Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Gjest tyttebær

Jeg har gått ned 4 kg hittil i svangerskapet!

Dette kombinert med en sunnere livsstil, og litt kvalme og lite mat til tider! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veier det samme, og egentlig fornøyd med det. Ikke trent eller fått beveget meg noe særlig bortsett fra jobben. Merker energien begynner å komme så smått tilbake, men kondisen er ekstremt dårlig, blir sliten av å gå opp 5 etasjer, noe jeg ikke ble før :( Har spist mye mindre, og kastet endel opp så det gjør nok at jeg ikke har gått opp noe. For noen uker siden veide jeg et par kilo mindre, så kanskje det begynner å komme nå, men så har magen kommet ut da ;)

Er nok bare masse vann og lite med baby enda, men magen er større og kjæresten ser det ;) Gleder meg til det har gått enda noen uker, slik at jeg ikke bare ser småfeit ut med klær på, men at man faktisk ser helt sikkert at jeg er gravid... Ikke så gøy å oppholde seg i bikini nå om dagen.

Veier også noen kilo for mye, ikke overvektig, men sliter litt med de siste 5-7 kiloene... Orker ikke stresse med dem nå, men målet er å ikke gå opp så mye, maks 10kg hvis jeg kan klare. Tenkte å begynne å svømme et par ganger i uken fast, sliter ikke så mye på kroppen, men gir lange muskler og forbrenner kcal :) Ellers er kroppen sterk, og har vært flink til å trene styrke de par siste årene. Må bare ikke slutte med det nå, men heller ikke sette for høye mål man kanskje bryter, da blir man så skuffet.

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å si at jeg ikke har vært kvalm i det hele tatt! hadde kanskje gjort seg med litt oppkast i ny og ne? hehe, neida! ;)

men magen blir jo enorm, særlig på kveldene.. skikkelig stinn. føler meg ikke særlig lekker :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar deg nok igjen :P Er det ikke nå den tiden begynner hvor man legger på seg mest? Begynner nok å tenke litt mer på vekten nå de neste ukene...

Sånn var det for meg også, magen ble så oppblåst! Nå er den sånn hele døgnet da, føles litt rart *ler* Uvant å ikke kunne holde inn magen, også blir den mye rundere... Skal slenge ut bilde litt senere idag :)

Bah, men jeg sliter med å velge vogn! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke plaget med kvalme, så tror det har kommet et par kilo ekstra på kroppen. Er også plaget med oppblåst mage, og det ser ikke bra ut... :frown:

Ser fram til jeg får litt babymage å kan vise frem, nå er det jo bare luft... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat samme som meg. Magen ser jo gravid ut, men det er liksom litt tidlig å påstå at den er sånn FORDI det er en baby inni der.. hehe. hadde en vært 2-3-4 måneder lengre på vei så.. *fnis*

Bilde er gøy! Kanskje lage en egen bilde-tråd??

Og vogntråd.. ;) Er jo sååå mye å velge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da setter jeg igang en bildetråd ;) hihi, og utstyrstråd hadde nok vært lurt, ihvertfall når det nærmer seg :)

Jeg tror ikke det er luft nå, skjedde liksom "over natten" at den plutselig ble veldig rund fra ribbena og ned :) Mannen her hjemme kaller meg tjukkfin *flirer* men han er søt da, hadde en peptalk med babyen isted om at h*n måtte oppføre seg i Budapest :rødme:

Har dere vurdert tidlig UL? Tenker litt på å ta det nå i Budapest, får vite om noe er galt og får satt en mer sikker termin... Men vet ikke helt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre om noen av dere har lagt på dere noe enda??

har alt lagt på meg 3-4 kilo, er 9 uker på vei. syns magen er blitt innmari stor også (ja, masse luft, vann sikkert), fler som er sånn?

nå er ikke jeg syltynn fra før, men så "gravid" mage har jeg virkelig ikke hatt..

