med de to før meg:

Jeg synes du burde kappe av deg pikken. Kanskje det hjelper.
Endret av RedFox81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er hun forelsket i deg? Eller du i henne? For pass på at du ikke binder henne til deg, eller deg selv til henne... Aldersforskjellen, og modenhetsforskjellen er for stor til at jeg vil tro et forhold er liv laga pr dags dato.

Generelt har jeg ikke de helt store motforestillingenene mot selve sexen. Jeg har sterke motforestillinger mot samleie før man er i stand til å håndtere mulige konsekvenser (abort eller barn), men utover det er jeg ikke udelt negativ til sexuelle opplevelser slik du beskriver her.

Uansett. Drøy det endel, snakk, snakk, og snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 25 år, da 6 år yngre enn deg. Og ikke under NOEN omstendigheter kunne jeg hatt sex med en som er 16 år!

Jeg legger merke til at du legger opp til en veldig romantisk atmosfære når du skriver dette. Du bruker ord som magisk, elske sammen osv. Det er forkastelig og direkte kvalmt!

Selv om ting er lovlig, vil det ikke bety at det er riktig...

Jeg anser meg selv som en person som er veldig åpen, hvertfall når det kommer til seksuelle ting, men her går du langt over grensen. Slutt å tenk med pikken, og begynn å tenke med hodet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 31, bør du holde deg til damer nærmere din egen alder, ikke gå etter 16 åringer uansett hvor ivrige de er. Grow up. Eller:

Jeg synes du burde kappe av deg pikken. Kanskje det hjelper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ordet uetisk er helt dekkende. Uestetisk er nok bedre dekkende.

Legalt er det jo, men er det viktig for deg at hun får en fin opplevelse sammen med en erfaren mann, bør du heller sende henne til en som er minst ti år eldre enn deg selv.

Gutter på noenogtredve har ennå ikke greid å luke av seg sengeegoismen, i samme grad som voksne erfarne menn.

Stearinlys er en god idé. Gi henne et. Hvis hun likevel må styre alt selv, har det mer enn nok erfaring til hennes bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stearinlys er en god idé. Gi henne et. Hvis hun likevel må styre alt selv, har det mer enn nok erfaring til hennes bruk. :)

HAHAHAHA!!!!

Genialt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, TS, der fikk du svaret, jenter ser ikke på sånne forhold som OK. Jeg vil tippe grensen for deg går ved jenter rundt 22. Fram til da får du vel høre at du er en gammal gris. 77/78 modell og høvler over småjenter.. nope, det går nok ikke.

For min del, er det greit. Jeg ville ikke reagert, men så er jeg utrolig tolerant. Til syvende og sist er det spm om du gidder å bry deg om alle dumme kvinner der ute, og om du kan unngå at pappaen banker deg opp, ettersom menn har lett for å utvikle et sånt macho-eierfohold til unga sine. Pul i vei, og vær glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tyra_*

Jeg er selv åtte år eldre enn deg. Min datter er 16 år, og jeg ville ikke blitt veldig beroliget hvis den "første" for henne ble med en erfaren 31 åring. Faktisk ville jeg blitt rasende og oppsøkt denne "voksne" mannen for å si noen alvorsord.

Dette handler mye om maktforholdet som en annen skreiv om. På meg virker du ikke moden i det hele tatt - kun kåt.

Finn noen over 18!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er naturligvis skeptisk til denne oppførselen fordi hun er veldig ung, barnslig og ikke minst ser en del yngre ut enn det hun egentlig er gang.

Er ikke dette svar i seg selv? At du skal ligge langt unna jenta seksuelt!? Synes du heller skal la jenta få leke seg med jevngamle gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv åtte år eldre enn deg. Min datter er 16 år, og jeg ville ikke blitt veldig beroliget hvis den "første" for henne ble med en erfaren 31 åring. Faktisk ville jeg blitt rasende og oppsøkt denne "voksne" mannen for å si noen alvorsord.

Dette handler mye om maktforholdet som en annen skreiv om. På meg virker du ikke moden i det hele tatt - kun kåt.

Finn noen over 18!

Si meg, greit at du føler det sånn, men hvorfor er det så jævla vanskelig å hoste opp en forklaring? Hva er det som er så mye verre med å pule en 31 åring enn en 13 åring? Eller 17 åring?

Kan noen forklare dette med makt litt bedre? Det ser ut til at noen her går ut ifra at TS er nødt til å manipulere denne jenta. Hva om han har en åpen avtale, hun kan komme og knulle som HUN vil? Det er da like fullt mulig at en 16 åring er en manipulerende drittsekk.

Endret av Bolledeig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og ha sex med en 16 åringer lovlig så det er ikke galt om du gjør det. Selvom jeg synes kanskje at du heller burde finne deg noen litt nærmere din egen alder

Så utetisk er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...