Gå til innhold

- Det beste med magi er at man kan få folk til å dø


Gjest ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dolores

Den gutten kan umulig ha forstått Harry Potter-bøkene.

Ved bruk av den såkalte "Avada Kedavra"-forbannelsen (Killingcurse) er det umulig å gjenopplive menneskene. Det er en av tre UTILGIVERLIGE forbannelser som sender deg lukt til Azkaban-fengselet. Slik man idag gjør med mordere i det virkelig livet.

Uttalelsen virker egentlig skremmende fordi hvis det å drepe mennesker er "kult" da er den gutten egentlig blitt ganske herpa i huet.

Man kan sikkert skylde på samfunnet og/eller dataspill at det er for voldelig når en gutt kan si slikt som om det er ganske vanlig. Utspillet burde få foreldrene til å reagere, eller i det minste burde Marion Ravn ha sagt noe. Dette utspillet gagner ikke den gutten i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dumble
Synes i det var unødvendig å publisere det i allefall, var verken søtt eller morsomt..

Kan jo skønne hvordor DEN uttalelsen ble publisert. Det er jo en uttalelse som "står ut" i teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uttalelsen virker egentlig skremmende fordi hvis det å drepe mennesker er "kult" da er den gutten egentlig blitt ganske herpa i huet.

Man kan sikkert skylde på samfunnet og/eller dataspill at det er for voldelig når en gutt kan si slikt som om det er ganske vanlig. Utspillet burde få foreldrene til å reagere, eller i det minste burde Marion Ravn ha sagt noe. Dette utspillet gagner ikke den gutten i det hele tatt.

Jeg husker jeg reagerte litt på den uttalelsen.

Man må huske på at dreping i veldig mange tilfeller glorifiseres også her i vesten, på en indirekte måte gjennom fokuset på krigføring og forventningen om at man skal støtte sitt lands militære styrker osv. Det blir da gjerne simplifisert i den grad at man kun ser det 'gode' som må bekjempe det 'onde', og at denne oppgaven tillater at alle midler benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Visit My Website

Jeg synes ikke akkurat det utsagnet var spesielt vellykket. Gutten er jo ikke er så gammel, men likevel.

Liker man å drepe?

Nevørn til Marion Ravn må være forstyrret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Hjelpe meg. Er dette virkelig noe å lage en sak av?

Magi er spennende fordi det får ting til å skje. Det er det han mener gutten.

Stikk en mikrofon opp i trynet på den første og beste du treffer så kan du selv se hvor mye velformulert som kommer rennende ut. Like lite som at folk skal politianmeldes i eininga for dumme uttalelser til journalister bør dette barnet få straff for å synes magi er kult.

Men for all del - i samme ånd bør jo Harry Potter bøker og filmer forbys - de oppfordrer jo til magi og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karen_*
Hjelpe meg. Er dette virkelig noe å lage en sak av?

Magi er spennende fordi det får ting til å skje. Det er det han mener gutten.

Stikk en mikrofon opp i trynet på den første og beste du treffer så kan du selv se hvor mye velformulert som kommer rennende ut. Like lite som at folk skal politianmeldes i eininga for dumme uttalelser til journalister bør dette barnet få straff for å synes magi er kult.

Men for all del - i samme ånd bør jo Harry Potter bøker og filmer forbys - de oppfordrer jo til magi og sånn.

Helt enig med deg ... det var et barns uttalelse som gikk rett på luften - er mer oppgitt over voksne menneskers uttalelser i denne tråden enn av en liten gutt som var i fyr og flamme over en eventyr-film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Helt enig med deg ... det var et barns uttalelse som gikk rett på luften - er mer oppgitt over voksne menneskers uttalelser i denne tråden enn av en liten gutt som var i fyr og flamme over en eventyr-film.

Jeg er mer oppgitt over dere to som ikke skjønner det alvoret som egentlig er tilstede. Harry Potter er kul nok han, og magi er kult nok det- på film og i bøker, fordi det er fantasi. Men drap er aldri kult. Synes man det er kult- da er det noe fundamentalt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Magi er spennende fordi det får ting til å skje. Det er det han mener gutten.

Javisst. Man har "potions" og en hel haug andre fortryllelser som er mye mer kule enn å drepe. Dreper man noen med magi, så er det ikke noe man kan gjøre for å fortrylle dem tibake. Dét er det som man kan reagere på her. Glorifisering av mord.

Daniel Radcliffe sa selv at det kuleste med magi er å lage en slik "lykkedrikk" for tenk å være lykkelig en hel dag! Ja, tenk det.

Stikk en mikrofon opp i trynet på den første og beste du treffer så kan du selv se hvor mye velformulert som kommer rennende ut.

Det er faktisk noen som klarer å bruke hue før de snakker. Likesom dem som tenker før de skriver ned masse tull på forum. No pun intended.

Like lite som at folk skal politianmeldes i eininga for dumme uttalelser til journalister bør dette barnet få straff for å synes magi er kult.

Vanlig magi er gøy. Magimord er ikke gøy. Det er en forskjell.

Det er ikke snakk om straff. Det er i såfall snakk om at man kanskje bør ta en prat om at det å drepe ikke er noe kult. Fantasy or not.

Men for all del - i samme ånd bør jo Harry Potter bøker og filmer forbys - de oppfordrer jo til magi og sånn.

Godt eksempel på noen som ikke tenker før de skriver. Det er jo ikke at man skal forby bøker og filmer. Det er snakk om at man sa at "å drepe et menneske med magi er kult". DREPE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Jeg husker jeg reagerte litt på den uttalelsen.

Det er da ingenting og reagere på. Men noen burde minne den ungen på at man trenger ikke magi for og få folk til å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er noen andre som bet seg merke i den kommentaren..:

Visit My Website

Da Marion Ravn så den med den gale nevøen sin. Som det stod på dagbladet.no:

- Det beste er at man kan få folk til å dø og sånn, sier han ivrig.

Jeg ser noen døde kattunger på hans samvittighet.

:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Små barn bør ikke si så stygge t
Synes i det var unødvendig å publisere det i allefall, var verken søtt eller morsomt..

Den lille nevøen må da ha blitt dårlig påvitket gjennom fataspill o gskrekkfilmer som skaper negativt menneskesyn??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...