Jeg har ikke lagt på meg enda ifølge vekta, men føler meg enorm! Men jeg hadde endel før jeg ble gravid, veier 76 kg, litt usikker på høyden. Men er ihvertfall litt overvekt. Så jeg prøver å være forsiktig med hva jeg spiser, livredd for å runde 100 kg! Det går jeg bare ikke med på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle:) Jeg har gått ned ca 7 kg så langt i min graviditet som en følge av minimalt inntak og ekstrem svangerskapskvalme. Nå har jeg hatt noen "gode" dager, og inntaket begynner å bli bra igjen - deilig! Får dårlig samvittighet av å gå ned så mye, men det jevner seg nok ut tenker jeg:) hadde i alle fall noe å gå på etter ferie og eksamensperiode, så tynn er jeg langt i fra! Det er godt å endelig få i seg mat og drikke, og jeg kjenner at jeg de siste par dager faktisk har begynt å glede meg litt over barnet som er inni meg!

Ellers har kroppen forandret seg så mye, puppene mine er blitt tunge med verdens største brystvorter, hehe - sære greier dette her, og jeg klarer ikke å gå med stramme jeans, selv med min vektnedgang. Det er ubehagelig å ha noe stramt over magen, og magen har forandret form. Synes det er sprøtt hvor mye en graviditet kan gjøre. Håper dere andre har hatt bedre muligheter for å nyte graviditeten så langt enn jeg har:)

Noen andre som hele tiden er på alle mulige sider og leser om uke for uke, graviditet, fødselshistorier og diverse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre si takk for meg. Og masse lykke til, til alle sammen.

(oppdatering i boka mi for de som vil lese.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre si takk for meg. Og masse lykke til, til alle sammen.

(oppdatering i boka mi for de som vil lese.)

:( så trist! Lykke til videre, håper det ordner seg for dere snart. Det er så urettferdig!! Stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg dessverre si takk for meg. Og masse lykke til, til alle sammen.

:sukk:

Da vil jeg også melde meg inn hos dere! Er fem + fire på vei nå og gleder meg stort til nummer to kommer! :jepp:

Jeg ligger stødig på vekten, og har trøtthet og bekkenløsning som symtomer...

Ellers er brystene digre og ømme, med noe lekk og vanlige bukser gidder jeg ikke gå i, da blir jeg kvalm :spy:

Bekymrer meg stort for influensa'n da, vurderer å sykemelde meg så fort det kommer i barnehagen jeg jobber i. Dette kan jeg bare ikke risikere å få kjenner jeg....

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Å nei, så trist, Flowergirl 777!

Håper dere lykkes igjen raskt!

Vet ikke hva jeg skal si - dette var veldig trist :klem:

----------------------

Velkommen og gratulerer, -Ea-. Så artig at du er i samme terminklubb som sist! Håper du får det like hyggelig her denne gangen! Jeg skjønner godt at du bekymrer deg for influensa.. selv er jeg litt på den "den tid, den sorg"...

-----------------------

Jeg må bare klage litt.. er så lei av å være kvalm nå. Det finnes nesten ingenting som er fristende å spise, og vekta går i allefall ikke oppover. Er litt bekymret, for jeg har ikke mye å gå på der.. Men det ordner seg vel. Er tolv uker på mandag, så jeg satser alt på at kvalmen gir seg når jeg hopper over i andre trimester - eller hva det nå heter.. :ler:

Og så har vi offentliggjort graviditeten og de aller fleste ble så glade på våre vegne! Så nå gleder jeg meg bare til å strutte rundt med babymage, men tror nok det tar litt tid før den kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Da må jeg dessverre si takk for meg. Og masse lykke til, til alle sammen.

(oppdatering i boka mi for de som vil lese.)

Bare slenger på en :klem: jeg. Dette var virkelig trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må jeg dessverre si takk for meg. Og masse lykke til, til alle sammen.

(oppdatering i boka mi for de som vil lese.)

Huff :( lykke til videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Clebra! Så fint at du har blitt litt bedre å klarer å få i deg mat og drikke :)

Jeg er også på alle mulige nettsider og leser om uke for uke! Helt avhengig... hehe. "Hva skjer inne i magen min akkurat nå tro?". Tror samboern holder på å bli litt smågal av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har farga håret før dere ble gravide? Hva gjør dere nå...? Jeg er så usikker, tror egentlig ikke jeg tør å farge det mens jeg er gravid. Men jeg har farget det mørkebrunt før, med litt rødskjær. Og nå begynner det jo å vokse ut... jeg tror ikke det kommer til å bli særlig fint etterhvert!! Har "kommunegrått" hår fra før, lekkert med grå ettervekst... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...