Gå til innhold

Kalles små kaniner og andre dyr


kalle

Anbefalte innlegg

Og til de som da fremdeles er i tvil, "kødde" betyr rett frem "tulle".

Da burde de sinte innleggene her være eliminert.

Lat ironien flyta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

Jøss, det er noen som faktisk er enige med deg Kalle :o var det bummer eller? ;) hvordan går det med deg da vennen? Kan ikke du ta å gi den forvokste fjortissen på jobb litt juling fra meg? "Er du 22? Jeg trodde du var myyyye yngre jeg, 18 eller no..." Humf! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

der har du foresten nytt tema å ta opp, kvinnfolk og alder :) hvor gammel er du før du tar det som et kompliment at du ser 4 år yngre ut enn du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fremadstormende ung kvinne tror jeg ikke jeg biter på den med de fire årene før jeg er godt over femti... selv om man ikke skal være redd for å bite fra seg i blant. (Mener bestemt det er en av hemmelighetene til evig ungdom.)

Var muligens første og siste gang jeg var enig med Kalle, men det er vel som vanlig fare for at det lå noe ulmende ironi innimellom linjene der. Men bare muligens..

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der har du foresten nytt tema å ta opp' date=' kvinnfolk og alder :) hvor gammel er du før du tar det som et kompliment at du ser 4 år yngre ut enn du er ;)[/quote']

AHA!

Vokt eder, I rødstrømper, I lett rørte, I som lett tager til våben, Kalle er atter tilbake!

Her må det gå an å finne en helt logisk alder.

Om du er 4 år, og blir tatt for å være 4 år yngre, så er det ikke til din fordel. Absolutt ikke. Ergo må vi snakke om en høyere alder.

Vi prøver med 8.. Men, har dere noen gang sett ei jente på 8 som blir begeistra for å bli kalt 4 åring? Ikke jeg heller.

Lurer på om vi må begynne å se litt oppover. 16 år.. Det å bli tatt som 12 åring når du egentlig er i beste bertealder, er heller ikke noe som lett blir tatt på i de "rosa kretser".

Og alle som er 18 vil bli sett på som MINST 18. Dette skyldes nok i de fleste tilfeller problemer med å komme inn på byen, methinks.

Og når du har kommet ut av bertealderen, kastet den rosa toppen og spyttet ut kjærligheten på pinne, har du fort runda 20.. Trekk fra fire år, og du er tilbake som berte. Næææ..

25.. Halveis til 50! Ohhh.. Stygg sak. Det er nok her de fleste begynner å ønske seg et par-tre år tilbake i tid.. Men, ikke så mye at de vil bli tatt for å være noen år yngre.

Vi må nok opp på den magiske 29 her. Det er da kvinner innser hvor godt det egentlig var å "bare være 25". Isteden gruer de seg til å bli 30, og slår ihjel tiden mer eller mindre gravide, og forer på en eller annen sofagris. Og, med de rynkene som opparbeides ved en slik tilværelse, vil det nok være en udelt positiv opplevelse å bli sett på som 25.

Om noen her har mer livserfaring og ønsker å dele dette med meg, så bare vær uenig.

Men det er nå sånn jeg ser på tingene da...

...synset Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært stille en stund nå. Har ikke hatt mye å skrive om.

Eller lyst til å skrive.

Trur jeg er inne i en sånn "hva er meninga med livet" - periode om dagen. Befinner meg på dørstokken til resten av livet mitt, og det skremmer vettet av meg.. Ferdig med studier, ferdig med militæret.. Og hva skal jeg gjøre nå?

Har alltid vært av dem som har hatt fullstendig kontroll på alt jeg har gjort, uansett. Kall meg gjerne kontrollfreak, men jeg liker best å vite hva som skjer. Planlegge litt.

Og nå vet jeg ikke hvor jeg er om 14 dager.

Jeg vet ikke hva jeg driver med om 14 dager.

Kunne jeg ikke bare hoppa over dette her, våkna igjen når jeg ble 30, ferdig gift, hus, bil, bikkje og stabil jobb?

Har aller mest lyst til å gjemme meg under dyna, og bli der. Lenge.

Jeg prøvde å finne teksta på en sang fra nyeste Folk Og Røvere-albumet.. "Sigaretter".. Den ville passa fint inn i dette innlegget her.. Men fant den ikke.. Så da får folk kjøpe skiva (noe som anbefales; "Bagateller" heter den), og høre sjøl.

*hufse litt på seg og finne senga*

Ting har en lei tendens til å ordne seg...

...håper Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinder, I kvinder.

Dere er noen utspekulerte vesener! Bare så dere vet det. Vi gutta utnytter ALDRI noen med mindre muligheten ligger så klart fremme i dagen at vi trenger sveisebriller.

