Gå til innhold

Master pedagogikk/ spesped/ barnevernpedagog/ jobbmuligheter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Teaser

Vær hilset!

Hvis man er barnevernpedagog, og vil ta en Mastergrad. Er det sånn at man BØR ta spesped evt. sosialt arbeid hvis man skal ta en master. Er Master i pedagogikk greit nok? Eller er det helt kræsj, og at det passer bedre med spesped for det er jo i den leia vi er.......?

OG; kjenner folk med hovedfag i sosialantropologi, sosiologi og historie, og det er jo ikke akkurat enkelt å få jobb fortiden. Tror dere at det er likedan for de over nevnte fagene?

OG; Kan man få andre typer jobber med Master som nevnt, eller er det egentlig akkurat den samme type jobber jeg kan få med barnevernutdanninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme,søkte og fant denne tråden... Hadde jo håpet å få lese noen svar her, da! Hvis jeg flytter det helt fram, kanskje noen er mer opplyste nå enn i 2003 :P ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vurderer å ta mastergrad i spes.ped. med fordypning i psykososiale vansker. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er litt i samme situasjon bortsett fra at valget mitt står mellom master i barnevern og master i familieterapi.

Med tanke på at kravene om viderutdanning i faget vårt øker er det definitivt flere valgmuligheter hvis man velger en av disse retningene. Enkelte type yrker får man ikke uten at man har mer enn bare grunnutdannelsen. Såvidt jeg hvet er det meningen at det skal satses endel på kompetanseheving i feltet og med master i barnevern har jeg hørt rykter om at man stiger kraftig i lønn; skulle jo bare mangle... Man kan ta denne graden både på deltid og fulltid og det første kullet starter førstkommende januar.

Hvis man har planer om å bli i barnevernsfeltet tror jeg det er en fordel å utdanne seg videre for å følge med i forskning og den utviklingen som skjer og ikke minst vere faglig tryggere i yrket. Man får bedre lønn, høyere kompetanse og i tillegg kan man bli forsker og undervise.

Men jeg tror også at både familieterapi og pedagogikk er nyttige fag som barnevernspedagog. Man må bare finne ut hvilke retninger som er de mest interessante i forhold til hvilke yrkesretninger man ønsker å velge senere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest søndagengel? ikke innl.

Hei gjest! Jeg er ferdig utdannet barnevernpedagog (bachelor) til våren. Er det da en videreutdanning som gir mastergrad i barnevern? Og hvor starter den? Jeg har vært på UIO's nettsider, og der har jeg bare funnet mastergrad i spesialpedagogikk og pedagogikk. Hvor kan jeg lese mer om mastergrad i barnevern og familieterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan også ta master i sosialt arbeid,med fordypning i barnevern. Finnes i Trondheim,Oslo og Bodø tror jeg. Går det nå,veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PP-rådgiveren
Med master i ped og spes.ped er det mulig å jobbe i PPT.

Men da fortrinnsvis Master innen Ped.Psyk rådgiving (pedagogikk) - du SKAL HA (BØR) ha testkompetanse for å være reelt kvalifisert. Jfr de gamle profesjonsstudiene innen pedagogikk og spes.ped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

er ferdig utdannet barnevernpedagog til sommeren. det finnes bare to forskjellige studier vi kan ta master i det er master barnevern som er på Universitet i Bergen og master i sosialt arbeid som du kan ta på Høgskolen i Oslo, Ntnu etc.

skal man ta master i spes. ped må man ha bachelor i spes. ped :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal man ta master i spes. ped må man ha bachelor i spes. ped :)

Jeg er ferdig bvp til sommeren og skal søke på master i spes.ped. dette står på uio's sider:

"Følgende fordypninger tilbys ved opptak til masterstudiet høsten 2005:

SPED4200 - Fordypning i logopedi

SPED4300 - Fordypning i psykososiale vansker

SPED4400 - Fordypning i spesifikke lærevansker

SPED4600 - Fordypning i utviklingshemning

Har du lærer-, faglærer-, førskolelærer- eller barnevernspedagogutdanning av minimum 3 års varighet og ønsker profesjonsutdanning innenfor det spesialpedagogiske arbeidsfeltet, kan du søke direkte opptak til masterstudiet."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ntnu har master i sosialt arbeid, med fordypning i barnevern.. For barnevernspedagoger! Så en trenger ikke spes.ped der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...