Men dere? Har ei jente muligheten, vil hun utnytte en hver situasjon til sin egen fordel.

Bevis sier dere? Okei, jeg har en liten story som fant sted for to-tre år siden som viser tydelig hva jeg mener.

En svirebror og undertegnede var på et utested en plass på østlandet. Vi kan gjerne kalle det stamstedet vårt. Uansett, denne kvelden hadde etterhvert blitt en smule tyngre for min kamerat enn hva sunt var, så han satt med hodet på skakke ved bardisken, og forsøkte ikke på noe mer. Sitte var nok.

Og plutselig får øynene igjen en ny glød gjennom alt det røde og slørete.. Han fester blikket slik bare en altforfull mann kan feste blikket på noe bak min skulder et sted.

Som støttende venn og referent, måtte jeg i beste journalistiske ånd gå bak fyren, følge det noget svømmende blikket og til slutt finne ut hva han så på.

Og der har vi et stykk menneske, kvinnelig variant, for kvelden med sort kjole, god utringing, vakkert blikk, pushup-bh og... noe av den største typen jeg har sett.

Min kamerat, som grunnet sterkt utviklet tunnelsyn, ikke fikk med seg den siste, dog så viktige detaljen, tok et nytt og støende grep i bardisken, rettet seg opp som bare fulle menn kan, og dro den første og beste sjekkelinja han kom på:

"...Schkarru ha ØØØLL?"

Som en god venn, begynte jeg sakte å fiske opp telefonen av redsel for å måtte bruke tastene 1 og 3 i en tresifret kombinasjon..

Men, og det er her moralen i historien kommer, jenta øynet muligheten til gratis leskedrikk, og sa med et søtt smil: "Ja takk, det ville vært godt nå."

Ølen kom på disken, jenta sa takk, smilte, snudde seg mot typen, ga ham et stort kyss og gikk.

Og tilbake satt min kamerat med den lengste underleppa morderlandet har sett siden svenskene stakk av med hjemtland og härjedalen.

Denne historien kan også bevise en full manns naive holdninger, men det var ikke poenget denne gangen.

Skål, men kjøp ølen din sjæl.

...sa Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sakset noe fra Kvinneguidens forside i dag, noe som i bunn og grunn skremmer meg litt.

show_image_stream.php?bid=7093274&dx=527&dy=260

Hvilket kjønn tilhører du??

Sist gang jeg sjekket, var jeg mann. Så absolutt. Og jeg har ingen ønske om å være noe annet, misforstå meg rett.

Men om jeg da svarer "mann" på dette spørsmålet, blir svaret automatisk "jeg tilhører kjønnet mann". Ikke fan om jeg vil bli eid av menn?!

På den annen side, om jeg svarer "kvinne", vil svaret bli at jeg tilhører kvinne®.

I og for seg sant det, bortsett fra at jeg er singel. Og da blir det jo like usant som om det skulle være menn inne i bildet.

SÅ, til dere som mekker og fikler med disse sidene: Vær så snill å legg til et "Vet ikke" alternativ for oss som ikke eies av noen (enda).

..For å være omtenksom kan dere og legge til "begge", for dem av oss som sysler med sånne ting.

Hvem sa at jeg ikke slår et slag for menneskeheten?

...humret Kalle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kjønn tilhører du??

Kryss av på kvinner, du. *gliiis*

*putte kalle i bur og mate med kaninmat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryss av på kvinner, du. *gliiis*

*putte kalle i bur og mate med kaninmat*

Jiha!

En kvinne som putter meg i bur, MÅ jo eie meg! *krysse av*

Men de andre har jo fremdeles et problem da? ..Verden trenger flere kaninbur!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi meg planker og hønsenetting så skal jeg snekre jeg....

Jasså, vil du ha meg i bur du og??

Jeg begynner å se for meg en ganske lang tidsperiode på gulrøtter, salat og vann.

Sunnhetsalternativet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må selvfølgelig bli ett bur av en viss størrelse så du kan få en smak på det virkelige kaninlivet... Hvorfor jeg vil sette deg i bur kan du jo lure på.

Finnes mange grunner til å bure noen inne....

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan klarte du å vri det dithen? Jeg skal bygge et bur du kan bo i og du får det til at jeg er ute etter kroppen din? Hadde du virkelig vært en kanin kunne jeg ha foret deg opp og så spist deg, men...

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke fugler vi snakker om her? Eller når ble i såfall Kalle en fugl? Jeg har snakket om Kalle'r hele veien, men det hadde kanskje vært interessant å se om jeg kunne tjene penger på et bur-dyr. Har hørt at det ligger penger i noe som heter zoo...

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...